Урок "Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками."

Про матеріал

Під час уроку, що проводиться за методикою тренінгового навчання, учні досліджуютьвласну мережу стосунків, поставивши себе в середині, а навколо всіх тих, з ким вони мають стосунки (батьки, брати, сестри, однокласники, сусіди, вчителі, друзі...). За допомогою певних технологій розбудовують власні правилах гарних стосунків.

Перегляд файлу

Тема Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками.

Мета Розширити уявлення про міжособистісні стосунки. Ознайомити з принципами формування міжособистісних стосунків. Вчити ефективно спілкуватися, будувати міжособистісні стосунки з дорослими та однолітками

Обладнання:

  • Великий аркуш паперу або папір для фліпчарту і маркер для запису балів
  • Листи паперу (формат А4) і ручки для малювання груп, один лист кожній команді на один раунд гри
  • Липкі стрічки або булавки для прикріплення малюнків
  • Папір і кольорові олівці
  • Скласти список прав для себе.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання, встановлення позитивного настрою

II. Перевірка готовності до сприйняття нового матеріалу.

 Вправа «Гра в асоціації»

Мета: розтопити лід, налаштувати на урок

Один з видів мозкового штурму, який можна використати як криголам. Учні сідають у коло, і ведучий називає ключове слово,  що є основним в майбутньому обговоренні питання «СТОСУНКИ». Далі кожен учень по черзі назива своє імʼя, повторює ключове слово і швидко називає власне слово, що асоціюється зі словом стосунки. Для ускладнення та урізноманітнення гри кожен учасник може називати асоціацію зі словом попереднього гравця.,

ІІІ. Розкриття теми уроку

Розповідь вчителя.

Вправа «Власне поле конфліктів»

Мета: учасники знайомляться зі зразками конфліктів і стратегіями вирішення конфліктів.

 Хід проведення: учасники малюють власну мережу стосунків, поставивши себе в середині, а навколо всіх тих, з ким вони мають стосунки (батьки, брати, сестри, однокласники, сусіди, вчителі, друзі...). За допомогою різних сполучень від себе до тих людей вони показують, які ці стосунки:

 • мало конфліктів (пряма лінія)

• як коли (хвиля)

• багато конфліктів (зигзаг) Чим сильніші конфлікти, тим гостріші хвилі і зигзаги. Поряд зі сторонами конфліктів вони напишуть стратегії, що застосовують для вирішення конфліктів. Спробуємо поміркувати над тими моментами, де є конфлікти.

В парах  учні обмінюються думками щодо питань:

Які сторони залучені в конфлікт? Що грає роль у конфлікті ззовні? Що відбувається всередині мене?

Вправа «Слон і сліпі»

В основу вправи покладено притчу, яка допомагає усвідомити, що в кожного з нас є лише певна частина загальної картини, і що численні способи сприйняття світу є цінними самі по собі.

Інструкція

Розкажіть учням таку історію:

Якось в одному селищі жило собі шестеро сліпих. Одного дня вони почули, що до селища забрів слон. Сліпі гадки не мали, що то за тварина. Вони не могли побачити слона, але все ж вирішили піти й дізнатися про нього більше. Коли вони зустріли слона, кожен спробував доторкнутися до нього, аби зрозуміти, що він собою являє.

Слон і шестеро сліпих

 Слон – це стовп, – сказав перший чоловік, який тримався за його ногу.

 Та ні, він схожий на мотузку, – відповів дургий, який доторкнувся до хвоста.

 Та що ви, слон схожий на товсту гілку на дереві, – вигукнув третій, що доторкнувся до хобота.

 Він схожий на велике віяло, – заперечив четвертий сліпий, який доторкнувся до вуха слона.

  Він схожий на велику стіну, – не погоджувався п’ятий, який доторкнувся до тулуба слона.

 Він схожий на суцільну трубку, – відповів на це шостий чоловік, який доторкнувся до бивня.

Тут вони почали сперечатися про те, який слон насправді й кожен наполягав на своїй правоті. Кожен чим далі тим дужче намагався перекричати інших, переконаний, що саме його думка єдино правильна.

Підбиття підсумків

 Почніть розмову такими запитаннями щодо цієї притчі.

 Хто був правий? (Усі? Ніхто?)

 Хто говорив правду?

 Що відбувалося в цій притчі?

 Вислухавши декілька відповідей і думок групи, ознайомте учасників з поняттям «точка зору», якщо під час уроку воно ще не вживалося. Зверніть увагу на те, що кожен сліпий мав власну точку зору.

 Продовжіть обговорення таким запитанням:

«Як вони можуть краще зрозуміти, що собою являє слон?»

 Поміркуйте про цінність різних точок зору і те, як можна їх розкрити – обмінюючись знаннями й досвідом і запитуючи інших. У цьому модулі розповідається про те, як робити це ефективно.

 Наостанок запитайте: «Що ще може символізувати цей слон?»

Вправа Записи на стіні

Учитель записує «Принципи ефективного спілкування» для обговорення, бажано на чистій, глухій стіні. Учасники записують свої ідеї на невеличких папірцях (наприклад, стикерах), та прикріплюють їх на стіні. Перевагою цього методу є те, що кожен учасник має змогу зосередитись і сформулювати свої думки, не перебуваючи під впливом інших учасників. Крім цього, папірці з ідеями дуже зручно розділити на групи для їх подальшого обговорення.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Подібність і відмінність»

Вчитель: « Люди спілкуються, бо вони схожі або відмінні один від одного. Давайте знайдемо відмінності і схожість один з одним. Кожен з вас повинен вимовити фазу, звертаючись до сусіда справа: “Ми з тобою схожі, тим що … (називається будь – яка ознака “схожості “), але на відміну від тебе я … (називається будь – якої ознака “відмінності “). Наприклад: “Ми з тобою схожі, тим що любимо тварин, а особливо кішок, але на відміну від тебе я люблю їсти пломбір з солоним огірком.

Використані джерела:

  1. http://dlse.multycourse.com.ua/ua/page/19/114
  2.  http://humra.org/wp-content/uploads/2016/03/compass_UA.pdf
  3.  

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
31 липня 2018
Переглядів
4258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку