Розробка уроку допоможе закріпленню геометричних понять для розв'язання практичних задач; навчання практичному застосуванню вивчених алгоритмів для розв'язання задач з економічним змістом, формування варіаційного та алгоритмічного мислення, розвиток навичок раціональних обчислень, культури математичного писемного мовлення, формування вміння раціонального і економного розподілу робочого матеріалу для пошиття спідниці. Сприяти економічному вихованню учнів, виховувати ощадливе ставлення до матеріальних цінностей.
ЗАНЯТТЯ
ЗАДАЧІ НА РОЗРАХУНОК КОНСТРУКЦІЙНИХ ФОРМУЛ. БІЗНЕС-ЗАДАЧІ
Мета: закріплення знань, умінь і навичок учнів використання
пропорцій, дій з числами, геометричних понять для розв’язання практичних задач; навчання практичному застосуванню вивчених алгоритмів для розв’язання задач з економічним змістом, формування варіаційного та алгоритмічного мислення, розвиток навичок раціональних обчислень, культури математичного писемного мовлення, формування вміння раціонального і економного розподілу робочого матеріалу для пошиття спідниці. Сприяти економічному вихованню учнів, виховувати ощадливе ставлення до матеріальних цінностей.
Хід заняття:
I .Організація роботи
На занятті ми будемо
Не просто слухати,а чути,
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.
II . Актуалізація опорних знань
Метод “Асоціативна квітка”. Визначення особистісного бачення спідниці.
На дошці закріплюється “серцевина” квітки з написом “Спідниця”. Кожен учасник отримує “пелюстку”.
Малюнок 1
Кожному учаснику пропонується після трихвилинного обговорення зобразити на “пелюстках” спідницю. Учасники презентують результат обговорення і прикріплюють “пелюстки” навколо «серцевини». Очікується, що у кожної учениці своє бачення спідниці за силуетом (прямі, розширені донизу, трапецієподібні, звужені донизу) та за покроєм (прямі, клинові, конічні).
Малюнок 2
III . Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.
Вчитель. Красивий модний одяг, пошитий власноруч , дає радість. Потяг до кравецького мистецтва рівнозначний захопленню музикою, живописом чи іншим видом творчості. Як у будь-яких інших мистецтвах, науці чи ремеслі тут необхідні певні знання та навички. Для того, щоб пошити правильно, з мінімальними економічними затратами гарну спідницю обов’язково потрібні математичні та геометричні знання і навички.
Тому, на сьогоднішньому занятті за допомогою алгебри і геометрії розв’яжемо ситуації, які допоможуть економічно правильно з мінімальними фінансовими затратами пошити спідницю за своїми уподобаннями.
IV. Вивчення нового матеріалу
У наступному завданні скажіть, будь ласка, а що потрібно для пошиття спідниці? (Учні здогадуються, що потрібна певна кількість тканини для розкрою.)
(Учитель демонструє дві спідниці (мал..3).)
(Учні визначають, що для зразків моделей, зображених на малюнку 3, потрібна різна кількість тканини.)
Розраховувати кількість тканини для пошиття спідниці можна двома способами за допомогою формул (при розрахунку береться до уваги ширина тканини).
Для прямої спідниці, яку ви будете шити, витрати тканини визначають так:
а) при ширині тканини 80- 90 см: (Дс*2)+20см;
б) при ширині тканини 140см: Дс+10см.
Якщо тканина має великий рапорт малюнка, кількість тканини збільшується на величину рапорту.
У наступному завданні пропонується виконати зняття мірок.
і розрахувати кількість тканини для пошиття спідниці згідно своїх мірок.
БІЗНЕС-ЗАДАЧІ
Запропонуйте правильні дії при урахуванні характеру малюнка тканини під час розкроювання.
Чому дорівнює кут Н1ОН3, якщо кут О прямий і точка О є центром кола?
V. Підсумок уроку (РЕФЛЕКСІЯ)
Рефлексія від учасників (зворотній зв'язок):
Вправа «Валіза»
Мета: підвести підсумки особистої участі у занятті.
Пропонується валізу, пральну машинку і корзину для сміття:
Кожному учаснику пропонується розподілити «знання і навички, що вони отримали на занятті», за принципом:
якщо учасник не отримав ніякої цінної для себе інформації або йому
було нецікаво – стікер « відправляють» до корзини для сміття;
якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» - до пральної
машини;
- якщо отримані знання нові та корисні, вправи допоможуть сформувати певні навички – до валізи, щоб забрати з собою та втілювати в життя.