Урок за темою "Дихальна система людини"

Про матеріал
STEM – УРОК 3 клас Тема: Дихальна система людини Продукт: модель легенів людини
Перегляд файлу

STEM – УРОК 3-Б клас

Тема: Дихальна система людини.  Створення моделі легенів людини

Продукт:  модель легенів людини

Цілі уроку: розглянути організм людини, відмінність організму людини від тварин, органи людини, систему органів людини; розвивати в учнів розуміння необхідності знань про систему органів людини; розвивати вміння учнів пояснювати взаємозв’язок систем органів; розвивати навички виконувати досліди правильно та самостійно; виховувати  вміння працювати самостійно, толерантність, взаємодопомогу, дбайливого ставлення до оформлення матеріалів та дослідів.

Очікувані результати

Учні: розрізнятимуть зовнішні і внутрішні органи;

        описуватимуть організм людини;

        демонструватимуть модель легенів людини.

Обладнання та матеріали: ПК, проектор, картки, малюнки, підручник, роздатковий матеріал, матеріали для творчості.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Ключові слова: людина, орган, система, організм, дихання, дослідження.

ХІД УРОКУ

1.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. Привітання вчителя.

- Доброго дня, діти! Гадаю, що настрій у нас всіх гарний.

- Для  успішної роботи на уроці нам потрібно пригадати  правила роботи в групі, а саме: 

https://naurok.com.ua/uploads/files/11815/21550/21741_images/14.jpg

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ 

-         Сьогодні ми повторимо вивчене про дихальну систему людини; створимо модель, що дає загальне уявлення про будову та роботу органів дихання.

ІІІ.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Слайд 11

На екран проектується зображення  виготовленої моделі легенів людини. C:\Users\user\Desktop\Новая папка\IMG_7357.jpg

-         Ми сьогодні з вами будемо виготовляти модель легенів людини, яку ви бачите на екрані.

ІV.  ВІДТВОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ПОНЯТЬ.

Слайд 2

-         Перегляньте відео і заспівай пісню «Мій організм» (музика Юлії Доро, слова Ірини Лещотної).  

Слайд 3

-         Людина — це складний багатоклітинний організм. Для життя їй потрібні світло, тепло, вода, повітря та поживні речовини.Тіло людини має такі частини: голову, шию, тулуб, верхні та нижні кінцівки (руки й ноги).

Слайд 4

-         Розгляньте схему і дайте відповідь на питання.

Слайд 5

-         Орган — це частина організму, яка виконує певну роботу. Наприклад, шлунок перетравлює їжу, легені забезпечують дихання. Організм людини складається з багатьох органів, різних за будовою, формою, призначенням. Кожен з них має незмінне положення в тілі.За розташуванням вирізняють зовнішні та внутрішні органи. До зовнішніх органів належать, наприклад, очі, ніс, шкіра, руки. Внутрішні органи розміщені всередині тіла. Це мозок, серце, легені, печінка тощо. Органи, які виконують в організмі спільну роботу, утворюють систему органів (наприклад, скелет і м’язи складають опорно-рухову систему). Усі органи та системи взаємопов’язані й утворюють єдине ціле.

Слайд 6

-         Розглянь зображення органів людини. Прочитай підписи.

Слайд 7

-         Розглянь рисунок, що демонструє будову дихальної системи людини.
Прочитай назви органів дихання. Запам’ятай їхнє розташування в тілі людини. Назви, користуючись рисунком-схемою, органи дихання, розташовані в грудній клітці.

Слайд 8

-         Переглянь відеофрагмент «Дихання людини».
Кілька разів вдихни й видихни, спостерігаючи за змінами в тілі. Розкажи, що відбувається під час дихання.

Слайд 9

-         Процес дихання забезпечує дихальна система. Для здоров’я органів дихання дуже важливою є чистота повітря, адже повітря — обов’язкова умова для життя людини.

 Разом з ним у наш організм надходить кисень. Людина вдихає повітря носом. У носовій порожнині воно частково очищується від пилу й мікроорганізмів та зігрівається. Далі повітря проходить крізь носоглотку, гортань, трахею і потрапляє в бронхи, а потім — у легені.

Трахея за будовою нагадує трубку. У нижній частині вона розділяється на дві менші — бронхи, що розгалужуються, немов корені дерев. Кожен з бронхів з’єднується з однією легенею. Легені утворені з великої кількості маленьких пухирців. Під час вдиху свіже повітря заповнює ці пухирці й крізь їхні стінки потрапляє в кров. Кров «віддає» легеням вуглекислий газ, який людина видихає назовні.

Дихання — це газообмін: організм людини отримує кисень і виводить вуглекислий газ.

Слайд 10

Ми вже знаємо, що кисень потрапляє в організм із повітрям, яке вдихають люди.
А як відбувається сам процес дихання? Створімо сьогодні модель дивовижного органа людини — легенів!

 

V. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ.

Слайд 12-18

1. Підготуйте робоче місце та перевірте наявність потрібних матеріалів і обладнання.

2. Повторіть правила безпеки під час роботи з ножицями та клеєм.

3. Виріжте шаблони органів дихання.

4. Виконайте дії, скориставшись фотоінструкцією.

5. Подмухайте в трубочки. Спостерігайте, як повітря наповнює «легені»

Сформулюйте висновки до практичної роботи, уставивши пропущене.

 

Слайд 19, слайд 20-21

Висновок 1. Повітря проходить в організмі певний шлях і потрапляє в __________________. Під час вдиху легені збільшуються в розмірі.

Висновок 2. Створена модель дає загальне уявлення про будову __________________ системи людини й роботу органів __________________

 

 

VІ.   УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

Очікування. Чи справдились ваші очікування щодо нашої сьогоднішньої зустрічі?

Рефлексія. Вправа «Продовжи речення…»

«Сьогодні на уроці я дізнався, ……..»

 «Після цього уроку  я знатиму,… (що таке…….)   ( як ….) та (вмітиму….)  ».

Узагальнююче слово вчителя.

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 

docx
Додано
26 серпня 2023
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку