Урок з використанням STEM технологій "Масштаб"

Про матеріал
Розробка уроку по темі "Масштаб". 2-й урок в темі. Містить вдосконалення теоретичних знань, відпрацювання знань на вправах та застосування знань і вмінь для розв'язування задач практичного характеру, використовуючи дослідження на місцевості, міжпредметні зв'язки та елементи створення проектів.
Перегляд файлу

Розробка уроку з математики в 6 класі

з використанням STEM технологій

Тема. Масштаб

Мета уроку:

Навчальна: вдосконалення знань з поняття масштабу; сформувати вміння розв’язувати задачі, які передбачають використання поняття масштабу; використовувати міжпредметні зв’язки з географії, біології, трудового навчання;

Розвивальна: сформувати вміння користуватися масштабом на практиці, розв’язувати задачі практичного змісту; розвивати пізнавальну активність учнів, творчі здібності, навички самостійної роботи, математичне мислення;

Виховна: виховувати інтерес до вивчення математики та до природи рідного краю; виховувати культуру мовлення.

 І етап – ПІДГОТОВЧИЙ

  • Вивчення та збирання теоретичного та методичного матеріалу з використання проектного методу.
  • Складання плану роботи над проектом.
  • Проведення аналізу стану пришкільної території школи.
  • Пошукова робота з підбору ілюстрованого, інформаційного матеріалу про оформлення клумб.

 Обладнання: підручник; роздавальні матеріали; карта України; презентація Microsoft Power Point до уроку; вимірювальні стрічки.

Міжпредметні зв’язки: біологія, трудове навчання.

Тип уроку: засвоєння знань, навичок і вмінь, реалізація STEM-проекту.

ІІ етап - ОСНОВНИЙ

Хід уроку

Всі науки настільки пов’язані між собою,

що легше вивчати їх всі відразу,

ніж будь- яку з них окремо від інших.

Рене Декарт

І. Організаційний момент

Привітання учнів, підготовка класу до роботи. 
ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Асистенти перевіряють виконання учнями домашнього завдання в зошитах.
  2. Бліц-опитування за технологією «Мікрофон» (Слайд 1)

Що називають відношенням двох чисел? (Слайд 2)

Що показує відношення двох чисел? (Слайд 3)

Що показує масштаб? (Слайд 4)

Що показує масштаб карти 1:100 ? (Слайд 5)

Як же дізнатись про відстань між містами на поверхні Землі, якщо маємо карту цієї ділянки поверхні Землі? (Слайд 6)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. «Асоціативний кущ».  Які асоціації викликає у Вас слово «масштаб». (Слайд 7)
     

ИНАВІДСТАНЬ

  1. «Міні-практикум»

Учні отримують індивідуальні картки.

 

Задача 1. У скільки разів відстань на карті менша від відстані та місцевості, якщо масштаб карти становить 1 : 200 000?

Задача 2. Користуючись картою, знайдіть відстань між обласними центрами України Ужгородом і Луганськом.

Задача 3. Відстань між двома містами дорівнює 240 км. Якою буде відстань між цими містами на карті, масштаб якої становить 1 : 8 000 000?

Задача 1. У скільки разів відстань на місцевості більша за відстань на карті, якщо масштаб карти становить 1 : 40 000?

Задача 2. Користуючись картою, знайдіть відстань між двома облас­ними центрами України – Луцьком і Черніговом.

Задача 3. Відстань між двома містами дорівнює 280 км. Якою буде відстань між цими містами на карті з масштабом 1 : 7 000 000?

Після виконання завдань, роботи збирає вчитель для перевірки і оцінювання.

Правильність виконання висвітлено на слайді презентації (Слайд 8, 9)

ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності

В зв’язку з упорядкуванням території школи (асфальтування подвір’я), адміністрація оголосила про створення учнівських проектів розміщення клумб на подвір’ї нашого навчального закладу.

Актуальність проекту

Шкільне подвір'я - частина освітнього середовища, в якому протікає процес соціалізації, виховання і розвитку особистості дитини. Це середовище має бути функціональне і комфортне, оскільки є складовою частиною процесу навчання. Крім цього воно повинно бути і місцем проведення вільного часу.

V. Виконання практичної частини дослідження на місцевості

1. Визначення на шкільному подвір’ї місця розміщення клумб (колективне рішення).

2. Вимірювання розмірів центральної частини шкільного подвір’я (І група).

3. Визначення розмірів клумб та їх відстаней від будівлі школи та меж подвір’я (ІІ, ІІІ та ІV групи).

4. Вибір масштабу для плану.

5. Побудова плану шкільного подвір’я із розміщенням на ньому клумб.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Рефлексійно-оцінювальний етап.

Закінчіть, будь ласка, речення:

Сьогодні я вдосконалив знання... що таке масштаб

Було цікаво... працювати на уроці

Було складно... розв’язувати деякі задачі

Я виконував завдання... із задоволенням

Я зрозумів, що... зможу зробити домашне завдання

Тепер я можу... розв’ язувати задачі на масштаб

VІІ. Домашнє завдання: Намалювати у робочому зошиті план власної квартири у масштабі 1 :100.

ІІІ етап – ЗАКЛЮЧНИЙ
1. Підведення підсумків практичної частини уроку.
2. Аналіз та узагальнення результатів, отриманих в процесі пізнавально-дослідницької діяльності дітей.

3. Завершення роботи над проектом:

- з учителем біології: вибір квітів для клумб;

- з учителем трудового навчання: оформлення ландшафту клумб.

 

docx
Додано
20 березня 2019
Переглядів
1144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку