Виразне читання сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра
(сонети 61, 132-Петрарка,Шекспір-66,116,130)
Урок зарубіжної літератури
у 8 класі (нова програма)
Розробила вчитель методист
зарубіжної літератури
КЗ «Устинівське НВО
«Загальноосвітня школа І_ІІІ
ступенів»
Корніченко Т.А.
Устинівка-2019
Урок зарубіжної літератури у 8 класі.
Тема уроку : Виразне читання сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра
(сонети 61, 132-Петрарка,Шекспір-66,116,130)
Мета уроку:
-навчити учнів виразно читати вірші напам’ять, використовуючи при цьому логічні наголоси, паузи, емоційні відтінки;
-віддати пошану та повагу творчості видатних представників епохи Відродження;
-показати музичність поезії, порівняти її з музичними творами.
Обладнання:
портрети Шекспіра та Петрарки, букет квітів ,жіночі портрети епохи Відродження, свічка, словник уроку(сонет, емоційне забарвлення, ліричний герой, героїня),схема аналізу поезії.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Сповіщення теми уроку та завдань.
ІІ. Слово вчителя про красу слова, поезії, музики, кохання, дружби.
ІІІ. Огляд виставки жіночих портретів епохи Відродження .
Музичне оформлення огляду : «Місячна соната» Бетховена. Горить свічка пам’яті.
Бесіда .Що приваблює вас під час огляду жіночих картин ?
Який настрій домінує? Про яких героїнь писали вірші Петрарка, Шекспір?
(смаглява дама, Лаура)
ІV. Перевірка домашнього завдання. Конкурс на кращого читця поезій Шекспіра ,Петрарки. Створення відеозаписів учнями.
V.Підведення підсумків конкурсу «VIVA SONET!»..Аналіз конкурсної програми: зауваження ,побажання, перемоги.
VI .Слово вчителя про Красу. Вірш «Краса» Т.А.Корніченко.
Краса
Наш світ –загадка й таємниця…
Про них згадаємо як годиться.
Краса кохання, душі злети …
Про це писали всі поети.
Краса в букеті весняних квітів,
Природи спалахів , її привітів…
Гра фарб , гра запахів,
Всі спогади … і пам'ять.
Вона живе ,вона із нами.
VII.Бесіда .1.Які асоціативні відчуття у вас викликають сонети почуті сьогодні?
2.Яка кольорова гама вимальовується в уяві?
3.Яку музику ви б підібрали до сонетів?
VIII. Продовжте речення.
Світ -театр , люди –актори…
Краса врятує світ…
Кохання –це почуття , яке дає крила для злету…
Поезія любить тишу…
Мистецтво живе вічно…
В якому реченні є слова Шекспіра?
ІХ. Висновки. Поезія несе в собі красу, яка доходить до душі ,змінює її на краще. Емоційно ,виразно прочитаний вірш знаходить своїх прихильників, він несе в собі красу спілкування ,добро.
Х. Підсумки уроку .
ХІ. Домашнє завдання. Створити буктрейлери про поезію Шекспіра, Петрарки .Написати есе «У полоні поезії і краси»( на вибір учнів).