Урок "Змінювання дієслів за часами"

Про матеріал
Ознайомити з часовими формами дієслів, навчити учнів розрізняти дієслова в минулому, теперішньому і майбутньому часі; розвивати вміння аналізувати, зіставляти, розвивати мовлення учнів; виховувати пізнавальний інтерес, любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Тема. Змінювання дієслів за часами

(3 клас)

Мета. Ознайомити з часовими формами дієслів, навчити учнів розрізняти дієслова в минулому, теперішньому і майбутньому часі; розвивати вміння аналізувати, зіставляти, розвивати мовлення учнів; виховувати пізнавальний інтерес, любов до рідної мови.

Обладнання. Картки із завданнями, таблиця Змінювання дієслів за часами .

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу

 

Хід уроку

 

1. Організаційний момент.

        Озвучення девізу уроку.

 Хто мову рідну хоче добре знати,

 На уроці має гарно працювати.

    - Хто з вас хоче добре знати рідну мову?

    - Я рада, що маю багато однодумців, що ви любите свою рідну мову.

 

2. Повторення вивченого.

  Індивідуальна робота з карточками. (3 учні)

1 карточка. Спиши речення. Підкресли дієслова.

   Красуня-верба першою розкриває обійми весні, вдягає 

                     золотисті сережки. А на кущах верболозу з’являється цвіт.

2 карточка. Випиши дієслова в початковій формі.

    Якщо ви помітили пожежу, необхідно сповістити про це

                     дорослих. Викликати пожежників, зателефонувати за номером

                     101. Чітко сказати адресу, за якою сталася пожежа, своє 

                     прізвище.

3 карточка. Склади речення зі слів. Підкресли граматичну основу.

   калина, в, квіток, Навесні, мереживо, вбирається, біле.

   (Навесні калина вбирається в біле мереживо  квіток.)

 

 а) Каліграфічна хвилинка.

  Завдання. Списати каліграфічно речення, вставляючи пропущені 

                           букви.

     Біля сте.ки одягла верба сере.ки.

 - Поясніть, які букви вставили.

 - Яке це речення за метою висловлювання? За інтонацією?

 - Назвіть граматичну основу речення.

 - Якою частиною мови виражений присудок?

 б) Повторення вивченого про дієслово.

 - Що таке дієслово? Наприклад.

 - З якою частиною мови найчастіше зв’язується в реченні? Наприклад.

 - Яку роль виконує в реченні?

 - Які дієслова відносяться до початкової форми? Наприклад.

 

3. Повідомлення теми уроку.

 - Сьогодні на уроці ми розширимо свої знання про дієслово, ознайомимось з новою граматичною ознакою дієслова – часом. Навчимося розрізняти дієслова в різних часових формах.

 

4. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

 а) Мозковий штурм.

  - Що вам спадає на думку, коли ви чуєте словосполучення часи дієслова?

 б) Запис речень під диктовку. Робота над реченнями.

 Петрик взяв в бібліотеці книгу. Хлопчик читає книгу. Він прочитає 

        книгу.

 - Назвіть дієслово першого речення. (Взяв)

 - Поставте до нього запитання. Коли відбувалася дія, яку називає це слово? У момент мовлення чи в минулому, до того, як ми про неї говоримо?  (Що зробив? Дія вже відбулася в минулому. Це дієслово минулого часу.)

 

 - Назвіть дієслово другого речення. (Читає) Поставте до нього запитання. Коли відбувається дія? (Що робить? Дія відбувається зараз. Це дієслово теперішнього часу.)

 

 - Назвіть дієслово третього речення. (Прочитає) Поставте до нього запитання. Коли відбудеться дія? (Що зробить? Дія відбуватиметься потім. Це дієслово майбутнього часу.)

 

 в) Робота з таблицею Змінювання дієслів за часами .

  Висновок. Дієслова змінюються за часами. Вони мають три часи:

        минулий, теперішній і майбутній. Щоб визначити час дєслова,

        потрібно поставити запитання до нього і визначити, коли

        відбувається дія.

 

Фізкультхвилинка

 

 г) Робота за підручником. (Вправа 353, с.148)

 Колективна робота.

     - Прочитайте текст.

     - Випишіть підкреслені дієслова. Поставте до них питання. Визначте час 

       дієслів.

 

5. Закріплення вивченого матеріалу.

 Творче завдання. Робота в парах.

     - Попрацюйте в парах. Спишіть текст, змінюючи дієслова в дужках так,

        щоб утворити відповідну часову форму.

      Весна швидко (крокувати) по землі. Скоро (зазеленіти) дерева. З

       теплих країв (повертати) птахи. З неба (посміхатися) лагідне                   

       сонечко.

      - Над дієсловами скорочено запишіть час.

 

6. Підсумок уроку.

 Вправа Незакінчене речення

     - На сьогоднішньому уроці я дізнався (дізналась) …

 

7. Домашнє завдання.

     С. 150, вправа 356 – І рівень.

     С. 147, вправа 355 – ІІ рівень.

doc
Додано
24 січня 2020
Переглядів
1032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку