Урок з математики "Вивчаємо число 10. Натуральний ряд чисел."

Про матеріал
Конспект уроку - подорожі з математики "Вивчаємо число 10. Натуральний ряд чисел."
Перегляд файлу

Тема. Вивчаємо число 10. Натуральний ряд чисел.

Очікувані результати: ознайомити учнів з числом 10; вчити писати число 10, позначати його двома цифрами 1 і 0; ознайомити з натуральними числами; дослідити чи 0 натуральне число; удосконалювати знання складу чисел; складати вирази за малюнками; виконувати порівняння, використовуючи геометричний матеріал.

Хід уроку

І Організація класу. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

  • До нас завітали гості – привітайтеся. Приготували все до уроку математики.
  • Вже дзвінок нам дав сигнал – працювати час настав.
  • Як ви думаєте, що ми будемо робити на уроці математики ? (розв’язувати вирази, писати, малювати, повторювати склад чисел, порівнювати числа, подорожувати)

ІІ Актуалізація опорних знань та способів дій.

  1. Перевірка знань про Космос.
  • Яка тема тижня з ЯДС? (космос)
  • Що таке космос ? (Космос – це простір, що з усіх боків огортає нашу планету.)
  • Що є в космосі? (планети, зірки, галактики, астероїди)
  • Яка найбільша зірка? (Сонце)
  • Як називається наша планета? (Земля)
  • Яка форма Землі? (форма кулі) На яке число схожа куля?(0)
  • Якого кольору наша планета, якщо подивитися на неї з космосу? Чому? (Блакитна, тому що більшу частину поверхні займає вода)
  • Окрім Землі є ще планети? Скільки їх? (8) Назвіть їх. (Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун)
  1. Перевірка знань складу числа 8.
  • Давайте назвемо склад числа 8. Оцініть свою роботу.
  • Хто літає в космос? Який транспорт треба, щоб потрапити в космос?
  • Ви б хотіли побувати в космосі? У кожного з вас є ракета (малюнок), але вона не вирушить в політ, поки ми не виконаємо завдання.
  • Що треба зробити? (Розв’язати вирази і розфарбувати ракету відповідно відповіді). Оцініть свою роботу.
  • Летимо на найбільшу планету. Яка це планета? (Юпітер) Юпітер – велетень, схожий на склад Сонця.

ІІІ Формування нових знань і способів дій.

  1. Підведення до теми уроку.
  • На Юпітері нас зустрічає місцевий житель. В нього є завдання для нас. Що треба зробити?(З’єднати цифри від 1 до 10) Що утворилося?  (Ракета)
  • Які числа уже вивчили? (1-9) Яке сьогодні будемо вчити? (10)
  1. Казка про Десятку.
  • Послухайте казку про 10.
  • Одиниця і Нуль були найближчими сусідами, часто ходили в гості один до одного. Разом пили чай, їли пиріжки, читали книжки, співали пісні. Але одного весняного дня налетів сердитий вітер і своїм холодним подихом розвалив будиночок Нуля. Гірко плакав Нулик. Прийшов він до Одиниці, розповів їй про нещастя. Одиниця вислухала розповідь Нуля. Їй стало дуже шкода його і вона запропонувала Нулеві оселитися у її будиночку. нуль подумав - подум–в і погодився. З тих пір усі казали, що у цій хатині живуть дві цифри, які утворили число 10.
  • То з яких цифр складається число 10? (1 і 0)
  • Це одноцифрове чи двоцифрове число? Чому ? (Для запису числа використовуємо дві цифри)
  1. Письмо числа 10.
  • Погляньте, як пишемо число 10. Звертаю вашу увагу, що кожну цифру ми будемо писати в окремій клітинці.
  • Відеонаписання супроводжую словами: Я маленька одиничка, цифра зовсім невеличка. Та лиш нулик підставляєш – число 10 зразу маєш.
  • Пишемо число 10 в повітрі.
  • Прописуємо 10 в зошитах. Оцініть виконану вами роботу.
  1. Пальчикова зарядка.
  2. Вивчення натурального ряду чисел.
  • Яких частин тіла у людини 10. (пальчики на руках і ногах)
  • Давайте прочитаємо з вами ряд чисел (1-10). Це натуральний ряд чисел. Натуральний ряд чисел – це числа, якими ми користуємося при лічбі. (Повторює 2-3 учні). 0 – це натуральне число? (ні)
  1. Закріплення знань про натуральний ряд чисел.
  • Щоб потрапити на іншу планету, треба з’єднати вагончики з числами. Які це числа?(натуральні) Ми потрапляємо на найменшу планету. Що це за планета? (Меркурій)
  • Меркурій – найшвидша планета. Її можна ще назвати кам’яною пустелею.
  • Нас зустрічають жителі цієї планети. Завдання треба виконати. Заповнити ракети попередніми і наступними числами. Оцініть свою роботу.
  1. Робота з геометричним матеріалом.
  • Полетіли на планету з кільцями. Яка це планета? (Сатурн) Сатурн має вигляд яскравої зірки. Його кільця складаються з льоду, каміння і заліза.
  • Давайте складемо ракету з геометричних фігур. Які геометричні фігури використали? (3 трикутника, коло, 2 чотирикутника) Скільки всього фігур використали?(6) Завдання від жителів Сатурна. Записуємо склад числа 6.
  • Настав час повертатися додому. На яку планету повертаємося? Щоб повернутися, треба на ракеті записати склад числа 5. Оцініть свою роботу.

ІV Рефлексія.

  • Що розкажете про урок математики батькам? Яке число вчили? Чого навчилися на уроці?
  • Продовжіть речення: Натуральні числа – це…..
  • Що скажете про 0? (це не натуральне число)
  • 10 – це одно- чи двоцифрове число?
  • Гарного дня! До побачення!
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 січня 2023
Переглядів
590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку