Урок зарубіжної літератури для 5-го класу. Тема. Марк Твен «Пригоди Тома Сойера».

Про матеріал

Урок зарубіжної літератури для 5 класу.

У розробці представлено поєднання традиційних форм роботи з елементами Плейбек-театру. Плейбек-театр – це відтворення та імпровізація. Така форма роботи вчить учнів слухати, вивільняє їх інтуїцію і натхнення, передбачає довіру і підтримку один одного, апелює до властивої їм особистої мудрості і життєвого досвіду Така форма уроку зумовлює творчу активність дитини, для стимулювання якої створена відповідна атмосфера.

Перегляд файлу

 

Урок зарубіжної літератури для 5-го класу.

Тема. Марк Твен «Пригоди Тома Сойера».

Мета: сприяти формуванню в учнів уміння розуміти текст; удосконалювати вміння працювати з текстом; працювати над розкриттям образів головних героїв через елементи плейбек-театру ; розвивати навички переказу улюблених уривків від імені різних героїв, вміння характеризувати образи та порівнювати їх, давати оцінку вчинкам, порівнювати із сучасним життям; сприяти вихованню найкращих моральних якостей.

Обладнання: портрет письменника, ілюстративний матеріал.

Хід уроку.

І.Мотивація навчальної діяльності.

1.Слово вчителя.

   Як добре, коли в тебе багато друзів – вірних, відданих, чесних, готових підтримати в будь-якій ситуації!  Але якщо в тебе лише один друг, все одно ти можеш відчувати себе впевненішим, більш щасливим.  Тому пощастило. У нього є Гек Фінн, Джо Гарпер, Беккі.  Життя друзів сповнена пригод, і часто ці пригоди самі їх знаходять. Дітям доводиться робити вибір: ризикувати собою і врятувати невинну людину або боягузливо змовчати; розгубитися, плакати і чекати допомоги або відчайдушно шукати вихід і знаходити його. Хлопці схиляються до останнього, і це робить їм честь.

Том Сойєр і Гек Фінн - всього лише літературні герої, але їм поставлений пам'ятник у рідному містечку Марка Твена Ганнібала. Це свідчить про те, що читачам багатьох поколінь полюбилися ці персонажі, що книга дала багатьом дітям і навіть дорослим безцінні моральні уроки.

Саме про це ми сьогодні і поговоримо.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІІІ. Осмислення змісту і послідовності застосування практичних дій.

1.Конкурс «Допоможи детективу».

    Для чого ці предмети?

  • Туфля (тітонька Полі цим предметом прогнала Джима, який планував допомагати Томові у фарбуванні паркану)
  • Цукорниця (Том Сойєр  ображався на тітоньку, яка його звинуватила у розбитті цукерниці замість Сида)
  • Ложка та пляшка з-під ліків (У пляшці було «знеболювальне», яким тітонька «лікувала» племінника, а ложкою він пригостив кота та виливав ліки в щілину в підлозі).

2. Конкурс «Знайди помилку».

    Тітка Полі розповідає подрузі про свого племінника. «Біда мені з цим Томом. Розпустила я хлопчиська! Одного разу змусила його фарбувати паркан, так він прийшов весь у вапні, вже й сама була не рада, що вирішила його покарати.

   Цукорницю розбив, сам в цьому зізнався, а потім давай на Сіда валити. Хворим прикидався, аби в школу не ходити. А коли я лікувати його стала, що вигадав! - кота ліками напоїв. А одного разу взагалі зник, пропав в печері, я вже думала не побачу більше мого Тома! Скільки сліз я тоді пролила. І що ж!? Він з'явився в церкву прямо на поминальну службу! Ох, горе мені! Ось і тепер він куди - то запропастився. Ви його, не бачили?»

Відповіді учнів.

1. Том не прийшов після фарбування паркану весь в вапні;

2. Він не розбивав цукорницю і не міг зізнатися в цьому тітці Полі;

3. Лікувати «знеболювальним» тітка Полі стала не тоді, коли він прикидався, а набагато пізніше.

4. На поминальну службу по самому собі Том заявився не після пригоди в печері, а після втечі на острів!

3.Елементи плейбек-театру. Аналіз характеру героя.

Учням пропонується згадати уривок з роману «Сценка  «Фарбування паркану».

Запитання класу.

- Як відреагував Том на завдання тітоньки?

- Чи вагався він?

Вчитель 3-4 учням за бажанням програти «думки» Тома щодо поставленого завдання «Пофарбувати паркан». Діти готуються. Вразі потреби, вони запрошують ще учнів. Поки група готується, класу пропонується наступне завдання.

Вікторина «Відгадай, хто це?»

  • Полюбляє слухати нічну маячню;
  • За його провину отримав інший;
  • Одного разу слухав передсмертний стогін;
  • Не схильний до пустощів та проказ;
  • Отримав грудки землі за те, що умів відрізняти біле від чорного (Сид Сойєр)

Гра акторів.

Актори: Том  та його думки.

Можливий варіант.

Том. Тридцять ярдів дерев’яного паркану в дев’ять футів заввишки. Пофарбувати.  Та ще й в суботу. Ну і як мені бути?

Думка 1.Ну як бути, як бути! Сам кажеш – субота. Всі на річці. То може і тобі…

Думка 2. Чекай, чекай. Забув, що було останнього разу… (зупинився)

Думка1. Та що там останнього разу, всі вже забули…

Думка2. Та ні, тітонька не забуде. Сховає солодощі  знову…

Думка 1. А всім твоїм друзям зараз весело. Та що ж, ти такий же хлопчик. Іди вже і гуляй.

Думка 2. А як же тітонька! Вона вже не молода. Та й любить тебе. Їй і так нелегко.

Думка 3. Дивись, ось і друзі йдуть! Хіба це не вирішення проблеми!

Том. Як же мені зробити так, щоб вони самі захотіли пофарбувати цей паркан замість мене?

Думка 3. Ось і вигадай щось…

Обговорення.

Учні класу висловлюють свої думки стосовно побаченого.

Можна запропонувати дати імена «думкам».

ІV. Підведення підсумків. Рефлексія.

Бесіда.

- Що за хлопчик Том Сойєр?

- Як ви ставитеся до нього?

- Які риси характеру вас приваблюють?

«Продовжте речення»

Сьогодні на уроці я:

  • Здивувався…
  • Дізнався…
  • Познайомився…
  • Зробив висновки…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
4811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку