Я досліджую світ (Дизайн і технології)
Тема. Виготовлення валентинки. Аплікація з паперу «Веселий равлик»
Мета. Ознайомити учнів з історією виникнення свята - Дня Святого Валентина; навчити виготовляти вітальні листівки (валентинки). Ознайомити учнів з істотними ознаками равликів та збагатити знання цікавими фактами з життя цих молюсків. Закріплювати навички роботи з папером та ножицями. Розвивати творчі здібності, уяву, художній смак. Виховувати наполегливість, самостійність, дбайливе, відповідальне ставлення до тварин.
Обладнання. Альбом- посібник «Маленький трудівничок», зразки виготовлених раніше валентинок, ілюстративний матеріал, записи дитячих пісень, клей, ножиці.
Тип уроку: комбінований.
Міжпредметні зв’язки: українська мова, я досліджую світ, малювання.
Перебіг уроку
1. Створення емоційного настрою.
Станьте, дітки, всі рівненько.
Посміхніться всім раденько.
Довго ми не зволікаймо,
Працювати розпочинаймо.
2. Актуалізація опорних знань учнів. Створення проблемної ситуації.
- Чи любите ви отримувати подарунки?
- Який у вас настрій з’являється після цього?
-Чи є у вас друзі?
- Кого ви вважаєте своїм другом?
-А що робити , якщо у вашого друга зіпсований настрій, йому сумно?
-Що краще- робити сюрпризи чи отримувати їх?
( Складання діаграми)
Отже, в нашому класі діти полюбляють більше робити подарунки, а не отримувати їх.
Вважають, що найкращий подарунок той, який виготовлений власними руками.
( В класі створена виставка з виготовлених раніше валентинок у різних техніках- аплікації, витинанки, оригамі, квілінг)
Але у нас буде незвичайна валентинка, вона буде нагадувати нам одну тваринку. Яку саме – ви дізнаєтеся пізніше.
- Існує багато легенд про виникнення цього свята . За однією з них День Святого Валентина відзначають на честь римського священника Валентина, який жив за часів царювання Клавдія II (268-270 рр.). Під час ведення війни Клавдій не хотів, щоб солдати одружувалися, бо вважав, що це робить їх слабкими та обтяжує сімейним побутом. Однак священнослужитель, на ім'я Валентин таємно вінчав закоханих. Коли правитель про це дізнався, єпископа схопили та стратили. У ніч перед стратою, яка відбулася саме 14 лютого , він написав дівчині, ймовірно, дочці тюремного наглядача, з якою подружився в ув’язненні, листа у віршованій формі та підписав його: "Твій Валентин". Згодом такі листи отримали назву "валентинки".
Традиційний колір валентинки – червоний, форма- у вигляді серця.
- У різних країнах традиції цього свята різняться. Наприклад, у Франції найкращим подарунком у цей день вважають ювелірні прикраси і коштовності, а в Данії – засушені білі квіти. В Італії свято називається солодким днем, тому італійці дарують один одному солодощі та торти, прикрашені голубами та сердечками. У Фінляндії 14 лютого відзначають День друга, тому у цей день жителі країни вітають зі святом кращих друзів.
2. Розгляд зразка виробу. Відгадування загадки
У вигляді якої тваринки буде наша валентинка, підкаже вам загадка:
По травиночці повзе,
Сам хатинку свою везе,
Як її торкаєшся –
Враз туди сховається. (Равлик)
3.Рубрика «Це цікаво знати»
4.Читання української казки «Чому равлик носить хатку на спині?»
5. Діаграма Венна
- Порівнюємо равлика з іншою твариною (на вибір учнів)
- Чим вони схожі? Чим відрізняються? (колективне заповнення діаграми)
6. Фізкультхвилинка.
Можна використати фізкультхвилинку за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=jPB1ulBRr30
6. Робота з альбомом – посібником ( с. 45)
Послідовність виконання.
7.Повторення правил користування ножицями і клеєм.
8. Самостійна робота учнів.
Під час роботи можна використати дитячі пісні («РАВЛИК ПАВЛИК» – Дитячі Пісні й Мультфільми Українською Мовою, канал «З Любов'ю до Дітей»)
за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=QKJe86Bac_M
IV. Рефлексія. Демонстрація робіт.
- На уроці я навчився (навчилася)….
- Хотів би ще навчитися (навчилася)…
- Найскладніше було…
- Найлегше було….
Ви сьогодні виготовили чудові валентинки, вклавши в них часточку своєї душі і любові.
У вільний час можете виготовити і інші валентинки та подарувати їх своїм рідним та друзям.