Урок з української мови для учнів 8 класу на тему " Частини мови"

Про матеріал
інтерактивна гра з використанням міжпредметних звязків з математикою та історією. Урок складається з: - гра " Мовний експрес" - Математичний квест - історичний блок - мовний лабіринт - математичні загадки з частинами мови
Перегляд файлу

             Урок

з української мови для учнів 8 класу спеціальної школи на тему :

« Частини мови»

 

 

 

            Вчитель Антоніна Степаник

 

                                                  2024

 

 

 

Тема: Частини мови

Форма проведення уроку: Інтерактивна гра з використанням міжпредметних зв’язків з математикою та історією

 

Мета уроку:

 1. Ознайомити учнів з основними частинами мови (іменник, дієслово, прикметник, числівник, займенник).

 2. Розвивати навички визначення частин мови в словах.

 3. Створити можливості для міжпредметних зв’язків з математикою та історією, заохочуючи учнів до активної участі в навчанні.

 4. Підвищити інтерес до вивчення української мови через гру та інтерактивні методи.

 

Обладнання:

 - Картки з частинами мови.

 - Презентація з прикладами частин мови.

 - Картки з математичними завданнями та історичними фактами.

 - Плакати з ілюстраціями до історичних подій або математичних понять.

 - Настільні ігри або кубики для гри.

 

Хід уроку:

 

1. Організаційний момент (5 хв.)

 - Привітання учнів.

 - Пояснення мети уроку: Сьогодні ми будемо вивчати частини мови через цікаву гру, а також пов’язувати їх з математикою та історією.

 

2. Актуалізація опорних знань (5 хв.)

 - Вчитель запитує учнів:

 - Які частини мови ви знаєте?

 - Як ви розпізнаєте іменник, дієслово ,прикметник, числівник, займенник?

 - Коротке пояснення:

 - Іменник — це частина мови, що позначає предмет або істоту (наприклад: місто, дитина ,солдат, година, тварина, дерево, місяць, фортеця, історія, повстання, добуток, король, доданок, століття ).

 - Дієслово — це частина мови, що позначає дію (наприклад: складати, віднімати, рахувати, писати, стріляти, захищатися, перемагати, панувати, креслити, ділити, множити, святкувати).

 - Прикметник — це частина мови, що описує ознаку предмета (наприклад: ворожий, відважний, сміливий, бідний, багатий, безстрашний, від’ємний, круглий, квадратний, цікавий, кольоровий).

 - Числівник — це частина мови, що позначає число або порядок предметів (наприклад: шість, дванадцять, тисяча дев’ятсот шістдесят п’ять, перший, шостий, сто перший , вісімдесятий…).

- Займенник – це частина мови, що вказує на предмет , але не називає його ( наприклад: я, ми, ви, скільки, коли, мій, твій, наш..)

 

3. Оголошення мети та організація гри (2 хв.)

 - Пояснення мети гри: сьогодні ми не просто будемо вивчати частини мови, але й поєднувати їх з математикою та історією, вирішуючи цікаві завдання.

 - Учні поділяються на 2 команди, і кожна команда буде виконувати завдання, пов’язані з частинами мови, математикою та історією.

 

Основна частина уроку

 

4. Гра “Мовний експрес” (15 хв.)

  Етап 1: Частини мови

Учні отримують картки з словами. Їх завдання — визначити частину мови та пояснити свій вибір. Картки можуть бути розділені на групи:

  •           Іменники (наприклад : століття, трикутник)
  •           Дієслова (наприклад: перемагати, ділити)
  •           Прикметники (наприклад: круглий, історичний)
  •           Числівники (наприклад : п’ять, десятий)
  •           Займенник ( наприклад : вони, мій)

 Етап 2: Математичний квест

Після того, як кожна команда визначить частини мови, вчитель дає математичне завдання, пов’язане з числами:

 - “У вас є три слова. Кожне слово — це числівник. Підрахуйте їх і визначте суму.”

 - “Якщо у реченні є два прикметники, один іменник , три дієслова та чотири займенники, скільки частин мови ми використовуємо?”

 - Етап 3: Історичний блок

Після математичних завдань учням дається картка з історичним фактом, і вони мають:

 - Визначити, які частини мови зустрічаються у цьому факті.

 Наприклад:

  •           “У 1240 році монголи захопили  наш Київ.” — команда має визначити, що “1240” — числівник, “монголи” — іменник, “захопили” — дієслово,  « наш» - займенник ,“Київ” — іменник.
  •           “У 2022 році почалось повномасштабне вторгнення” — “2022” — числівник, “почалось” — дієслово, « повномасштабне» - прикметник. “вторгнення»— іменник.

 

5. Робота в групах “Мовний лабіринт” (10 хв.)

 - Кожній групі дається картка з невеликим історичним описом або математичним завданням, і вони повинні створити з цих елементів правильне речення, використовуючи різні частини мови.

  Наприклад:

 - “24 серпня 1991 року було проголошено незалежність України.” — учні визначають частини мови та створюють граматичне правильне речення.

 

6. Математичні загадки з частинами мови (5 хв.)

 - Учитель пропонує командам розв’язати загадки, в яких потрібно знайти правильну відповідь через частини мови:

 - “кожному предмету надає він назву» - іменник

 - « Він знавець ознак, прикмет, опише будь-який предмет» - прикметник

 - «Дію предмета слово це скаже . Що робить предмет, чи що зробить розкаже» - дієслово

 - “Як називаються слова, які відповідають на питання “скільки?” — числівники.

 - « Яких два займенники псують дорогу » - я, ми.

 

Підсумок уроку (5 хв.)

 

 1. Обговорення гри:

 - Що вам сподобалося на уроці?

 - Які частини мови було найважче визначити?

 - Як ви поєднували частини мови з математикою та історією?

 2. Підсумок:

- визначення переможця

- виставлення оцінок

 

Домашнє завдання

- записати 2 історичні події, використовуючи при цьому знання з математики.

 

 

docx
Додано
21 листопада
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку