Урок з української мови для 8 класу на тему: "Порівняльний зворот. Виділення порівняльного звороту на письмі"

Про матеріал

Мета: опрацювати відомості про порівняльний зворот, навчити знаходити його в тексті та правильно визначати, з'ясувати синтаксичну роль порівняльних зворотів; з'ясувати стилістичну роль означень і порівняльних зворотів у художньому мовленні; розвивати культуру усного і писемного мовлення; виховувати естетичний смак.

Форма проведення: урок – дослідження.

Обладнання: плакат (червоний) «Виділення на письмі порівняльних зворотів», плакат (синій) «Комами не виділяються порівняльні звороти»; музика Вівальді «Чотири пори року».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Перегляд файлу

Тема.  Порівняльний зворот. Виділення порівняльного звороту на письмі.

 

8 клас

 

Мета: опрацювати відомості про порівняльний зворот, навчити знаходити його в тексті та правильно визначати, з’ясувати синтаксичну роль порівняльних зворотів; з’ясувати стилістичну роль означень і порівняльних зворотів у художньому мовленні; розвивати культуру усного і писемного мовлення; виховувати естетичний смак.

Форма проведення: урок – дослідження.

Обладнання: плакат (червоний) «Виділення на письмі порівняльних зворотів», плакат (синій) «Комами не виділяються  порівняльні звороти»; музика Вівальді «Чотири пори року».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

 

І.  Організаційний момент.

  1. Аутотренінг

       Я учень.

       Я  - особистість творча.

       У мене гарний настрій.

       Я - хочу знати.

       Я  - можу все.

 2.  Перевірка домашнього завдання. 

  -  Що називається прикладкою?

  - Чим виражається прикладка?

  - У яких випадках прикладка пишеться через дефіс?

  - У яких випадках прикладка пишеться окремо?

  - У яких випадках прикладка пишеться в лапках?

3.Оголошення теми і мети уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

Гра «Мікрофон»

Я хочу дізнатися…

ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

 Гра «Знайди відмінності»

 

Мамина усмішка є сонцем для дитини.

Мамина усмішка наче сонце для дитини.

Мова барвиста, мова багата, рідна і тепла.

Мова барвиста, мова багата, рідна і тепла, як батьківська хата.

Любіть Україну, любіть.

Любіть Україну, як сонце, любіть.

Осінь одягалася поволі, прикрашалась в полі.

Осінь одягалася поволі, як весною квітка прикрашалась в полі.

 

 

Проблемні запитання.

Які особливості речень? Чим відрізняються речення правої і лівої колонки?

Завдання.

 Виконати синтаксичний розбір речень правої колонки.

     Висновок.  Якщо у складному реченні,  одна частина порівнюється з іншою, то таке речення називається складним з порівняльною частиною.

Порівняльний зворот – це сполучення слів, яке шляхом порівняння образно характеризує ознаку дії чи якісну ознаку предмета, думки , є членом простого речення найчастіше обставиною способу дії, рідше присудком: Люблю я слово чисте, наче дощ.

Фізкультхвилинка

 

 Доповніть цей ряд.

                                         Сполучники

    

 

Завдання для групи: допишіть речення, доповнюючи їх порівняльними зворотами.

1. Могутній Дніпро несе свої води, …

2.Наша планета оповита невидимими шляхами,….

3.Я люблю своє місто,…

4.Серед океану лісів,………., яскравими барвами виграють росяні галявини.

 

V.Виділення на письмі порівняльних зворотів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Не виділяється комами

 

 

 

Робота в групах

 Пояснити фразеологізми,  скласти з ними речення.

По 2 фразеологізми

Підібрати пропущені слова , пояснити лексичне значення фразеологізмів.

…., як ковальський міх;               … як кіт до сала;

 …як теля на нові ворота;          як муха в окропі;

…як мокре горить;          ... як собаці редька;

 …….як смола;                ... як курка в борщ.

 

Довідка: дивиться, допався, крутиться, попав, робить,  сопе, сказав, прямий, обрид, пристав.

 

Аромотерапія.

 

Рольова гра «Знайди своє місце»

 

Поєднати слова в речення. (з групи вибрати 2 учні, які будуть грати роль ком. Учні складають речення, а коми знаходять собі місце в ньому)

1. Вона  була як голос України, що клекотів у наших корогвах.

2. Вірю серцем чистим і гарячим, нема землі такої, як у нас.

3. Люблю я слово чисте і прозоре, неначе дощ.

4. Книга – друг, без неї, як без рук.

 

Представлення проектів.

                   Мініатюра-жарт «Прогноз погоди в школі № 37»

                   Твір-реклама «Вивчайте українську мову»

                   Твір-роздум «Якби я був директором школи»

                   Твір-опис «Мандруючи полицями бібліотеки»

Оцінювання (за картками самооцінювання).

Домашнє завдання.

ІІ  рівень – вправа 148

ІІІ  рівень – скласти таблицю, коли виділяється і не виділяється пор. звор. Речення для прикладів підібрати із твору І.Франка «І. Вишенський»

ІV рівень - скласти таблицю, коли виділяється і не виділяється пор. звор. Речення придумати.

Релаксація.

-Що сподобалося?

- Що запам’яталося?

- Що було важко?

1

 

doc
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
25 березня 2018
Переглядів
10259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку