Уроки Тематичний день " Моє довкілля"

Про матеріал
Тематичний день Моє довкілля" проведенний мною в 1 класі. інтегруються такі уроки : я досліджую світ, музичне мистецтво, Дизайн і технологія.
Перегляд файлу

Тема тижня. Моє довкілля.

Інтегруються предмети: я досліджую світ, музика, дизайн і технології, математика.

Дослідницькі запитання

• Що мене оточує?

 • Які «таємниці» має шкільне подвір’я?

 • Які рослини ростуть на шкільному подвір’ї?

• Як поводитись у довкіллі?

 Завдання  дня:

 1. Ознайомити дитину з поняттям «довкілля».

2. Навчити дитину розрізняти об’єкти природи (жива/ нежива) і рукотворні тіла.

 3. Навчити взаємодії в парах та групах.

 4. Навчити правил безпечної поведінки в довкіллі.

 5. Допомогти учням засвоїти норми етичного ставлення до природи.

 Очікувані результати  :

 На кінець дня учні знатимуть:

 • що таке довкілля;

• назви рослин, які ростуть на шкільному подвір’ї;

 • правила поведінки в довкіллі;

 • чому потрібно зберігати довкілля.

 вмітимуть:

 • розпізнавати природне і створене людиною довкілля;

• пояснити важливість довкілля в житті людини;

• досліджувати предмети за допомогою органів чуттів;

• працювати в парах та групах;

• наводити приклади бережливого ставлення до довкілля;

• дотримуватися правил безпечної праці та поведінки в довкіллі.

 

І.Етап організації. Мотивації діяльності.

1. Ранкова зустріч

( проводиться на вулиці)

Визначте стан неба, напрямок вітру, температуру повітря.( все це діти фіксують паличкою на майданчику)

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\IMG-55547e7cc58daacaad61881bdb8b05a7-V.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Вірю / не вірю».

-висловлення правдиве чи хибне?

– Влітку падає сніг

 – У пустелі випав дощ

 – Взимку дощить

 – У морі сухо

– Навесні пожовтіло листя

– Взимку заквітли квіти

– Камінь – це предмет живої природи

 – Рослина – це предмет живої природи

– Взимку буває холодно

– Влітку буває холодно

 – Влітку буває спекотно

– Кульбаби зацвітають навесні

– Кульбаби зацвітають пізньою осінню

– Ліс навесні наповнюється пташиним співом

– Ліс восени замовкає і т.д.

 2. Складання правил поведінки у природі

 • -що треба зробити, щоб зберегти довкілля й не зашкодити собі, наприклад, у лісі, куди ми дуже любимо ходити на відпочинок.

 •Обговорення в групах цієї проблеми й зафіксуйте запропоновані правила на папері, позначаючи кожне правило символічним малюн ком (напр., перекреслений вогонь – не розпалювати багаття).

• Створення  Пам’ятки «Як треба поводитися в лісі». © 

• - чому  потрібні ці правила?

Як воно допомагає зберегти життя людині і не зашкодити довкіллю.

«Що ти побачив дорогою до школи?»

Правила поведінки серед природи

Не залишати сміття після себе серед довкілля.

 Не викидати сміття у водойми.

Не розводити багаття у невстановленому місці.

 Не ламати гілок дерев і кущів.

 Не пошкоджувати кору дерев і кущів.

 Не зривати квітучих рослин.

Не ловити комах, не знищувати павуків, жаб.

 Не ловити диких тварин та не забирати їх додому.

 Не руйнувати гнізда птахів і не зачіпати їх.

 Не вмикати голосно музики.

 Не кричати без потреби серед довкілля.

 Не виривати кущики ягід із корінням.

 Не виривати з корінням гриби.

Не зачіпати мурашники.

 Голосно в довкіллі не розмовляти.

 Нічого незнайомого не куштувати.

Робота в парах «Що я побачив дорогою до школи?»

•  Поділіться враженнями про те, що цікавого ви побачили дорогою до школи.

– Чий співрозмовник побачив щось цікаве дорогою до школи?

Діти,  світ навколо нас дуже цікавий, тому його потрібно досліджувати. І цьому будуть присвячені наші заняття, а всі учні стануть справжніми дослідниками світу, що нас оточує.

Перша ознака дослідника – спостерігати і ставити запитання. Тому наступне наше завдання буде присвячене саме цьому.

ІІ. Етап цілепокладання.

  1. Гра «Скринька невідкритих таємниць»

•Ідучи до школи, ви бачите навколишній світ, можливо, у вас виникають запитання, пов’язані з тим, що ви бачите. А спробуйте самостійно поставити таке запитання, яке вас цікавить (намалюй, розкажи і поклади у скриньку).

• Наприклад: – Чому пташки літають?

– Чому вранці в погожий день на траві випадає роса?

– Чому з’являється веселка?

ІІІ. Етап цілереалізації

2. Дослідження: що означає слово «довкілля»

 • Розшифруйте  таємне слово, без якого сьогодні на заняттях нам ніяк не обійтися. Це слово означатиме «те, що довкола нас», «світ, що довкола нас».

Намалюйте схематично людину й обведіть її колом.

• Скажіть, що це слово має аж 8 букв і ми мусимо їх відгадати. Слово починається на «Д» (це перша буква) і закінчується на «Я» (це восьма буква). Д _ _ _ _ _ _ Я

 1. Друга буква цього слова схожа на коло/ обруч (О).

2. Передостанні букви цього слова схожі на дашок будиночка, якщо писати друкованими літерами (Л).

3. У цьому слові є літера, схожа на паличку (І).

 4. У цьому слові є буква, схожа на половину літери Ж/ або з якої починається слово «Котик».

5. У цьому слові є така сама літера, з якої починається ім’я дівчинки, що сидить за першою партою (Валя).

 – Чи знаєте ви, що означає слово довкілля?

– Від якого слова походить назва довкілля?

 • Замініть це слово іншим словом, яке означає те саме (світ / навколишній світ / оточення / середовище).

 

3. Розпізнавання природних і рукотворних тіл. Слухання вірша «Гімн довкіллю» (Є. Кукуяшна, О. Смага) Лічба

  1. Слухання вірша «Гімн довкіллю» (Є. Кукуяшна, О. Смага).

 •  Послухати уважно вірш «Гімн довкіллю» й опишіть настрій вірша.

  1. Робота в групах. Розпізнавання природних і рукотворних тіл.

 •  Знайдіть ті малюнки про які згадувалось у вірші.

• Розкладіть малюнки у 3 конверти:

 у перший – предмети живої природи,

 у другий – неживої природи,

 у третій – предмети, створені людиною.

– Скільки малюнків у кожному конверті?

 – У якої групи малюнків більше/ менше і на скільки?

 – Які групи одержали рівну кількість предметів?

   3.Вправа (розпізнавання природних і рукотворних тіл)

• Робота у  3 групи :

 1-ша група має плеснути в долоні, коли називатимуть предмети живої природи;

2-га група має плеснути в долоні, коли називатимуть предмети неживої природи;

 3-я група має плеснути в долоні, коли називатимуть рукотворні предмети.

• Назви об’єктів довкілля (сонце, квітка, комп’ютер, білочка, місяць, книжка, камінь, «яйко-сподівайко» (кіндер-сюрприз) тощо),

Гра «Квіткова галявина» (для групової роботи)

Малюнок квіткової галявини

Завдання:

• Полічіть комах, запишіть кількість у віконечках.

 • Яких комах більше?

• Чи кожна комашка відшукає квітку?

• Скільки сонечок має долетіти, щоб їх стало стільки ж, як і метеликів?

4. Слухання вірша В. Чуба «Що таке довкілля?» та казки В.О. Сухомлинського «Горобчик і вогонь».

Знаходження слів на позначення живої і неживої природи

-Зверніть увагу на те, чи у вірші будуть слова на позначення предметів живої чи неживої природи.

Що таке довкілля!

 Довкілля – це Місяць, і Сонце, веселка і грім, І вітер, що хмари приносить. Земля, на якій твій збудований дім, Зірки в синім небі і роси. Туман у дібровах, пташині пісні У долах духмяного зілля. Дитинства щасливого сонячні дні – Усе це, мій друже, довкілля.

 Казку Василя Сухомлинського,

ГОРОБЧИК І ВОГОНЬ

 Стара горобчиха дозволила нарешті своєму маленькому синочку виле- тіти із гнізда. Зрадів Горобчик, вилетів, пурхає та все матір питає: „А це що? А то що таке?”. Пояснила йому мати, що таке земля, трава, дерева, кури, гуси, ставок. Та ось Горобчик побачив у небі величезну кулю й питає матір:” А це що?” „Це Сонце”, – каже Горобчиха, – „Воно світить і пече”. „А що таке Сонце?” – знову питає невгамовний Горобець. „Ну, навіщо тобі все це знати?” – буркотливо відповідає мудра Горобчиха. – „Це вогонь”. „А мені хочеться знати, що таке Вогонь”, – зацвірінчав Го- робчик і полинув усе вгору і вгору – до Сонця. Линув, поки аж не обпа- лив тоненьке пір’я своїх крилець. Наполохався й повернувся додому. Мати чекала вже на нього ні жива, ні мертва. „Ну, тепер я знаю, що таке Вогонь”, – сказав Горобчик.

 Дидактична гра «Упізнай рослину за вказаними ознаками»

Малюнок культурної та дикорослої рослини

 – Які рослини зображені на малюнку?

 • Культурні рослини позначте кружечком зеленого кольору, а дикорослі – синього.

– Чи всі рослини однакові за висотою та будовою?

 – Скільки карток одержали групи?

 – Чи є серед цих зображень ті, що позначають предмети неживої природи?

 – Чи знаєте ви ці рослини?

Створення проблемної ситуації.

 Робота в групах

 

Малюнок дерева,кущі,трав’янистої рослини

• Як розподілити подані тут рослини на три групи? (дерева, кущі, трав’янисті рослини)

Дерево – має один міцний дерев’янистий стовбур.

Кущ – має кілька тонших дерев’янистих стебел.

Трав’яниста рослина – має тонке, гнучке, соковите стебло

 

Слухання пісні «Чорнобривців засіяла мати»

(https://www.youtube.com/watch?v=KoXdxprF2dc)

 Чому чорнобривці?

Виготовлення знаків для охорони природи

•  Кожен із нас може сам дотримуватися правил збереження довкілля (напр., не смітити, сортувати сміття, заощаджувати воду) або ж захистити дерево чи тваринку, а може, окрім цього, зробити знак, який буде нагадувати про те, що важливо берегти природу.

 – Які знаки, щоб зберегти природу, ви б поставили у школі та біля школи?

Робота в парах

• Оберіть геометричну фігуру для виготовлення знака

 

 

 

 

 

• Намалюйте знаки (наприклад: Не сміти! Сортуй сміття! Бережи воду!..).

 • Виготовте знаки.

• Розмістіть їх у школі та на шкільному подвір’ї.

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

5. Рефлексія.

 Перегляд та обговорення мультфільму «Пригоди лісових друзів. Охорона природи»

 • що ми разом  робили впродовж дня?

– Що найбільше сподобалося?

 – Що вважаєте найважливішим спільним досягненням цього дня? (Що вам вдалося?)

• Перегляд мультфільм «Пригоди лісових друзів. Охорона природи» https://www.youtube.com/watch?v=JZL8EqG7YoI

• Як ви вважаєте чому його треба показувати і дітям, і дорослим?

 

 

docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
852
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку