Урок "Задачі на розрахунок конструкційних формул"

Про матеріал

Розробка уроку допоможе закріпленню геометричних понять для розв'язання практичних задач; навчання практичному застосуванню вивчених алгоритмів для розв'язання задач з економічним змістом, формування варіаційного та алгоритмічного мислення, розвиток навичок раціональних обчислень, культури математичного писемного мовлення, формування вміння раціонального і економного розподілу робочого матеріалу для пошиття спідниці. Сприяти економічному вихованню учнів, виховувати ощадливе ставлення до матеріальних цінностей.

Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ

 

 ЗАДАЧІ НА РОЗРАХУНОК КОНСТРУКЦІЙНИХ ФОРМУЛ. БІЗНЕС-ЗАДАЧІ

       Мета: закріплення знань, умінь і навичок учнів використання

         пропорцій, дій з числами, геометричних понять для розв’язання практичних задач; навчання практичному застосуванню вивчених алгоритмів для розв’язання задач з економічним змістом, формування варіаційного та алгоритмічного мислення, розвиток навичок раціональних обчислень, культури  математичного писемного мовлення, формування вміння раціонального і економного розподілу робочого матеріалу для пошиття спідниці. Сприяти економічному вихованню учнів, виховувати ощадливе ставлення до матеріальних цінностей.

 

Хід заняття:

I .Організація роботи

На занятті ми будемо

Не просто слухати,а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

II . Актуалізація опорних знань

 Метод “Асоціативна квітка”. Визначення особистісного бачення спідниці.

На дошці закріплюється “серцевина” квітки з написом “Спідниця”. Кожен учасник отримує “пелюстку”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             Малюнок 1

Кожному учаснику пропонується після трихвилинного обговорення зобразити на “пелюстках” спідницю. Учасники презентують результат обговорення і прикріплюють “пелюстки” навколо «серцевини». Очікується, що у кожної учениці своє бачення спідниці за силуетом (прямі, розширені донизу, трапецієподібні, звужені донизу) та за покроєм (прямі, клинові, конічні).

Малюнок 2

III . Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.

      Вчитель. Красивий модний одяг, пошитий власноруч , дає радість. Потяг до кравецького мистецтва рівнозначний захопленню музикою, живописом чи іншим видом творчості. Як у будь-яких інших мистецтвах, науці чи ремеслі тут необхідні певні знання та навички. Для того, щоб пошити правильно, з мінімальними економічними затратами гарну спідницю обов’язково потрібні математичні та геометричні знання і навички.

       Тому, на сьогоднішньому занятті за допомогою алгебри і геометрії розв’яжемо ситуації, які допоможуть економічно правильно з мінімальними фінансовими затратами пошити спідницю за своїми уподобаннями.

IV. Вивчення нового матеріалу

   У наступному завданні скажіть, будь ласка, а що  потрібно для пошиття спідниці? (Учні здогадуються,  що потрібна певна кількість тканини для розкрою.)

(Учитель демонструє дві спідниці (мал..3).)

Описание: C:\Users\user\Desktop\IMG_2391.JPG

            (Учні визначають, що для зразків моделей, зображених на малюнку 3, потрібна різна кількість тканини.)

Розраховувати кількість тканини для пошиття спідниці можна двома способами за допомогою формул (при розрахунку береться до уваги ширина тканини).

Для прямої спідниці, яку ви будете шити, витрати тканини визначають так:

а) при ширині тканини 80- 90 см: (Дс*2)+20см;

б) при ширині тканини 140см: Дс+10см.

Якщо тканина має великий рапорт малюнка, кількість тканини збільшується на величину рапорту.

У наступному завданні пропонується виконати зняття мірок.

 

 і розрахувати кількість тканини для пошиття спідниці згідно своїх мірок.

 

 

БІЗНЕС-ЗАДАЧІ

  1. Для побудови викрійки основи прямої спідниці Тетянка зобразила спочатку базисну сітку (рис.). Поясніть, як розташовані між собою  прямі  ТТ1 і СС1, ТН і СС1, якщо ∟Т = 900, а прямі ТТ1, СС1, НН1 характеризують лінію талії, лінію стегон і лінію низу спідниці відповідно.

 

  1. Кравець виконував пошиття спідниці для своєї клієнтки. Але після примірки з’ясувалося, що спідниця спереду прилягає до ніг. Причиною такого недоліку стало задовге переднє полотнище спідниці. Вкажіть способи усунення даного недоліку і зобразіть їх графічно.

 

  1. Олена і Марійка вирішили пошити собі спідниці однакового фасону. Після зняття мірок Олена вирішила, що виконає щільні прибавки на облягання, а саме: 0,5 см на ділянці талії і 1 см на ділянці стегон. Які щільні прибавки на облягання повинна зробити Марійка, якщо пів обхват талії Марійки більше, ніж півобхват талії Оленки на 2см, а пів обхват стегон Марійки менше, ніж півобхват стегон Оленки на 1,5 см?

 

  1. Дівчата 7-А класу шили спідницю  з матеріалу у велику клітинку, дівчата 7-Б класу – з квітковим орнаментом. Під час розкроювання тканини обидві групи неправильно врахували характер малюнка тканини під час розкладання деталей викрійки і отримали неправильні результати замість запропонованих правильних результатів:

 

008     007

Запропонуйте правильні дії при урахуванні характеру малюнка тканини під час розкроювання.

  1. 015Дівчинка побачила у журналі мод спідницю і вирішила пошити собі таку саму. Скільки тканини треба для пошиття цієї спідниці, якщо довжина виробу складатиме 45 см, а ширина тканини 90 см? Які моменти треба ще врахувати швачці для пошиття спідниці саме з таким візерунком?

 

 

  1. Кравець отримав замовлення на пошиття спідниці фасону «напівсонце». Виконуючи побудову креслення спідниці, він зіткнувся з проблемами, пов’язаними з геометрією. Допоможіть з’ясувати,

Чому дорівнює кут Н1ОН3, якщо кут О прямий і точка О є центром кола?

V. Підсумок уроку (РЕФЛЕКСІЯ)

Рефлексія від учасників (зворотній зв'язок):

Вправа «Валіза»

Мета: підвести підсумки особистої участі у занятті.

Пропонується  валізу, пральну машинку і корзину для сміття:

C:\Users\789\Desktop\Картинки\turisticheskii-chemodan-s-nakleikami-0003070300-preview.jpg C:\Users\789\Desktop\Картинки\samsung-wf1802xeyylp_images_1682785850.jpg C:\Users\789\Desktop\Картинки\1835_1.jpg

Кожному учаснику пропонується розподілити «знання і навички, що вони отримали на занятті», за принципом:

якщо учасник не отримав ніякої цінної для себе інформації або йому

було нецікаво – стікер « відправляють» до корзини для сміття;

якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» - до пральної

   машини;

 - якщо отримані знання нові та корисні, вправи допоможуть сформувати певні навички – до валізи, щоб забрати з собою та втілювати в життя.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 10 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
2571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку