Конспект уроку з предмету "Я у світі" у 3 класі на тему "Людські чесноти. Доброта." До уроку розроблена презентація та підібрані уривки мультфільму "Снігова королева". За потреби надішлю електронною поштою.
Міністерство освіти і науки України
Спеціалізована загальноосвітня школа №29 м. Хмельницького
Урок громадянської освіти
3 клас
Тема: Людські чесноти. Доброта
Вчитель початкових класів
Рибчинська Людмила Василівна
Хмельницький - 2018 р
Тема: Людські чесноти. Доброта.
Мета: дати поняття “чеснота”, “честь”, закрiпити поняття ввiчливiсть, щедрiсть, доброта, ознайомити з правилами поведінки, прислів’ями. Розвивати усне і писемне мовлення. Формувати навички культурної поведінки, дружні відносини між дітьми у класі, розвивати усне та писемне мовлення учнiв; виховувати бажання дотримуватись високих морально-етичних норм, прагнення виробити у собі кращі людські якості.
Хід уроку
І вітаєм щиро Вас!
І запрошуєм ласкаво
На урок у 3 клас!
Багатий на що-небудь, чимсь, розкішний.)
(ЧЕСНОТИ –позитивні риси в характері людини)
Доброчесність, доброчинність; антоніми – вада недолік.
Ж_в_, д_бр_ зв_ршай
Т_ наг_род з_ ц_ н_ вим_гай.
Л_дин_ п_ч_наєтьс_ з д_бр_.
Я хочу дізнатись…
Я хочу зрозуміти…
Я хочу навчитись…
- Якою повинна бути людина, щоб її можна було назвати доброю? Давайте складемо “Павутинку доброти”
(Співчутлива, не залишить у біді, допоможе, порадіє успіхам, посміхається, поділиться, не буде сміятись з невдачі, любить природу, доброзичлива, турбується про тварин, не робить нікому шкоду)
Складається “павутинка”
Доброта людини проявляється по відношенню до інших людей. Наша павутинка пов’язала нас всіх. Отже, нам важливо вчитись бути добрими по відношенню один до одного.
Вовк утікав з лісу, біг повз село, побачив на тину кота та й каже:
• Не одежа красить людину, а добрi дiла.
• Усе добре переймай, а зла уникай.
• Добре ім’я краще багатства.
• Доброму всюди добре.
• Світ не без добрих людей.
Добро робити лихому всі лихі.
Доброму всі добрі сам лиха діждеться.
Хто комусь лиха зичить, ніколи не пізно.
ДОБРИЙ 1. Який доброзичливо, приязно, чуйно ставиться до людей; Привітний, лагідний у взаєминах. Який виражає доброту, щирість; сповнений ласки, приязні (про голос, усмішку, обличчя і т. ін.).
- Кажуть: Добра душа – чуйна, щира, спокійна людина.
2. Який приносить добро, задоволення, радість. Який подобається, схвалюється; вартий наслідування.
- Доброго ранку (дня, вечора) Доброго здоров'я
У (в) добрий час! – традиційне взаємне дружнє вітання під час зустрічі чи прощання.
2 . Робота в групах
1 група Підберіть до слів антоніми і визначте, коли переможе добро зло.
Гордість може побороти скромність.
Щедрість переможе скупість.
Чистота – бруд.
Любов – ненависть.
Стриманість – розбещеність.
Працелюбність – лінощі.
Гнів – ласка.
2 група Складіть правила добра для нашого класу. Слова для довідок: Доброзичливість, чуйність, приязність, надійність, старанність, сумлінність, ввічливість, ласка, любов, повага, співчуття, захист, турбота, шана, щирість, людяність.
Ніхто не має права: (ображати, карати, принижувати…)
Кожен має право: (захистити, допомогти, поділитись…)
3 група: “…”
Несподівано вітер пригнав великі хмари і почалась гроза. Маленьке руде кошенятко заховалось від дощу під машиною. Воно промокло і тремтіло, а щоб вітер не обдував його з усіх сторін, притиснулося до заднього колеса машини. Кошеня було ще зовсім маленьке і нерозумне, тому коли в машину сіла людина і стала її заводить, воно навіть не зрозуміло, яка смертельна небезпека йому загрожує.
У цей час повз машину йшов до школи хлопчина. Замість того, щоб поспішати на урок, він раптом зупинився. Цілу хвилину стояв під дощем і все дивився на машину.
- Цікаво, якщо машина поїде, задавить чи ні маленьке кошеня?
Невдовзі машина зрушила з місця і поїхала, а кошеня залишилось на місці.
- Пощастило тобі, Рудий, живи і радій, що не задавили, - сказав хлопчина кошеняті і байдуже пішов своєю дорогою.
Завдання для роботи в групі:
1) Прочитайте текст вголос. Коли один читає, то iншi його уважно слухають.
2) Обговорiть риси характеру хлопчика. Запишіть їх.
3) Підберіть заголовок до тексту.
4) Уявіть себе на місці хлопчика і утворіть нову кінцівку.
Представте свою роботу. Бажаю успіху.
Тест
а) кавою
б) чаєм
в) молоком
2. В кухлик замість цукру поклало:
а) сіль
б) отруту
в) борошно
3. Чи подякувало Добро за гостинність?
а) ні
б) воно образилось
в) так
4. На прощання Добро сказало:
а) – Приходьте до мене в гості!
б) – Візьміть гроші, купіть собі цукерок до чаю!
в) – Чай у вас не смачний!
- А зараз словами з тексту доведіть, що зло є причиною великих бід.
- Що добро сильніше зла.
- Що краще бути доброю людиною, аніж злою.
Продовж ці рядки:
(з небом безхмарним, з сонцем, з ніжністю мами, з вітерцем…)