Тема: Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками і дітьми.
Мета: Узагальнити знання про жанрові особливості оповідання; удосконалювати навички аналізу тексту, визначення ключових епізодів; розвивати вміння висловлювати власне судження про прочитане; сприяти вихованню кращих людських якостей.
Зміст уроку:
І. Вітання.
ІІ. Мотивація «Кроссенс».
Вступне слово вчителя.
Батьки і діти – це любов і сльози
Це вічне щастя і одвічний біль
Це сонце і тепло, сніги й морози
Мед на вуста й на вічні рани сіль
Батьки і діти. Як часто ми не розуміємо один одного, говоримо майже різними мовами. Що розділяє батьків і дітей? Вік? Погляди на життя? А як треба жити? Що робити, щоб життя стало кращим?
Чи можливе подолання відстані між людьми?
На це проблемне та актуальне питання ми дамо відповідь на сьогоднішньому уроці, тема якого: «Своєрідність вирішення проблеми батьків та дітей в оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм», ми спробуємо вияснити причини напружених стосунків між рідними людьми – батьком і сином, обговоримо можливі способи їх зближення. З’ясуємо символічність назви оповідання.
Епіграф до уроку: «Останній дюйм, який розділяє всіх і все нелегко подолати» Дж. Олдрідж.
ІІІ. Назвіть автора і твір, який ми вивчаємо на уроці.
IV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
V. Завдання в групах.
VI. Розв’язання проблемного питання.
Чому виникає непорозуміння, відчуження між батьками і дітьми? (самотність, недовіра, байдужість, зрада, конфлікт, непорозуміння, відчуження)
Що ми можемо порадити для того, щоб подолати відстань між людьми? (Діти працюють в групі, чіпляють листочки до «Дерева порозуміння»).
VII. А яку ситуацію пропонує використати Олдрідж для подолання відчуження між батьком і сином. (Екстремально. В чому екстремальність?)
Пригадайте твори, в яких герої потрапляли в екстремальні ситуації. («Жага до життя», «Альпійська балада»).
VIII. Завдання з математики.
Накресліть відрізок один дюйм. Скажіть, багато це чи мало?
IX. Рефлексія.
Скласти сенкан (Бен, Деві, сім’я).
X. Написати твір – роздум «Що потрібно для того, щоб мене розуміли?»