Урок з української мови "Закріплення та узагальнення знань про речення"

Про матеріал
Підсумковий урок з теми "Речення". Цікаві завдання, які допоможуть закріпити та узагальнити знання з теми
Перегляд файлу

Тема: Закріплення та узагальнення вивченого про речення

 

Мета:  формувати предметні компетентності: закріпити та узагальнити знання про речення, види речень за метою висловлювання та інтонацією, про головні і другорядні члени речення; розвивати орфографічні навички, мислення, вміння    складати речення зі слів; шанувати традиції українського народу;

формувати  ключові компетентності: вміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; активно використовувати рідну мову в різних комунікативних ситуаціях, побуті, освітньому процесі; опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей; готовність брати відповідальність за власні рішення.

 

Тип уроку: закріплення знань, умінь та навичок.

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

- Стали, дітки, підтягнулись,

Один одному всміхнулись.

Повернулись до гостей, привітались

–Добрий день!

А тепер тихенько сіли,

До роботи приступили.

 

ІI. Мотивація навчання

  • Скажіть мені, діти, яке свято до нас наближається?
  • Так. Свято Великодня. Тому і урок наш буде незвичайним,  а святковим, бо я буду писанку брати, завдання читати. А потім ми подивимось, що з цього вийде

     (Кожну писанку – завдання залишати  учню на парті)

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

ПИСАНКА 1.  Зупинка «Каліграфічна»

  • Урок почнемо ми з зупинки – КАЛІГРАФІЧНОЇ ХВИЛИНКИ

Рр   ня  еч  ре  ен  я  че  ч

ПИСАНКА 2.  Зупинка «Словниковий диктант (малюнковий)»

  • Дивимось на малюнок  - слово записуємо (пишуть мовчки).    (1 учень на

     (Перевіряють, якщо слово записано вірно +, якщо ні -)    звороті дошки)

  Ракета,пенал, ручка, веселка, годинник, картина, немовля.

ІV. Оголошення (виведення) теми уроку

ПИСАНКА 3.  Зупинка «У гру пограйте, тему уроку відгадайте»

  • Підкресліть у написаних словах: у першому слові –           (1 учень на дошці)                          першу букву, у другому – другу, у третьому – третю, …..
  • А тепер прочитайте, що у вас вийшло? 
  • Так. Сьогодні дійсно ми з вами будемо говорити про речення.

V. Повторення основних понять, закономірностей, правил теми

ПИСАНКА 4.  Зупинка «Пригадайка»  ( «Асоціативний кущ»)

  • Давайте пригадаємо, що ми знаємо про речення?

                             Слова              Закінчена  думка

                                  Окличне   Неокличне

Розповідне                                   

Питальне

Спонукальне                      Речення         Підмет    Присудок

 

           Розділові знаки         Звертання          Словосполучення

 

VІ. Застосування знань і способів дій

 

ПИСАНКА 5.  Зупинка «Будівнича»  (Робота в парах )

  • Скласти речення з частин. Речення записати. Підкреслити головні і другорядні члени речення.
  1. Чарівна весна прийшла до нас.
  2. Верба пишається пухнастими котиками.

      Перевірити виконання.

 

ПИСАНКА 6.  Зупинка «Фізкультхвилинка»  (Руханка )

 

ПИСАНКА 7.  Зупинка «Всезнайка»  (Робота у групах )

  • Давайте об’єднаємося  у дві групи (за цеглинками LEGO ). Перш ніж почати працювати, повторимо правила роботи у групі. (на дошці)

 

 

Зелений             C:\Users\Пользователь\Desktop\pasted image 0.png

Знайдіть звертання у реченнях (підкресліть і поставте розділові знаки)

Діти послухайте казку.

Чи хочете  діти послухати  казку?

Заходьте в клас дівчатка!

Олено Петрівно дозвольте запитати?

Лягай спати Толику!

Жовтий       C:\Users\Пользователь\Desktop\pasted image 0.png

Встановіть зв'язок слів у реченнях

Діти розмальовують писанки.

                  Діти (що роблять?) ____________________________

                       розмальовують (що?) _____________________________

Вони малюють пензликами .

                        Вони (що роблять?) _______________________________

                        малюють (чим?)___________________________________

ПИСАНКА 8.  Зупинка «Відокремлюю речення від речення»  (Самостійна робота )

         Зникли знаки розділові.

                  Повернути їх готові?

                  Реченню кінець настав –

                  Відповідний знак постав.

  • Які знаки можуть стояти в кінці речення?

 

            В учнів на партах лежить завдання (вставити розділові знаки , відокремити речення)

           Весна

               Весна приходить непомітно як змінюється все навкруги ось зеленіє перша травичка на деревах розпускаються бруньки  прокидаються весняні квіти гарно весною

  • Підведення підсумків роботи. (учень, що першим зробив , працює на дошці)

 

VІІ. Корекція знань і способів дій (підсумок)

 

ПИСАНКА 9.  Зупинка «Кросворд»

  • Ще раз пригадати про що ми говорили на уроці, підвести підсумок нам допоможе КРОСВОРД

 

 

 

 

1.

Р

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

 

3.

 

 

 

Ч

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

Е

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

6.

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

Я

 

 

 

 

 

 

Кросворд "Речення".

1. Член речення, який вказує, що говориться про підмет (присудок)

2. Речення, в якому про щось розповідається  (розповідне)

3. Речення, вимовлене з особливим почуттям (окличне)

4. Член речення, який вказує, про кого або про що говориться в реченні

 ( підмет)

5. Як  називається  речення, в  кінці   якого  ставиться  знак питання

(питальне)

6. Назва речення, яке спонукає до дії  (спонукальне)

7. Як називається слово, що вказує до кого звертаються  (звертання)

 

 

VІІІ. Рефлексія.

 

 ПИСАНКА 10.   «Дарунок»

Вірш про писанки (дарунок від учениці)

  • Урок закінчується , пора і до свята готуватися. Зберемо у кошик усі писанки.

(На дошці кошик – учні вкладають  писанки )

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку