1 червня о 18:00Вебінар: Медіаграмотність як структурний компонент у траєкторії професійного самовизначення учнів

Урок-змагання "Кращий слюсар"

Про матеріал
В посібнику вміщено розробку уроку з ручної слюсарної обробки металу, де запропоновано учням 8 класу тематичні питання, на які учні дають відповіді за відповідний час, які оцінюються відповідними балами
Перегляд файлу

Радивилівський ліцей № 1

 

 

 

 

 

 

 

Тематичне оцінювання

Урок – змагання «Кращий слюсар»

Тема: закріплення знань

з ручної обробки металів

8 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                     

 

 

 

                                                                                    Розробив:

вчитель технології                                        

                                                                                         Вишницький

                                                                                        Василь Ілліч

 

 

 

 

 

 

 

Радивилів 2021

В посібнику вміщено розробку уроку

 

з ручної слюсарної обробки металу,

 

де запропоновано учням 8 класу

 

тематичні питання, на які учні дають

 

відповіді за відповідний час, які

 

оцінюються відповідними балами

 

Тема. Перевірка знань умінь і навичок з ручної обробки металів

Цілі : освітня – оволодіти якістю  знань та умінь учнів із ручної обробки металів;  вміти правильного користуватися слюсарними інструментами;

розвити технічне мислення, економне використання матеріалів, бережне ставлення до інструментів;   вміти визначитись у виборі професії ливарника, металопрокатника, коваля і слюсаря-ремонтника.

Обладнання: плакати “ Розмічання металів”, “Рубання металів”, “Різання металів ножівкою”, “Обпилювання металів”, довідник із виробничих професій, слюсарні інструменти, заготовки.

Тип уроку: урок-змагання.

Об”єкт роботи: слюсарний молоток.

Хід уроку

І.   Організаційна частина.

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

   Увага! Сьогодні ми проведемо змагання під назвою “Кращий слюсар” між командами восьмих класів, які виступають під назвами “Зубило” і “Молоток”. Наше змагання буде складатися із трьох турів: теоретичного, тур правил техніки безпеки і практичного. Умови змагань: за кожну правильну відповідь команда (гравець), яка відповідає першою, отримує 2 бали, а яка відповідає другою 1 бал. Час на обдумування 10 секунд. Хто піднімає руку перший , та команда і першою дає відповідь. Дані заносяться в таблиці. Додаток 1, додаток 2.

  1. Тур (теоретичний)

Перший етап. Все про метали і сплави.

  1. У якому вигляді найбільш поширені метали у природі?

а) у чистому вигляді;   б) у вигляді сплавів;   в) у вигляді хімічних сполук.

  1. Що називають поєднанням двох або кількох металів із неметалами?

а) металевий сплав;   б) чорний метал;   в) кольровий метал.

3.   У якому випадку названо чистий метал?

а) бронза;   б) латунь;   в) залізо;   г) чавун.

4.   У якому випадку названо сплав?

а) залізо;   б) алюміній;   в) сталь;   г)олово.

5.   До якої групи належать залізо та його сплави?

      а) кольорові метали;   б) чорні метали;   в) важкі метали.

6.Який із названих металів є кольоровим?

а) залізо;   б) чавун;   в) алюміній;   г) сталь.

7. Наявність якої речовини у складі металів впливає на їхні властивості;

а) кисню;   б) заліза;   в) природних мінералів;  г) вуглецю.

У якому випадку названо фізичну властивість металу?

      а) електропровідність;   б) пружність;   в) твердість; 

У якому випадку названо механічну властивість металу;

а) теплопровідність;   б) стійкість проти корозії;   в) міцність.

У якому випадку названо технологічну властивість металу;

а) пластичність;   б) зварюваність;   в) крихкість.

Що являє собою чавун?

а) сплав заліза з вуглецем;   б) розплавлений метал;   в) призначене для переробки залізо;

Що визначає головну відмінність сталі від чавуну?

а) вміст корисних домішок;   б) вміст шкідливих домішок;   в) вміст вуглецю;

Який вміст вуглецю може бути у сталі?

а) не більше 1% ;   б) не більше 2%;   в) не більше 6%.

Яку має назву сплав міді з цинком?

а) латунь;   б) бронза;   в) дюралюміній.

Як називається процес руйнування металів і сплавів внаслідок їх взаємодії  із навколишнім середовищем?

а) старіння ;   б) корозія;   в) дифузія.

Підсумок першого етапу.

Другий етап. Слюсарні операції.

  1. Яка із названих операцій обробки металів належить до ручних слюсарних операцій?

   а) рубання;   б) точіння;   в) стругання.

  1. Яку має назву слюсарна операція, призначена для знімання шару металу із поверхні заготовки?

а) різання;   б) обпилювання;   в) рубання.

  1. Який із названих інструментів не належить до слюсарних?

а) кернер;   б) свердло;   в) долото.

  1. Як називають слюсарну операцію, за допомогою якої розділяють метал на частини без видалення стружки?

а) пиляння;   б) обпилювання;   в) рубання.

5.   Яку форму має різальна частина зубила?  

    а) конічну;   б) призматичну;   в) клиноподібну.

  1.   Який кут загострення зубила для сталі?

а) 60º;   б) 45º;   в) 35º.

  1. Яким пристроєм перевіряють кут загострення зубила?

а) кутоміром;   б) шаблоном;   в) траспортиром.

  1. Яку слюсарну операцію виконують напилком?

а) пиляння;   б) обпилювання;   в) шліфування.

  1. Що визначає поділ напилків на драчові, личкувальні і бархатні?

а) форма зубів;   б) напрям насічок на робочій поверхні;  в) щільність насічок на робочій поверхні.

  1. Яку має назву напилок із великими насічками?

а) личкувальний;   б) драчовий;   в) бархатний.

  1. Як правильно слід встановлювати полотно ножівкки?

а) нахил зубців від рукоятки;   б) нахил зубців до рукоятки;   в) любий напрям;

  1. З яких рухів складається процес різання ножівкою?

а) тільки робочий рух до себе;   б) тільки робочий рух від себе;                   в) робочий рух від себе і холостий рух до себе.

  1. Як називається інструмент для проведення ліній на поверхні металу під час розмічання?

а) рисувалка;    б) кернер;   в) голка.

  1. Якою лінійкою користуються для розмічання деталей з металу?

а) дерев”яною;   б) пластмасовою;   в) металевою.

  1. Яким інструментом розмічають місце для свердління отвору?

а) зубилом;   б) кернером;   в) напилком.

Підсумок другого етапу і першого туру.

ІІІ.   Вступний інструктаж.

         А зараз перевіримо як ви знаєте правила техніки безпеки під час обробки металів.

  1. Тур ( правила техніки безпеки).
  1. Як потрібно передавати гострі або ріжучі інструменти товаришеві?

а) гострим кінцем від себе;   б) гострим кінцем до себе;   в) як завгодно.

  1. Яке із названих правил техніки безпеки під час рубання металу неправильне?

а) зубило має бути добре загострене;   б) робоче місце треба захистити захисною сіткою;   в) ручка молотка не повинна бути цілою.

  1. Полотно ножівки у пропилі зламалось. Як ви продовжите роботу?

а) заміню полотно і буду пиляти у тому ж пропилі;   б) заміню полотно і буду пиляти з іного боку;   в) продовжу пиляти зламаним полотном.

  1. Яким способом можна насаджувати ручку на напилок;

а) рукою взяти за ручку напилка і насаджувати її на хвостовик ударами напилком об лещата;   б) надіти ручку на напилок і ручкою ударяють об верстак, тримаючи рукою за напилок;   в) насадити ручку на хвостовик напилка і молотком набивати напилок на ручку.

  1. Як прибирають робоче місце після виконання роботи;

а) здмухують ротом;   б) змітають руками;   в) змітають щіткою.

  1. Як правильно розміщують інструменти на робочому місці?

а) всі злівої сторони;   б) всі справої сторони;   в) які беруть лівою рукою – зліва, а які правою – справа.

Підсумок другого туру.

ІV.   Практична робота.

3.    Тур (практичний)

     Тема.   Обпилюваня заготовок. Оздоблення виробу.

Завдання. Закінчити виготовлення виробу (молотка). Перевірити розміри виробу за кресленням. Відшліфувати виріб.

  1. Заключний інструктаж.
  1. Аналіз практичного туру.
  2. Підсумок змагання.
  3. Визначення і нагородження переможців.
  4. Прибирання робочих місць і майстерні.
  5. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

Теоретичний тур

Додаток 1

Команди

1 – ий

етап

2 – ий

етап

3 – ій

етап

Бали

Місце

 

 

І

 

_

 

_

 

_

 

_

 

_

 

 

ІІ

 

_

 

_

 

_

 

_

 

_

 

Додаток 2           Практичний тур

 

Команди

 

Практичний тур

 

Бали

 

Місця

 

І

 

 

 

 

 

 

 

_

 

_

 

ІІ

 

 

 

 

 

 

 

_

 

_

 

doc
Додано
18 лютого
Переглядів
83
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку