Множення раціональних чисел

Про матеріал
Урок-подорож , в якій учні виконують всі дії з раціональними числами: додавання, віднімання, множення і ділення
Перегляд файлу

Тема. Множення раціональних чисел.

Мета. Сформувати в учнів навички виконання множення над раціональними числами,  обчислення значень виразів, що містять раціональні числа з використанням дій додавання, віднімання, множення; розвивати позитивні риси особистості; виховувати почуття патріотизму, відповідальності за доручену справу.

Обладнання: сигнальні картки, картки-завдання; підручник для 6-го класу

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

Розум полягає не лише в знаннях, але

 й у вмінні застосовувати ці знання.

Аристотель

І. Організаційний момент

Повідомлення теми, очікуваних результатів

Продовжуючи вивчати тему «Множення раціональних чисел», проведемо цей урок у формі подорожі. На нас чекають цікаві зупинки. Хочу зауважити, що в роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Аристотеля «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання». Вам надається можливість застосувати свої знання і вміння.

Ми здійснимо гру-подорож на козацькій чайці за маршрутом: Дніпро, Чорне море, Босфорська протока, потім – Середземне море, Гібралтарська протока, а далі, перетнувши Атлантику, дійдемо до берегів Північної Америки.

Історикознавець. Зародком нової української державності – козацької – стала  Запорізька Січ. Її демократичний характер пояснюється тим, що Запорізьку Січ створив сам народ для подолання загрози знищення; козакам були потрібні злагода й порозуміння.

Образ запорізького козака став символом захисника Батьківщини. Козацтво захищало українські землі від руйнівних набігів турецько-татарських загарбників, повернуло до життя спустошені татарськими ордами південноукраїнські землі. Запорізькі козаки піднялися у військовій справі до рівня кращих європейських армій XVII-XVIII ст.

Досконало володіли мистецтвом морського бою. Їхній флот складався із чайок – легких маневрених човнів, які мали два керма (кормове і носове), рухалися як на веслах, так і з допомогою вітрила. Чайки вміщували 50-70 козаків, озброєних рушницями і шаблями та невеликими гарматами

Саме в козаках український народ бачив своїх найбільш надійних захисників. От що писав мандрівний поет XVII сторіччя Климентій Зинов’єв:

...Козаків, немов святих, треба шанувати.

Позаяк і кров свою в битвах проливають.

Тим з небес подай свою, Господи, корону,

Хто для нашої землі лагодить оборону.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

І етап «Старт»

На цьому етапі потрібно привести екіпіровку чайки в повний порядок: розкласти все по своїх місцях, щоб нічого не заважало в подорожі. Для цього потрібно дати відповіді на запитання.

  1. Назвати компоненти дії віднімання.
  2. Як помножити два раціональних числа з різними знаками?
  3. Компоненти дії множення.
  4. Як додати два числа з однаковими знаками?
  5. Як поділити два числа з різними знаками?
  6. Що таке модуль числа?
  7. Переставна властивість множення.
  8. Як відняти два раціональних числа?
  9. Як додати два числа з різними знаками?

 

ІІІ. Відпрацювання навичок

ІІ етап «Маршрут руху»

Ми успішно подолали першу частину шляху – Дніпро і вийшли у Чорне море. Ми правильно склали маршрут, рухались правильним курсом, але шторм збив нас з курсу. Щоб зорієнтуватися в просторі, нам треба розв’язати завдання, за правильними відповідями відшукати слово, яке вкаже на курс нашої подорожі.

 

     3)

4)   5)   6) .

Б

А

О

Р

Д

М

Ф

Е

С

У

К

2

9

– 2

– 9

– 3

3

– 6

6

12

 

Ми правильно відгадали: наш курс – Босфор.

Історикознавець. Босфор – протока між Європою та Малою Азією, з'єднуюча Чорне море з Мармуровим і разом з Дарданелами – з Середземним. За легендою свою назву протока отримала завдяки Іо. Щоб уникнути гніву своєї дружини Гери, Зевс перетворив свою прекрасну кохану на ім’я Іо у білу корову. Нещасна Іо обрала водний шлях порятунку, пірнувши у синій вир протоки, що з тих пір так і називається «коров'ячим бродом» або Босфором. З обох боків протоки розташоване історичне місто Константинополь, сьогоднішній Стамбул. Стамбул розташований одразу в двох частинах світу — Європі та Азії — і немов з’єднує їх у вічному поцілунку. Багаторазово змінював своє ім’я, кожне з яких знаменує яскраві періоди світової історії, – Візантія, Новий Рим, Константинополь, Стамбул, Царгород.

 

ІІІ етап «Поповнення запасів їжі і питної води»

Робота з сигнальними картками:

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання (учні підіймають картку з правильною, на їх думку, відповіддю).

Обчислити:

А: 36  Б: – 36  В: 14

А: 48  Б: – 48  В: – 16

А: 8,7  Б: – 8,7 В: 0

(–1)2

А: – 100 Б: – 1  В: 1

(–1)3

А: 1  Б: – 1  В: – 121

А: – 7700  Б: 1100 В: 7700

А: 8  Б: 16   В: – 16

ІV етап «Пірати»

  І знову ми в дорозі. Ми пливемо Середземним морем. Що ж це? На нас накинулися пірати. Щоб врятуватися від піратів, вам необхідно розв’язати вправи

a) (-7.6-5.8+4.5)•(6.3-8.2)=16.91  б) 5.4•(-2)+(-3+5+2.8)=-6

1) -7.6-5.8=-13.4     1) -3+5=2

2) -13.4+4.5=-8.9     2) 2+2.8=4.8

3) 6.3-8.2=-1.9     3) 5.4•(-2)=-10.8   

4) -8.9•(-1.9)=16.91    4) -10.8+4.8=-6

 

в)

1)

2)

3)

 

Троє учнів виконують завдання на картках-корабликах на дошці, а решта в зошитах.

 

V етап «Гібралтар»

Історикознавець. Гібралтар, територія на півдні Піренейського півострова, біля Гібралтарської протоки включає в себе скелястий півострів (висотою до 425м.) і піщаний перешийок, що з'єднує скелю з Піренейським півостровом. Гібралтар був відомий ще стародавнім грекам і римлянам під назвою Кальпе. У 8 ст. перетворений арабами у фортецю, що була названа Джебель-ат-Тарік (гора Таріка) на честь арабського завойовника Таріка ібн Сеїда. Пізніше ця назва була перекручена, і фортеця стала називатися Гібралтар.

Щоб пропливти протоку, треба пройти випробування.

Розв’язати рівняння

1)       2)

               

                 

 

І ось, нарешті на горизонті з’явився маяк, вогник якого ледь-ледь світить у далечині. Робота в парах. 

1)       2)

           

           

ІV. Підсумки уроку та пояснення домашнього завдання.

Ось і закінчилася наша подорож. І закінчувати урок вже настала пора. Сьогодні ви не витрачали час, тому є кандидати для нагород у нас(Оцінювання учнів).

V. Домашнє завдання №1191,1199.

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
1059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку