Урок з теми "Контрольна робота з української мови за темою "Іменник як частина мови" для учнів 6 класу "

Про матеріал
Комбінована контрольна робота з української мови за темою "Іменник як частина мови" для учнів 6 класу має на меті перевірити на практиці здобуті знання учнів з теми, визначити рівень предметних і ключових компетентностей і компетенцій шляхом виконання контрольних завдань , що носять навчально -пізнавальний та практичний характер. Робота містить два варіанти та 14 завдань різної складності.
Перегляд файлу

 

Комбінована контрольна робота  з теми «Іменник як частина мови»

Мета уроку:

навчальна: перевірити рівень засвоєння набутих учнями знань, уміння використовувати їх; розвивати орфографічну й пунктуаційну грамотність.

 

розвивальна: розвивати вміння школярів виконувати тестові завдання; працювати самостійно; логічне мислення; мовленнєві навички;

 

виховна: виховувати любов до мови.

 

Очікувані результати: учні знають відмінки іменників; уміють відмінювати іменники, поділяють на відміни та групи.

Внутрішньопредметні зв'язки: орфографія, морфологія.

Міжпредметні зв'язки: виконання тестових і практичних завдань (формування ключової компетенції).

Обладнання:  завдання контрольної роботи у двох варіантах

 

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.

 

Структура уроку

I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Ознайомлення з критеріями оцінювання. Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань.

II. Основний зміст роботи. Виконання контрольних  завдань.  Завдання 1-12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

Варіант 1

 

1.      Позначте рядок, у якому всі іменники належать до І відміни :

а)   матуся, матір, сестра, сусідка;    б)   Галина, Марія, Либідь, Лідія;

в)   душа, доня, дитя, дорога;    г)    квітка, пташка, земля, пороша.

 

2.       Позначте рядок, у якому подано всі іменники спільного роду:

а) білоручка, дармоїд, гуляка, нездара;     б)   сірома, непосида, вереда, плакса;

в)   староста, листоноша, нероба, неук;     г)    базіка, маля, бідолаха, суддя.

 

3. Іменники середнього роду життя, обличчя, колосся належать до :

а) 1 відміни;   б) 2 відміни;   в) 3 відміни;   г) 4 відміни.

 

4. Позначте рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка однини мають закінчення -а (-я):

а)   ясень, студент, млин, танець;    б)  пароплав, майданчик, цукор, чай ;

в)   Київ, іменник, вовк, долар;    г)  Луцьк, щавель, хліб, Буг.

 

5.  Позначте рядок, у якому іменник    зоря   не є членом речення :

 а) Нічка розсипала зорі золотистії.    б)  Зоре моя вечірняя, зійди над горою.

в)   Вечірня плакала зоря.     г)  Сиплють ночі у тумани зорі сургучеві.

 

6. Позначте рядок, у якому всі іменники позначають абстрактні поняття :

а)   правда, ранок, годинник, хвилина;   б)доброта, спів, здоров'я, метр;

в)   кмітливість, жарт, думка, сміх;    г)  правило, Дніпро, сутінки, закон.

 

7. Позначте рядок, у якому всі іменники у формі орудного відмінка однини мають закінчення -ею (-єю) :

а)   доля, судьба, суддя, вежа;    б)  душа, надія, оранжерея, пуща;

в)   шабля, куля, перемога, ноша;    г)  тополя, крапля, вода, хвиля.

 

8.  Позначте рядок, у якому всі іменники-власні назви пишуться з великої літери і в лапках :

а)   книгарня Сучасник, кінотеатр Глобус, місто Прага;

б)   казка Котигорошко, ріка Дніпро, опера Лебедине озеро;

в)   поема Євшан-зілля, конкурс імені Петра Яцика;

г)    оповідання Олівець, пісня Два кольори, торт Київський.

 

9.  Позначте рядок, усі іменники в якому не мають множини:

а)  молоко, листя, Дніпро, молодь;    б)  далеч, мідь, гай, Микола;

в)  зелень, дівчина, Оксана, радість;    г)   золото, декорація, Говерла, братерство.

 

10. Позначте речення з граматичною помилкою :

а)  Сад пишається золотими осінніми шатами. б)  Опале листя розпросторює незрівнянний аромат осені.

в)  До школи сестра пішла в новому пальто. г)  Хмари помалу наливаються сірим свинцем.

 

11. Позначте рядок, усі іменники в якому у формі орудного відмінка пишуться з апострофом :

а) верф, лазур, паморозь;     б) кров, матір, любов;  в) Руф, віддаль, кіновар; г) Об, подорож, глазур.

 

12.      До якої відміни належить іменник   тім'я   ?

а)   1 відміна;           б) 2 відміна;           в) 3 відміна;          г) 4 відміна.

 

13. Записати іменники, визначити відміну (3 б.)

Сім'я, ім'я, сонце, весна, тюль, радість, коліща, осінь, талант, обнова, ворота, ніжність, острів, кошеня, яблуня, акварель.

 

14. Поставте подані іменники в родовому відмінку та орудному відмінку однини (3 б.)

Домовленість, подорож, цінність, безліч, діяльність, потужність, доповідь, заборгованість, галузь, верф, піч.

 

 

Варіант 2

 

1. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до  ІІ відміни :

а)  виноград, вогнище, плем'я, лебідь;        б)  ясен, водій, лівша, дощ;

в)  вікно, князь, лицар, роздоріжжя;        г)  шлях, автомобіль, поштар, слоненя.

 

2. Позначте рядок, у якому подано всі  іменники спільного роду :

а)трудяга, читака, дівча, ябеда;       б) замазура, бідолаха, нероба, причепа;

в)листоноша, зівака, свекруха, задавака;     г) приблуда, невидимка, тюхтій, роззява.

 

3. Іменники середнього роду    ім'я,    тім'я,    плем'я    належать до :

 а) 1 відміни;         б) 2 відміни;      в) 3 відміни;          г) 4 відміни.

 

4. Позначте рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка однини мають закінчення -а (-я) :

а) Київ, Донбас, тиждень, маяк ;    б) префікс, майстер, дощ, Париж ;

в) дуб, Лондон, будинок, цукор;    г) присудок, Дніпро, житель, компас.

 

5. Позначте рядок, у якому іменник   мати є підметом :

а)   Ми любимо так Україну, як матір на світі одну.  б)   Рідна мати моя, ти ночей не доспала.

в)   Буду матері слово у серці носити.   г)   І мудра мати нас проводить у світи.

 

6. Позначте рядок, у якому всі іменники позначають збірні назви :

а) дітвора, студентство, учні, молодь.       б)козацтво, Січ, колосся, малеча;

в)   гілля, дубняк, бір, гімназисти;        г)парубота, юнацтво, воїнство, молодь.

 

7. Позначте рядок, у якому всі іменники у формі орудного відмінка однини мають закінчення -ею (-єю):

а) межа, надія, перемога, робітниця;    б)  тиша, площа, непосида, суддя;

в) вельможа, лівша, дружина, левиця;                     г) п'ятниця, сестриця, сім'я, теща.

 

8. Позначте рядок, у якому всі іменники-власні назви пишу­ться з великої літери і в лапках :

а) сестра Олена, пес Йогурт, кінотеатр Веселка; б) вірш Заповіт, книга Кобзар, журнал Соняшник;

в) цукерки Червоний мак, вулиця Каштанова; г) місто Чернівці, байка Вовк і Кіт, пісня Цвіте терен.

 

9. Позначте рядок, усі іменники в якому мають форму лише множини:

а) солі, води, сталі, грязі;    б) Карпати, ножиці, окуляри, кліщі;

в) іменини, канікули, макарони, вермішель;  г)  ясла, заробітки, хащі, радощі.

 

10. Позначте рядок, у якому подано незмінювані іменники :

а) листоноша, сирота, староста, нечупара;  б) Баку, Токіо, Київ, Кіото;

в) метро, поле, вікно, кашне;   г) табу, інкогніто, портмоне, кіно.

 

11. Позначте рядок, усі іменники в якому у формі орудного відмінка пишуться з подвоєнням:

а) мідь, сіль, радість, тінь;    б) відповідь, мати, юнь, Січ;

в) міць, вісь, галузь, ніч;    г) осінь, любов, молодь, верф.

 

12. До якої відміни належить іменник   доля ?

а) 1 відміна;             б) 2 відміна;       в) 3 відміна;          г) 4 відміна

 

13. Записати іменники, визначити відміну (3 б.)

Сім'я, ім'я, сонце, весна, Дніпро, радість, коліща, осінь, талант, обнова, ворота, ніжність, острів, кошеня, яблуня, акварель.

 

14. Поставте подані іменники в родовому відмінку та орудному відмінку однини (3 б.)

Домовленість, подорож, цінність, безліч, діяльність, потужність, доповідь, заборгованість, галузь, верф, піч.

III. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1) Повторити теоретичний матеріал

2) Виконати вправи

 

IV.   Підсумок уроку

Учитель відповідає на запитання, які виникли в учнів під час виконання контрольної роботи.

 

docx
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
3499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку