Урок української мови
Клас : 3
Тема: Правильно записую слова із ненаголошеними [е], [и].
Мета: вчити учнів правильно вимовляти і писати слова з ненаголошеними [е] та [и], формувати вміння добирати перевірні слова; розвивати правильну літературну вимову слів із ненаголошеними [е], [и] ; розвивати пам'ять, увагу, мовлення, мислення, уяву; виховувати бажання читати, бережливе ставлення до книг.
Ключові компетентності
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички: самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;
загальномовленнєві вміння і навички: виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;
загальнокультурні: дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, формувати духовно – моральні основи життя
соціальні: проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді,
громадянської: розвивати здатність добре мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе.
загальнопізнавальні вміння: робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя;
контрольно-оцінні вміння: відповідати «своїми словами», зв’язно й послідовно описувати побачене;
інформаційно-комунікативна: знаходити у тексті конкретні відомості;
загальнокультурна: дотримуватися правил поведінки на уроці;
здоров’язбережувальна: розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальна: співпрацювати в команді
Предметні компетентності:
поглибити знання учнів про вимову та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] , що перевіряються наголосом;
формувати мовну компетентність школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь;
застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати патріотів рідної держави, мови, повагу ,любов до рідного краю, допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: індивідуальні диференційовані картки, презентація до уроку, ноутбук.
Хід уроку
І. Організація початку уроку.
Учитель. Сидимо…
Учні. Правильно.
Учитель. Пишемо…
Учні. Каліграфічно.
Учитель. Відповідаємо…
Учні. Чітко.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Очікування»
- Перед вами на парті лежить кленовий листок. Вам потрібно скласти речення про те, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку і записати на листочку.
- Як ви гадаєте, чому я обрала саме листок? (осінь, жовтень ,листопад)
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
ІV. Робота над новим матеріалом
Робота з картиною осені ( Грає легенька музика)
- Закрийте оченята і уявіть осінній сонячний ранок. Ви йдете лісовою галявиною. Всі дерева довкола вкриті золотими шатами, які від сонячних промінчиків виблискують, немов, бурштин. З дерев падають великі різнокольорові листки. Ви ловите їх, і знову підкидуєте, радієте життю. Подув легенький вітерець і закрутив листя у повільному вальсі. Ви милуєтесь, посміхаєтесь і прокидаєтесь.
Мовна вправа «Ланцюжок слів»
Ранок- який?- сонячний
Галявина – яка?- лісова
Листя – яке? – різнокольорове
Що буває золотим? – листя
Золоте листя– яке слово вжито в переносному значенні?
Мовна вправа «Добре – погано»
Коли осінь – добре, а коли погано?
Мовна вправа «Назви осінні слова на звук л»
Листопад, листок, крило( перелітного птаха)…
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ
– Як пишеться слово «листок»? (треба підібрати перевірне слово ли́ст , ли́стя)
- Де ще буває листок? ( у книзі)
2 Повідомлення теми та мети уроку
Хвилинка каліграфії:
Л Л Л л л л Лл Лл Лл ли листок
3.Робота з підручником с.16 Вправа 1
1.Прочитай в ролях розмову Ґаджика та Родзинки.Діалог
Ґаджик: У чому щастя ? Родзинка: Щастя в перемозі
Ґаджик: У чому перемога?
Родзинка: Перемога в знаннях.
Ґаджик: Де знання?
Родзинка: Знання в книжках.
Ґаджик: Де книжки?
Родзинка: У книгарнях і бібліотеках.
2.Поясни, як розумієш значення виділених у розмові речень.
(Діти працюють парами)
Вправа 3
Прочитай і запиши пораду Читалочки. Постав наголос у словах. Підкресли ненаголошені [е], [и]
Бу́деш книжки́ чита́ти- бу́деш бага́то зна́ти.
Фіз. хвилинка (Руханка «Черепаха-аха-аха»)
Презентація
V. Узагальнення матеріалу .
Групова робота
І група підбирає слова з ненаголошеним [е]
ІІ група підбирає слова з ненаголошеним [и]
Вправа7. Групова робота
Прочитай прислів’я. Поясни, як ти їх розумієш. Спиши речення. Встав пропущені
букви, добираючи перевірні слова.
І група. Ж..ття без книжок, як в..сна без квітів.( життя́-жи́ти, весна́- ве́сни)
ІІ група. Золото добувають із з..млі,- а знання із кн…жок.(землі́ – зе́млі)
Вправа8. Мікрофон.
Львів називають книжковою столицею України. Як думаєш,чому?
Вправа 9. Відповіді на запитання
Прочитай текст. Чи є в ньому щось таке, чого ви не назвали, відповідаючи на запитання Читалочки?
Львів називають книжковою столицею України.
Адже в ньому багато книгарень і бібліотек.
Є в місті чимало видавництв, де створюють книжки для дорослих і дітей. А ще у Львові часто проходять книжкові виставки, ярмарки.
Вправа 10. Мовленнєво-творче завдання у блокнот.
Разом з однокласниками з’ясуйте, чим бібліотека відрізняється від книгарні? Напиши про це текст 3-4 речення.(В бібліотеці книги не продаються.)
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
- Наш урок підійшов до кінця. Чи виправдалися ваші очікування ?
• Я очікую, що урок буде …
• Я очікую, що на уроці дізнаюся …
• Я очікую, що буду …
• Я очікую, що наша група виконає …
- Що запам’яталося?
- Що цікавого дізналися на уроці?
- Як перевірити ненаголошені [е], [и]
VІІ. Домашнє завдання.
Вправа 11 ст.17, правило
- Хоч на вулиці похмуро і прохолодно, я бажаю вам світла в душі, і тепла у ваших сердечках по відношенню один до одного. Дякую вам за урок!
Додаток