Урок з теми Сапфо. Її любовна лірика

Про матеріал
Урок з теми Сапфо. Особливості її лірики. допоможе познайомити з видатною письменницею доби Античності
Перегляд файлу

Відкритий урок на Учитель року – 2019

Тема: життєвий шлях Сапфо. Гімн красі, радощам життя та кохання в поезіях Сапфо.

Мета: ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом Сапфо; розкрити особливості її інтимної лірики, поглибити знання учнів про античну поезію;

розвивати навички виразного читання поетичного твору, його аналізу, вміння висловлювати власні враження та думки;

виховувати любов до поезії, естетичні смаки, шанобливе ставлення до глибоких людських почуттів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання:

Хід уроку

І Організація класу

  1. Привітання
  2. Вступне слово вчителя
  • Сьогодні на уроці ми здійснимо дивовижну подорож до світу надзвичайної жінки, поетеси та легендарної особистості Сапфо. Ще за життя її називали «десятою музою», а профіль чеканили на монетах.
  • Саме вона стала однією, із перших ліриків у світі, та змогла дуже витончено і бездоганно відтворити найтонші сердечні порухи людини, їх почуття, переживання, страждання.
  • Сапфо зображували на картинах, створювали статуї, щоб зберегти її величну постать у віках.

ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Робота з єпіграфом
  • В якості епіграфа до уроку я вирішила використати вірш Лесі Українки «Сапфо»:

 

  • Над хвилями моря, на скелі,
  • Хороша дівчина сидить,
  • В лавровім вінку вона сяє,
  • Співецькую ліру держить.

 

  • До пісні своєї сумної
  • На лірі вона приграє.
  • І з піснею тою у серці
  • Велика їй туга встає:

 

  • В тій пісні згадала і славу
  • Величну свою, красний світ,
  • Лукавих людей, і кохання,
  • І зраду, печаль своїх літ,

 

  • Надії і розпач… Дівчина
  • Зірвала лавровий вінець
  • І в хвилях шумливого моря
  • Знайшла своїй пісні кінець.
  • Ось такі прекрасні і сумні рядки адресувала талановита українська письменниця своїй колезі.
  1. Оголошення теми та мети уроку
  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося якомога більше про цю легендарну жінку, познайомимося з її творчим шляхом, вдосконалимо навички роботи з текстом.

ІІІ

  1. Східці до успіху (на аркушах паперу напишіть свої очікування від нашого уроку)
  2. Мікрофон
  • Як вже зрозуміло з епіграфа, провідною темою творчості Сапфо було кохання. Хоча ви ще не маєте багатого життєвого досвіду, але цікаво дізнатися, що ж для вас є кохання? Як ви розумієте це слово?
  • Яким буває кохання?
  • Правильно, значення кохання багатогранне, і може відрізнятися . У кожного свої розуміння та сприйняття кохання.
  • А ось як сказав англійський письменник Адам Джексон «Коли ви досягнете кінця вашого життя, єдиним, що буде мати хоч якесь значення буде любов, яку ви віддали та отримали. Уподорожі в наступний світ, єдине що ви зможете взяти з собою – любов. І єдине що лишиться після вас у цьому світі це любов. Більше нічого.
  • Любов наповнює все сенсом. І на думку автора сенс життя у любові. Кохання це велике почуття, яке оспівали безліч поетів і композиторів, зображене художниками та скульпторами, непідвладне часу.
  • Але першою була Сапфо. Жінка яка вміла пристрасно та шалено кохати, і змогла ці почуття передати у своїй ліриці.
  1. Перегляд відеоролика про життєвий шлях Сапфо
  2. Складання ейдос-конспекту

А тепер, за отриманою інформацією пропоную створити незвичайний, ейдос конспект.

 

 

 

  1. Робота в зошитах
  • Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.
  • Перепишіть конспект із дошки.
  1. Робота з лірикою Сапфо
  • А тепер давайте зануримося у чарівний світ творчості Сапфо. Погляньте на текст оди «До Афродіти», що написаний мовою оригіналу.
  • Які відчуття у вас при цьому виникають?
  • Так, справді, таємничість і невисловленість сховалася у цих рядках. Оригінал ніби дає можливість доторкнутися до до того, що вже давно стало надбанням історії.
  1. Прослуховування твору
  2. Евристична бесіда за змістом почутого
  • Яке враження справила на вас ода?
  • Що ви відчули слухаючи твір?
  • Чи може така поезія лишити читача байдужим? Чому?
  • Про що йдеться у творі?
  • Яким він сповнений настроєм?
  • Чому лірична героїня звертається саме до Афродіти?
  • Скільки героїв є у тексті твору?
  • Як ви вважаєте, чому саме Афродіта допомагає Сапфо? (Афродіта є богинею кохання, і сама багато разів кохала. Саме тому вона знає справжню ціну почуттям)
  1. Конкурс «Кращий читець»
  • Ще раз уважно прочитайте вірш самостійно. Поміркуйте і скажіть, яка повинна бути інтонація при його декламуванні?
  • А зараз, я хочу щоб декілька бажаючих прочитали оду «До Афродіти», а ми визначимо найкращого читця

IV Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу

  1.  Робота в групах «Гронування»
  • А тепер, пропоную провести роботу в групах, що називається «Гронування». (Поділ учнів на групи).
  • Ваше завдання, написати якомога більше слів на задану вам тему.

І група «Що вплинуло на розквіт таланту Сапфо?»

ІІ група «Яка вона – Сапфо?»

2. Створення «Сенкану»

1 ряд – Іменник (Сапфо)

2 ряд – 2 прикметники (дивовижна, натхненна)

3 ряд – 3 дієслова (надихає, окриляє, захоплює)

4 ряд – речення з 4 слів (Дає відчути світу красу)

5 ряд – 1 слово-підсумок. Синонім до першого іменника (поетеса)

V Підсумок уроку

  1. Підсумкове слово вчителя
  2. Домашнє завдання (уявіть що ви є одним із розробників Гугл, і до дня народження Сапфо вам потрібно намалювати дудл. Який вигляд він би мав?)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Виборний Сергій Борисович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
1208
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку