Урок"За Лесею Храпливою-Щур «Мама». Читання тексту за особами. Префікс.Словотворча роль префіксів."

Про матеріал
Урок "За Лесею Храпливою-Щур «Мама». Читання тексту за особами. Префікс.Словотворча роль префіксів." для учнів 3 класу.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови

Тема : За Лесею Храпливою-Щур «Мама». Читання тексту за особами.  Префікс. Словотворча роль префіксів.

Мета. Ознайомити учнів з оповіданням Лесі Храпливої-Щур «Мама». Вчити висловлювати свої думки щодо прочитаного, визначати головну думку твору. Навчати школярів знаходити префікс у словах. Формувати розуміння ролі префіксів у творенні нових слів. Виробляти уміння визначати значущі частини слова. Розвивати мовлення, критичне мислення, уяву, спостережливість. Виховувати любов і повагу до матері.

                                                        Хід уроку

I Вступна частина.

 Емоційне налаштування.

Учитель розказує дітям:

- У народі існує думка: якщо посміхнутися перехожому – він усміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися  небу – розійдуться хмари і засвітить сонце. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Тож давайте посміхнемося один одному, щоб нас чекав успіх на уроці.

Актуалізація опорних знань.

Визначення девізу уроку.

- Для того,щоб дізнатися,під яким девізом уроку ми будемо

працювати,потрібно роз’єднати слова.

Працюй наполегливо, швидко, старанно, щоб кожна хвилина не втратилась марно.

Технологія «Мікрофон».

- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- А яким ви будете на уроці?

Вчитель:  Те що знаємо - розкажем, те що вміємо – покажем.

 

II. Основна частина.

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Мотивація навчальної діяльності.

 

3.Повідомлення теми уроку.

— Прочитайте на екрані вірш, складений 10-річною дівчинкою Наталею.

 Моє перше слово.                       Милозвучно ллється,

 А для неї знову                           Ангелами в’ється.

 

                                                                                       Наталія Барна

— Пригадайте, як називається такий вірш.

 — Які емоції у вас після читання?

 — Як авторка ставиться до своєї мами?

— Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням Лесі Храпливої-Щур «Мама».

4. Робота над оповіданням (с. 85-86).

 • «Щоденні 5». Читаю для когось.

 Робота в групах. Почергове читання тексту по одному абзацу.

• Вправа 208 (завдання 1).

 — Попрацюйте в парах.

Обміняйтеся думками щодо поведінки Лідусі.

 • Вправа 208 (завдання 2).

 — Що ви зрозуміли, прочитавши оповідання?

 — Чи завжди ви належно виконуєте мамині прохання?

— Як ви вибачаєтеся перед мамою, якщо провинилися?

— Які прислів’я про маму знаєте?

• Вправа 209.

 Фізхвилинка.

5.Вивчення нового  матеріалу

6. Перегляд мультфільму « Префікс як значуща частина слова».

- На сьогоднішньому уроці ми більше дізнаємося про префікс і його

словотворчу роль.

 • Вправа 210 (завдання 1).

• Усвідомлення правила.

 • Вправа 210 (завдання 2).

• Визначення префіксів.

— Прочитайте слова, спроєктовані на екран.

Малюнок, замальовка, змалювати, домалювати, перемальований, обмалювати; дочитувати, записатися, влетіти, переліт.

 — У словах треба позначити префікси. Але що треба зробити спочатку?

(Спочатку треба визначити корінь.)

— Чому? (Корінь виражає головне значення слова. Тільки визначивши корінь, зможемо правильно визначити частину, яка знаходиться перед ним.)

 — Позначте спочатку корінь, потім — префікс.

7.Цікаво знати!

       В українській  мові існує понад сто префіксів. Але існують мови,

наприклад китайська, де суфіксів і префіксів немає.

8.Колективна  робота.

    Ну-мо префікси візьміть , слова нові утворіть.

Префікси: на-, при-, за-, під-, до-, ви-, від-, з-.

Слова: лікує, веде, читає, везе, віє, пише, пливе, будує, сіє, вчить.

 

Кожен пише свої словосполучення.

Перевірка.

Учні зачитують свої словосполучення.

 

ІІІ. Заключна частина.

Домашнє завдання. Вправа 211 на с. 87.

Інструктаж щодо виконання вправи.

 

 

docx
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку