Тема: Узагальнення знань учнів за темою «Слова, які означають ознаки предметів»
Мета: повторити й узагальнити знання учнів про слова, які означають ознаки предметів, вчити використовувати їх в усному і писемному мовленні; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови
ХІД УРОКУ
Встали, дітки, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали
Урок почнемо без зупинки
З каліграфічної хвилинки
Неправильність у написанні, у підрахунках, неправильний учинок, дія. (Помилка)
По мил ка помилка
У мого сусіда Гриця
Є помилка-мандрівниця
Здраствуй снігова зима!
Ти весела й чарівна.
Дітям нашого села
Подарунки принесла.
Кулька (яка?)…
Сніг (який?)…
М’яч (який?)…
Цукерка (яка?)…
Море (яке?)…
Кругле, тепле, жовте - …
Сірий, косий, вухатий - …
Біла, тендітна, струнка - …
Цікава, красива, розумна – …
Великий, зубастий, сірий - …
Запишіть слова – назви ознак
Чудовий ліс, коли весна квітує,
Та інший він, коли прийшла зима:
Ведмідь в барлозі десь зимує,
Птахів співочих вже нема.
Дерева голі задубіли,
Дрімають мовчки у снігу,
Від інею пухнасті, білі…
Мов одежину дорогу
Накинув лісові на плечі
Зимовий добрий чародій.
Тут казка теж живе, до речі,
Ти тільки придивитись вмій.
Зачитайте слова – назви ознак, які ви виписали. Хто не помилився, молодець!
Фізкультхвилинка
Хмаринка сонечко закрила,
Слізки срібнії зронила.
Ми ті слізки розбираєм.
У травиці пошукаєм.
Пострибаєм, як звірята.
Політаєм як пташки
Потанцюємо ще трішки,
Розімнемо ручки, ніжки.
Всі веселі? От чудово!
За роботу сіли знову.
На дошці – предметні малюнки.
Диня, огірок, помідор, кавун, груша і т.д.
Діти кожного ряду по черзі виходять до дошки і під малюнком записують слова – назви ознаки. Виграє команда, яка швидше впорається із завданням.
Крейда біла, а вугілля …. (чорне)
Редька гірка, а диня … (солодка0
Дерево високе, а кущ … (низький)
Автомобіль швидкий, а равлик …. (повільний)
Дорога широка, а стежка … (вузька)
Гора велика, а мишка … (маленька)
Хитрий, як…
Неповороткий, як…
Полохливий, як…
Упертий як….
Осел.
Заєць.
Лисиця.
Ведмідь.
Побудуйте речення про лисицю і зайця за схемою.
_____ _____, а _____ _____.
Підсумок уроку
Які слова закінчили вивчати?
На які питання відповідають слова – назви ознак?
Уживайте ці слова у своєму мовленні – і тоді мовлення ваше буде багатим, емоційним і цікавим.