STEM – УРОК 3-Б клас
Тема: Дихальна система людини. Створення моделі легенів людини
Продукт: модель легенів людини
Цілі уроку: розглянути організм людини, відмінність організму людини від тварин, органи людини, систему органів людини; розвивати в учнів розуміння необхідності знань про систему органів людини; розвивати вміння учнів пояснювати взаємозв’язок систем органів; розвивати навички виконувати досліди правильно та самостійно; виховувати вміння працювати самостійно, толерантність, взаємодопомогу, дбайливого ставлення до оформлення матеріалів та дослідів.
Очікувані результати
Учні: розрізнятимуть зовнішні і внутрішні органи;
описуватимуть організм людини;
демонструватимуть модель легенів людини.
Обладнання та матеріали: ПК, проектор, картки, малюнки, підручник, роздатковий матеріал, матеріали для творчості.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Ключові слова: людина, орган, система, організм, дихання, дослідження.
ХІД УРОКУ
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. Привітання вчителя.
- Доброго дня, діти! Гадаю, що настрій у нас всіх гарний.
- Для успішної роботи на уроці нам потрібно пригадати правила роботи в групі, а саме:
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
- Сьогодні ми повторимо вивчене про дихальну систему людини; створимо модель, що дає загальне уявлення про будову та роботу органів дихання.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Слайд 11
На екран проектується зображення виготовленої моделі легенів людини.
- Ми сьогодні з вами будемо виготовляти модель легенів людини, яку ви бачите на екрані.
ІV. ВІДТВОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ПОНЯТЬ.
Слайд 2
- Перегляньте відео і заспівай пісню «Мій організм» (музика Юлії Доро, слова Ірини Лещотної).
Слайд 3
- Людина — це складний багатоклітинний організм. Для життя їй потрібні світло, тепло, вода, повітря та поживні речовини.Тіло людини має такі частини: голову, шию, тулуб, верхні та нижні кінцівки (руки й ноги).
Слайд 4
- Розгляньте схему і дайте відповідь на питання.
Слайд 5
- Орган — це частина організму, яка виконує певну роботу. Наприклад, шлунок перетравлює їжу, легені забезпечують дихання. Організм людини складається з багатьох органів, різних за будовою, формою, призначенням. Кожен з них має незмінне положення в тілі.За розташуванням вирізняють зовнішні та внутрішні органи. До зовнішніх органів належать, наприклад, очі, ніс, шкіра, руки. Внутрішні органи розміщені всередині тіла. Це мозок, серце, легені, печінка тощо. Органи, які виконують в організмі спільну роботу, утворюють систему органів (наприклад, скелет і м’язи складають опорно-рухову систему). Усі органи та системи взаємопов’язані й утворюють єдине ціле.
Слайд 6
- Розглянь зображення органів людини. Прочитай підписи.
Слайд 7
- Розглянь рисунок, що демонструє будову дихальної системи людини.
Прочитай назви органів дихання. Запам’ятай їхнє розташування в тілі людини. Назви, користуючись рисунком-схемою, органи дихання, розташовані в грудній клітці.
Слайд 8
- Переглянь відеофрагмент «Дихання людини».
Кілька разів вдихни й видихни, спостерігаючи за змінами в тілі. Розкажи, що відбувається під час дихання.
Слайд 9
- Процес дихання забезпечує дихальна система. Для здоров’я органів дихання дуже важливою є чистота повітря, адже повітря — обов’язкова умова для життя людини.
Разом з ним у наш організм надходить кисень. Людина вдихає повітря носом. У носовій порожнині воно частково очищується від пилу й мікроорганізмів та зігрівається. Далі повітря проходить крізь носоглотку, гортань, трахею і потрапляє в бронхи, а потім — у легені.
Трахея за будовою нагадує трубку. У нижній частині вона розділяється на дві менші — бронхи, що розгалужуються, немов корені дерев. Кожен з бронхів з’єднується з однією легенею. Легені утворені з великої кількості маленьких пухирців. Під час вдиху свіже повітря заповнює ці пухирці й крізь їхні стінки потрапляє в кров. Кров «віддає» легеням вуглекислий газ, який людина видихає назовні.
Дихання — це газообмін: організм людини отримує кисень і виводить вуглекислий газ.
Слайд 10
Ми вже знаємо, що кисень потрапляє в організм із повітрям, яке вдихають люди.
А як відбувається сам процес дихання? Створімо сьогодні модель дивовижного органа людини — легенів!
V. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ.
Слайд 12-18
1. Підготуйте робоче місце та перевірте наявність потрібних матеріалів і обладнання.
2. Повторіть правила безпеки під час роботи з ножицями та клеєм.
3. Виріжте шаблони органів дихання.
4. Виконайте дії, скориставшись фотоінструкцією.
5. Подмухайте в трубочки. Спостерігайте, як повітря наповнює «легені»
Сформулюйте висновки до практичної роботи, уставивши пропущене.
Слайд 19, слайд 20-21
Висновок 1. Повітря проходить в організмі певний шлях і потрапляє в __________________. Під час вдиху легені збільшуються в розмірі.
Висновок 2. Створена модель дає загальне уявлення про будову __________________ системи людини й роботу органів __________________
VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ.
Очікування. Чи справдились ваші очікування щодо нашої сьогоднішньої зустрічі?
Рефлексія. Вправа «Продовжи речення…»
«Сьогодні на уроці я дізнався, ……..»
«Після цього уроку я знатиму,… (що таке…….) ( як ….) та (вмітиму….) ».
Узагальнююче слово вчителя.
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.