Урок з української мови для 2 класу. Узагальнення знань учнів за темою «Слова, які означають ознаки предметів»

Про матеріал
Розробка уроку-узагальнення для учнів 2 класу на темою "Слова, які означають ознаки предметів"
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення знань учнів за темою «Слова, які означають ознаки предметів»

Мета: повторити й узагальнити знання учнів про слова, які означають ознаки предметів, вчити використовувати їх в усному і писемному мовленні; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали

  1. Хвилинка каліграфії

Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки

  • Відгадайте, що це?

Неправильність у написанні, у підрахунках, неправильний учинок, дія. (Помилка)

  • Напишіть каліграфічно

По мил ка помилка

У мого сусіда Гриця

Є помилка-мандрівниця

  • Поділіть слово помилка на склади для переносу.
  1. Повторення вивченого матеріалу
  1. Прочитайте вірш. Назвіть слова – назви ознак.

Здраствуй снігова зима!

Ти весела й чарівна.

Дітям нашого села

Подарунки принесла.

  1. Робота в парах. Доберіть ознаку до назви предмета.

Кулька (яка?)…

Сніг (який?)…

М’яч (який?)…

Цукерка (яка?)…

Море (яке?)…

  1. Самостійна робота. Доберіть відповідні назви істот або неістот. (На дошці – малюнки-відповіді. Учні знаходять малюнок, зачитують слова ознаки, які дібрали до нього.)

Кругле, тепле, жовте - …

Сірий, косий, вухатий - …

Біла, тендітна, струнка - …

Цікава, красива, розумна – …

Великий, зубастий, сірий - …

  1. Вибірковий диктант.

Запишіть слова – назви ознак

Чудовий ліс, коли весна квітує,

Та інший він, коли прийшла зима:

Ведмідь в барлозі десь зимує,

Птахів співочих вже нема.

Дерева голі задубіли,

Дрімають мовчки у снігу,

Від інею пухнасті, білі…

Мов одежину дорогу

Накинув лісові на плечі

Зимовий добрий чародій.

Тут казка теж живе, до речі,

Ти тільки придивитись вмій.

Зачитайте слова – назви ознак, які ви виписали. Хто не помилився, молодець!

Фізкультхвилинка

Хмаринка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки розбираєм.

У травиці пошукаєм.

Пострибаєм, як звірята.

Політаєм як пташки

Потанцюємо ще  трішки,

Розімнемо ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

За роботу сіли знову.

  1. Гра-естафета «Який? Яка? Яке?»

На дошці – предметні малюнки.

Диня, огірок, помідор, кавун, груша і т.д.

Діти кожного ряду по черзі виходять до дошки і під малюнком записують слова – назви ознаки. Виграє команда, яка швидше впорається із завданням.

  1. Гра «Протилежності»

Крейда біла, а вугілля  …. (чорне)

Редька гірка, а диня … (солодка0

Дерево високе, а кущ … (низький)

Автомобіль швидкий, а равлик …. (повільний)

Дорога широка, а стежка … (вузька)

Гора велика, а мишка … (маленька)

  1. Гра «Допоможи звірятам знайти свої місця»

Хитрий, як…

Неповороткий, як…

Полохливий, як…

Упертий як….

Осел.

Заєць.

Лисиця.

Ведмідь.


Побудуйте речення про лисицю і зайця за схемою.

_____ _____, а _____ _____.

Підсумок уроку

Які слова закінчили вивчати?

На які питання відповідають слова – назви ознак?

Уживайте ці слова у своєму мовленні – і тоді мовлення ваше буде багатим, емоційним і цікавим.

Завантаження...
docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
2646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку