Інтегрований урок в 1 класі ''Хто такі комахи?''

Про матеріал
Інтегрований урок в 1 класі. Діти вчаться описує рослини і тварин розрізняти комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів. Вчаться групувати об'єкти, давати назву групі.
Перегляд файлу

Хто такі комахи?

Приклади навчальної діяльності

Очікуванні результати

Індекс очікуваного результату

І. Ранкова зустріч. Привітання. Вправа Павутинка.

Психогімнастика

Крісло автора

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

 Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)

 Фіксує здобуту інформацію / дані словами, зображеннями, символами Відповідає на запитання за даними таблиці,схеми.

2 МОВ 1.1-1 2

 

ГІО 7.2-3

 

2 МОВ 1.1-2 2

 

ПРО 2.2-1 2

 ІФО 1.2-6

ІІ. Групова робота «Мандрівка у Царство комах»

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

 Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Записує слова, вимова і написання яких збігаються Описує рослини і тварин

 Розрізняє комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів

 Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/) з метою відповіді на запропоновані запитання

 Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Групує об’єкти, дає назву групі

2 СЗО

4.4-6

2 МОВ 1.7-2

 

 

2 МОВ 3.1-4 2 ПРО 3.1-8 2 ПРО 4.3-6 2

 

МОВ 1.1-2 2

МОВ 1.3-2 2 ІФО 1.3-6

ІІІ. Прийом «Кола Вена»

Описує етапи розвитку комах 

Описує комахи

 Записує слова, вимова і написання яких збігається

2 ПРО 1.5-1

 2 ПРО 3.1-8

 2 МОВ 3.1-4

ІV. Мовні вправи. Робота з загадками 

Розпізнає, називає і записує відгадки.

 Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним; позиція звука [й])

Правильно записує слова, вимова і правопис збігається

2 МОВ 3.1-1

2 МОВ 4.1-1

 

 

 

 

 2 МОВ 3.1-4

V. Знайди різницю Робота в парах.

Добирає відомості / дані з різних джерел інформації

 Групує об’єкти, дає назву групі

 Порівнює комах.

Спостерігає за життям комах у різні пори року

Описує комах

2 ПРО 4.2-2

 

2 ІФО 1.3-6

2 ПРО 4.3-7 2 ПРО 3.1-7 2 ПРО 3.1-8

VІ.Дидактичні ігри

Використовує інформацію, отриману з відомих мені джерел та запропонованих іншими

 Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось /

2 ПРО 2.1-1

 

 

2 МОВ 1.8-1

VІІ. Рефлексія. «Щоденник вражень». «Хто такі комахи? Що я дізнався про них?

Записує тексти з 3 - 4 коротких речень.

Уважно вислуховую думку співрозмовника, висловлюю свій погляд.

2 МОВ 3.1-1

 2 ГІО 7. 2-3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хто такі комахи?

І. Ранкова зустріч

Привітання

Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.

Доброго ранку,

 Ліси і поля!

 Доброго ранку,

 Плането Земля!

 Щастя й здоров'я

Всім людям бажаємо.

 З радістю в школу

До знань поспішаємо.

  1.  Вправа «Павутинка»
  • У мене є чарівний клубочок,ми будемо його передавати один одному по колу, кожен із вас, отримавши клубочок, назве тварину.

(ниточку потрібно обмотати навколо свого пальчика)

  • Ось ми дізналися назви тварин і сплели ось таку павутинку. Це павутинка нашого колективу, вона міцна, красива й така ж неповторна , як і наш колектив.
    1.  Психогімнастика.

- З яким настроєм ви сьогодні прийшли до школи?

- Від чого у вас покращується настрій? Тож давайте заспіваємо пісню.

Діти виконують пісню В. Дмитрука «Посміхайтеся».

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk

 

Діти виконують дії, які називає учитель.

  • Посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.
  • Зобразіть на обличчі радість, «подаруйте» її своєму товаришеві.

1.4. Обмін інформацією.

Пригадайте, яких тварин ви зустрічали, ідучи до школи.

Яких комах бачили?

1.5. Крісло автора.

Розповісти, чим саме зацікавила ваша тваринка вас

1.6. Повідомлення теми.

 

До якої групи відносяться ці тварини?

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Новая папка (12)\depositphotos_25998205-stock-photo-set-of-insects.jpg

ІІ.  Групова робота «Мандрівка у царство тварин»

  Зверніться до дітей з повідомленням: − Сьогодні ми з вами розпочнемо мандрівку в Царство комах.З окремими його мешканцями ви знайомі, з іншими − ні. Та усі вони такі ж жителі Землі, як і ми, люди. Якщо ми хочемо з ними подружитися − маємо більше дізнатись про них: хто вони, де живуть, що їдять. Адже про друзів хочеш знати більше!

  Об’єднайте дітей у 4 групи. Кожній роздайте зображення (світлини, малюнки) тварин − представників однієї з груп: «Звірі», «Птахи», «Риби», «Комахи» (за кількістю учнів).

Звірі: киця, кажан, їжак, корова, кит, вовк.

 Птахи: лелека, зозуля, сова, голуб, курка, соловей.

 Риби: щука, окунь, акула, сом, лящ

. Комахи: комар, бджола, муха, колорадський жук, сонечко, метелик.

Запропонуйте дітям надрукувати підпис під кожним зображенням «хто це?» та зачитати «своїх» істот. Переконайтесь, що всі тварини правильно названі.

  Попросіть учнів обговорити та порівняти своїх істот в кожній групі за такими запитаннями:

 - Який зовнішній вигляд має?

 - Де живе?

 - Чим харчується?

 - Як пересувається?

 - Народжується чи вилуплюється?

  Запропонуйте записати на карточці одним словом, як називаються їхні тварини.

 Вправа «Крісло автора» Представник з кожної групи розповідає про тварин за пропонованим початком: «Наша група описувала таких істот…» та пропонованим кінцем: «Усіх цих істот можна назвати…(звірі, риби, птахи, комахи)». Усі карточки з надписами «Звірі», «Риби», «Птахи», «Комахи» учитель розташовує на Стіні слів.

 ІІІ.  Прийом «Кола Вена»

  Пригадайте з дітьми ознаки живих природних об’єктів.

 

  

 

 

 

               Птахи                  комахи

                             Спільне

 

Фізкультхвилинка

Бедрик крильцями махає.

 

ІV. Мовні вправи Відгадайте загадки:

 (На дошці з’являється картина «У лісі». На ній ілюстрації комах, які учитель відкриває, коли діти відгадають загадку.)

На дорозі лежить квітка,     

Пелюстки згортає.

Я хотів її підняти –

А вона літає!

(Метелик)

Ці комашки роботящі,

Серед них нема ледачих.

Цілий день вони працюють

І мурашник свій будують.

(Мурашки)

З квітки на квітку . Летить дуже швидко.

Хвилинок не гає .   Медочок збирає.

                                                ( Бджілка)

Ніс довгий, голос тонкий,

Хто його уб’є, той свою кров проллє.

(Комар)

Він чорний, мохнатий,

Великий, волохатий.

Цілий день літає,

Втоми не знає!

                                      (Джміль)

Червоний в крапку кожушок.

Пташки його не зачіпають,

Летить щасливий на лужок.

(Сонечко)

 

– Молодці діти, впізнали всіх мешканців лісу.  Що об’єднують слова –відгадки?   (Це комахи).

 

– Сьогодні ми познайомся із чарівним світом комах, дізнаєтесь про істотні ознаки комах, про частини, з яких складається їх тіло, як вони живуть.  

Комахи – найчисельніша група тварин. Це жуки, коники, метелики, мухи.C:\Users\VOVA\Desktop\clip_image001.jpg    C:\Users\VOVA\Desktop\nasek17.png    C:\Users\VOVA\Desktop\babochka278.png          C:\Users\VOVA\Desktop\images.jpg         

 

– Комахи – невеликі за розмірами тварини. На Землі нараховується близько 1 млн. різноманітних видів комах, майже втричі більше, ніж усіх інших живих істот. А скільки всього комах живе на планеті, неможливо полічити, як

неможливо полічити листя на деревах у лісі.

 

  1. Практична робота.
  2. – Розгляньте  на фотографіях комах.
  • Яких комах вам доводилося бачити влітку?  Назвіть їх.
  • Розгляньте зображення бабки. Скільки ніжок у бабки? (6 ніжок).
  • Скільки частин тіла?  (Три: голова, груди, черевце).
  • Яку ж будову має тіло комах? Скільки в них ніжок. Або по – науковому - кінцівок? (Таблиця «Будова комахи»)
  • Тіло комах складається з трьох частин: голови, грудей і черевця. Усі комахи мають по шість кінцівок.
  • Розгляньте зображення павука. Як ви вважаєте, а павук – це комаха? Скільки ніжок у павука? (8).Скільки частин тіла?  У нього дві частини тіла: головогруди і черевце, а не три як у комах.  Голова і груди у павука не розділяються, а зрослися . І у нього 8 ніжок, не має крил.                             Отже, павук – це не комаха. 

V. Знайди різницю.  Робота в парах.
    Розгляньте малюнки метелика і хруща.
    Порівняйте метелика і хруща за розміром, забарвленням, частинами тіла.
    Чим вони схожі? (Метелик і хрущ — комахи. У них шість ніг.)
    Чим відрізняються? (За розмірами, забарвленням. У метелика крильця тонкі, а в хруща — тверді.)
Порівняйте муху і бджолу за розміром, забарвленням, частинами тіла.
    Чим вони схожі? (Муха і бджола — комахи. У них шість ніг.)
    Чим відрізняються? (За розмірами, забарвленням. У бджоли 4 тоненькі прозорі крила, а у мухи — два.)
    Порівняйте колорадського жука і сонечко за розміром, забарвленням, частинами тіла.
    Чим вони схожі?(Колорадський жук і сонечко -це комахи. У них шість ніг.)
Чим відрізняються? (За розмірами, забарвленням.)
Висновок. Комах дуже багато. Всі вони різні.

Фізкультхвилинка   «Веселі комашки»                                                                                                                                              Всі прокинулись комашки,

Піднялися бджілки, сонечка, мурашки,

Коники, метелики, мушка і веселі джмелики.

Потягнулись, посміхнулись,

Крильцями змахнули,

Вітерець від них відчули.

Нахилились вправо, вліво,

Постукотіли по колінах.

Всі навколо повернулись.

Знов сусіду посміхнулись.

Тричі сплеснули в долоньки.

Рухи виконали всі,

Ви комашки – молодці!

VІ. Дидактичні ігри

1.  Гра «Яка тварина заблукала?»

Розгляньте ілюстрації на дошці. Назвіть тварину, що є зайвою у кожному рядку. Поясніть свій вибір.

  •  Комар, сонечко, павук, оса.
  • Муха, рак, бджола,  мураха.
  • Жук, метелик, кіт, сонечко.

 

2.Гра «Злови комаху»

Учитель називає тварин. Якщо учні чують назву комахи, вони плескають у долоні.

Матеріал для гри: соловей, сонечко, метелик, тарган, жаба, джміль зайчик, колорадський жук, бабка, муха, блоха, риба, змія, ведмідь, водомірка, оса, мураха, їжак.

3. Гра „Упізнай комашку” (вчитель пропонує назви тварин, коли учні почують назву комахи, плескають у долоні)

- Соловей, ворона, синичка, бджілка, дятел.

А може хтось знає щось цікаве про бджілку?

 

 4. Гра „ Вибери комаху” 

   Треба відшукати комаху серед групи інших тварин;

000000000ggggggggg          11111111111                   55555555555

 

 

1111111             333333333333            9999999        2222222

VІІ Рефлексія

Щоденник вражень Хто такі комахи?

 

 

Джерела: 

Джерела інтернету.

Підручник. Природознавство. Гільберг, Сак

У конспекті уроку використано матеріали ''ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ''. ЯДС. 4 КЛАС. І.Д. ЯГУПА

docx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку