Використання інтерактивних методів на уроках зарубіжної літератури в пілотних 5-х класах НУШ.
Сучасний урок має бути не лише пізнавальним, інформативним – він має бути цікавим, корисним, захопливим, не схожим на попередній. Саме тому на уроках створювались такі умови, за яких учні самостійно й охоче отримували знання з різних джерел, вчилися користуватися ними для розв'язання нових пізнавальних і практичних завдань.
Шановні колеги, новий навчальний рік не за горами. Пропоную вашій увазі добірку цікавинок, які використовувала на своїх уроках зарубіжної літератури в пілотних 5-х класах НУШ.
( Далі вказана тема, етап уроку, інтерактивний метод)
Перший урок зарубіжної літератури, урок-знайомство, пройшов незвично, цікаво.
Інтерактивна вправа « Квітка радості». ( Діти записували свої мрії, що саме робить їх щасливими)
Тема: Народження Ісуса Христа в Новому Заповіті. Значення образів та деталей у розповіді про Різдво.
Актуалізація опорних знань.
Перевірка домашнього завдання.
Вправа «Робота з Біблією»
Розташуй у послідовності картинки « Як створювався світ згідно Святого Письма»
Вправа «Книга мудрості».
« Знайди пару »: знайди другу половину вислову й склади пораду, прокоментувавши вислів.
|
|
|
|
|
|
робіть від душі |
ставилися до тебе.
|
Завжди слухайся й поважай |
немов Господові, а не людям! |
|
|
Тема: Притча про доброго самарянина. Утвердження цінності співчуття та милосердя в оповідях Ісуса Христа.
Узагальнення та засвоєння нових знань.
Вправа «Будинок добрих справ». Вчитель спочатку розповідає притчу.
Жив собі один багач. Якось йому приснилося, що по смерті він потрапив до неба. Св. Петро проводив його по вулиці, забудованій прекрасними будинками. Багач побачив надзвичайної краси дім і запитав: ”Хто в ньому житиме?”
- То небесний дім твого слуги.
- Якщо мій слуга має такий дім, то я з радістю подивився б на дім, котрий
буде належати мені.
Незабаром вони потрапили на вузеньку вуличку, на якій були маленькі і скромні будинки. “От будеш жити у цій хатині” – сказав св. Петро, показуючи на останній дуже бідний будинок.
- Що!? Я маю мешкати в такій халупі?
- На жаль, для тебе немає нічого кращого, мусиш зрозуміти, що той дім збудований з матеріалів, які ти нам прислав із землі. Отже, небесний будинок буде залежати від наших добрих діл на землі.
Вчитель роздає картки учням, на яких вони записують вчинок, який вони зробили, або зроблять в найближчий час і вибудовують « Будинок добрих справ».
Висновок: Отже, наші добрі вчинки змінять ближніх, а відтак цілий світ.
Тема: Усна народна творчість та її жанри ( загадки, прислів*я, приказки, пісні, казки тощо)
Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок – ми подорожуємо до чудодійної Країни Народної Мудрості. У початкових класах ви неодноразово читали, загадували один одному, співали…..
Ми домалюємо промінці нашому сонечку своїми знаннями. Воно сяятиме ще яскравіше! Промінці сонця – це, в деякій мірі, вже відомі вам жанри усної народної творчості.
«Домалюй сонечко»
- Ви отримуєте жовту смужку паперу, умовний промінчик сонця, на якому вписуєте жанр фольклору, який відомий. Тобто той вид літератури, який міг передаватися з покоління в покоління, в усній формі і створений народом. (Учні по черзі вписують жанри фольклору, підходять до дошки і прикріплюють навколо сонечка промінчики-аркуші з написами «казка», «прислів’я», «приказка», «пісня», «легенда», «загадка»).
Підсумок уроку.
Кубік Блума
- Які жанри усної народної творчості ви знаєте? Які їхні характерні ознаки?
- Чим відрізняється прислів’я від приказка? (Прислів’я містить повчання).
- Чого потребує загадка? (Відгадки).
- Які за змістом пісні ви знаєте? (Колискові, обрядові, історичні, жартівливі, ліричні)
Тема: Ганс Крістіан Андерсен «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці.
Актуалізація опорних знань.
Перевірка домашнього завдання.
Літературна гра «Лови помилку»
Інтелектуальна гра «Як ви вважаєте….»
( Відповіді учнів)
(Оточив себе підлабузниками, не знає справжнього життя народу?)
(Зрозумів , що лише жива, вірна душа здатна співчувати, прощати, бути милосердною)
Тема: Зображення поведінки та звичок звірів в оповіданні «Лобо – володар Курумпо».
Актуалізація опорних знань.
«Літературна математика»
1. Скільки вовків було у зграї Лобо? (5)
2. Протягом скількох останніх років зграя збирала данину зі скотарів Курумпо в розмірі однієї корови щодня? (5р.)
3. Яка кількість овець загинула, коли збавлялись Бланка й рудий вовк? (250)
4. У скільки оцінили винагороду за голову Лобо? (1000 доларів)
5. Скільки собак Теннерея вціліло у сутичці з вовчою зграєю? (6)
6. Скільки мисливців у творі ловили Лобо? (4)
7. Який розмір сліду звичайного вовка? (4,5 дюйма)
8. А яким був відбиток лапи старого ватажка? (5,5 дюйма)
9. Скільки важив Лобо? (150 футів)
10. Скільки капканів зібрав мисливець, щоб поставити вздовж стежок, що вели в ущелину? (130)
11. Яка кількість капканів намертво стиснула в своїх сталевих обіймах лапи Лобо? (4)
12. Скільки днів й ночей пролежав Лобо, прикутий і геть знесилений у капканах? (2 дні і 2 ночі)
(Взаємоперевірка)
Тема: Брати Грімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів
Узагальнення та засвоєння нових знань.
Інтерактивна вправа «Кольоровий килимок»
- Які ж риси характеру притаманні двом донькам? (На стрічках паперу написані риси характеру різними кольорами і їх треба розмістити відповідно характеристиці сестер) (додаток - на одному аркуші написано «Пасербиця», а на іншому «Вдовина донька»)
- Ви помітили, що килими різні. Чому?
- Як ви гадаєте, чи можливо, щоб на килимі темного кольору з’явились яскраві стрічки? (Думки учнів)
Працелюбність хитрість
старанність лінькуватість
вдячність бездушність
чуйність нахабність
слухняність безсердечність
терплячість жадібність
ввічливість байдужість до всього, окрім золота
порядність
байдужість до золота
чесність
щедрість
вірність домівці