Урок "Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ. Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою в т.ч. за станом здоров’я та з інвалідністю."

Про матеріал

Інфекції, що передаються статевим шляхом (ІПСШ) – національна проблема охорони здоров'я України. За даними МОЗ в Україні щорічно реєструється близько 400 тисяч нових випадків сифілісу, гонореї, хламідіозу, герпесу, сечостатевого мікоплазмозу, генітального кандидозу та трихомонозу. Офіційна статистка відображає, за різними оцінками, від 30% до 40% реальної кількості випадків ІПСШ. Це пов'язано зі збільшенням прихованих форм і тим, що окремі групи населення не отримують належної дерматовенерологічної допомоги. Проблему ІПСШ не можна відокремлювати від епідемії ВІЛ/СНІД в Україні, оскільки одним з основних шляхів передачі ВІЛ-інфекції є статевий. На даному уроці учні в тренінговій формі спробують знаходити відповіді на питання, що їх хвилюють

Перегляд файлу

Тема Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ. Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою в т.ч. за станом здоров’я та з інвалідністю.

Мета Розширити уявлення учнів з проблеми ІПСШ. Підвищити рівень обізнаності учнів про шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С. Ознайомити зі стадіями ВІЛ-інфекції та принципами тестування на ВІЛ-інфекцію

Обладнання:

  • Великий аркуш паперу або папір для фліпчарту і маркер для запису балів
  • Листи паперу (формат А4) і ручки для малювання груп, один лист кожній команді на один раунд гри
  • Липкі стрічки або булавки для прикріплення малюнків
  • Старі журнали, листівки, матеріал та вирізки для колажу, клей
  • Стрічка для підвішування малюнків
  • Папір і кольорові олівці
  • Просто оправа від окулярів
  • Скласти список вправ для себе.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання, встановлення позитивного настрою

II. Перевірка готовності до сприйняття нового матеріалу.

 Вправа «Про мене мої друзі кажуть…»

Ця вправа спрямована на розвиток самооцінки, демонструючи різноманітність і солідарність у групі.

Інструкції

Попросіть всіх стати в дуже широке коло.

Запросіть кого-небудь (будь-кого), зробити крок в середину кола і розказати, що він/ вона на думку друзів вміє добре робити.

Потім попросіть наступну людину зробити один крок вперед і стати в середину кола та продовжити гру.

Поради

Спочатку зробіть дуже велике коло з тим, щоб з кожним новим раундом коло поступово звужувалося. Зрештою учасники будуть стояти дуже близько один до одного..

 ІІІ. Розкриття теми уроку

Розповідь вчителя. Інфекції, що передаються статевим шляхом (ІПСШ) – національна проблема охорони здоров'я України. За даними МОЗ в Україні щорічно реєструється близько 400 тисяч нових випадків сифілісу, гонореї, хламідіозу, герпесу, сечостатевого мікоплазмозу, генітального кандидозу та трихомонозу. Офіційна статистка відображає, за різними оцінками, від 30% до 40% реальної кількості випадків ІПСШ. Це пов’язано зі збільшенням прихованих форм і тим, що окремі групи населення не отримують належної дерматовенерологічної допомоги.

Проблему ІПСШ не можна відокремлювати від епідемії ВІЛ/СНІД в Україні, оскільки одним з основних шляхів передачі ВІЛ-інфекції є статевий. Відповідно до оперативної інформації, наданої Українським центром профілактики і боротьби зі СНІДом, станом на 1 грудня 2008 року частка випадків зараження ВІЛ внаслідок введення наркотичних речовин ін’єкційним шляхом (37,3 %) вперше за останні 12 років поступилася долі випадків інфікування ВІЛ статевим шляхом, що зросла до 41,7 %. Це зумовлює необхідність інтенсифікації заходів з діагностики та лікування ІПСШ в групах ризику щодо ВІЛ з метою попередження подальшого розповсюдження ВІЛ в Україні.

За результатами численних досліджень встановлено, що наявність ІПСШ суттєво підвищує ризик передачі та інфікування ВІЛ статевим шляхом. Зокрема передачі ВІЛ сприяють сифіліс, генітальний герпес, гонорея, хламідіоз, трихомоноз, кандидоз, мікоплазмоз та інші венеричні інфекції. Ерозії та виразки, запалення, пошкодження тканин, що зумовлено ІПСШ, ослаблюють чинники захисту організму від інфікування ВІЛ.

Вправа «Поговоримо про ІПСШ»

Ця вправа використовує техніку «акваріум» техніку, щоб дослідити ставлення до сексуальних питань, включаючи ІПСШ

Інструкція

1. Підготуйте належну обстановку. Поясніть, що, хоча багато хто вважає сексуальне виховання приватною справою, право не піддаватися дискримінації на ґрунті сексуальної орієнтації є основним правом людини, і воно захищене законодавством у більшості євро-пейських країн.

2. Роздайте аркуші паперу і ручки і попросіть людей записати будь-які питання, що виникли, про секс, ВІЛ-інфекцію, ІПСШ, статеві відмінності в цілому, і покласти свої папірці в капелюх. Питання повинні бути анонімними.

3. Поясніть, що ця вправа пов’язана з вивченням відношення питань сексуального виховання. Кожен має право висловлювати думки, які можуть бути звичайними або нетрадиційними, суперечливими або такими, що ставлять під сумнів норми їх суспільства. Люди можуть представити точку зору, з якою вони згодні, або з якою вони не згодні, не боючись насмішок або зневаги.

4. Помістіть три стільці півколом перед групою. Вони призначені для трьох співрозмовників, які перебувають в «акваріумі». Решта групи — спостерігачі.

5. Поясніть, що ви почнете із запрошення двох бажаючих приєднатися до вашої бесіди в «акваріумі». Якщо в будь-який момент хтось ще забажає приєднатися до вас, то  він може це зробити, але оскільки одночасно в «акваріумі» може перебувати лише три рибки одночасно, то комусь доведеться помінятись. Той, хто бажає приєднатися до розмови має вийти вперед і легенько постукати одного із «співрозмовників» по плечу. Вони міняються місцями, і попередній «співрозмовник стає спостерігачем».

6. Всі бажаючі висловити свою думку запрошуються вийти вперед, але вони також можуть висловлювати думку інших, яку не обов’язково вони поділяють. Таким чином, точки зору, які є суперечливими, «політично некоректними», або немислимими, можна висловлювати і докладно обговорювати тему з різних точок зору. Підкресліть, що образливі або шкідливі коментарі, на адресу людей в групі, не допускаються.

7. Попросіть бажаючого витягти питання з капелюха і почати його обговорювати. Нехай обговорення йтиме до тих пір, поки люди не вичерпають тему і учасники почнуть повторюватись.

8. Потім запросіть наступних трьох бажаючих почати обговорення ще одного питання за тими ж правилами, що й раніше.

Ваша роль у виконанні вправи має вирішальне значення для створення загальної атмосфери

Вправа «Змініть свої окуляри»

Інструкція

1. Колективно обговоріть з учнями життя знедолених людей, які живуть на межі суспільства, наприклад, інвалідів або безхатченків.

2. Попросіть кожного з учня обрати таку особу, про яку їм буде цікаво дізнатися, та поясніть, що зараз вони мають вийти на вулицю та дослідити світ очима тієї особи.

3. Зверніть їх увагу, що важливо не виконувати роль, а вийти та представити, як це бути іншою людиною. Як це відчувати себе іншою людиною? Наприклад, чи зможуть вони скористатися усіма культурно-побутовими об’єктами? Де б вони купували хліб (якщо б змогли собі це дозволити)? Де б вони жили?

4. Якщо ви маєте декілька окулярів, роздайте їх! Скажіть учасникам, що коли вони будуть ходити по місцевості, вони мають записувати на відповідних листках все що сп остерігають Домовтеся з кожним про час повернення.

5. Після повернення, попросіть кожного учасника підвісити свої записи  на стрічку..

6. Коли всі нотатки будуть виставлені на огляд, запропонуйте кожному презентувати своє бачення.

Сідаємо в коли і спробуємо відповісти на наступні питання.

 Що відбувалося? Чи сподобалась їм вправа? Чому?

 Що з того, про що вони дізналися, здивувало їх найбільше?

 Чому ви обрали саме цей приклад?

 Які упереджені думки або стереотипи ви мали про людей, яких ви обрали? Який вплив це мало на те, як ви виконували завдання і те, що ви «обрали побачити»?

 Чи змусило вас завдання якоюсь мірою співчувати тій особі, яка перебуває на межі? Чому?

 Що нового ви дізналися про себе?

Тепер переходьте до обговорення більш широких питань:

 «Я знаю, що я не бачу речі такими, як вони є, я бачу їх такими, якою є я». Який вплив мають наші стереотипи та вірування на те, як ми бачимо світ довкола нас?

Інструкцією рекомендується індивідуальне виконання вправи, проте її можна також виконувати і малими групами.

За наявності часу, запропонуйте учасникам, коли вони повернуться, вигадати історію про особу, та показати її як пантоміму.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Думки з  капелюха»

Коротко нагадайте що відбувалося на занятті.

Попросіть учнів сісти в коло.

Підготуйте кілька  карток  з  питаннями 

Найцікавішим було..... а найнуднішим було....

Мені зовсім не сподобалося..., а більш за все мені сподобалося....покладіть їх у капелюх. Капелюх передавайте по колу або помістіть його в середину кола. Кожний учасник має вийняти картку та закінчити речення. .

Використані джерела:

  1. http://www.geograf.com.ua/human/school-course/401-globalni-problemi-lyudstva
  2.  https://phc.org.ua/pages/diseases/other_social_diseases/std/std-treatment
  3. http://humra.org/wp-content/uploads/2016/03/compass_UA.pdf
  4.  

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
31 липня 2018
Переглядів
7177
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку