Урок "Шестицифрові числа. Множення і ділення на 10, 100. !000."

Про матеріал
Урок математики в 4 класі. Тема "Шестицифрові числа.Множення та ділення на 10, 100, 1000." Конспект уроку з використанням інтерактивних методів навчання.
Перегляд файлу

Тема: Читання і записування шестицифрових чисел.

 Множення і ділення на 10, 100 і 1000.

Мета: Ознайомити учнів з правилами множення і ділення на 10, 100 і 1000, застосовувати правила на практиці; закріпити вміння читати , записувати і порівнювати багатоцифрові числа; розв’язувати задачі на вивчені випадки;формувати навчальну та комунікативну компетенції; розвивати обчислювальні навички, пам'ять, мислення; виховувати інтерес до математики, самостійність.

Обладнання: картки для опитування; картки для роботи в парах, групах; макет ялинки; сніжинки,корзинка з ялинковими прикрасами із завданнями.

Тип уроку: комбінований, з використанням  елементів інтерактивних технологій.

Форма проведення: урок – гра.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок.Починаємо урок.

Будем ми усі старатись.

Математики навчатись.

2. Інтерактивна вправа «Криголами».

 До кожної букви слова «зима» треба підібрати слово.

            З -  завзятість,зібраність

             и

             м –мудрість,

              а – активність,акуратність

Як ви вважаєте, на уроці потрібні :завзятість, зібраність, мудрість, активність,акуратність?

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

- Яку  тему ми вивчаємо? ( «Нумерація шестицифрових чисел»).

  • Сьогодні ми продовжимо працювати над багатозначними числами, познайомимось з правилами  множення  на 10, 100 і 1000.

Вправа «Очікування».

  • Чого ви очікуєте від нашого уроку?
  1. Які  числа називаються круглими?
  2. Складемо асоціативний кущ.
  3.  Попрацюємо з підручником( у парах, у групах).

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Асоціативний кущ «Круглі числа»( на дошці).
  2. Вправа «Мозковий штурм».
  • Що таке кругле число?
  • Які ви знаєте багатоцифрові круглі числа?
  • Що значить зменшити число  у кілька разів?
  • Що значить збільшити число у кілька разів?

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  • Наш урок сьогодні незвичайний. В гості до нас завітала красуня Зима. А з нею її подружки Сніжинки. Кожна Сніжинка пропонує своє завдання. ( На дошці макет ялинки та прикріплені до неї різної форми Сніжинки.  Зі зворотної сторони написані завдання). Від нашої з вами роботи на уроці залежатиме, чи буде Зима до нас прихильною, а чи може захоче нас заморозити)

V. Каліграфічна хвилинка.

-Прочитаємо завдання першої Сніжинки.

       1. Дидактична гра «Прикрашаємо ялинку».

 -  Ми готуємось до Новорічного свята.І будемо з вами прикрашати ялиночку. Прочитайте  число , назвіть скільки чисел кожного розряду в числі,запишіть на дошці (Числа написані і прикріплені до ялинкової іграшки.Іграшки діти вибирають довільно з корзинки )

- А тепер запишіть ці числа у зошиті у порядку зростання.

VІ. Контроль, корекція й закріплення знань.

  • Яке ж завдання другої Сніжинки?

1.Перевірка домашнього завдання.

1.1. Зачитати вираз, складений до задачі №219.

1.2. Зачитати відповідь до задачі №219.

1.3. Зачитати відповіді до прикладів №220.

- Завдання третьої Сніжинки.

2. Самостійна робота .Диференційоване виконання завдань. Взаємоперевірка.

2.1. Робота в парах за картками ( учні отримують картки)

Картка №1

  1. Встав пропущений знак «>» або «<».

73 000        12009                           975604       975610

518620          518602                      20100          210000

2.Запиши у міліметрах:

3 см =              50 см =                   4см 6 мм =

Картка №2

  1. Встав пропущений знак  «>» або « <».

77000        70700                          35000        35100      

88800        80080                          92888        92808

  1. Знайди четверту частину від числа 64 .

2.2 Індивідуальна робота ( початковий рівень, з допомогою учителя);

VІ. Вивчення нового матеріалу.

Знайомимось із завданням наступної Сніжинки

Робота з підручником.

            1.Підготовчі вправи.

2.Читання шестицифрових чисел ( №229) «ланцюжком».

2.1Коментоване виконання завдання №230.

2.2 Колективне виконання завдань №233, 234 (усно).

2.3Висновки. Формулювання правил ділення і множення багатоцифрових чисел на 10, 100 і 1000.

             3. Первинне закріплення.

3.1 Завдання №235 – «ланцюжком».

3.2 Завдання №236 – коментовано.

VІІ. Фізкультхвилинка  (Вправи під музичний супровід)

VІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  • Яке ж завдання наступної Сніжинки?
  1. Робота в парах. Дидактична гра «Ліпимо Сніговика»
  • У вас на партах снігові кулі, різні за величиною.На кожній кулі записано числа.

-Вам необхідно розмістити числа,   по порядку. Зменшіть кожне число у 100 разів. Запишіть у зошити результати обчислень.

  1. Робота в групах. Дидактична гра «Знайди пару»( на картках   завдання).

Завдання: добуток чисел з’єднати з його відповіддю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          3.Диференційована робота над задачею №238.

  • Учні з високим рівнем знань працюють самостійно.
  • Учні з достатнім рівнем знань працюють за поданим планом.
  1. Скільки кілограмів яблук зібрали в 26 ящиків?
  2. Скільки кілограмів яблук зібрали в більші ящики?
  3. Скільки було більших ящиків?
  4. Скільки всього використали ящиків?
  •   Учні з середнім та початковим рівнем знань працюють під керівництвом учителя.
  1. Робота в парах. Творча робота над задачами, що містять ділення і множення на 10, 100 і 1000.
  • Складіть колективно задачу, в якій потрібно було б зменшувати та збільшувати числа на 10, 100 і 1000.
  1. Закріплення знань. Гра « Прочитай прислів’я».

Ось іще одне завдання від Зими.  Прочитайте числа на Сніжинках (числа 10, 15, 125, 158, 605,789, 999; на звороті написані слова прислів’я: «Без труда нема плода») , збільшіть кожне у 10 разів. Вишикуйтесь у порядку зростання відповідей чисел і прочитайте прислів’я.

ІХ. Самооцінювання.

Оцініть свою роботу на уроці самостійно і обєктивно.

( Діти вибирають кольорові геометричні фігурки( високий рівень – зеленого кольору; достатній  - жовтого; середній – червоного).

Х. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа «Мікрофон».

  • Чи справдились ваші очікування?
  •  Чи пригодились вам слова,які ми підбирали?

-Чи виконали ми завдання Сніжинок?

   -Чи сподобалось на уроці красуні Зимі?

Зима вам дякує за роботу і пригощає дарунками ( діти отримують гостинці).

ХІ. Домашнє завдання.

Інструктаж до виконання домашнього завдання №237.

І група виконує завдання №237 повністю.

ІІ група –  №237 (верхній рядок).

 

 

docx
Додано
29 липня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку