Урок з теми "Дозвілля"

Про матеріал
Конспект уроку з етики на тему "Дозвілля. Організація учнями вільного часу"
Перегляд файлу

Конспект уроку етики з теми «Дозвілля в житті людини»

За підручником «Етика» 6 клас. Т.В. Мелещенко, О.В. Желіба та ін.(2023)

План:

  1. Потреба у відпочинку. Поняття відпочинку.
  2. Поняття хобі, його функції.
  3. Організація вільного часу.

 

undefined

  1. Відпочинок – це стан спокою або активної діяльності, що веде до відновлення сил і працездатності. Проведення часу, метою якого є відновлення нормального стану організму.

Класифікація відпочинку:

-         за тривалістю – секунди, хвилини, години.( сон, перерва, розслаблення)

-         за активністю – ходьба, біг, плавання, живопис, перегляд фільмів та ін.

Стадії відпочинку:

-         стомленість

-         розслаблення

-         відновлення

-         розвага

 

  1. Хобі – це узагальнена назва улюблених занять або розваг, що не є робочою спеціальністю і до яких вдаються у вільний час.

undefinedІсторія цього терміну пов’язана з традицією у Середньовіччі  соколиному полюванні з використанням підсоколика великого(на фото), англійською мовою назва цього птаха буде «hobby».

Термін “хобі” виник у XVIII столітті з легкої руки британського письменника Лоренса Стерна, який опублікував в 1759 році роман “Життя і думки Трістана Шенді”. У цьому романі він уперше вжив слово “hobby”, яким до цього іменували маленьку селянську робочу коня в значенні “коник”, “захоплення”.

Функції хобі:

-         вчить концентрації, посидючості й самоорганізації.

-         формує звичку доводити розпочату справу до кінця.

-         розширює світогляд і формує коло однодумців.

-         підвищує самооцінку й допомагає розслабитися.

 

 

  1. Організація вільного часу

Просвітницька кампанія «ЛАБОРАТОРІЯ Амбасадорів миру «Трансформації  конфліктів» об'єднала вчителів м.Торецьк — Інформаційна платформа  "Громадськість"

( Діаграма, яка показує проведення вільного часу вашими однолітками)

Під час навчального процесу – розподіл часу на виконання завдань

є найбільш впливовим фактором, який відображається на вашій працездатності та успішності.

Допоможе вам у цьому так звана «Матриця Ейзенхауера»

це доволі простий у використанні інструмент для сортування завдань за критеріями важливості та терміновості. Подібна система допомагає визначити правильний порядок виконання завдань, відсіявши усе зайве. Вона просто неоціненна, коли роботи накопичилося стільки, що навіть не знаєш з чого почати.

https://telegra.ph/file/6824999533ce357b6474b.jpgАвтор цієї системи - 34-й президент США Дуайт Девід Ейзенхауер. У голови держави звісно є купа справ і, якщо не мати певної системи, під удар потрапляють не тільки твої особисті амбіції, а й майбутнє цілої країни. Вважається, що матриця має безпосереднє відношення до слів Ейзенхауера:

«У мене є дві проблеми: термінова та важлива. Термінова не є важливою, а важлива — терміновою».

Власне, за таким принципом і діє матриця.

У квадрат A(I) ми відносимо термінові і важливі справи. Це ті завдання, які потрібно виконати НЕГАЙНО. Такими справами можуть бути наприклад:

  1. Есе, яке принесе 10 балів, а строк здачі завтра
  2. Проблеми зі здоров'ям, як фізичним так і психологічним
  3. Крайній строк здачі звіту на роботі, а у разі не виконання якого вам загрожує звільнення

У квадрат В(II) ми відносимо важливі, але не термінові справи. Це ті завдання, які важливі для довгострокової перспективи, і принисуть плоди у майбутньому. Краще за все назначит собі ЧІТКУ ДАТУ, коли ви їх зробите, або будете робити регулярно. До таких справ відносяться:

  1. Курсова робота, дедлайн якої ще не близько, але об'єм роботи колосальний
  2. Плановий огляд у лікаря
  3. Вивчення нової мови

У квадрат С(ІІІ) ми відносимо не важливі, але термінові справи. Це ті завдання, які не приносять вимірного результату. Здебільшого вони просто відволікають від важливих справ. Краще їх делегувати, або, якщо ж це не можливо, виконувати їх ПІСЛЯ важливих справ. Такими завданнями можуть бути:

  1. Миття посуду. Ви можете попросити помити його рідних або сусіда по кімнаті. А коли розберетеся зі своїм сніжним комом справ, допоможете їм із чимось
  2. Планування зустрічей чи заходів
  3. Відповідь на електронні листи, телефонні дзвінки, повідомлення у Телеграмі

І, нарешті, останній квадрат D(IV). Ми відносимо до нього не термінові і не важливі справи. Їх можна назвати "пожерачами часу"- вони не приносять жодних результатів, і їх краще сприймати, як відпочинок. До цих справ відносяться:

  1. Балачки з подружкой ні про що. Я впевнена, подруга не образиться, якщо ви попросите її не розповідати вам усьоме одну і ту саму історію, саме тоді, коли вам за 15 хвилин потрібно встигнути зробити справи, на які був відведений цілий місяць.
  2. Перегляд інстаграму та ТікТоку. Не треба відмовитися від цього взагалі, але не слід обманювати себе і вважати, що лайк під новим фото Кендал Дженер важливіше, ніж курсова.
  3. Перегляд фільмів і серіалів (якщо ж ви звісно не навчаєтися на режисера, оператора і чи іншим чином пов'язані з кіноіндустрією)

Спочатку визначати пріорітетність завдань дуже важко, але у цьому вам може допомогти три питання:

  •     До яких наслідків призведе невиконання цієї задачі?
  •     Чи може хтось виконати її замість мене?
  •     Чи важлива ця задача для досягнення моєї мети?

 

https://telegra.ph/file/1e8fe4f95b40ae19e7d3d.jpg

 

docx
До підручника
Етика 6 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
6 березня
Переглядів
403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку