Урок з предмету "Я у світі" в 3 класі. Тема: «Людські чесноти. Доброта.»

Про матеріал

Конспект уроку з предмету "Я у світі" у 3 класі на тему "Людські чесноти. Доброта." До уроку розроблена презентація та підібрані уривки мультфільму "Снігова королева". За потреби надішлю електронною поштою.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Спеціалізована загальноосвітня школа №29 м. Хмельницького

Урок громадянської освіти

3 клас

Тема: Людські чесноти. Доброта

 

Вчитель початкових класів

Рибчинська Людмила Василівна

Хмельницький - 2018 р

Тема: Людські чесноти. Доброта.

Мета: дати поняття чеснота, честь, закрiпити поняття ввiчливiсть, щедрiсть, доброта, ознайомити з правилами поведінки, прислівями. Розвивати усне і писемне мовлення. Формувати навички культурної поведінки, дружні відносини між дітьми у класі, розвивати усне та писемне мовлення учнiв; виховувати бажання дотримуватись високих морально-етичних норм, прагнення виробити у собі кращі людські якості.

Хід уроку

  1.                Організація класу
  •                   Ми Вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро Вас!

І запрошуєм ласкаво

На урок у 3 клас!

  1.            Актуалізація знань учнів
  •                   Про які людські якості ми говорили на попередніх уроках? (ввічливість, щедрість)
  •                   Яку людину ми можемо назвати ввічливою? (ВВІЧЛИВИЙ Який дотримується правил пристойності, виявляє уважність, люб'язність; чемний)
  •                   Підберіть синоніми до слова ввічливий (приязний, приємний, чемний, вихований, коректний, делікатний)
  •                   Зверніть увагу, що слово ввічливість пишеться з звома «в».
  •                   Як ви гадаєте  чому? (Воно утворилось від злиття двох слів «в» і «вічі» і означало «той, хто дивиться у вічі»)
  •                   Яку людину можна назвати щедрою? (ЩЕДРИЙ Який охоче ділиться, не шкодує витрачати що-небудь.

Багатий на що-небудь, чимсь, розкішний.)

 

  •                   Підберіть синоніми до слова щедрий (щедротний, не жадібний)
  •                   Кажуть Щедрий вечір, а який саме  вечір називають щедрим? (Вечір напередодні Нового року).
  •                   Як можна ще назвати ввічливість, щедрість? (людські чесноти)
  •                   Що таке людські чесноти?

(ЧЕСНОТИ –позитивні риси в характері людини)

  •                   Які синоніми ми можемо підібрати?

Доброчесність, доброчинність; антоніми – вада недолік.

                  2. Повага, пошана, визнання.)

  1.        Перевірка домашнього завдання
  •                   Перевіримо, як справились із д/з.
  •                   Зачитайте міні-твори на тему: Кого я вважаю щедрою людиною
  1.         Постановка теми, мети уроку
  •                   На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити ще про одну людську чесноту, а яку саме, здогадаєтесь, коли розшифруєте вірш:

Ж_в_, д_бр_ звшай
Т_ наг_род з_ ц_ н_ вим_гай.
Л_дин_ п_ч_наєтьс_ з д_бр_.

  •                   Як ви розумієте ці слова: людина починається з добра?
  •                   Так, темою нашого сьогоднішнього уроку буде людська доброта. Ми помандруємо стежинками доброти, зустрінемось на своєму шляху із добрими та злими героями, але для початку подумайте, що б ви хотіли дізнатись, що зрозуміти, чого навчитись.

Я хочу дізнатись…

Я хочу зрозуміти…

Я хочу навчитись…

  1.             Мозковий штурм “Павутинка доброти”

- Якою повинна бути  людина, щоб її можна було назвати доброю? Давайте складемо Павутинку доброти

(Співчутлива, не залишить у біді, допоможе, порадіє успіхам, посміхається, поділиться, не буде сміятись з невдачі, любить природу, доброзичлива, турбується про тварин, не робить нікому шкоду)

Складається павутинка

Доброта людини проявляється по відношенню до інших людей. Наша павутинка повязала нас всіх. Отже, нам важливо вчитись бути добрими по відношенню один до одного.

  1.         Скарбничка мудрості
  •                   Добро вважають найвищою людською чеснотою, добрих людей поважають, люблять, цьому навчають своїх дітей. От і через казки український народ навчав творити добро. Давайте прочитаємо казку Вовк та кіт у ролях.
  1.               Презентація казки “Вовк та кіт”

Вовк утікав з лісу, біг повз село, побачив на тину кота та й каже:

  •                   Котику-братику, скажи, хто з ваших людей добріший, щоб мене заховав? Бо за мною стрільці женуться. Кіт каже:
  •                   Піди до Петра, - добрий чоловік.
  •                   Та я в нього вівцю вкрав, - одказав вовк.
  •                   Ну то йди до Дмитра, - гарна юдина.
  •                   Та я йому гусей загриз….
  •                   Погана справа… Ну то йди до Семена.
  •                   Боронь, Боже! Я ж його теля зїв.
  •                   Ну, каже кіт, коли ти такий, хто ж тебе сховає?

  1.               Бесіда за змістом казки
  •                   Що трапилось із вовком?
  •                   Що йому порадив кіт?
  •                   Чому він не міг звернутись ні до Петра, ні до Дмитра, ні до Семена?
  •                   Чи допоможе хтось вовкові в скрутну хвилину? Чому?
  •                   Чого вчить нас ця казка?
  •                   Яке прислівя ми можемо підібрати до цієї казки?
  •                   Які ще прислівя про добро ви знаєте?

  1.               Робота з прислів’ями

• Не одежа красить людину, а добрi дiла.

• Усе добре переймай, а зла уникай.

  •                 Добро будує, а зло руйнує.
  •                 Добрі справи від добрих людей.

• Добре імя краще багатства.

• Доброму всюди добре.

• Світ не без добрих людей.

  •                   А зараз відкрийте зошити на стор.30 і складіть прислівя з двох частин. Подумайте і складіть їх.

Добро робити                        лихому всі лихі.

Доброму всі добрі                 сам лиха діждеться.

Хто комусь лиха зичить,       ніколи не пізно.

  1.        Вивчення нового матеріалу
  1.               Словникова робота
  •                   Зясуємо, що означає слово добрий, користуючись тлумачними словниками

ДОБРИЙ 1. Який доброзичливо, приязно, чуйно ставиться до людей; Привітний, лагідний у взаєминах. Який виражає доброту, щирість; сповнений ласки, приязні (про голос, усмішку, обличчя і т. ін.).

         -    Кажуть: Добра душачуйна, щира, спокійна людина.

2. Який приносить добро, задоволення, радість. Який подобається, схвалюється; вартий наслідування.

- Доброго ранку (дня, вечора)  Доброго здоров'я

У (в) добрий час!традиційне взаємне дружнє вітання під час зустрічі чи прощання.

2 . Робота в групах

  •                   А зараз попрацюємо в групах. Кожна група отримує своє завдання, працюйте дружно, вчіться по-доброму відноситись один до одного.

1 група Підберіть до слів антоніми і визначте, коли переможе добро зло.

Гордість може побороти                          скромність.

Щедрість переможе                                   скупість.

Чистота –                                                   бруд.

Любов –                                                     ненависть.

Стриманість –                                            розбещеність.

Працелюбність –                                       лінощі.

Гнів –                                                         ласка.

2 група Складіть правила добра для нашого класу. Слова для довідок:         Доброзичливість, чуйність,  приязність, надійність, старанність, сумлінність,        ввічливість, ласка, любов, повага, співчуття, захист, турбота, шана, щирість,   людяність.

Ніхто не має права: (ображати, карати, принижувати…)

Кожен має право: (захистити, допомогти, поділитись…)

3 група:

         Несподівано вітер пригнав великі хмари і почалась гроза. Маленьке руде кошенятко заховалось від дощу під машиною. Воно промокло і тремтіло, а щоб вітер не обдував його з усіх сторін,  притиснулося до заднього колеса машини. Кошеня було ще зовсім маленьке і нерозумне, тому коли в машину сіла людина і стала її заводить, воно навіть не зрозуміло, яка смертельна небезпека йому загрожує.

         У цей час повз машину йшов до школи хлопчина. Замість того, щоб поспішати на урок, він раптом зупинився. Цілу хвилину  стояв під дощем і все дивився на машину.

         - Цікаво, якщо машина поїде, задавить чи ні маленьке кошеня?

         Невдовзі машина зрушила з місця і поїхала, а кошеня залишилось  на місці.

- Пощастило тобі, Рудий, живи і радій, що не задавили, - сказав хлопчина кошеняті і байдуже пішов своєю дорогою.

Завдання для роботи в групі:

1) Прочитайте текст вголос. Коли один читає, то iншi його уважно слухають.

2) Обговорiть риси характеру хлопчика. Запишіть їх.

3) Підберіть заголовок до тексту.

     4) Уявіть себе на місці хлопчика і утворіть нову кінцівку.

Представте свою роботу. Бажаю успіху.

  •                   Як ви вважаєте, чого навчає нас це оповідання?
  1.               Уривки з мультфільму “Снігова королева”
  •                   Добрими чи злими є герої наших улюблених мультфільмів. Давайте подивимось уривки і подумаємо, якими саме були їх герої.
  •                   Чого навчає нас ця казка?
  1.         Закріплення вивченого
  1.               Робота з підручником “Добро і Зло”
  •                   Ось ми непомітно торкнулись не тільки добра, а й зла… Давайте відкриємо підручники на стор. 43 і прочитаємо текст Добро і Зло. (Читаємо мовчки)
  •                   Прочитаємо його ланцюжком.
  •                   Перевіримо, чи зрозуміли ви зміст прочитаного за допомогою тестів

Тест

  1.               Чим Зло пригощало Добро?

а) кавою

б) чаєм

в) молоком

2. В кухлик замість цукру поклало:

а) сіль

б) отруту

в) борошно

3. Чи подякувало Добро за гостинність?

а) ні

б) воно образилось

в) так

4. На прощання Добро сказало:

а) – Приходьте до мене в гості!

б) – Візьміть гроші, купіть собі цукерок до чаю!

в) – Чай у вас не смачний!

- А зараз словами з тексту доведіть, що зло є причиною великих бід.

- Що добро сильніше зла.

- Що краще бути доброю людиною, аніж злою.

  •                   Чого вчить нас ця казка?
  •                   Як ви вважаєте, ще легше зробити: допомогти чи образити?

Продовж ці рядки:

  •                   А з чим можна порівняти доброту?

(з небом безхмарним, з сонцем, з ніжністю мами, з вітерцем…)

  1.             Підсумок уроку, рефлексія
  •                   Повернемось до початку нашого уроку і подивимось чи справдились ваші надії і сподівання
  •                   Я дізнався…
  •                   Я зрозумів…
  •                   Я навчився…
  •                   Мені сподобалось…
doc
Додано
22 липня 2018
Переглядів
2489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку