Урок за творчістю Дж. Олдрідж "Останній дюйм"

Про матеріал
Розробка уроку за творчістю Дж. Олдріджа "Останній дюйм". Своєрідність вирішення проблеми батьків та дітей в творі.
Перегляд файлу

   Тема: Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками і дітьми.

   Мета: Узагальнити знання про жанрові особливості оповідання; удосконалювати навички аналізу тексту, визначення ключових епізодів; розвивати вміння висловлювати власне судження про прочитане; сприяти вихованню кращих людських якостей.

   Зміст уроку:

І. Вітання.

ІІ. Мотивація «Кроссенс».

Вступне слово вчителя.

Батьки і діти – це любов і сльози

Це вічне щастя і одвічний біль

Це сонце і тепло, сніги й морози

Мед на вуста й на вічні рани сіль

   Батьки і діти. Як часто ми не розуміємо один одного, говоримо майже різними мовами. Що розділяє батьків і дітей? Вік? Погляди на життя? А як треба жити? Що робити, щоб життя стало кращим?

Чи можливе подолання відстані між людьми?

На це проблемне та актуальне питання ми дамо відповідь на сьогоднішньому уроці, тема якого: «Своєрідність вирішення проблеми батьків та дітей в оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм», ми спробуємо вияснити причини напружених стосунків між рідними людьми – батьком і сином, обговоримо можливі способи їх зближення. З’ясуємо символічність назви оповідання.

   Епіграф до уроку: «Останній дюйм, який розділяє всіх і все нелегко подолати» Дж. Олдрідж.

  1. Бесіда з учнями.
  • Чи любите ви море?
  • Хто з вас відпочивав на морі?
  • З ким ви їздили на море?
  1. «Словесне малювання» (зобразіть одним-двома словами, яким запам’яталось море?)
  • Художників, які зображують на своїх полотнах морський пейзаж називають (мариністами).
  • А чи зрозуміли ви, чому ми заговорили про море?
  • Що символізує море? ( життя; зміни; життя як море, то спокійне, то бурхливе).

ІІІ. Назвіть автора і твір, який ми вивчаємо на уроці.

  • Визначте жанр твору (новела, коротке оповідання).
  • Чи є «Останній дюйм» новелою? Доведіть.

IV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

  1. Перегляд відео « Останній дюйм».
  2. Вправа «Встанови послідовність» ( завдання для трьох груп).
  3. Робота з текстом (занурення в текст).
  • Хто є головними героями твору?
  • Що можна сказати про стосунки в сім’ї героїв?
  • Яким було ставлення батьків до Деві?

V. Завдання в групах.

  1. Усне малювання: опишіть яким ви бачите Деві?
  • На початку твору;
  • У літаку;
  • Коли син рятує батька.
  1. Спробуйте розповісти історію життя Деві від його імені.
  2. Побудуйте асоціативний кущ до слова самотність.

VI. Розв’язання проблемного питання.

   Чому виникає непорозуміння, відчуження між батьками і дітьми? (самотність, недовіра, байдужість, зрада, конфлікт, непорозуміння, відчуження)

   Що ми можемо порадити для того, щоб подолати відстань між людьми? (Діти працюють в групі, чіпляють листочки до «Дерева порозуміння»).

VII. А яку ситуацію пропонує використати Олдрідж для подолання відчуження між батьком і сином. (Екстремально. В чому екстремальність?)

   Пригадайте твори, в яких герої потрапляли в екстремальні ситуації. («Жага до життя», «Альпійська балада»).

VIII. Завдання з математики.

   Накресліть відрізок один дюйм. Скажіть, багато це чи мало?

  • Чому твір має таку назву?
  • Чи згодні ви зі словами епіграфа?
  • Як ви вважаєте, чи має проблема місце сьогодні?
  • Як би нам випала можливість погортати сімейний альбом родини Деві, щоб ми змогли там побачити?
  • «Вихвалянки» ( Ви підготували колаж «Щасливі миті мого життя», діти презентують сімейні фото).

IX. Рефлексія.

  • Урок дав мені для життя…
  • Сьогодні я дізнався…
  • Було цікаво…
  • Мені захотілося…
  • Я зрозумів що…
  • Я зміг…
  • Мене здивувало…

   Скласти сенкан (Бен, Деві, сім’я).

X. Написати твір – роздум «Що потрібно для того, щоб мене розуміли?»

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
15 березня 2020
Переглядів
1312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку