Урок з предмету Я досліджую світ 1 клас на тему " Що у звірів спільного?"

Про матеріал
Розробка уроку на тему "Що спільного у звірів?" з предмету Я досліджую світ містить різні види парної та групової роботи й матеріал, необхідний для засвоєння учнями даної теми
Перегляд файлу

Тема. Що у звірів спільного

Мета: ознайомити учнів з головними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про життя звірів; розвивати вміння розрізняти спільні і відмінні ознаки ссавців; прищеплювати любов до природи, бережливе ставлення до тварин.

Обладнання: мультимедійна презентація, картки; підручник «Я досліджую світ» М.С.Вашуленка, В.Г.Бевз та ін., мікрофон, іграшкові тварини

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу.

1. Емоційне налаштування (у колі)

Усміхнемось сонечку: «Здрастуй золотаве!»

Роззирнімося   довкола, глянемо ласкаво!

Хай сьогодні в кожнім серці буде крапелька тепла!

Одне одному  всміхнемось, побажаємо добра.

А зараз із нашої чарівної коробочки ви дістанете квіточку. Тепер погляньте, якого кольору дісталася квіточка. Хто має червону квіточку, сідає за парти ліворуч, ви сьогодні будете працювати у 1-й групі. Хто має жовту квіточку, сідає за парти праворуч, ви сьогодні будете працювати у 2-й групі. 

2.Налаштування до роботи

Уже дзвінок сказав: « Дзілінь!», тож проженем від себе лінь,

Щоб не заважала працювати моїм чудовим малятам

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Хто готовий до роботи?

Хто розумний?.. Молодці

Тож часу не гаємо  роботу починаємо

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Фенологічні спостереження.

 Настав час відповідальному за календар природи повідомити про свої сьогоднішні спостереження.

-Сьогодні четвер 11 березня 2022 року, небо вкрите хмарами, вітер помірний, надворі прохолодно.

2.Вправа  «Інтерв’ю»

А зараз я промовлю чарівні слова: «Тара-бара-ра, ми немов сім’я, шах-мах-тах, журналістка буду я» (одягаю бейджик). Тепер я журналістка і хочу взяти у вас інтерв’ю для нашої шкільної газети.

-Який розділ ви вивчаєте ?(Знайомлюся з тваринами)

-До якої природи належать тварини? (До живої природи)

-Хто доведе? (Тварини народжуються, дихають, живляться, ростуть і розвиваються,  розмножуються та помирають)

-Чим тварини відрізняються від рослин?(тварини можуть активно рухатися, а рослини ні; рослини можуть самі виробляти поживні речовини, а тварини ні, вони беруть їжу з довкілля)

-З якою групою тварин знайомилися на минулому уроці? (Птахи)

-На минулому уроці ви вчили, що птахи діляться на дві групи. На які? (Перелітні і осілі)

3.Вправа «Вгадай

А зараз ми з вами пограємо в гру. Я називатиму пташку, а ви будете сигналізувати мені цеглинками «Лєго»  до якої групи вона належить. Перелітні птахи бувають у нас тоді, коли тепло, тож давайте для групи перелітних птахів оберемо цеглинку теплого кольору. Які теплі кольори цеглинок  «Лєго» ми маємо?(жовта, помаранчева і червона).   То якою цеглинкою позначимо перелітних птахів? Червона – група «перелітні птахи». Друга група – осілі птахи. Як по-іншому можна назвати осілих птахів? Так, зимуючі птахи, тож для них давайте оберемо цеглинку холодного кольору, бо зима холодна пора року. Які холодні кольори цеглинок  «Лєго» ми маємо? (синя, блакитна, зелена). Отже,  блакитна – осілі птахи, червона - перелітні

Дятел, ластівка, горобець, горлиця, зозуля, ворона, соловей, шпак, лелека, сова.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1.Вправа «Складіть пазли» (робота в парах)

Кожна пара має коробочку з пазлами. Складіть, будь ласка, свії  пазли і скажіть, до якої групи належить тварина і чому?

Ми склали карася – це риба, бо його тіло вкрите лускою і він дихає зябрами. Ми склали мураху – це комаха, бо у неї 6 ніг. Ми склали ластівку – це пташка, бо її тіло вкрите пір’ям

А кого склала четверта пара? Так це лев. А до якої групи тварин він належить? Так, звірі.

2.Вправа «Вгадай слово»

В правильності цього твердження ви пересвідчитеся, коли, виконавши математичні дії, прочитаєте слово

Звук – ук +ірис-ис+і

Правильно, лев належить до групи тварин, яка називається «звірі». От сьогодні ми   будемо детальніше вивчати звірів.

ІV.Фізкультхвилинка

Але бачу, що ви трішки втомилися, тож відпочиваємо

Танок «На галяві зайці танцювали»

ІV. Робота за темою уроку

  1. Будова звірів      (На плакаті обводжу маркером)

Кожен звір має голову, шию, тулуб, хвіст та 4 кінцівки . А чому не можна сказати ноги, а   говоримо   кінцівки? (демонструю мультимедійну презентацію) Тому, що у віслючка ноги, в дельфіна плавці,    в суриката лапи, а у моржа ласти.

Давайте подивимося одне на одного. Ми всі різні. Так і   звірі всі різні: у жирафи довга шия, у оленя коротша, у оленя короткий хвостик, а в коня довгий та пишний.  Але кожен звір має голову, шию, тулуб, хвіст та 4 кінцівки.

2.Гра «Бюро знахідок»

До мене звернулися звірі по допомогу: їхні друзі   розгубилися в прямому сенсі. Нам потрібно зібрати їх до купи. Кожна пара має конверт, відкрийте його , будь ласка, і правильно складіть звіра. Перша пара, який звір у вас вийшов і чого йому не вистачало ? (У нас  собака, йому не вистачало хвоста). А що скаже 2-га пара? (У нас ведмідь, йому не вистачало голови). А  3-тя пара? (У нас тигр, йому не вистачало тулуба). А тепер слово 4-ій парі. (У нас зебра, їй не вистачало шиї)

3.Проблемне питання

А яка ж основна ознака звірів? Багато хто скаже: « Якщо тіло вкрите хутром – це звір.» Чи правильне це твердження? Давайте розберемося.

Повертаюся до мультимедійної презентації

У вовка хутро , у мурахоїда хутро (поки що підходить це твердження), у дикобраза голки, у броненосця рогові пластинки, у кота сфінкса гола шкіра. То чи наявність хутра є головною ознакою звірів? Ні! А яка ж головна ознака звірів? Можливо ці слайди вам підкажуть?

Так, всі звірі вигодовують своїх дітей молоком. У них є молочні залози, з яких виділяється молоко, що ним харчуються їхні малюки. Отже, звірі – це ті, хто вигодовують  дітей молоком.

V.Фізкультхвилинка

5. Робота з підручником

Відкрийте підручник на сторіночці 51

Завдання 5: Хто зображений на фото? Де живуть ці звірі? Як ми назвемо звірів, що живуть поруч з людиною? (Свійськими)

6.Робота в групах

Настав час попрацювати в групі, але спершу пригадаймо правила роботи в групі:

-поважати думку інших

-не шуміти

-працювати за сигналом

-ми – партнери.

Першій групі  серед іграшкових тварин потрібно вибрати свійських звірів, а другій групі– треба вибрати диких звірів. Вибираєте тільки звірів. Зрозуміли? Почали.

-Яких звірів вибрала 1 група – назвіть їх. Скільки звірів ви вибрали?

-яких звірів вибрала 2 група – назвіть їх. Скільки звірів ви вибрали?

-У якої групи більше? А наскільки? А хто  швидше порахує скільки  обидві групи разом вибрали звірів?

Ви прекрасно справилися, молодці! І на нас чекає наступне завдання.

3.Харчування звірів

Всі звірі діляться за способом харчування на групи (демонструю мультимедійну презентацію):

  • Рослиноїдні: як заєць, олень, коза, жирафа чи бегемот
  • Хижаки: як шакал, лев, лисиця, вовк, тигр чи гієна
  • Всеїдні: як  ведмідь, мавпа, вепр чи борсук

4.Гра-фізкультпауза «Хто як живиться»

На екрані ви бачитимете звірів. Якщо звір  хижак, то будемо бігти на місці, мов тікаючи від хижака; якщо звір рослиноїдний, то присідаємо, мов скубем травичку; якщо звір всеїдний, то будемо стрибати.

Ведмідь, олень, лев, корова, мавпа, коза, борсук, лисиця, заєць, тигр, бегемот.

 

 

7.Вправа «Обєднай»

На парті маєте картку з наліпками. Кожному    треба з’єднати звіра-маму з її дитинчам, тобто поряд з мамою потрібно наліпити її дитинча. Після виконання завдання вам слід назвати маму з дитинчам, наприклад: у кішки – кошеня.

(У свині порося, у вівці ягня, у корови теля, у зайчихи зайченя, у жирафи жирафеня, у моржихи морженя, у олениці оленя, у ведмедиці ведмежа)

8.Виготовлення іграшки

На згадку про сьогоднішній урок ми виготовимо іграшку. Фігурці тваринки не вистачає кінцівок. Фігурку якої тваринки маємо? (лева) Як називаються кінцівки лева? (лапи). Тож додамо лапки левеняті і отримаємо іграшку на згадку про сьогоднішній урок.

VІ. Рефлексія

- Мені сподобалося найбільше…

-Сьогодні я дізнався…

-На уроці я навчився…

- На уроці я працював…

docx
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку