Тема. Вивчаємо число 10. Натуральний ряд чисел.
Очікувані результати: ознайомити учнів з числом 10; вчити писати число 10, позначати його двома цифрами 1 і 0; ознайомити з натуральними числами; дослідити чи 0 натуральне число; удосконалювати знання складу чисел; складати вирази за малюнками; виконувати порівняння, використовуючи геометричний матеріал.
Хід уроку
І Організація класу. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
-
До нас завітали гості – привітайтеся. Приготували все до уроку математики.
-
Вже дзвінок нам дав сигнал – працювати час настав.
-
Як ви думаєте, що ми будемо робити на уроці математики ? (розв’язувати вирази, писати, малювати, повторювати склад чисел, порівнювати числа, подорожувати)
ІІ Актуалізація опорних знань та способів дій.
-
Перевірка знань про Космос.
-
Яка тема тижня з ЯДС? (космос)
-
Що таке космос ? (Космос – це простір, що з усіх боків огортає нашу планету.)
-
Що є в космосі? (планети, зірки, галактики, астероїди)
-
Яка найбільша зірка? (Сонце)
-
Як називається наша планета? (Земля)
-
Яка форма Землі? (форма кулі) На яке число схожа куля?(0)
-
Якого кольору наша планета, якщо подивитися на неї з космосу? Чому? (Блакитна, тому що більшу частину поверхні займає вода)
-
Окрім Землі є ще планети? Скільки їх? (8) Назвіть їх. (Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун)
-
Перевірка знань складу числа 8.
-
Давайте назвемо склад числа 8. Оцініть свою роботу.
-
Хто літає в космос? Який транспорт треба, щоб потрапити в космос?
-
Ви б хотіли побувати в космосі? У кожного з вас є ракета (малюнок), але вона не вирушить в політ, поки ми не виконаємо завдання.
-
Що треба зробити? (Розв’язати вирази і розфарбувати ракету відповідно відповіді). Оцініть свою роботу.
-
Летимо на найбільшу планету. Яка це планета? (Юпітер) Юпітер – велетень, схожий на склад Сонця.
ІІІ Формування нових знань і способів дій.
-
Підведення до теми уроку.
-
На Юпітері нас зустрічає місцевий житель. В нього є завдання для нас. Що треба зробити?(З’єднати цифри від 1 до 10) Що утворилося? (Ракета)
-
Які числа уже вивчили? (1-9) Яке сьогодні будемо вчити? (10)
-
Казка про Десятку.
-
Послухайте казку про 10.
-
Одиниця і Нуль були найближчими сусідами, часто ходили в гості один до одного. Разом пили чай, їли пиріжки, читали книжки, співали пісні. Але одного весняного дня налетів сердитий вітер і своїм холодним подихом розвалив будиночок Нуля. Гірко плакав Нулик. Прийшов він до Одиниці, розповів їй про нещастя. Одиниця вислухала розповідь Нуля. Їй стало дуже шкода його і вона запропонувала Нулеві оселитися у її будиночку. нуль подумав - подум–в і погодився. З тих пір усі казали, що у цій хатині живуть дві цифри, які утворили число 10.
-
То з яких цифр складається число 10? (1 і 0)
-
Це одноцифрове чи двоцифрове число? Чому ? (Для запису числа використовуємо дві цифри)
-
Письмо числа 10.
-
Погляньте, як пишемо число 10. Звертаю вашу увагу, що кожну цифру ми будемо писати в окремій клітинці.
-
Відеонаписання супроводжую словами: Я маленька одиничка, цифра зовсім невеличка. Та лиш нулик підставляєш – число 10 зразу маєш.
-
Пишемо число 10 в повітрі.
-
Прописуємо 10 в зошитах. Оцініть виконану вами роботу.
-
Пальчикова зарядка.
-
Вивчення натурального ряду чисел.
-
Яких частин тіла у людини 10. (пальчики на руках і ногах)
-
Давайте прочитаємо з вами ряд чисел (1-10). Це натуральний ряд чисел. Натуральний ряд чисел – це числа, якими ми користуємося при лічбі. (Повторює 2-3 учні). 0 – це натуральне число? (ні)
-
Закріплення знань про натуральний ряд чисел.
-
Щоб потрапити на іншу планету, треба з’єднати вагончики з числами. Які це числа?(натуральні) Ми потрапляємо на найменшу планету. Що це за планета? (Меркурій)
-
Меркурій – найшвидша планета. Її можна ще назвати кам’яною пустелею.
-
Нас зустрічають жителі цієї планети. Завдання треба виконати. Заповнити ракети попередніми і наступними числами. Оцініть свою роботу.
-
Робота з геометричним матеріалом.
-
Полетіли на планету з кільцями. Яка це планета? (Сатурн) Сатурн має вигляд яскравої зірки. Його кільця складаються з льоду, каміння і заліза.
-
Давайте складемо ракету з геометричних фігур. Які геометричні фігури використали? (3 трикутника, коло, 2 чотирикутника) Скільки всього фігур використали?(6) Завдання від жителів Сатурна. Записуємо склад числа 6.
-
Настав час повертатися додому. На яку планету повертаємося? Щоб повернутися, треба на ракеті записати склад числа 5. Оцініть свою роботу.
ІV Рефлексія.
-
Що розкажете про урок математики батькам? Яке число вчили? Чого навчилися на уроці?
-
Продовжіть речення: Натуральні числа – це…..
-
Що скажете про 0? (це не натуральне число)
-
10 – це одно- чи двоцифрове число?
-
Гарного дня! До побачення!