22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Урок з україської мови "Головні члени речення. Тренувальні вправи"

Про матеріал
Учити дітей знаходити головні та другорядні члени речення в простому реченні
Перегляд файлу

Білоцерківська спеціальна загальноосвітня школа №19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок

з української  мови

в 9- А класі

 

                                             вчитель-дефектолог

Лугова Наталія Андріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Біла Церква

2018

 

 

Урок №26

 

 

 

Тема. Головні члени речення. Тренувальні вправи

 

Мета: вчити будувати речення, знаходити головні та другорядні члени речення; корегувати мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання:  картини осіннього лісу, презентація «Ліс восени», картки.

 

                                        Хід уроку

 

І. Нервово-психологічна підготовка класу.

    Привітання.

    Перевірка наявності зошитів, щоденників, ручок, підручників.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда.

- Які члени речення називаються головними?

- Які члени речення називаються другорядними?

- Які речення бувають за метою висловлювання? Наведіть приклади.

 

ІІІ. Основна частина.

 

1. Пояснення теми і мети уроку.

2. Розгадування загадок.

 

На якому дереві листя не росте? (На сухому.)

 

В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився.

Може, б з лісу пострибав,

Якби другу ногу мав. (Гриб.)

 

В них багато є роботи

Хоч стоять вони весь час.

Від дощу чи від спекоти

Захистять, врятують нас.

Не лягають спать ніколи,

На ногах вони одвік.

Не бояться плину рік,

Ні завій, ні вітру реву.

Хто ж вони такі?.. (Дерева.)

 

В якім лісі немає листя? (У сосновім бору.)

 

Тук-тук-тук! Так -так-так!

І комашка, і хробак,

І личинка — біла спинка,

І жучок-короїд —

Мій сніданок, мій обід.  (Дятел)

 

Він із казки, він із пісні,

В нього зубки, як залізні.

Капустину він гризе,

Зветься звір на букву 3. (Заєць)

 

3. Фізкультпауза.

 

4. Слово вчителя.

- Я вам прочитаю текст. А ви уважно прослухайте і скажіть, які речення за метою висловлювання є в тексті.

 

Урожайний дощ у лісі

 Що за дощ у лісі при ясному небі й сонечку? Ось він шепоче. Ось він по листі барабанить і клацає. А жодної краплинки не видно.             

 Спіла горобина  осипається потихеньку. Падають ягідки і шелестять, немов дрібний дощик сіється.

 Дуб скидає жолуді, і вони б’ють по траві, неначе важкі дощові краплини. Урожайний дощ!

 

5. Робота після тексту. Визначення головних та другорядних членів речення.

 

6. Перегляд презентації «Ліс восени».

 

7. Складання речень на основі презентації.

 

8. Робота з картками.

 

 

ІV. Підсумок уроку.

Бесіда.

- Ліс не існує без води. Прослухайте поезію.

Які думки вона у вас викликає?

 

 

Жива криничка

 

За селом у нас криничка,

Неглибока,невеличка.

Клен шумить над нею листом.

В ній вода холодна й чиста.

Йдуть із поля трудівниці –

Повертають до криниці…

Знають люди: як нап’єшся,

Наче сили наберешся.           

М. Сингаївський

 

Оцінювання учнів.

Домашнє завдання: описати сосну і підкреслити головні члени речення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 січня
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку