Урок з теми я досліджую світ "Весна"

Про матеріал
1. Навчити учнів спостерігати за сезонними змінами в живій та неживій природі навесні. 2. Ознайомити з мистецькими творами про весну. 3. Формувати вміння сприймати красу весняної природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого. 4. Розвивати творче мислення, уміння аналізувати і робити висновки, взаємодіяти з однокласниками. 5. Формувати здоров’язбережувальну компетентність.
Перегляд файлу

 

Тема : Весна.

Завдання тижня :

 1. Навчити учнів спостерігати за сезонними змінами в живій та неживій природі навесні.

2. Ознайомити з мистецькими творами про весну.

3. Формувати вміння сприймати красу весняної природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого.

4. Розвивати творче мислення, уміння аналізувати і робити висновки, взаємодіяти з однокласниками.

5. Формувати здоров’язбережувальну компетентність.

  

Очікувані результати на кінець тижня :

   Учні знатимуть:

   - деякі ознаки весни;

   - назви весняних місяців;

   - зміни, які відбуваються в природі навесні;

   - правила безпечної поведінки в природі.

   та вмітимуть :

   - описувати побачене та зображене

   - розпізнавати зміни в живій та неживій природі;

   - визначати та описувати вісників весни;

   - слухати думки інших та висловлювати свої погляди;

   - дотримуватися правил безпечної поведінки в природі.

 

Обладнання: мультимедійна презентація "Весна", підручники, зошити, роздатковий матеріал, ілюстрації, лего набори, кубик Блума, кольорові олівці та фломастери.

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Ранкова зустріч.

1. Організація класу.

Грає музика, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель сідають  у коло.

 

  1. Вправа " Привітання ".

Промінчик весняний заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі нас

Давайте з`єднаєм долоньки свої

І радо всміхнемось:

Я- вам, ви - мені.

 

ІІ. Повідомлення теми заняття.

 

  1. Гра "Чарівний клубочок"

Вчитель:

  • Screenshot_2019-10-03-19-33-40-289_com.facebook.katana.pngДіти, яка зараз пора року? .(Весна).  Розгляньте зображення що представлені на слайді.
  • Які кольори переважають ? Давайте оберемо кольори якими можна описати весну. 
  • Покажіть відповідні цеглинки ЛЕГО. ( жовту - для сонці, блакитну - для неба, зелену - для листочків, травички і т.д.)
  • А вам подобається весна?

Тоді ми з вами пограємо у гру (учасники сідають у коло, учитель пропонує передаючи один одному клубок вовняних ниток, говорити: "Я, Сергійко, мені подобається весна, тому, що .... ( і далі кожен по колу)".

 

ІІІ. Обмін інформацією. Робота з календарем погоди.

   - Який сьогодні місяць?

   - Яке число місяця?

   - Який день тижня?

 

  1. Відгадування загадки :

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї

Та заквітчую гаї.

І усякий мене зна…

Відгадали?  Я… (Весна)

 

  1.               Інтерактивна вправа "Плесни в долоні, коли почуєш правильну ознаку весни"

Screenshot_2019-10-02-21-26-57-615_com.facebook.katana.png- Діти загорають на сонечку, купаються, носять легкий одяг.

- Розпускаються на деревах листочки, набухають бруньки.

- В теплі краї відлітають птахи.

- Під ногами шарудять сухі різнобарвні листочки.

- Припікає сонечко, тане сніг.

 

  1. Вправа "Емоційне налаштування"

Вчитель:

- У мене зараз чудовий настрій ось такий ( демонстрація квіточки з намальованою посмішкою)

- А у вас? Намалюйте свій настрій. ( Діти малюють смайлики настрою  на квіточках-шаблонах).

- У кого з вас гарний настрій, покажіть. Я хочу, щоб такий настрій у вас залишався протягом всього дня.

 

Вчитель:

- Що таке весна?  Весна - це пора року між зимою і літом. Весна хазяйнує скрізь, куди не глянь. Вбрала в зелені ати ліси, сади, парки. Отож, вирушаймо в подорож, у світ прекрасної природи, де ми зможемо дізнатися багато цікавого та пізнавального.

   - У яку пору року зацвітає пролісок?

   - Де ці квіти можна побачити?

 

1. Слухання й обговорення вірша М. Познанської " Пісня проліска."

   - Заплющіть очі, спробуйте уявити все, що почуєте.

 

Картинки по запросу пролісок вектор   Я - перша квіточка весни,

   Я - пролісковий цвіт.

   Я пережив зимові сни

   І знов родивсь на світ.

   У мене очі голубі

   Такі, як неба синь.

   Росту між кленів, між дубів,

   Люблю і сонце й тінь.

   Зелені рученьки мої

   Листочками зовуть.

   Я полюбив ліси й гаї,

   Живу я здавна тут.

   І вірю: люблять всі мене,

   Як весну золоту,

   Бо знають, що зима мине,

   Коли я розцвіту.

 

   - Яку картину природи ви уявили?

   - Що б ви зобразили на картині, яку уявили?

   - Хто головний герой картини?

   - У всі часи люди раділи квітам, особливо першим, сприймаючи їх як переможців холодної й суворої зими.

   - Які перші весняні квіти ви знаєте?

 

6. Динамічна руханка «Квіточка»

Навесні в гайок піду

(ідуть по колу, взявшись за руки)

Першу квіточку знайду

(зупиняються, нахиляються вперед)

Біля квіточки помрію,

(присідають)

Разом з нею порадію.

(беруться за щоки, хитають головою)

А вона всміхнеться

(всміхаються, простягають руки вперед)

До мойого серця

(плавно кладуть руки на груди).

 

ІV. Щоденні новини

  1. Довідкове бюро. Це цікаво!

Весна є чарівною порою року, про неї можна розповісти багато цікавих фактів, що вас точно здивують:

 

  • навесні діти ростуть втричі швидше, ніж з серпня по грудень;
  •  найпершою, навесні, зацвітає японська сакура (вишня);
  • зозулі повертаються в нашу країну в середині квітня, наші предки вважали появу цієї птиці символом весни;
  • 20 березня - день весняного рівнодення. У цей день на Землі  настає астрономічна весна;

Картинки по запросу картинка день весняного рівноденняКартинки по запросу картинка як ростуть дітиКартинки по запросу японская вишня сакура фотоКартинки по запросу зозуля птах фото

 

 

 Знайомство з весняними місяцями.

- Діти, а чи знаєте ви назви весняних місяців?

Картинки по запросу картинки весняних місяцівПохожее изображениеПохожее изображение8.Гра «Впізнай  місяць»

 

 

 

 

 

Діти розглядають малюнки, впізнають назву місяця та обґрунтовують власну думку.

Промінчик лагідно всміхнувся,

У лісі пролісок проснувся.

Все прокидається від сну,

Стрічає дівчину - Весну.? (Березень)

 

Березень - така назва пов’язана з деревом березою, оскільки це дерево прокидається першим навесні, у першого починається рух соку. Дерева починають скидати своє насіння і коли сніг розтане -проростуть.

 

Вже пташки вернулися в наш край

Про весну співають поле і гай.

Ніжаться на сонці трави і квіти.

Вже настав ласкавий… (Квітень)

 

Квітень ще називають цвітень, водолій, красенець, вередун, пустун, снігогін, лукавець.

 

П’ятим в році він приходить,

                                         Із лепехою заходить.

                                         У весни - останній він,

   Далі літа чути дзвін. ( Травень)

 

 В травні земля вже уся укрита в різнотрав’я. Травень  - літо у гості чекає.

 

Взимку про сонце говорили - світить, але не гріє, навесні вже так не скажеш. Сонце піднімається вище і вище і гріє по справжньому. Потепління, одна з головний ознак весна. З кожним днем стає тепліше - тане сніг, лід на водоймах теж тане, відтає грунт.

Навесні дерева і кущі пробуджуються після зимового спокою, у них починається рух соку. Цей період дуже важкий для берези, люди починають збирати березовий сік - це сік дуже смачний і багатий на вітаміни тому люди завдають величезної шкоди деревам надрубуючи їх стволи.

Інші ознаки приходу весни це розпускання перших листочків, деякі дерева і кущі починають цвісти, а саме тополя, вільха, верба.

 

Вчитель: Дітки, можливо, хтось хоче сказати теж якусь новину, яку ми маємо знати? Поділіться з нами.  (Можливі відповіді дітей: по дорозі до школи я бачив перші квіти, бруньки на деревах, як прилетіли птахи з теплих країв, чув спів пташок тощо).

9. Руханка для очей.

10. Вправа « Кубик Блума»

C:\Users\1\Pictures\img041.jpg

Робота в групах

Вчитель.

  • Ось портрет нашої весни. Ой, десь він загубився. Допоможете мені нового зробити? А щоб краще вийшла робота давайте поділимося на групи. У весни яскраві кольори: зелений, синій, жовтий. Ви по черзі будете говорити ці кольори.
  •      Кожен свій колір запам’ятав? А тепер об’єднуємося: жовті разом, зелені разом, сині разом. Ось завдання для першої групи яка отримує жовтий конверт, а у ньому фарби та альбомний аркуш. Ви малює весну фарбами. Друга група у конверті має заготовки квіточки, листочки, ви готуєте з них аплікацію, а третя група  отримує в конверті олівці, ви малюєте весну олівцями.

- Ось і закінчили ми зображати нашу прекрасну весну. Давайте розмістимо її портрети на почесному місці в нашому класі. (Діти розміщують свої роботи в тематичній зоні в класі)

 Розв’язування проблемних ситуацій.

   - Що ви робитимете, коли на ваших очах ламатимуть гілки дерев? Бігатимуть по клумбах?

   - Іноді можна почути: " Квітку зривай ту, що біля дороги, вона нічия".       Чи бувають нічиї квіти? Дерева? Кущі?

V.  Підведення підсумків заняття.

11. Вправа " Незакінчені речення."

   - Я чекаю весну, тому що ...

   - Мені подобаються перші весняні квіти, тому що ...

   - Найцікавішою новою інформацією для мене стало ...

 

 

docx
Додано
1 березня 2023
Переглядів
982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку