26 серпня о 18:00Вебінар: Навчання в умовах пандемії: рекомендації ООН та світовий досвід

Урок зі спеціальності фортепіано на тему "Художній образ музичних творів"

Про матеріал
Розробка відкритого уроку зі спеціальності фортепіано у дитячій музичній школі на тему "Художній образ музичних творів"
Перегляд файлу

Художній образ музичних творів – поняття широко відоме. Не існує єдиного і універсального визначення художнього образу музики, є різні трактування. З позиції практичної роботи в класі спеціального фортепіано умовно можна визначити музично-художній образ як форму відображення  дійсності в музиці.

Робота над музичним образом в ДМШ має свої відмінні риси в залежності від віку дитини. робота над створенням своєї власної інтерпретації тексту, розкриття свого прочитання художнього образу, закладеного в нього композитором починається з перших уроків навчання музиці. Невипадково, у багатьох сучасних дитячих посібниках для початкового навчання дітей грі на музичному інструменті використовуються нескладні пісеньки зі словами та ілюстраціями, щоб дитина ясно уявляла собі, про що мелодія і як потрібно її виконати. Подібні посібники дуже корисні і для викладачів, яким стає легше розучити з маленькою дитиною нотний текст. Ноти стають для юного музиканта не просто чорними і білими рисками на аркуші паперу, а, приміром, зайчиком, який тікає від лисички, дівчинкою, грає з м'ячиком і т. д. Таким чином, дитині стає легше висловити відповідність між виконанням і змістом мелодії, тобто, відповідність між технічними навичками і художнім образом.

 

На заняттях з молодшими школярами обов'язково вкраплювати в роботу елементи гри: змагання, «вигадки». Особливо цінується ініціатива самих дітей. Невимушене поведінку учня на уроці допоможе педагогу підібрати ключ до його душі, знайти зачіпають його уяву назви п'єс, сюжети, образи, асоціації. Допомогти можна яскравим словом, дохідливим показом, виразним жестом.

можна попросити його заспівати «колискову», пояснити призначення пісні, змалювати її характер.

Під час виконання танцювальної мелодії  запропонувати розповісти про те, що вона може відображати, намалювати окремі моменти її виконання або артистично зобразити уявну сценку.

Далі нам потрібно дати визначення емоційної характеристики сприйняття мажору (світло, радісно, оптимістично) і мінору (приглушено, сумно, сумно), що в подальшому сприяє більш точному сприйняттю характеру музичного твору. Дитина може відобразити свої асоціації, пов'язані з даним музичним твором, в малюнках. Треба розвинути творчу ініціативу, уяву і емоційність дитини для повноцінної роботи над твором.

Задум композитора – це точна і правильна передача художнього змісту твору, що можливо тільки при грамотному аналізі всіх його складових. Учневі слід проявляти в цій роботі максимум самостійності. Важливо навчити дитину тому, як правильно розбирати нотний текст, звертаючи увагу на його найдрібніші деталі, запропонувати і пояснити основні принципи роботи, навчити узагальнювати та аналізувати пройдене.

Особистість учня - при певних загальноприйнятих музичних і рухових даних (слух, ритм, пам'ять, координація, «апарат») вимагає виховання у першу чергу уваги, тобто спостережливості, зосередженості. Також необхідно виховання емоційності (вмінню слухати себе) і виховання інтелекту.

Слід звернути особливу увагу на розвиток індивідуальності учня. Після першого прочитання тексту відразу ж починається детальна робота над твором. При цьому необхідно виконання послідовних слухових завдань, для цього треба спочатку концентрувати увагу учня на чому-небудь одному і потім поступово множити елементи музичної тканини, що прослуховуються одночасно.

Спостережливість педагога допоможе йому своєчасно помітити ознаки втоми дитини і своєчасно дати учневі деяку розрядку або закінчити урок. Діти потребують частого заохочення та оцінки виконаної роботи. При цьому формулювання домашнього завдання повинна бути чіткою і ясною. Необхідно відчувати, в якому настрої учень йде з уроку, адже це може визначити якість його самостійної роботи.

Основне завдання в роботі над образом музичних творів – створити умови для художнього виконання учнем вивчених їм творів, дати можливість дитині відчути себе музикантом-художником.

В ідеалі натхнення повинно проявлятися щоразу, коли дитина звертається до музики. Педагогічною удачею буде успіх учня на естраді.

Таким чином, робота над художнім чином музичного твору повинна носити багатогранний характер, коли учень і педагог повні ентузіазму і любові до своєї справи.

 

 

Алимов:

-Галя по садочку ходила (ближе-дальше громче –тише образ движения по кругу - ищет)

-Прыг-скок (легче хлопать – играть прыгает мальчик, а не слон)

-курочка (стаккато-нон легато курочка цыплята)

-Живем мы на горах (легато, пиано, образ танцевальный )

- Казачок (форте, пиано танцуют мальчики и девочки динамикой передаем)

-ритмическое сочинение

Якунина София

-Танк (суверенно, смело, не замечая препятствий, 5 палец, отд.к.р., двумя руками)

-Песня (про конфеты Соня, папа- фантазия руки меняются)

-Вальсик (танцевальная картинка, легко, романтично, нежно)

doc
Додано
14 травня
Переглядів
110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку