Урок. . "Ж.Верн "П’ятнадцятирічний капітан". Описи природи".

Про матеріал

Конспект уроку на тему: "Жуль Верн “П'ятнадцятилітній капітан", призначений для вчителів, які викладають предмет «Зарубіжна література» в 6 класі загальноосвітніх навчальних закладів. Ціль – поділитися досвідом, полегшити працю вчителя, забезпечити його необхідною інформацією, заощадити час на підготовку до уроку, допомогти зробити урок творчим і цікавим для всіх учасників навчального процесу. Урок містить медіавправу.

Перегляд файлу

Тема. Ж.Верн «П’ятнадцятирічний капітан. Описи природи.

Мета: формування компетентностей:

предметні (дослідити значення описів природи в романі«П’ятнадцятирічний капітан», узагальнити та систематизувати зміст вивченого)

ключові (уміння вчитися: уміння виразно читати і переказувати окремі фрагменти тексту твору, самостійно формулювати думку, відстоювати її, аргументуючи чіткими і стилістично грамотними висловлюваннями, цитатним матеріалом, робити узагальнення на основі аналізу тексту; комунікативну: навички ефективної роботи в групі, колективі, толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих; інформаційну: навички ефективної роботи з книгою, загальнокультурну: прагнення збагатити свій світогляд, формувати високі моральні якості,  допитливість, цілеспрямованість, прагнення до пізнання світу, самовдосконалення).

Медіавправа «Створення постера на літературну тему» передбачає роботу вдома, інструктаж щодо її виконання проводиться на етапі ознайомлення з домашнім завданням.

Мета вправи: ознайомити з одним із сучасних методів реклами книги; учити створювати постери, подавати розповідь про книгу в образній, інтригуючій формі для спонукання учнів до її прочитання.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: тексти роману, “маршрутні листки”, презентація

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Вчитель. Сьогодні ми закінчуємо подорож сторінками захоплюючого роману Ж.Верна “П’ятнадцятирічний капітан”. Ми були супутниками чудових героїв: Діка Сенда, Геркулеса, місіс Уелдон, Джек, кузена Бенедикта та інших. У кожного з них нам було чого повчитися. У Діка Сенда і Геркулеса - любові, відданості, відповідальності, силі волі та винахідливості; у місіс Уелдон - стійкості, енергійності, мудрості, доброті; у Джека - його невичерпної допитливості та щирості. Та й дивакуватий вчений-ентомолог Бенедикт не міг не захопити нас своєю фантастичною відданістю науці, своїй справі. А разом усі вони підтвердили одну істину: будь-які труднощі небезпечних мандрівок можна подолати тільки спільними зусиллями.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

  1. Бесіда.
  • Чи сподобалося вам подорожувати разом з командою”Пілігрима”?
  • Які пригоди, що сталися з героями Ж. Верна, вам найбільше запам’яталися? Перекажіть їх.
  • Як склалися долі героїв? Розкажіть про це від першої особи.
  • Чи згодні ви з таким закінченням роману?
  • Чи правдоподібна ця історія?
  1. Колективне складання паспорту роману з записом у зошит.

Автор

Жюль Верн

Рік написання

 

1878

Жанр

Пригодницький роман (Це твір, сюжет якого насичений незвичайними подіями й характеризується їхнім несподіваним поворотом, великою динамікою розгортання. Для пригодницького роману характерні мотиви викрадення й переслідування, атмосфера таємничості й загадковості, ситуації припущення й розгадування),

Географічний роман ( науково обґрунтований роман, в основу сюжету якого покладено географічну помилку)

Тема

розповідь про незвичайні пригоди п’ятнадцятирічного Діка Сенда та його друзів на морі й на суші.

Ідея

прославлення сили людського характеру, розуму й допитливості, вірності дружбі й здатності до самопожертви.

Проблематика роману

  • Формування зі звичайного підлітка справжнього чоловіка під впливом сили людського духу;
  • Людяність, моральні якості, які визначають справжню людину;
  • Значимість географічних відкриттів;
  • Роль наукових знань;
  • Работоргівля та положення рабів.

Головні герої:

Головні персонажі: Капітан Халл і 5 матросів; Дік Сенд – матрос-новачок; кок Негору (работорговець). Пасажири: місіс Велдон – «хоробра жінка», її син Джек, кузен Бенедикт – «добре серце», ентомолог. Врятовані з судна «Вальдек»: Том, Бет, Остін, Актеон, Геркулес, собака Дінго. Работорговці: Гарріс, Муані-Лунга, Альвіш

Композиція роману

Завязка: відплиття шхуни "Пілігрим" від берегів Нової Зеландії. Знайомство з екіпажем та пасажирами судна. Загибель капітана та моряків.

Розвиток дії: Дік Сенд - капітан "Пілігрима". Підступи Негоро. Шторм, загибель шхуни. Подорож Екваторіальною Африкою у руках работорговців.

Кульмінація: похорон короля Муані-Лунга.

Розвязка: повернення героїв у Сан-Франциско.

 

  1. Робота з текстом.

Вчитель. В цьому романі Жюль Верн об’єднав розповідь про пригоди героїв з цікавими фактами з географії, біології, історії. Крім того, в романі є багато роздумів, пов’язаних з проблемами взаємодії людини і природи. Де б не побували герої роману, автор наводить докладну характеристику місцевості.

Ось опис морського простору: "...хоча море й пустельне, воно саме тому привертало до себе особливу увагу. Дарма що його поверхня видається одноманітною неуважному зорові - вона безмежно розмаїта для того, хто вмів дивитись. Найменша мінливість водяного обширу чарує уяву тих, що відчувають поезію моря. Онде гойдається на хвилях пучок морської трави, там морська водорість - саргасова гілка - лежить на воді хвилястим візерунком, а там пливе шматок дошки, розкриваючи широке поле для здогадів. Чого тут тільки немає! Перед цим безкраїм обширом багата уява не знає спину. . . На морі скрізь вирує життя: і під водою, і над водою".

Жуль Верн докладно описує морських тварин: "Над водою ширяли буревісники - білі, з коричневою смугою на крилах. А високо в небі, поважно змахуючи своїми десятифутовими крилами, літали величезні альбатроси. Вряди годи вони сідали на хвилі й нишпорили дзьобами в воді, шукаючи поживи. Часом пропливали пінгвіни, що так важко й незграбно пересуваються по землі. Проте, як сказав капітан Халл, у воді ці птахи, послуговуючись своїми недорозвиненими крильцями, наче плавцями, можуть позмагатися з найпрудкішими рибами, і часто бувалі моряки плутають їх з боштами. Усі ці розмаїті картини постають як захоплююче видовище, і тільки людині, геть байдужій до природи, здадуться одноманітними".

В романі ми зустрічаємо описи природи: "Побіля води, під не дуже високим берегом, тяглася вузька піщана смуга, всіяна чорними уламками скель. Де-не-де стрімкі скелясті схили перетинались широкими тріщинами, а подекуди по більш положистому схилу можна було видертись і на гребінь. За чверть милі на північ між скелями видніло гирло маленької річки, зовсім непомітної з боку моря. Над річкою схилялись численні ризофори, які відрізнялись від своїх індійських родичів. На гребені починався густий ліс. Його зелені хвилі сягали аж до сизих гір на обрії. Якби кузен Бенедикт був ботаніком, з яким би захватом він одкривав безліч нових порід дерев! Тут росли височенні баобаби з корою, схожою на єгипетський сієніт, що їх колись безпідставно вважали незвичайно довголітніми; латанії, приморські сосни, тамаринди, перечники особливого виду й багато інших рослин, яких немає на півночі Нового Світу. Однак здавалося дивним те, що серед цього розмаїття не було бодай одного представника численної родини пальмових, яка має понад тисячу видів і поширена майже на всій земній кулі. Над берегом ширяли зграї крикливих птахів - здебільшого ластівок з чорним пір'ям, що мінилося синювато-сталевим вилиском, та світлішими , голівками. Подекуди злітали куріпки, сірі з блакитними шийками. Попід берегом між камінням походжало кілька дрібних пеліканів. Вони заклопотано набивали дрібною рибою шкіряні мішки, що висіли в них під нижньою половинкою дзьоба".

  • Знайдіть у тексті й зачитайте інші описи природи.

Орієнтовні варіанти

  •  Хмари мовби наздоганяли одна одну. Верхні рухались набагато швидше від тих, що сунули нижче. Можна було чекати,що стрімкі потоки повітря от-от опустяться донизу й «дуже свіжий вітер» перейде в шторм або і в ураган, який мчатиме зі швидкістю сорока трьох миль на годину.
  •   А над уламками «Пілігрима» вже кружляли чайки, що прилетіли з океану. Птахи, здавалось, були єдині живі істоти на цій частині узбережжя — якщо, звісно, не рахувати сили-силенної цікавих для кузена Бенедикта комах. Проте ні у птахів, ні в комах не спитаєш, як зветься берег. Дізнатися про це можна тільки в когось із місцевих жителів.
  •  Сонце хилилося до заходу. О цій порі року воно ще не перейшло екватора, несучи з собою тепло й світло Північній півкулі, але вже наближалося до нього. Воно спускалося майже прямовисно до тієї лінії, що відокремлювала море від неба. Присмерк тривав недовго, майже відразу його заступила чорна пітьма. Це підтверджувало думку Діка Сенда про те, що вони висадились десь між тропіком Козерога й екватором.
  • Стояла парка спека. Від самого ранку обрій заснували хмари. насувалася гроза з блискавками і громом. На щастя, в лісі, хоч уже й не такому густому, було прохолодно. Ліс чимдалі рідшав. Час від часу високі дерева розступалися перед широкими галявинами, порослими високою, цупкою травою. Подекуди в траві лежали велетенські стовбури дерев, сухі, скам’янілі - певна ознака кам’яновугільних формацій, що часто зустрічаються на африканському континенті. На зеленому килимі рожевіли якісь лози, цвіли червоні орхідеї, синій та жовтий імбир, бліді лобелії. Над квітами роїлися хмари комах.
  • Хоч непрохідні хащі вже зникли, породи дерев вражали ще більшим розмаїттям. Росли тут олійні пальми, що з них добувають цінну олію, кущі бавовника до двох метрів заввишки. з цього бавовника добувають довге шовковисте волокно, майже таке, як фернамбукське. З проточених комахами дірочок у корі деяких дерев сочилася запашна смола копал, скапуючи додолу, де її потім збирали тубільці. Скрізь росли лимонні дерева, дикі гранатники і десятки інших деревовидних рослин. У повітрі витав тонкий аромат ванілі, хоч годі було визначити, яка саме рослина так гарно пахне.
  • Тваринне царство цього краю було не менш своєрідне, ніж рослинне. Над могутнім зеленим шатром літали птахи. Їх була сила-силенна. А вдалині на обрії часом здіймалась до неба густа хмара пилюки: то стадо буйволів мчало з тупотом, подібним до гуркотіння валки навантажених возів.

Вчитель. Як бачимо, автор подає докладну характеристику природних явищ тих місць, куди заходив "Підлігрим", а також приклади взаємодії мандрівників з оточуючим світом.

  • Яка роль описів природи у творі?
  • Які художні засоби найчастіше використовує автор?

Орієнтовний варіант відповіді.

Письменник описує різні стани природи, різні стихії, подає докладний опис рослинного та тваринного світу африканського континенту, порівнюючи його з іншими континентами. Це розширює кругозір читачів, доступно популяризує знання з географії, геології, зоології та інших наук.

Автор використовує різноманітні художні засоби: епітети могутнім, тонкий, велетенські; порівняннястадо буйволів мчало з тупотом, подібним до гуркотіння валки навантажених возів; тавтологіюсила-силенна, метафори – сонце хилилося, ризофори схилялись та ін.

 

  1. Квест.

Вчитель. Я запрошую вас на квест, під час якого ми перевіримо, яких знань ми набули, подорожуючи з командою “Пілігрима”.

Учні об'єднуються в команди. Учасникам гри пропонують дати назви своїм командам, які були б пов'язані з романом Ж. Верна.

Команди відвідують по черзі п’ять станції “Географічна”, “Історична”, “Біологічна”, “Морська”,  “Літературна”, виконуючи завдання на “Маршрутних листах”. По проходженню учнями всіх станцій, команди перевіряють правильність відповідей, підраховують кількість набраних балів (одна правильна відповідь - один бал).

Географічна

  1. «Густий непрохідний ліс простягався аж до обрію. Ні, Дік уявляв собі пампу зовсім не такою!» Що таке «пампа»? Якою її уявляв собі Дік? (Це безводна рівнина Південної Америки, де «немає ні дерев, ні каміння, а в дощову пору все заростає будяками... Зрідка трапляються карликові деревця та колючі кущі. Пампа має вигляд сумної пустелі»).
  2. «Внутрішні області Екваторіальної Африки були майже недосліджені. Мало хто з мандрівників наважувався заходити далеко в глиб материка». Які небезпеки чатували на мандрівників у внутрішніх теренах Екваторіальної Африки? (Спекотні й вологі райони, де лютує пропасниця; дикі тубільці, деякі з них були людоїдами; постійні війни між племенами; нарешті, работоргівля).
  3. «Не міг же я запевняти, що то нявчить кицька!» А що насправді почули Гарріс та мандрівники з «Пілігрима»? («Рикнув лев», і це доказ того, що герої опинилися в Африці).
  4. «...тут батьківщина дерева, що його кора має цінну властивість скидати жар». Про яке дерево говорив Гарріс? Де його батьківщина? (Хінне дерево. Батьківщина — Південна Америка. В Африці це дерево не росте).
  5. З усіх цих істот найцікавіші — ревуни. У них видовжена морда й довгий чіпкий хвіст. Коли сходить сонце, найстаріший зі зграї заводить поважним голосом монотонну пісню. Як кажуть індіанці, «ревуни проказують свої молитви». Хто ці істоти? У якій країні вони проживають? (Мавпи, в Південній Америці).
  6. «Раптом кроків за сто від них із гущавини вихопилось кілька височенних тварин, які тут же кинулися навтьоки. Дік Сенд приклав до плеча рушницю й вистрелив. Проте Гарріс підбив рушницю...» Чому Гарріс «підбив рушницю»? (Не хотів, щоб мандрівники побачили жирафів, адже ці тварини свідчили б про те, що вони перебувають в Африці).
  7. Де знаходиться острів Трістан-да-Кунья? (В Атлантичному океані на захід від Африки).
  8. Де знаходиться острів Пасхи? (У Тихому океані на захід від Південної Америки).
  9. До якої країни Центральної Африки потрапили наші герої? (Ангола).
  10. Якою рікою мандрівники, рятуючись від полону, спускалися до Атлантичного океану? (Конго).

Біологічна

  1. Чому кузен Бенедикт відчував огиду до квітів? («...деякі квіти ловлять комах своїми пелюстками і висмоктують їх!»).
  2. Джек «гадав, що м'ячі, повітряні кулі, ляльки, паяци ростуть просто на гілках» дерева. Назвіть його. (Каучуконос).
  3. Від укусів якої комахи гинуть каравани в'ючних тварин? (Муха цеце).
  4. Від «велетенських» щелеп цих комах тікають навіть леви та слони. Назвіть комах. (Терміти).
  5. Цих пташок індіанці називають «сонячним промінням», «царицями квітів», «небесними квітами», а їхнє пір'я вони вплітають у прикраси. Назвіть пташок. (Колібрі).
  6. «Проминули два охоплені пожежею села.. Поля спустошені...» Що вирощували селяни на своїх полях? (Маїс, сорго, боби, земляний горіх).
  7. Які звірі могли загризти Геркулеса, який непомітно йшов услід за невільничим караваном? (Леви і гієни).
  8. Яку комаху кузен Бенедікт прийняв за невідому африканську шестиногу? (Горбкувата мантікора, різновид жужелиці).
  9. Що таке баугінія?    («залізне дерево»)
  10.  Що таке висока сумаха?  (дерево, багате на барвники).

 

Історія краю

  1. Чому, пройшовши майже сто миль вглиб континенту, мандрівники не зустріли жодної людини? (Африка була безлюдна через постійне знищення і вивезення населення).
  2. «На землі справді лежали відрубані руки, а поряд з ними порваний ланцюг і зламані колодки». Про яку історію розповіли б ці жахливі речі? (Про втечу рабів).
  3. Що таке «марш» мовою работорговців? («Марш» — це десять миль із зупинками на обід і ночівлю).
  4. Хто такі хавільдари? (Наглядачі рабів).
  5. «У Центральній Африці є ще немало доріг, усіяних людськими кістками». Поясніть, чому? (Дорогами до торгових міст женуть невільників, які сотнями й тисячами гинуть під час переходу).
  6. «Із-за рогу головної вулиці винесли кітанду... З кітанди зліз старий негр...» Що таке кітанда? («...щось на зразок гамака, сплетеного з гілок та сухої трави і підвішеного до двох довгих жердин. Зверху кітанда покрита запоною з легкої тканини: несуть її на плечах два носії).
  7. Хто такий мганнга? (Вищий чаклун).
  8. Чиї дії перешкоджали работорговцям з Екваторіальної Африки? (Наукові експедиції та дослідження. Мандрівники на власні очі пересвідчувалися, що работоргівля є величезним злом)
  9.  Яку мету ставив перед собою мандрівник Каменрон? (Перетнути Африку від берега до берега – від Занзібару до Анголи)
  10.  Хто з мандрівників був найвпливовішою особою в Африці? (Дослідник і мандрівник доктор Лівінгстон. Він першим здійснив перехід через Центральну Африку з заходу на схід)

 

Морська (Знайти правильні відповідники).

1. Прилад для вимірювання швидкості                Кабельтов

    ходу судна й пройденого шляху.

2. Одиниця довжини ( приблизно 185.2 м.)           Лаг

3. Судно, що має кілька щогл,                                 Штиль

    оснащених прямими й косими

    вітрилами.

4. Кухар на кораблі.                                                   Шхуна - бриг

5. Безвітря або дуже слабкий вітер                         Юнга

    на морі чи озері. 

6. Підліток на судні, який навчається                    Кок

    морської справи.

7. Північно-східний вітер                                        Клівер

8. Трикутне вітрило між фок-щоглою та               Галс

     бушпритом.

9. Напрямок руху судна залежно від вітру.            Трюм

10. Приміщення між палубою і днищем, де

      встановлюють механізми, поміщають

      вантажі тощо                                                        Норд-ост          

 

Літературна

  1. Повне ім’я Діка Сенда (Річард)
  2. Що означає слово “пілігрим”? (богомолець, який іде до святих місць)
  3. Якими словами Гарріс називав Діка, звертаючись до нього? (Мій юний друг)
  4. Як називали работорговці негрів-бранців? (“Чорний товар”.)
  5. Чим “славилося” Казонде? (Це був один із центрів работоргівлі в Анголі.)
  6. Ким був Алвіш за расовою приналежністю? (Негром.)
  7. Що таке “лаконі”? (Ярмарок.)
  8. Чим частував Муані-Лунга Алвіш? (Пуншем.)
  9. За якими втраченими речами дуже жалкував кузен Бенедікт? (За окулярами та лупою.)
  10. Яка фізична вада була у мганнги з північної Анголи? (Він був німий.)

V. Підсумок.

1. Оголошується команда — переможець гри.

2. Інтерв'ю з переможцями гри.

  • Чи отримали ви справжні знання, ознайомившись із романом Ж. Верна «П'ятнадцятирічний капітан»?
  •                 За що саме ви хотіли б подякувати письменникові та його героям? -
  • Що б ви хотіли побажати один одному, вирушаючи в далеку подорож?

 

3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

Ми вже з вами говорили, що художні твори, як будь-який товар, потребують популяризації з метою привернення уваги потенційних споживачів, якими є читачі. Одним із найновітніших видів реклами книжок є постери.

  •      Хто може пояснити, що таке постер?

Постер – це те саме, що плакат, тобто папір, призначений для прикріплення на поверхню, як правило стіну. Єдина різниця в тому, що слово «плакат» є давнім запозиченням з німецької – рlakat, а постер – недавнє з англійської poster (афіша, оголошення). І плакат, і постер використовуються для рекламних чи декоративних цілей, оскільки є художньо оформленим плакатом.

  •      Чи зустрічали ви постери на літературну тему? Якщо так, до яких творів?

Учитель пропонує ознайомитися з двома постерами за творами казки «Пензлик Маляна» та повісті Б. Космовської «Буба» (додаток 1) і дати відповідь на запитання:

  •      Якщо б ви зустріли такі постери, чи захотіли б прочитати ці твори? (Так. / Ні.)
  •      У чому особливість постерів на літературну тему? (Постер на літературну тему – це художньо оформлений плакат, що рекламує певний твір чи письменника.)
  •      Чи хотіли би ви спробувати створити таку рекламу? (Так.)
  •      Щоб легше було працювати над створенням постера, спробуйте визначити характерні риси такого виду реклами. (Лаконізм, кольорові зображення, заклики, привернення уваги, інтрига).

 

Пропоную ознайомитися зі структурою та вимогами до оформлення постера

Структура постера:

  1.   Назва (акцентування уваги) – просто і точно презентує твір. Прочитавши назву, учень повинен захотіти дізнатися більше.
  2.   Інформативна складова – текст, не переказ, не скопійована анотація, а власний відгук, заклик до прочитання твору. Має вирізнятися оригінальністю.
  3.   Фото (обкладинка книги, фото автора) – логічно розміщені.
  4.   Графічні елементи – різноманітні форми малюнка, таблиці, діаграми – повинні бути логічними, послідовними, зрозумілими без додаткових пояснень.

Вимоги до оформлення постера:

  •       яскравість;
  •       гармонійне поєднання графічної та текстової інформації;
  •       інформативність;
  •       креативність;
  •       доступна форма.

 

VІ. Домашнє завдання: створити постер до роману Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан» (індивідуальна робота, робота в парах, робота в групах – на вибір учнів).

Пам’ятайте! Щоб створити постер для реклами книги, що вивчається, відшукайте в Інтернеті ілюстрації до твору та обкладинку книжки і допишіть слоган, який рекламуватиме твір.

 

Список використаних джерел:

  1. Півнюк Н., Чепурко О., Гребницька Н. Зарубіжна література : підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ : Освіта, 2006. 256 с.
  2. Паращич В.В. Усі уроки світової літератури. 6 клас. Харків: Видавнича група «Основа», 2014. 285 с.
  3. Ковбасенко Л.В., Тригуб І.А., Турок А.В., Мележик В.О., Пішук О.В., Середюк Т.М., Хроменко І.А., Д’ячок А.В.  Зарубіжна література: Книга для вчителя: календарне планування та розробки уроків. 6 клас. 12-річної школи. Київ : Грамота, 2006. 224 с.
  4. Розробка уроку на тему: “ Романтика подорожей у романі Ж.Верна “П’ятнадцятирічний капітан”. Аналіз твору”.  URL : https://sites.google.com/view/disosvita/6-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81/%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%83%D0%B1%D1%96%D0%B6%D0%BD%D0%B0-%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0-6-%D0%B2 (дата звернення: 20.01.2021)
  5. Розробка уроку на тему: “Жуль Верн. П’‎ятнадцятилітній капітан. Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. Описи природи”   URL : https://tvir.biographiya.com/zhul-vern-p-yatnadcyatilitnij-kapitan-dik-send-i-negoro-problema-rabstva-v-romani-opisi-prirod (дата звернення: 20.01.2021)
  6. Губич  Г.І. Розробка уроку на тему: “Підсумковий урок-гра за романом Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан”.  URL : https://naurok.com.ua/pidsumkoviy-urok---gra-za-romanom-zhul-verna-p-yatnadcyatirichniy-kapitan-77077.html (дата звернення: 20.01.2021)
  7. Батечко В.О. Розробка уроку на тему: “Жуль Верн. “П’ятнадцятирічний капітан”. Описи природи”.  URL : https://naurok.com.ua/plan-konspekt-integrovanogo-uroku-iz-zarubizhno-literaturi-u-6-klasi-zh-vern-p-yatnadcyatirichniy-kapitan-opisi-prirodi-110018.html (дата звернення: 20.01.2021)
  8. Лебедюк І. Презентація на тему: “Використання постерів (рекламних плакатів) на уроках літератури”.   URL : https://naurok.com.ua/prezentaciya-vikoristannya-posteriv-reklamnih-plakativ-na-urokah-literaturi-47405.html (дата звернення: 20.01.2021)

 


Додатки

Матеріал для вчителя

Додаток 1

Постер до казки «Пензлик Маляна» (https://naurok.com.ua/rozrobki-posteriv-do-vivchennya-programovih-tvoriv-iz-zarubizhno-literaturi-5-klas-52078.html)

 

G:\IREX_ІІ семестр\літ_ІІ семестр\Шелехова\Бічуя\52078.006 (1).jpg


Постер до повісті Б. Космовської «Буба»

(http://svitzarubijnoiliterat.blogspot.com/2018/08/blog-post_7.html)

 

 

 

G:\IREX_ІІ семестр\літ_ІІ семестр\Шелехова\Бічуя\Ніна Бічуя\Рисунок166.png

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горева Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 липня 2022
Переглядів
9235
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку