КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків зарубіжної літератури
5 клас
(70 годин / 2 години на тиждень)
За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Зарубіжна література. 5 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2021) 70 годин (2 години на тиждень)
№ з/п |
К-сть годин |
Дата |
Тема |
Теорія літератури (ТЛ) Література і культура (ЛК) Україна і світ (УС) Медіатекст (МТ) |
Очікувані результати
|
Види навчальної діяльності |
||||
ВСТУП. Роль книжки в третьому тисячолітті |
||||||||||
1 |
1 |
|
Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки. |
ЛК Роль художньої літератури в житті людини та сучасному суспільстві. УС Українські ресурси (друковані, цифрові та ін.) художніх творів для школярів. МТ Бібліотеки в медіапросторі. Популяризація читання художньої літератури медійними засобами. Кінофільм «Чорнильне серце» (режисер Ієн Софтлі, Німеччина, Велика Британія, США, 2008) |
Вчиться визначати тему і провідну думку почутого та/або прочитаного повідомлення, відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного повідомлення, відтворює усно (творчо переказує, коментує, інтерпретує) почуте та/або прочитане повідомлення, обговорює порушені в тексті/медіатексті питання, проєктує власний або відомий життєвий досвід на порушені в тексті проблеми; висловлює (усно) думки, почуття і враження, дискутує; створює власні міркування про улюблену книжку у вигляді мінітвору (усно/письмово), розуміє поняття зарубіжна література, вирізняє окремі мовні явища у своєму та чужому мовленні. |
Різні види читання (про себе, уголос, коментоване, «ланцюжком»), визначення провідної думки та деталей почутого та/або прочитаного тексту, відповіді на запитання до тексту, коментування та інтерпретація тексту, дискутування (очно) на тему читання та вибору художньої літератури, виокремлення й пояснення окремих мовних явищ у своєму і чужому мовленні. Варіант домашнього завдання: написання мінітвору або складання розповіді про улюблений твір/книжку. |
||||
|
|
|
Скарбниця народних казок ( 8 годин) |
|||||||
2 |
1 |
|
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність |
ЛК Культурні традиції, національні особливості світосприймання в казках різних країн і народів. УС Українські народні казки |
Розуміє значення термінів фольклор, народна казка; виокремлює різновиди народної казки, знає характерні ознаки; розуміє національну самобутність казок, загальнолюдські ідеали; виразно читає й сприймає на слух незнайомий текст, визначає головну і другорядну інформацію у прочитаному/почутому тексті, стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного тексту, акцентує увагу на окремих деталях, відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного повідомлення; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно). |
Різні види читання (про себе, уголос, коментоване, вибіркове), визначення провідної думки та деталей почутого та/або прочитаного тексту, коментування та інтерпретація тексту в цілому та/або окремих понять, відповіді на запитання до нього, виокремлення й пояснення відомих мовних явищ у своєму й чужому мовленні.
|
||||
3 |
1 |
|
Японська народна казка «Іссумбосі, |
ТЛ Народна казка. Ознаки чарівної казки. ЛК Культурні традиції, національні особливості світосприймання в японських казках. МТ QR-коди з підручника Videotext, , Анімаційні фільми про Іссумбосі Аудіокнига |
Розуміє значення терміну народна казка, знає її різновиди та їхні ознаки; розуміє особливості японських казок; читає й сприймає на слух незнайомий текст/медіатекст, розуміє зміст казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», знає героїв, події; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту, акцентує увагу на окремих деталях; описує (усно) головного героя, проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті, і власним життєвим досвідом, визначає провідні теми казки, розуміє, що таке дружба, сміливість, зв’язок із природою. |
Різні види читання (уголос, «ланцюжком», в особах, виразне, коментоване), виокремлення головної і другорядної інформації в тексті, усний переказ уривків почутого та/або прочитаного тексту з акцентуванням на окремих деталях, відтворення окремих художніх засобів казки в процесі переказу, творчий перифраз реплік персонажів, віднайдення засобів мовної виразності, вжитих у тексті/ медіатексті, виокремлення в прочитаному тексті мовних одиниць різних рівнів та визначення їхньої ролі у творі. Варіант домашнього завдання: переказ (усно) тексту казки (або уривка казки) |
||||
4 |
1 |
|
Японська народна казка «Іссумбосі, |
ТЛ Народна казка. Ознаки чарівної казки. ЛК Образ Іссумбосі в образотворчому мистецтві. УС Ілюстрації українських художників. МТ Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за казкою «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». |
Читає виразно й усвідомлено текст твору, орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання, перефразовує репліки в діалозі персонажів, висловлює в усній та письмовій формі своє ставлення до зображених у тексті казкових персонажів, подій, ситуацій, явищ тощо; визначає особливості національного колориту Японії, знаходить їх у тексті казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». |
Різні види читання (уголос, вибіркове), переказ змісту художнього тексту/ медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, відповіді на запитання за змістом художнього тексту/медіатексту, формулювання провідної думки тексту/медіатексту, проведення паралелей між образами та ситуаціями тексту і власним життєвим досвідом, висловлювання в усній формі власних почуттів і ставлень до казкових персонажів і подій, інтерпретація реплік персонажа (персонажів) у діалозі згідно з усталеними нормами сучасної української мови. Варіант домашнього завдання: створення фанфіку (письмово). |
||||
5 |
1 |
|
Китайські народні казки. «Пензлик Маляна». Знайомство зі змістом казки. Уславлення образу митця в казці |
ТЛ Ознаки чарівної казки. ЛК Культурні традиції, національні особливості світосприймання в китайських казках. УС Ілюстрації українських художників. МТ Онлайн-платформа «Друзі Полліанни» за казкою «Пензлик Маляна». https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/videohrestomatiya/kitajska-narodna-kazka-penzlik-malyana/ |
Читає виразно й усвідомлено текст твору, орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання, перефразовує репліки в діалозі персонажів, висловлює в усній формі своє ставлення до зображених у тексті казкових персонажів, подій, ситуацій, явищ тощо. |
Різні види читання (уголос, вибіркове), переказ змісту художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, відповіді на запитання за змістом художнього тексту/медіатексту, формулювання провідної думки тексту/медіатексту, проведення паралелей між образами та ситуаціями тексту і власним життєвим досвідом, висловлювання в усній формі власних почуттів і ставлень до казкових персонажів і подій, інтерпретація реплік персонажа (персонажів) у діалозі згідно з усталеними нормами сучасної української мови. Варіант домашнього завдання: переказ (усно) тексту казки (або уривка казки) |
||||
6 |
1 |
|
Китайські народні казки. «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва в казці. Національний колорит китайської казки. |
ТЛ Ознаки чарівної казки. ЛК Культурні традиції, національні особливості світосприймання в китайських казках. УС Ілюстрації українських художників. МТ Онлайн-платформа «Друзі Полліанни» за казкою «Пензлик Маляна». |
Читає виразно й усвідомлено текст твору, орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання, перефразовує репліки в діалозі персонажів, висловлює в усній та письмовій формі своє ставлення до зображених у тексті казкових персонажів, подій, ситуацій, явищ тощо; визначає особливості національного колориту Китаю, знаходить їх у тексті казки «Пензлик Маляна» |
Різні види читання (уголос, вибіркове), переказ змісту художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, відповіді на запитання за змістом художнього тексту/медіатексту, формулювання провідної думки тексту/медіатексту, проведення паралелей між образами та ситуаціями тексту і власним життєвим досвідом, висловлювання в усній формі власних почуттів і ставлень до казкових персонажів і подій, інтерпретація реплік персонажа (персонажів) у діалозі згідно з усталеними нормами сучасної української мови. Варіант домашнього завдання: переказ (усно) тексту казки (або уривка казки) |
||||
7 |
1 |
|
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Знайомство зі змістом казки.
|
ТЛ Поглиблення поняття: народна казка. ЛК Культурні традиції, національні особливості світосприймання в німецьких казках. УС Німецькі та українські збирачі фольклору. МТ QR-коди з підручника Videotext, Presentation, Express до казки «Пані Метелиця». Кінофільм «Фрау Холле» (режисер Г. Кольдиц, Німеччина, 1963 р.). |
Знає цікаві факти з життя і творчості братів Якоба і Вільгельма Ґрімм; розуміє значення терміну народна казка, знає її різновиди та їхні ознаки; розуміє культурні традиції, національні особливості світосприймання в німецьких казках; знає видатних німецьких та українських збирачів фольклору, розуміє їхню роль у літературі; читає й сприймає на слух незнайомий текст/медіатекст, визначає головну і другорядну інформацію в прочитаному тексті; розуміє зміст казки «Пані Метелиця», знає головних героїв, сюжет; відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту, акцентує увагу на окремих деталях; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно). |
Різні види читання (про себе, уголос, «ланцюжком», в особах, вибіркове, коментоване), виокремлення головної і другорядної інформації в тексті, відповіді на запитання до тексту/ медіатексту, усний переказ почутого та/або прочитаного тексту з акцентуванням на окремих деталях, відтворення окремих художніх засобів казки в процесі переказу, творчий перифраз реплік персонажів, проведення паралелей між образами та ситуаціями тексту і власним життєвим досвідом, висловлювання в усній та/або письмовій формі власних почуттів і ставлень до казкових персонажів та подій, добирання доречних засобів мовної виразності, виокремлення в прочитаному тексті мовних одиниць різних рівнів та визначення їхньої ролі у творі. |
||||
8 |
1 |
|
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». |
ТЛ Сюжет. Сюжети, які мандрують. УС Подібні образи в українських казках: пасербиця і рідна донька, ледача і працьовита дівчина (або парубок). Пасербиця з казки «Пані Метелиця» – дідова дочка з казки «Про дідову дочку і бабину дочку» (https://kazky.org.ua/zbirky/javorova/didova-doczka-j-babyna-doczka ) та ін. МТ Фільм «Фрау Холле» (режисер Б. Фюрнайзен, Німеччина, 2008) та ін. |
Розуміє значення термінів сюжет, мандрівний сюжет; знає про образи пасербиці й рідної доньки, ледачої і працьовитої дівчини (або парубка) в українських казках; читає виразно й усвідомлено текст казки «Пані Метелиця»; орієнтується в прочитаному, проводить паралелі та порівнює образи пасербиці і рідної доньки, робить висновки; висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; візуалізує зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіа тексту (порівняльна таблиця образів пасербиці і рідної доньки); учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно). |
Різні види читання (уголос, в особах, виразне, вибіркове), відповіді на запитання за змістом тексту/медіатексту, усний переказ почутого та/або прочитаного тексту з акцентуванням на окремих деталях, формулювання провідної думки тексту, висловлення (усне) щодо власних почуттів і ставлень до персонажа (персонажів), вчинку/вчинків, події/подій із дотриманням норм сучасної української мови, візуалізація змісту почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту (порівняльна таблиця образів пасербиці і рідної доньки), характеристика образу/образів героя/героїв твору (риси характеру), добирання доречних засобів мовної виразності з дотриманням норм сучасної української мови. |
||||
9 |
1 |
|
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. |
ТЛ Сюжет. Мандрівні сюжети. ЛК Національна самобутність образу фрау Холле (пані Метелиця). УС Сюжет про злу мачуху, рідну доньку й пасербицю в казках різних народів (Німеччина, Франція, Україна та ін.). МТ Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за казкою «Пані Метелиця». |
Знає значення терміну сюжет, називає казки з мандрівним сюжетом, розуміє національну самобутність образу фрау Холле (пані Метелиці), знає значення образу пані Метелиці в однойменній казці, виокремлює позитивних і негативних персонажів, формулює тему та основну думку художнього тексту/медіатексту; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті, і власним життєвим досвідом; визначає провідні теми казки, розуміє, що таке доброта, працьовитість, справедливість; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів. |
Визначення головної інформації у прочитаному/почутому тексті/ медіатексті, формулювання теми та основної думки художнього тексту/медіатексту, переказ змісту художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання; проведення паралелей між образами, ситуаціями, зображеними в художньому тексті/ медіатексті, і власним життєвим досвідом; висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, викликаних прочитаним/почутим художнім текстом/ медіатекстом, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; створення власного письмового висловлення (кілька речень) про ставлення до вчинків персонажів із дотриманням норм сучасної української мови, добирання доречних засобів мовної виразності.
|
||||
10 |
1 |
|
Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з німецької народної казки «Пані Метелиця» (брати Я. і В. Ґрімм) |
ЛК Національна самобутність образу фрау Холле (пані Метелиці).
|
Переказує уривок прочитаного тексту (за вибором учителя), відтворює усно зазначені події, ситуації, явища, використовує художні засоби для втілення власних творчих намірів. |
Усний переказ уривка прочитаного тексту (за вибором учителя) з акцентуванням на окремих деталях із дотриманням норм сучасної української мови. |
||||
11 |
1 |
|
ТЛ Фольклор. Казка народна. Оригінал і переклад, переклад художній. Сюжет, мандрівні сюжети. Тема та ідея художнього твору. ЛК Культурні традиції, національні особливості світосприймання в казках різних країн і народів. Зміст та ідейно-художні особливості прочитаних творів. |
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
Різні типи завдань різних рівнів (самостійно) |
|||||
Літературні казки світу ( 17 годин) |
||||||||||
12 |
1 |
|
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. |
ТЛ Літературна казка, подібності й відмінності літературної казки від народної. https://dovidka.biz.ua/riznitsya-mizh-literaturna-kazka-ta-narodna-kazka/ ЛК Національні особливості літературних казок зарубіжних письменників. УС Розвиток літературної казки в Україні. |
Знає значення терміну літературна казка, розуміє подібності й відмінності літературної казки і народної, національні особливості літературних казок зарубіжних письменників; читає й сприймає на слух незнайомий текст, визначає головну і другорядну інформацію; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного тексту, акцентує увагу на важливих деталях, учиться визначати ключові слова та фрази; відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного повідомлення; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст; конспектує (частково) визначення, записує ключові слова і фрази у прочитаному тексті; візуалізує зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту (порівняльна таблиця ознак народної і літературної казок). |
Різні види читання (про себе, уголос або ін.), формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів, деталей, визначення провідної думки та деталей почутого та/або прочитаного тексту, відповіді на запитання до тексту, коментування та інтерпретація тексту, визначення спільних та різних елементів змісту і форми у фольклорних і літературних казках; аналіз, виокремлення і пояснення окремих мовних явищ у своєму і чужому мовленні; елементи конспектування (зокрема визначення й запис ключових слів та фраз у почутому та/або прочитаному повідомленні); візуалізація змісту почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту (порівняльна таблиця ознак народної і літературної казок). |
||||
13 |
1 |
|
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Сторінки життя і творчості письменника.( https://www.youtube.com/watch?v=2kCwEFtU6JQ) Знайомство зі змістом твору. |
ТЛ Оригінал і переклад. (https://www.youtube.com/watch?v=m6VvF8zbZYI ) Переклад художній. ЛК Національні особливості казок Г.-К. Андерсена. УС Українські переклади літературних казок різних країн. Ілюстрації українських художників до казки «Снігова Королева». Відтінки українських перекладів казки «Снігова Королева». МТ QR-коди з підручника Express, Audiotext до казки «Снігова Королева». Казкові сюжети Г.-К. Андерсена в мультиплікації, кінофільм «Снігова Королева» (режисер Д. Ву, США, Велика Британія, Канада, 2002), |
Знає цікаві факти з життя і творчості Ганса-Крістіана Андерсена (http://lib.nmu.org.ua/tsikavi-fakty-pro-zhyttya-i-tvorchist-gansa-kristiana-andersena/ ), розуміє значення термінів оригінал і переклад; визначає національні особливості казок Г.-К. Андерсена; знає про особливості українських перекладів казки «Снігова Королева», ілюстрації українських художників до неї; читає й сприймає на слух незнайомий текст/медіатекст, визначає головну і другорядну інформацію в прочитаному тексті; розуміє зміст казки «Снігова Королева», знає головних героїв, сюжет; відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту, акцентує увагу на окремих деталях; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно), розуміє, що таке добро і зло. |
Різні види читання (про себе, уголос, «ланцюжком», виразне, коментоване, вибіркове); формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/ незрозумілих слів, деталей; відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті/медіатексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий переказ частини прочитаної казки. |
||||
14 |
1 |
|
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Знайомство зі змістом твору. Боротьба добра і зла в казці. |
ЛК Національні особливості казок Г.-К. Андерсена. УС Українські переклади літературних казок різних країн. Ілюстрації українських художників до казки «Снігова Королева». Відтінки українських перекладів казки «Снігова Королева». МТ QR-коди з підручника Express, Audiotext до казки (https://www.youtube.com/watch?v=GQMgELRJtsU ) «Снігова Королева». Казкові сюжети Г.-К. Андерсена в мультиплікації, кінофільм «Снігова Королева» |
Визначає національні особливості казок Г.-К. Андерсена; знає про особливості українських перекладів казки «Снігова Королева», ілюстрації українських художників до неї; читає й сприймає на слух незнайомий текст/медіатекст, визначає головну і другорядну інформацію в прочитаному тексті; розуміє зміст казки «Снігова Королева», знає головних героїв, сюжет; відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту, акцентує увагу на окремих деталях; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови ( |
Різні види читання (про себе, уголос, «ланцюжком», виразне, коментоване, вибіркове); формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів, деталей; відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті/медіатексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий переказ частини прочитаної казки. |
||||
15 |
1 |
|
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності. |
ТЛ Поглиблення поняття сюжет. УС Ілюстрації українських художників до казки «Снігова Королева». МТ QR-коди з підручника Audiotext, Presentation до казки «Снігова Королева». Кінофільм «Снігова Королева» (режисер К. Хаттоп, Німеччина, Фінляндія, 2014) та ін. |
Розуміє значення терміну сюжет; читає виразно й усвідомлено текст казки «Снігова Королева», орієнтується в прочитаному, знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання, перефразовує репліки в діалозі персонажів; висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; структурує зміст прочитаного художнього тексту (частини, абзаци, мікротеми); учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно), розуміє, що таке дружба та вірність. |
Різні види читання (уголос, «ланцюжком», виразне, в особах, вибіркове), формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів, деталей, відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті/медіатексті; інтерпретація 5 подій, ситуацій, явищ тощо; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; структурує зміст прочитаного художнього тексту (частини, абзаци, мікротеми); учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно), розуміє, що таке дружба та вірність. вчинків та слів героїв, характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий переказ уривків прочитаної казки. Варіант домашнього завдання: складання простого плану частини прочитаного художнього тексту. |
||||
16 |
1 |
|
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Перешкоди на шляху Герди, її помічники. |
ТЛ Поглиблення поняття літературна казка та її особливості. ЛК Національні особливості у казці «Снігова Королева». УС Ілюстрації українських художників до казки «Снігова Королева». МТ QR-коди з підручника Audiotext до казки «Снігова Королева». |
Знає значення терміну літературна казка, називає її особливості, визначає національні особливості у казці «Снігова Королева», читає виразно й усвідомлено текст казки, розуміє поняття добро і зло, виокремлює позитивних і негативних персонажів, визначає їхні риси характеру, формулює тему та основну думку художнього тексту/медіатексту; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті і власним життєвим досвідом; визначає провідні теми казки, розуміє, що таке доброта, цілеспрямованість, справедливість; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; створює власне письмове висловлення (кілька речень) про ставлення до вчинків персонажа (персонажів) прочитаного/почутого художнього тексту/медіатексту з дотриманням норм сучасної української мови. |
Різні види читання (уголос, «ланцюжком», виразне, в особах, вибіркове), визначення головної інформації у прочитаному/почутому тексті/медіатексті, переказ змісту прочитаного/почутого художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання; проведення паралелей між образами, ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті, і власним життєвим досвідом; висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, викликаних прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; характеристика образу героя/героїв твору (риси характеру), добирання доречних засобів мовної виразності. Варіант домашнього завдання: створення власного письмового висловлення (кілька речень) про ставлення до вчинків персонажа (персонажів) прочитаного/почутого художнього тексту/медіатексту з дотриманням норм сучасної української мови. |
||||
17 |
1 |
|
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Чарівний світ твору. |
ТЛ Тема та ідея художнього твору. УС Ілюстрації українських художників до казки «Снігова Королева». МТ Стаття підручника «Снігова королева» в кіно і мультиплікації». Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за казкою «Снігова Королева». |
Знає значення термінів тема та ідея художнього твору, формулює тему та ідею казки «Снігова Королева», знає й розуміє текст казки, характеризує позитивних і негативних персонажів, визначає їхні риси характеру за вчинками; пояснює причину популярності казки у світі; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим/побаченим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті і власним життєвим досвідом; визначає провідні теми казки, розуміє її ідейно-художні особливості; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; візуалізує зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіа тексту (малюнок або постер). |
Визначення головної інформації у прочитаному/ почутому тексті/ медіатексті, формулювання теми та основної думки художнього тексту/медіатексту, переказ змісту художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання; проведення паралелей між образами, ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті, і власним життєвим досвідом; висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, викликаних прочитаним/ почутим художнім текстом/медіатекстом, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо. Варіант домашнього завдання: візуалізація вражень від почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіа тексту (малюнок або постер). |
||||
18 |
1 |
|
Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору. |
ТЛ Поглиблення поняття сюжет. ЛК Національні особливості у казці Оскара Вайлда «Хлопчик-Зірка». УС Особливості українського перекладу казки «Хлопчик-Зірка». МТ QR-коди з підручника Audiotext, Presentation до казки «Хлопчик-Зірка». Кінофільм «Казка про зоряного хлопчика» (режисер Л. Нечаєв, Білорусь, 1983) та ін. |
Знає цікаві факти з життя і творчості Оскара Вайлда (https://www.youtube.com/watch?v=Mw-6beGgWic ), розуміє значення терміну сюжет, розуміє національні особливості у казці Оскара Вайлда «Хлопчик-Зірка», знає особливості українського перекладу казки «Хлопчик-Зірка», читає й сприймає на слух незнайомий текст/медіатекст, визначає головну і другорядну інформацію в прочитаному тексті; розуміє зміст казки «Хлопчик-Зірка», визначає головних героїв, місце дії, початок подій; відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту, акцентує увагу на окремих деталях; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно), розуміє символічний зміст назви твору, візуалізує враження від почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту (асоціативний кущ). |
Різні види читання (про себе, уголос, «ланцюжком», виразне, коментоване, вибіркове); формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів, деталей; відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті/медіатексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий переказ частини прочитаної казки. Варіант домашнього завдання: візуалізація вражень від почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіа тексту (асоціативний кущ «Хлопчик-Зірка на початку твору»). |
||||
19 |
1 |
|
Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору |
ТЛ Поглиблення поняття сюжет. Поняття символ ЛК Національні особливості у казці Оскара Вайлда «Хлопчик-Зірка». УС Особливості українського перекладу казки «Хлопчик-Зірка». |
Знає цікаві факти з життя і творчості Оскара Вайлда, розуміє значення терміну сюжет, розуміє національні особливості у казці «Хлопчик-Зірка», читає й сприймає на слух незнайомий текст/медіатекст, визначає головну і другорядну інформацію в прочитаному тексті; розуміє зміст казки «Хлопчик-Зірка», визначає головних героїв, місце дії, розвиток подій; відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту, акцентує увагу на окремих деталях; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно), розуміє символічний зміст назви твору. |
Різні види читання (про себе, уголос, «ланцюжком», виразне, коментоване, вибіркове); формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/ незрозумілих слів, деталей; відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті/медіатексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий переказ частини прочитаної казки. |
||||
20 |
1 |
|
Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя |
ТЛ Поглиблення поняття літературна казка та її особливості. ЛК Національні особливості у казці «ХлопчикЗірка». МТ QR-коди з підручника Audiotext до казки «Хлопчик-Зірка». Кінофільм «Зоряний хлопчик» (режисер А. Дудоров, СРСР, 1958). |
Розуміє значення терміну літературна казка, визначає її особливості; читає виразно й усвідомлено текст казки «Хлопчик-Зірка», орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання, знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, перефразовує репліки в діалозі персонажів; висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно), розуміє значення матері в житті людини, визнає любов до матері однією з визначальних цінностей життя |
Різні види читання (уголос, «ланцюжком», виразне, в особах, вибіркове), формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів, деталей, відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; творчий перифраз реплік персонажів; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті/медіатексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий переказ уривків прочитаної казки. |
||||
21 |
1 |
|
Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. |
ТЛ Поглиблення поняття сюжет. ЛК Національні особливості у казці «ХлопчикЗірка». МТ QR-код із підручника Express до казки «Хлопчик-Зірка». |
Знає значення терміну сюжет, визначає його особливості в казці «Хлопчик-Зірка»,визначає національні особливості в казці, читає виразно й усвідомлено текст твору, розуміє поняття добро і зло, виокремлює позитивних і негативних персонажів, визначає їхні риси характеру; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті і власним життєвим досвідом; визначає провідні теми казки, розуміє, що таке доброта, цілеспрямованість, справедливість; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; характеризує образ героя/героїв твору (риси характеру), усвідомлює зміни й розвиток у характері головного героя. |
Різні види читання (уголос, виразне, в особах, вибіркове), визначення головної інформації у прочитаному/почутому тексті/медіатексті, переказ змісту прочитаного/почутого художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, інтерпретація вчинків та дій персонажа (персонажів); проведення паралелей між образами, ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті, і власним життєвим досвідом; висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, викли каних прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; характеристика образу героя/героїв твору (риси характеру), добирання доречних засобів мовної виразності |
||||
22 |
1 |
|
Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі. |
ТЛ Поглиблення понять тема, ідея художнього твору. ЛК Національні особливості у казці «Хлопчик-Зірка». МТ Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за казкою «Хлопчик-Зірка». |
Формулює тему та ідею казки «Хлопчик-Зірка», знає й розуміє текст казки, переказує зміст прочитаного/почутого художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, тлумачить фальшиві та справжні цінності, розуміє сенс понять краса зовнішня та внутрішня відповідно до вікових особливостей; характеризує позитивних і негативних персонажів, визначає їхні риси характеру за вчинками; пояснює причину популярності казки у світі; висловлює (усно) власні почуття, враження від прочитаного/почутого/побаченого художнього тексту/медіатексту, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті і власним життєвим досвідом; розуміє ідейно-художні особливості казки; створює письмовий текст (мінітвір, коментар, пост для соцмереж або ін.) з урахуванням мети, адресата і власного життєвого досвіду, добираючи доречні засоби мовної виразності. |
Переказ змісту прочитаного/почутого художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, інтерпретація вчинків та дій персонажа (персонажів); характеристика емоційного стану та вчинків персонажа (персонажів), створення письмового тексту (мінітвір, коментар, пост для соцмереж або ін.) з урахуванням мети, адресата і власного життєвого досвіду; знаходження і виправлення недоліків та помилок у власному висловленні, аналіз змісту написаного, коригування тексту на основі проведеного аналізу, творче використання мовних засобів із запропонованих варіантів та обґрунтування зробленого вибору; визначення фольклорних і літературних елементів у творі. |
||||
23 |
1 |
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Сторінки життя і творчості письменника. Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки. |
ТЛ Поглиблення поняття літературна казка та її особливості. ЛК Національні особливості літературної казки Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». УС Український переклад літературної казки «Чарлі і шоколадна фабрика». Ілюстрації українських художників до казки. МТ QR-коди з підручника Audiotext до казки «Чарлі і шоколадна фабрика». Кінофільм «Чарлі і шоколадна фабрика» (режисер Т. Бертон, США, Велика Британія, 2005) та ін. |
Знає цікаві факти про життя і творчість Роальда Дала (https://dovidka.biz.ua/roald-dal-tsikavi-fakti/ ), розуміє національні особливості у казці «Чарлі і шоколадна фабрика», знає особливості українського перекладу казки «Чарлі і шоколадна фабрика», читає й сприймає на слух незнайомий текст/медіатекст, визначає головну і другорядну інформацію в прочитаному тексті; розуміє зміст казки «Чарлі і шоколадна фабрика», визначає головних героїв, місце дії, початок подій; відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту, акцентує увагу на окремих деталях; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно). |
Різні види читання (про себе, уголос, «ланцюжком», виразне, коментоване, вибіркове); формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів, деталей; відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті/медіатексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, стислий переказ (усно) змісту частини почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту.
|
||||
24 |
1 |
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. |
ТЛ Поглиблення поняття сюжет. ЛК Ілюстрації до казки «Чарлі і шоколадна фабрика». МТ QR-коди з підручника Audiotext до казки «Чарлі і шоколадна фабрика». |
Визначає особливості сюжету казки; читає виразно й усвідомлено текст казки «Чарлі і шоколадна фабрика», орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання, знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, перефразовує репліки в діалозі персонажів; висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно), характеризує головного героя Чарлі Бакета, розуміє сенс понять доброта, щирість, наполегливість та їхнє значення у житті головного героя. |
Різні види читання (уголос, «ланцюжком», виразне, в особах, вибіркове), формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів, деталей, відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; творчий перифраз реплік персонажів; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті/медіатексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий переказ уривків прочитаної казки. Завдання до уроків: https://vseosvita.ua/library/roald-dal-carli-i-sokoladna-fabrika-prezentacia-319758.html Скласти пазли: |
||||
25 |
1 |
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Доброта, щирість і наполегливість головного героя. |
ТЛ Поглиблення поняття сюжет. ЛК Ілюстрації до казки «Чарлі і шоколадна фабрика». МТ QR-коди з підручника Audiotext до казки «Чарлі і шоколадна фабрика». |
Визначає особливості сюжету казки; читає виразно й усвідомлено текст казки «Чарлі і шоколадна фабрика», орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання, знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, перефразовує репліки в діалозі персонажів; висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно), характеризує головного героя Чарлі Бакета, розуміє сенс понять доброта, щирість, наполегливість та їхнє значення у житті головного героя. |
Різні види читання (уголос, «ланцюжком», виразне, в особах, вибіркове), формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів, деталей, відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; творчий перифраз реплік персонажів; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті/медіатексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий переказ уривків прочитаної казки. |
||||
26 |
1 |
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. |
ТЛ Риси характеру персонажів. ЛК Національні особливості літературної казки Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». Сімейні цінності в літературі і мистецтві. МТ QR-коди з підручника Audiotext, Presentation, Express до казки «Чарлі і шоколадна фабрика». |
Знає значення терміну риси характеру персонажів, розуміє поняття сімейні цінності, називає головні з них; визначає національні особливості казки; читає виразно й усвідомлено текст твору, виокремлює позитивних і негативних персонажів, визначає їхні риси характеру; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, їхніх сімей, подій, ситуацій, явищ тощо; проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті і власним життєвим досвідом; визначає провідні теми казки, розуміє, що таке доброта, любов, самопожертва, справедливість; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; характеризує образ героя/героїв твору (риси характеру), усвідомлює причини вчинків героя/героїв |
Різні види читання (уголос, виразне, в особах, вибіркове), визначення головної інформації у прочитаному/почутому тексті/медіатексті, переказ змісту прочитаного/почутого художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, інтерпретація вчинків та дій персонажа (персонажів); проведення паралелей між образами, ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті, і власним життєвим досвідом; висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, викликаних прочитаним/ почутим художнім текстом/медіатекстом, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; характеристика образу героя/героїв твору (риси характеру), добирання доречних засобів мовної виразності. |
||||
27 |
1 |
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у повісті-казці. |
ТЛ Поглиблення понять тема, ідея художнього твору. УС Ілюстрації українських художників до казки «Чарлі і шоколадна фабрика». МТ QR-код із підручника Express до казки «Чарлі і шоколадна фабрика». Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за казкою «Чарлі і шоколадна фабрика». |
Формулює тему та ідею казки «Чарлі і шоколадна фабрика», знає й розуміє текст казки, переказує зміст прочитаного/почутого художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, тлумачить фальшиві та справжні цінності, розуміє сенс понять краса зовнішня та внутрішня відповідно до вікових особливостей; характеризує позитивних і негативних персонажів, визначає їхні риси характеру за вчинками; пояснює причину популярності казки у світі; висловлює (усно) власні почуття, враження від прочитаного/ почутого/побаченого художнього тексту/медіатексту, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/ медіатексті і власним життєвим досвідом; розуміє ідейно-художні особливості казки; створює письмовий текст (мінітвір, коментар, пост для соцмереж або ін.) з урахуванням мети, адресата і власного життєвого досвіду, добираючи доречні засоби мовної виразності. |
Переказ змісту прочитаного/ почутого художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, інтерпретація вчинків та дій персонажа (персонажів); характеристика емоційного стану та вчинків персонажа (персонажів), створення письмового тексту (мінітвір, коментар, пост для соцмереж або ін.) з урахуванням мети, адресата і власного життєвого досвіду; знаходження і виправлення недоліків та помилок у власному висловленні, аналіз змісту написаного власного висловлення, коригування тексту на основі проведеного аналізу, творче використання мовних засобів із запропонованих варіантів та обґрунтування зробленого вибору.
|
||||
28 |
1 |
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору |
ТЛ Поглиблення понять тема, ідея художнього твору. УС Ілюстрації українських художників до казки «Чарлі і шоколадна фабрика». МТ QR-код із підручника Express до казки «Чарлі і шоколадна фабрика». Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за казкою «Чарлі і шоколадна фабрика». |
Формулює тему та ідею казки «Чарлі і шоколадна фабрика», знає й розуміє текст казки, переказує зміст прочитаного/почутого художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, тлумачить фальшиві та справжні цінності, розуміє сенс понять краса зовнішня та внутрішня відповідно до вікових особливостей; характеризує позитивних і негативних персонажів, визначає їхні риси характеру за вчинками; пояснює причину популярності казки у світі; висловлює (усно) власні почуття, враження від прочитаного/почутого/побаченого художнього тексту/медіатексту, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті і власним життєвим досвідом; розуміє ідейно-художні особливості казки; створює письмовий текст (мінітвір, коментар, пост для соцмереж або ін.) з урахуванням мети, адресата і власного життєвого досвіду, добираючи доречні засоби мовної виразності. |
Переказ змісту прочитаного/почутого художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, інтерпретація вчинків та дій персонажа (персонажів); характеристика емоційного стану та вчинків персонажа (персонажів), створення письмового тексту (мінітвір, коментар, пост для соцмереж або ін.) з урахуванням мети, адресата і власного життєвого досвіду; знаходження і виправлення недоліків та помилок у власному висловленні, аналіз змісту написаного власного висловлення, коригування тексту на основі проведеного аналізу, творче використання мовних засобів із запропонованих варіантів та обґрунтування зробленого вибор |
||||
29 |
1 |
|
Розвиток мовлення (письмово). Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». Мої поради героям казки |
|
Висловлює власні міркування й поради героям казки щодо вад і небезпек сучасного світу та згубний вплив на поведінку героїв, створює власний письмовий вислів про поради героям із дотриманням норм сучасної української мови, добирає доречні засоби мовної виразності. |
Створення власного письмового висловлення про вчинок/вчинки персонажа (персонажів) із дотриманням норм сучасної української мови «Мої поради героям казки». |
||||
30 |
1 |
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Літературні казки світу» (різнорівневі завдання) |
ТЛ Фольклор. Казка народна. Казка літературна. Оригінал і переклад, переклад художній. Сюжет, мандрівні сюжети. Тема та ідея художнього твору. ЛК Культурні традиції, національні особливості світосприймання в казках різних країн і народів. Зміст та ідейнохудожні особливості прочитаних творів |
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
Різні типи завдань різних рівнів (самостійно) |
||||
31-32 |
2 |
|
Уроки додаткового читання Казки народів світу (2-3 за вибором) |
ТЛ. Народна казка. Сюжет. Мандрівний сюжет. ЛК. Культурні традиції, національні особливості світосприймання в казках різних країн і народів. МТ. Анімаційні та кіноверсії сюжетів народних казок. |
Переказує (стисло) зміст художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього тексту/медіатексту, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в усній/письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом/медіатекстом, а також своє ставлення до зображених персонажів, візуалізує їх. |
Переказ змісту художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, характеристика головних героїв, важливих подій, визначення теми та провідної думки твору, перефразування реплік у діалозі персонажів; інтерпретація персонажів у діалогічному мовленні згідно з усталеними нормами сучасної української мови.
|
||||
ІІ семестр |
|||||||||||
Слухаємо голоси природи ( 9 годин)
|
|||||||||||
33 |
1 |
|
Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс |
ЛК Описи природи, тварин у художній літературі та інших видах мистецтва. МТ QR-код із підручника Videotext, Presentation, Express до поезії «Про коника та цвіркуна». Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за поезією «Про коника та цвіркуна». |
Учиться сприймати й розуміти ліричний твір, особливості віршової мови; знаходить у почутому та/або прочитаному художньому тексті/медіатексті відповіді на поставлені запитання, визначає ключові слова в почутому та/або прочитаному художньому тексті/ медіатексті, формулює тему та ідею почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в художньому тексті/ медіатексті; розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань, які виникли в результаті сприймання художнього тексту/медіатексту; учиться декламувати віршовий текст, регулює власні емоції під час художньої декламації. Читає текст у різний спосіб (виразно, вибірково, з коментуванням тощо) відповідно до мети читання, знаходить у тексті відому і нову інформацію; розпізнає виражальні засоби (пейзаж), використовує окремі з них; переказує та інтерпретує зміст художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, творчо опрацьовує прочитаний художній текст/медіатекст. Дискутує (очно або в онлайн-середовищі) на теми, пов’язані з прочитаним твором; дотримується норм етикету під час очного або онлайн-спілкування. Досліджує художній віршовий текст про явища природи і тварин, виявляючи в ньому певні мовні та художні особливості. |
Різні види читання (уголос, виразне, коментоване, вибіркове, «ланцюжком» або ін.), знаходження в почутому та/або прочитаному художньому тексті/медіатексті відповідей на поставлені запитання, визначення ключових слів у почутому та/або прочитаному художньому тексті/медіатексті, формулювання теми та ідеї почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту, визначення основної і другорядної, відомої та нової інформації в почутому та/або прочитаному тексті, декламація віршового твору, розповідь про власний емоційний стан під впливом прочитання твору, характеристика персонажів, розпізнавання та використання виражальних засобів (пейзаж), переказ змісту художнього тексту/медіатексту, дискусія (очна або в онлайн-середовищі) щодо прочитаного твору, декламування художнього тексту напам'ять. |
|||||
34 |
|
|
Урок виразного декламування напам’ять |
||||||||
35 |
1 |
|
Редьярд Кіплінг (1865–1936).
|
ТЛ Пейзаж, оповідання.
|
Знає цікаві факти про життя і творчість Редьярда Кіплінга. Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний
Знаходить у почутому та/або прочитаному повідомленні (художньому тексті/медіатексті) |
Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком», в особах, виразне, коментоване, повторне, вибіркове або ін.), знаходження в почутому та/ або прочитаному |
|||||
36 |
1 |
|
Редьярд Кіплінг |
МТ QR-код із підручника Express до твору «Мауглі» Фільмографія: «Мауглі» (режисер Р. Давидов, СРСР, 1973), «Книга Джунглів» (режисер Дж. Фавро, США, 2016), «Мауглі» (режисер Е. Серкіс, США, 2018)
Аудіокрига |
Формулює тему та ідею почутого та/або прочитаного повідомлення (художнього тексту/медіатексту); визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі
|
Формулювання теми та ідеї почутого та/або |
|||||
37 |
|
|
Редьярд Кіплінг |
ТЛ Оповідання, пейзаж. ЛК Описи природи, тварин у художній літературі та інших видах мистецтва. МТ Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за твором «Мауглі» |
Створює невеликі типові повідомлення на |
Підготовка відгуку про твір, |
|||||
38 |
1 |
|
Редьярд Кіплінг |
ТЛ Оповідання, пейзаж. ЛК Описи природи, тварин у художній літературі та інших видах мистецтва. МТ Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за твором «Мауглі» |
Дискутує (очно або в онлайн-середовищі) на теми, пов’язані з прочитаними творами, переглянутими фільмами; дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування. |
Дискусія Завдання https://naurok.com.ua/test/redyard-kipling-maugli-za-povnim-tekstom-846512.html
|
|||||
39 |
1 |
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). |
ТЛ Поглиблення понять: пейзаж, оповідання.
Аудіокнига |
Знає цікаві факти про життя і творчість Ернеста Сетона Томпсона. Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання. Знаходить у почутому та/або прочитаному повідомленні (художньому тексті/медіатексті) |
Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком», в особах, виразне, коментоване, повторне, вибіркове або ін.), знаходження в почутому та/ або прочитаному |
|||||
40 |
1 |
|
Ернест Сетон-Томпсон |
ЛК Описи природи, тварин МТ QR-коди з підручника Audiotext, Presentation, Express до |
Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо. Формулює тему та ідею почутого та/або прочитаного повідомлення (художнього тексту/медіатексту); визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в художньому тексті/ медіатексті; розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань, які виникли в результаті сприймання художнього тексту/ медіа тексту.
|
Формулювання теми та ідеї почутого та/або |
|||||
41-42 |
2 |
|
Ернест Сетон-Томпсон |
ТЛ Оповідання, пейзаж. ЛК Описи природи, тварин у художній літературі та інших видах мистецтва. МТ QR-коди з підручника Audiotext. Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за твором «Лобо».
|
Створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах; дискутує (очно або в онлайн-середовищі) на теми, пов’язані з прочитаним твором, переглянутим фільмом; дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування. |
Підготовка відгуку про твір,
|
|||||
43 |
1 |
|
Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з оповідання «Лобо» |
|
Переказує уривок прочитаного тексту (за вибором учителя), відтворює усно зазначені події, ситуації, явища, використовує художні засоби для втілення власних творчих намірів. |
Усний переказ уривка прочитаного тексту (за вибором учителя) з акцентуванням на окремих деталях із дотриманням норм сучасної української мови. |
|||||
44 |
1 |
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Слухаємо голоси природи»,(різнорівневі завдання) |
|
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
Різні типи завдань різних рівнів (самостійно) |
|||||
Сила творчої уяви ( 10 годин) |
|||||||||||
45 |
1 |
|
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці. |
ТЛ Персонаж, герой/ героїня літературного твору. Поглиблення понять: тема та ідея художнього твору, сюжет. МТ Фільмографія: балет «Лускунчик» на музику П. Чайковського, кінофільм «Лускунчик і Мишачий король» (режисер Ф. Штойє, Німеччина, 2015),
Аудіокнига |
Знає цікаві факти про життя і творчість Ернста-Теодора-Амадея Гофмана. Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання. Аргументовано зіставляє почуте та/або прочитане із життєвим досвідом; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів |
Різні види читання (про |
|||||
46 |
1 |
|
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король .Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. |
УС Переклади творів українською мовою. Ілюстрації українських
МТ QR-код із підручника Audiotext, Presentation, Express до твору «Лускунчик і Мишачий король» |
Визначає порушені в художньому |
Визначення порушених у |
|||||
47 |
1 |
|
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822) «Лускунчик і Мишачий король. Битва добра і зла. Символічний образ ялинки. |
ТЛ Персонаж, герой/ героїня літературного твору. Поглиблення понять: тема та ідея художнього твору, сюжет. |
Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний |
Створення фанфіка або |
|||||
48-49 |
2 |
|
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822) «Лускунчик і Мишачий король. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини. |
МТ Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» |
Записує власні міркування про прочитані твори та інформацію про них з інших джерел (зокрема цифрових), створюючи постер за прочитаним твором; висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, які порушуються у художніх творах. порівнює літературних персонажів за |
Висловлення в цифровому
|
|||||
50 |
1 |
|
Елеанор Портер (1868–1920). |
ТЛ Персонаж, герой/героїня Аудіокнига |
Знає цікаві факти про життя і творчість Елеанор Портер. Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання. Аргументовано зіставляє почуте та/або прочитане із життєвим досвідом; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів |
Різні види читання (про |
|||||
51 |
1 |
|
Елеанор Портер |
УС Ілюстрації українських МТ QR-код із підручника Audiotext, Presentation, Express до твору «Полліанна» |
Визначає порушені в художньому |
Визначення порушених у |
|||||
52 |
1 |
|
Елеанор Портер |
МТ QR-код із підручника Audiotext до твору «Полліанна» |
Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо |
Висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, викликаних прочитаним/ почутим художнім текстом/ медіатекстом, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ |
|||||
53-54 |
2 |
|
Елеанор Портер |
МТ QR-коди з підручника Audiotext. Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за твором «Полліанна».
|
Записує власні міркування про прочитаний твір та інформацію про нього з інших джерел (зокрема цифрових), створюючи постер за прочитаним твором; висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, які порушуються у художніх творах. Порівнює літературних персонажів за визначеними ознаками, зокрема характеризує їхні вчинки, ставлення до інших, особливості їхньої мови тощо. |
Створення фанфіка або коміксу (проєкція власної
|
|||||
У вирі захопливих пригод ( 11 годи) |
|||||||||||
55 |
1 |
|
Марк Твен (1835–1910). «Пригоди |
ЛК Художні твори для дітей і про дітей у сучасному мистецтві. УС Переклади творів українською мовою. МТ Сучасні українські та зарубіжні письменники про літературу й читання (виступи, інтерв’ю, пости тощо). Фільмографія: кінофільм «Том Соєр» (режисер Г. Хунтгебурт, Німеччина, 2011) та ін. Аудіокнига |
Знає цікаві факти про життя і творчість про Марка Твена. Розпізнає в почутому та/або прочитаному художньому тексті/медіатексті факти, судження та аргументи; використовує елементи конспектування (зокрема визначає ключові слова та фрази в почутому та/або прочитаному повідомленні) |
Різні види читання (про |
|||||
56 |
1 |
|
Марк Твен «Пригоди |
УС Ілюстрації українських МТ QR-код із підручника Audiotext, Presentation, Express до твору «Пригоди Тома Соєра» |
Відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст почутого та/або прочитаного повідомлення; визначає спільне і різне в повідомленнях літературних персонажів (героїв/героїнь) пояснює вплив прочитаного художнього |
Відтворення основних думок |
|||||
57 |
1 |
|
Марк Твен «Пригоди |
МТ QR-код із підручника Audiotext до твору «Пригоди Тома Соєра» |
Розкриває актуальність літературного твору у контексті викликів сучасності та власних |
Розкриття актуальності |
|||||
58 |
1 |
|
Марк Твен «Пригоди |
МТ QR-код із підручника Audiotext до твору «Пригоди Тома Соєра» |
Аргументує власну оцінку прочитаного художнього тексту/медіатексту, наводячи доречні цитати; фіксує елементи |
Аргументація власної оцінки |
|||||
59 |
1 |
|
Марк Твен «Пригоди
Сміливість і |
МТ QR-коди з підручника Audiotext. Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за твором «Пригоди Тома Соєра».
|
Доповнює та/або замінює окремі частини тексту відповідно до теми і мети висловлення; удосконалює письмовий текст (власний і |
Доповнення |
|||||
60 |
1 |
|
Урок розвитку мовлення (письмово) Створення фанфіку за темами «Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті», «Том Сойєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість» Тома Сойєра» |
|
Порівнює літературних персонажів за визначеними ознаками, зокрема характеризує їхні вчинки, ставлення до інших, особливості їхньої мови тощо. |
Висловлення в письмовій формі власних почуттів, вражень, викликанихпрочитаним/почутим художнім текстом/ медіатекстом, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; створення власного письмового висловлення (кілька речень) про ставлення до вчинків персонажів із дотриманням норм сучасної української мови, добирання доречних засобів мовної виразності. |
|||||
61 |
1 |
|
Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає», «Капелюх чарівника». |
ТЛ Повість. Поглиблення понять: МТ QR-коди з підручника Audiotext.
|
Знає цікаві факти про життя і творчість Туве Янсон. Розпізнає в почутому та/або прочитаному художньому тексті/ медіатексті факти, судження та аргументи; використовує елементи конспектування (зокрема визначає ключові слова та фрази в почутому та/або прочитаному повідомленні) |
Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком», в особах, виразне, коментоване, повторне, |
|||||
62-63 |
2 |
|
Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає», «Капелюх чарівника»Чарівність художнього світу твору. |
МТ QR-код із підручника Presentation
|
Відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст почутого та/або прочитаного повідомлення; визначає спільне і різне в повідомленнях літературних персонажів (героїв/героїнь) пояснює вплив прочитаного художнього |
Відтворення основних думок |
|||||
64-65 |
2 |
|
Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає», «Капелюх чарівника» Казкові персонажі у творі. |
МТ Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» |
Розкриває актуальність літературного твору у контексті викликів сучасності та власних |
Розкриття актуальності |
|||||
66 |
1 |
|
Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає», «Капелюх чарівника» Утілення ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
МТ QR-код із підручника
|
Аргументує власну оцінку прочитаного художнього тексту/медіатексту, наводячи доречні цитати; фіксує елементи художнього тексту/ медіатексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок (у формі коміксу, аніме або ін.). |
Аргументація власної оцінки прочитаного художнього тексту/медіатексту із |
|||||
67 |
1 |
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Слухаємо голоси природи»,(різнорівневі завдання) |
|
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
Різні типи завдань різних рівнів (самостійно) |
|||||
68-69 |
2 |
|
Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь»
|
Аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=M60hRSrP4LU Книга |
Переказує (стисло) зміст художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього тексту/медіатексту, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в усній/письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом/медіатекстом, а також своє ставлення до зображених персонажів, візуалізує їх. |
Переказ змісту художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, характеристика головних героїв, важливих подій, визначення теми та провідної думки твору, перефразування реплік у діалозі персонажів; інтерпретація персонажів у діалогічному мовленні згідно з усталеними нормами сучасної української мови. |
|||||
Підсумки |
|||||||||||
70 |
1 |
|
Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. |
|
Створює самостійно (або спільно з іншими) усне повідомлення на обрану тему на підставі зібраної інформації, розрізняє відому і нову |
Створення усного повідомлення на обрану тему на підставі зібраної інформації, обговорення |
|||||
Усього за рік:
Розвиток мовлення (усно, письмово) – 4 години
Виразне декламування напам'ять – 1 година (ІІ семестр)
Діагностування (у різний спосіб) прогресу знань та компетентностей – 4 години
Додаткове читання – 4 години
Для вивчення напам'ять – Джон Кітс «Про коника та цвіркуна»
Використані джерела:
1