Урок за темою: "Віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
Матеріали уроку містять тему, мету, завдання, хід уроку. Розробка розрахована для учнів 6-х класів під час дистанційого навчання.
Перегляд файлу

Ось ти і повернувся, любий друже!

Я дуже радий  тебе бачити!

Це урок № 2, а тема його «Віднімання десяткових дробів». Тобі буде цікаво!

Урок №2

2.pngТема: «Віднімання десяткових дробів»

Мета: Узагальнити та систематизувати знання та вміння з віднімання десяткових дробів.

Наприкінці  цього уроку ти зможеш:

  • закріпити вміння та навички виконання віднімання десяткових дробів у завданнях різних типів;
  • розвинути вміння застосовувати прийоми логічного мислення (аналіз, синтез, порівняння, систематизація, класифікація, узагальнення);
  •  розвинути увагу, спостережливість, допитливість, кмітливість, інтерес до навчання.

    1.pngДля роботи тобі  необхідні зошит, ручка, лінійка, олівець, підручник. Запиши у зошиті дату і далі записуй  відповіді на запитання з тексту заняття під тим самим номером та  виконуй завдання.

 З дією додавання чисел тісно зв’язана дія віднімання. За допомогою віднімання можна знайти невідомий доданок. Ці дії є взаємно оберненими. У них є багато спільного.

1) Чи є спільні дії у процесі додавання та віднімання десяткових дробів?

2) Чи є спільні дії у процесі додавання та віднімання десяткових дробів та натуральних чисел?

3) Скільки кроків  у процесі додавання та віднімання десяткових дробів?
                                                                                                                    Таблиця 1
                7.jpg                                   Десяткові дроби

Питання

Дія під час додавання

Дія під час віднімання

Підписуємо числа – як?

Порозрядно, кома під комою.

Порозрядно, кома під комою.
 

Як натуральні, що?

Додаємо

Віднімаємо 

Ставимо кому – де?

Під комами.

Під комами.


Пропоную виконати обчислення: 5,7-9,8 =…..  . Я впевнений –  ти впораєшся!
Якщо в тебе виникають труднощі, скористайся запропонованим матеріалом нижче.
7.jpg 

  Правило 1 - заміна віднімання додаванням

   а – в = а + (-в)            

    Правило 2 - додавання чисел з різними знаками
    1) знайти модулі чисел;

    2) від більшого модуля відняти менший;

    3) поставити знак числа з більшим модулем.

Тримай відповідь: -4,1.
Давай друже, спробуєш самостійно обчисли та заповнити пропуски у правилах 3,4.

Обчисли: -18,3 - 10,5 = …..

Заповни пропуски:
Правило 3 - заміна віднімання додаванням

 а – в =……………………………………………………………………………….
Правило 4 - додавання чисел з різними знаками

1) знайти…………………………………………………………………………….

2) від більшого модуля  ……………………………………………..……………..

3) поставити знак …………………………………………………………..………

Перевір, чи правильно ти обчислив та заповнив пропуски:
1.-28,8;
7.jpg

Правило 3 - заміна віднімання додаванням

а – в = а + ()
Правило 4 - додавання чисел з різними знаками

1) знайти модулі чисел

2) від більшого модуля відняти менший

3) поставити знак числа з більшим модулем .

Гарно працюєш продовжуй у такому настрої.
Обчисли:  13,4-(-4,6) =…..
Поглянь у правилі 6 є недоліки, спробуй  усунути.

Правило 5 - заміна віднімання додаванням
а – в = а + (-в)

Правило 6 - додавання додатних десяткових дробів

1) підписати ………………………………………………………..……………
2) …………………………………………………………………….……………
3) поставити знак ……………………………………………..…………………
Якщо вправся, почни перевірку:
3.18;
Правило 6 - додавання додатних десяткових дробів
1) підписати модулі чисел       
2) ………………………………………………………………….……..………
3) поставити знак ……………………………………..……………..…………
Ти сподівався побачити відповідь, але її не має, надсилай повідомлення на почтову адресу: lookss19951004@gmail.com та зачекай декілька хвилин (обов’язково вкажи номер уроку!)                                    
Зможеш виконати :-5,3-(-19,17) =?
Правило 7 - заміна віднімання додавання 
а – в = ………………………………………...………….        
Правило 8 - додавання чисел з різними знаками

1) знайти …………………………………………………………………...……….                                                                                                               
2) від більшого модуля  …………………………………………..………………..

3) поставити знак ……………………………………………………..……………

Перевір, чи правильно ти заповнив пропуски  та виконав дію?
4.13,87.
7.jpg

Правило 7 - заміна віднімання додаванням

  а – в = а + (-в)

 Правило 8 - додавання чисел з різними знаками

 1) знайти модулі чисел

 2) від більшого модуля відняти менший

 3) поставити знак числа з більшим модулем
     Я впевнений,що на уроках математики у 6-му класі ти не байдикував і з легкістю виконаєш це завдання :   0-(-12,7) =…..
Тримай відповідь до 5.12,7.
Я вважаю, що ти пам’ятаєш з легкістю правила 9,10. Але згадай!
7.jpg

 Правило 9 - заміна віднімання додаванням

 а – в = а + (-в)

 Правило 10 – додавання 0 до числа

 а + 0 = а

Отже, ти гарно працював протягом заняття, почни виконувати тест для самоконтролю. Зверни, будь ласка, увагу: навпроти кожного завдання вказана кількість балів. Час виконання тесту – 30 хвилин. Обробка результату відбудеться протягом дня. Надсилай відповіді на почтову адресу: lookss19951004@gmail.com
                                                  
                                                6.png     ТЕСТ №2

Завдання 1                                                                                   Кількість балів: 1

З даного переліку чисел обери пари протилежних чисел:

  •  –1,9 і 1,9
  •  3 і –3,5
  •  -12,4 і 1,24
  •  0,01 і –0,1
  •  0 і –2
  •  5,7 і –5,6

Завдання 2                             Кількість балів: 4

 Розв’яжи рівняння: 

1) х + 6,9 = -5,7       2) 8,4 – х = 17,1       3) -7,5 – х = -7,2         4) х – 4,8 = -9,36

  •  -8,7
  •  -14,7
  •  0,3
  •  12,6
  •  4,56
  • 1,2



Розв’язування рівнянь

             Вирази з х ←   вліво                                           Числа → вправо

                                    ! змінюємо знак на протилежний!

Завдання 3                    Кількість балів: 3

Зведи подібні доданки:

1) 3,5ab + 1,9a – 3,5b       

2) 4,8a + 2,7 – 7,4a – 3,6

3) 1,7a – 5,8 + 0,6b – 3,4a + 4,9b

  •  -2,6a -0,9
  •  -1,7a + 5,5b -5,8
  •  0,9b
  •  5,4a – 4,5b

 

                               Зведення подібних доданків:

1) групуємо (підкреслюємо)  --- з однаковою буквою

                           2) додаємо коефіцієнти

 

Завдання 4                                                                                   Кількість балів: 1

Температура на термометрі  -12°С. Яку температуру покаже термометр, якщо температура знизиться на 7°С?

  •  5°С
  •  19°С
  •  –5°С
  •  19°С

 

Завдання 5                                                                                   Кількість балів: 1

Яку координату матиме точка D, якщо її змістити на 3,5 одиничних відрізка вліво?

Підсумковий тест "Раціональні числа". Розділ 4 (6 клас)

  •  6,5
  •  1
  •  -6,5
  •  0,5

    Завдання 6                                                                         Кількість балів: 2

  Спрости вираз 8,36+а+(-5,9)+(-3,36)+5,9 та знайди його значення, якщо а = - 762,214(1 бал)

 Запиши свою відповідь:______________.
Ти швидко виконав тест,я радий за тебе. Нагадай мені, які формули ти повторив? Наведи приклади. Які з формул частіше використовуються?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

5.jpgБажаєш отримати більше знань? Попрацюй за збіркою задач              (автори Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С. Математика. 6 клас: збірник задач і контрольних робіт. Харків. Гімназія, 2018.)  – Варіант 3 № 185 1/-6/, 186 1/-2/, 189.

Оціни свою роботу за допомогою знаків +, !, ?  Подумай  та  запиши причину утруднень.
Наш сьогоднішній урок закінчився, бажаю тобі бути розумним та прагнути здобувати нові знання. Зустрінемося на уроці № 3.
 

1.jpg

 

 

 

docx
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку