Я дуже радий тебе бачити!
Це урок № 2, а тема його «Віднімання десяткових дробів». Тобі буде цікаво!
Урок №2
Тема: «Віднімання десяткових дробів»
Мета: Узагальнити та систематизувати знання та вміння з віднімання десяткових дробів.
Наприкінці цього уроку ти зможеш:
З дією додавання чисел тісно зв’язана дія віднімання. За допомогою віднімання можна знайти невідомий доданок. Ці дії є взаємно оберненими. У них є багато спільного.
1) Чи є спільні дії у процесі додавання та віднімання десяткових дробів?
2) Чи є спільні дії у процесі додавання та віднімання десяткових дробів та натуральних чисел?
3) Скільки кроків у процесі додавання та віднімання десяткових дробів?
Таблиця 1
Десяткові дроби
Питання |
Дія під час додавання |
Дія під час віднімання |
Підписуємо числа – як? |
Порозрядно, кома під комою. |
Порозрядно, кома під комою. |
Як натуральні, що? |
Додаємо |
Віднімаємо |
Ставимо кому – де? |
Під комами. |
Під комами. |
Пропоную виконати обчислення: 5,7-9,8 =….. . Я впевнений – ти впораєшся!
Якщо в тебе виникають труднощі, скористайся запропонованим матеріалом нижче.
Правило 1 - заміна віднімання додаванням
а – в = а + (-в)
Правило 2 - додавання чисел з різними знаками
1) знайти модулі чисел;
2) від більшого модуля відняти менший;
3) поставити знак числа з більшим модулем.
Тримай відповідь: -4,1.
Давай друже, спробуєш самостійно обчисли та заповнити пропуски у правилах 3,4.
Обчисли: -18,3 - 10,5 = …..
Заповни пропуски:
Правило 3 - заміна віднімання додаванням
а – в =……………………………………………………………………………….
Правило 4 - додавання чисел з різними знаками
1) знайти…………………………………………………………………………….
2) від більшого модуля ……………………………………………..……………..
3) поставити знак …………………………………………………………..………
Перевір, чи правильно ти обчислив та заповнив пропуски:
1.-28,8;
Правило 3 - заміна віднімання додаванням
а – в = а + (-в)
Правило 4 - додавання чисел з різними знаками
1) знайти модулі чисел
2) від більшого модуля відняти менший
3) поставити знак числа з більшим модулем .
Гарно працюєш продовжуй у такому настрої.
Обчисли: 13,4-(-4,6) =…..
Поглянь у правилі 6 є недоліки, спробуй усунути.
Правило 5 - заміна віднімання додаванням
а – в = а + (-в)
Правило 6 - додавання додатних десяткових дробів
1) підписати ………………………………………………………..……………
2) …………………………………………………………………….……………
3) поставити знак ……………………………………………..…………………
Якщо вправся, почни перевірку:
3.18;
Правило 6 - додавання додатних десяткових дробів
1) підписати модулі чисел
2) ………………………………………………………………….……..………
3) поставити знак ……………………………………..……………..…………
Ти сподівався побачити відповідь, але її не має, надсилай повідомлення на почтову адресу: lookss19951004@gmail.com та зачекай декілька хвилин (обов’язково вкажи номер уроку!)
Зможеш виконати :-5,3-(-19,17) =?
Правило 7 - заміна віднімання додавання
а – в = ………………………………………...………….
Правило 8 - додавання чисел з різними знаками
1) знайти …………………………………………………………………...……….
2) від більшого модуля …………………………………………..………………..
3) поставити знак ……………………………………………………..……………
Перевір, чи правильно ти заповнив пропуски та виконав дію?
4.13,87.
Правило 7 - заміна віднімання додаванням
а – в = а + (-в)
Правило 8 - додавання чисел з різними знаками
1) знайти модулі чисел
2) від більшого модуля відняти менший
3) поставити знак числа з більшим модулем
Я впевнений,що на уроках математики у 6-му класі ти не байдикував і з легкістю виконаєш це завдання : 0-(-12,7) =…..
Тримай відповідь до 5.12,7.
Я вважаю, що ти пам’ятаєш з легкістю правила 9,10. Але згадай!
Правило 9 - заміна віднімання додаванням
а – в = а + (-в)
Правило 10 – додавання 0 до числа
а + 0 = а
Отже, ти гарно працював протягом заняття, почни виконувати тест для самоконтролю. Зверни, будь ласка, увагу: навпроти кожного завдання вказана кількість балів. Час виконання тесту – 30 хвилин. Обробка результату відбудеться протягом дня. Надсилай відповіді на почтову адресу: lookss19951004@gmail.com
ТЕСТ №2
Завдання 1 Кількість балів: 1
З даного переліку чисел обери пари протилежних чисел:
Завдання 2 Кількість балів: 4
Розв’яжи рівняння:
1) х + 6,9 = -5,7 2) 8,4 – х = 17,1 3) -7,5 – х = -7,2 4) х – 4,8 = -9,36
Розв’язування рівнянь
Вирази з х ← вліво Числа → вправо
! змінюємо знак на протилежний!
Завдання 3 Кількість балів: 3
Зведи подібні доданки:
1) 3,5a – b + 1,9a – 3,5b
2) 4,8a + 2,7 – 7,4a – 3,6
3) 1,7a – 5,8 + 0,6b – 3,4a + 4,9b
Зведення подібних доданків:
1) групуємо (підкреслюємо) --- з однаковою буквою
2) додаємо коефіцієнти
Завдання 4 Кількість балів: 1
Температура на термометрі -12°С. Яку температуру покаже термометр, якщо температура знизиться на 7°С?
Завдання 5 Кількість балів: 1
Яку координату матиме точка D, якщо її змістити на 3,5 одиничних відрізка вліво?
Спрости вираз 8,36+а+(-5,9)+(-3,36)+5,9 та знайди його значення, якщо а = - 762,214(1 бал)
Запиши свою відповідь:______________.
Ти швидко виконав тест,я радий за тебе. Нагадай мені, які формули ти повторив? Наведи приклади. Які з формул частіше використовуються?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Бажаєш отримати більше знань? Попрацюй за збіркою задач (автори Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С. Математика. 6 клас: збірник задач і контрольних робіт. Харків. Гімназія, 2018.) – Варіант 3 № 185 1/-6/, 186 1/-2/, 189.
Оціни свою роботу за допомогою знаків +, !, ? Подумай та запиши причину утруднень.
Наш сьогоднішній урок закінчився, бажаю тобі бути розумним та прагнути здобувати нові знання. Зустрінемося на уроці № 3.