Урок «Сучаснісна реальність і вибір професії»

Про матеріал

Урок для дев'ятикласників –учнів старших класів,яким скоро слід вибрати навчальний заклад, для здобуття майбутньої професії. Хто має великий вплив на них при виборі, до чієї думки слід дослухатись? Рішення приймаєте ви, але на них впливає багато факторів. На даному уроці, учні під керівництвом вчителя висловлять свої думки на короткочасних дебатах з проблеми Вплив друзів на вибір професії.

Перегляд файлу

 

Тема «Сучаснісна реальність і вибір професії»

Мета Розширити уявлення учнів про необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями та перспективами на ринку праці, допомогти старшокласникам усвідомити поняття сучасності, реальності, сучасної реальності, систематизувати проблеми з якими стикається сучасна молодь та проаналізувати, хто позитивно (негативно) впливає на вибір професії.

Обладнання. Папір двох кольорів, маркери, ножиці, магніти, фліпчарт.

ХІД заняття

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання, встановлення позитивного настрою

2. Виступ вчителя про сучасність

Що таке сучасність? Готуючись до уроку, я думала, думала, навідь хотіла в тлумачний словник переглянути, а потім вирішила зробити експромт від себе. Сучасність це світанки і заходи, це подорожі, їзда на велосипеді, автобусі, автомобілі  з музикою у вухах і вітром у волоссі, це танці під дощем, це сміх до болю в животі, прослуховування улюблених пісень і читання хороших книг, посмішки без приводу, довгі розмови, це печиво з чаєм, у хвилини відпочинку після довгого важкого дня, блискіт в очах. Сучасність – це люди, які пам'ятають, що ти п'єш чай без цукру і ненавидиш цибулю. Це наше село,  школа посеред села, учні, які не завжди розуміють, що хочу я, це нові знайомста, нові проблеми і шляхи їх подолання. 

Руханка Мій острів

Для того, щоб гості з нами познайомились, я пропоную, кожному уявити, що ми збираємось на канікули на острів. Вам з собою можна взяти предмет який починається з тої літери, що і ваше імʼя. Наприклад: Інна з собою на острів візьму іграшку-подушку. Подумайте і продовжіть.

Обʼєднання в 2 групи День, ніч

 Вправа Очікувані результати навчання

• Розуміння поняття громади і зв’язків між локальним і глобальним

• Здатність визначати ключових зацікавлених сторін в громаді: системи і навички системного мислення

Опис

Проста й весела вправа на основі дитячої карткової гри. Організована в форматі командного змагання, під час якого учасники шукають зв’язки між локальними і глобальними проблемами.

Підготовка й обладнання

Папір чи офісні папірці для нотаток, ручки.

Порядок виконання

1. Повідомте групі, що вони візьмуть участь у змаганні двох команд, але не пояснюйте мету вправи.

2. Поділіть групу на дві команди. Не пояснюйте навіщо; дайте інструкції командам окремо, щоб одна не чула завдання другої. Попросіть одну команду записати максимальну кількість локальних проблем, скільки вони зможуть згадати. Друга команда має записати максимальну кількість глобальних проблем. Проблеми записують по одній на папірець (або шматок паперу). Дайте командам три-чотири хвилини і перед тим, як їх зупинити, переконайтеся в тому, що в кожної команди вже є купка з мінімум 20 проблем.

3. Запропонуйте командам придумати собі назву, й запишіть ці назви у верхній частині аркуша для фліп-чарту. Проведіть між назвами вертикальну лінію посередині. Це таблиця для запису балів.

4. Попросіть команди сісти в ряд одна навпроти другої та поясніть цілі й правила:

5. У цій грі, що називається «глобальний снап», потрібно знайти зв’язки між локальним і глобальним. В однієї команди є список локальних проблем, а в другої – глобальних. Члени команд сидять двома рядами обличчям до опонентів. Проблеми, які вони записали, починають зачитувати з кінця ряду.

6. Член однієї команди зачитує верхню проблему з їхньої купки, і учасник з другої команди зачитує верхню проблему з їхньої купки. Якщо хтось помічає зв'язок між цими двома проблемами, він(вона) вигукує «Снап». Особу, яка сказала (або вигукнула!) «Снап» першою, просять пояснити, як на її думку, ці проблеми повязані між собою. Якщо аргументація переконлива, відовідна команда отримує 1 бал. Якщо зв'язок встановити неможливо, або якщо він непереконливий, дайте можливість протилежній команді пояснити зв'язок і завоювати бал.

7. Якщо ніхто не говорить «Снап» або коли бал присуджено, купки переходять до наступної особи в ряду кожної команди і процес повторюється.

Підбиття підсумків

• Що ми дізналися про зв’язки між локальним і глобальним?

• Які нинішні глобальні події впливають на наше життя на локальному рівні?

• Які події на локальному рівні мають глобальні наслідки?

  • Що дає нам дана вправа?

Руханка

«Машинки»:
– Гра «машинки» полягає у тому, що машинка керується за допомогою команд свого хазяїна, що він говоре, так вона і діє. Зараз ми проведемо конкурс на кращого хазяїна машинки і кращу «машинку», тобто, на кращого керівника і виконавця.

Завдання хазяїна – чітко давати команди своїй «машинці», дбайливо відноситись до неї, намагатися, щоб з нею нічого поганого не трапилось, тобто, не попала ні в яку аварію, не з ким і не чим не зіткнулась. Бо за кожне таке зіткнення пара отримує штрафний жетон.

У класі розставляються стільці, що відіграють роль різних перепон на шляху «машинки» до свого хазяїна. Учасники що в парах стають напроти один одного на визначеній відстані, той хто в ролі «машинки» надягає на очі пов’язку, він повинен почути голос свого «хазяїна» і, чітко виконуючи його команди, «доїхати» до нього. 6-7 пар виконують завдання одночасно, потім пари міняються ролями. Роль журі при кожній парі виконують учасники другої команди (вони дають штрафні жетони за «аварії»). Потім команди міняються місцями.

Запитання для обговорення:
– Що легше дається: керування іншими, чи виконання настанов-команд?
– Хто ж виявився кращим керівником, а хто – виконавцем?
– Які якості допомогли справитися з завданням керувати і виконувати

Об’єднуємося в 3 групи. Червоний, жовтий, зелений.

Щоб подолати проблеми сучасності в суспільстві на певних рівнях приймають рішення, які потім виконують. Я теж запропоную Вам навчитись  приймати рішення.

Роздаю картки по одному набору на столи. Всі всідаються, розбирають картки  і починають слухати історію. Рената переїхала в  незнайоме місто, де отримала у спадок двохкімнатну квартиру. Щоб заощадити кошти на утримання квартири, вирішила здати одну кімнату  в оренду. Написала оголошення в соціальних мережах, де попросила розповісти про себе. На оголошення відгукнулось 12 осіб. Увага я зараз зачитаю претендентів на прожиття в сусідній кімнаті Ренати. Ви повинні послухати, уявити себе на місці Ренати  і зробити свій вибір. Всього 4  особи.

Вчитель зачитує оголошення.

 

Який ми можемо зробити висновок, що кожного разу впливало на наші рішення.

Руханка

«Вибери...» (10 хв)

Якщо треба об'єднати учасників групи в чотири підгрупи, викликаються чотири учня.

Ведучий ставить запитання: «Кого би ви взяли із собою в похід?». Добровольці вибирають по одній людині у свою команду. Тим, кого вибрали, задається наступне питання: «Кому б ви довірили нести рюкзак?». Інші запитання ведучий може придумати сам, а може скористатися наступними: «З ким би ви поділилися яблуком?», «Кому б ви довірили свою таємницю?».

Якщо залишається кілька людей, яких не вибрали, можна запропонувати їм самим визначити команду, в якій вони б хотіли працювати.

Отже рішення приймаємо ми, але на них впливає багато факторів. Всі ви –учні старших класів і скоро вам слід вибрати навчальний заклад, для здобуття майбутньої професії. Хто має великий вплив на вас при виборі, до чієї думки слід дослухатись?

Ви вже об’єднались в групи. Сьогодні ми спробуємо організувати короткочасні дебати з проблеми Вплив друзів на вибір професії.

Команда «За», вони повинні про аргументувати всіх присутніх, про те що при виборі професії  слід врахувати  думку друзів.

Команда «Проти», які доведуть, що думка друзів не має ніякого позитиву і її не слід враховувати при виборі професії.

Команда «Питання для «ЗА», члени даної команди , «НЕ ЗА», вони сумніваються

Команда «Питання для «Проти», члени даної команди , «НЕ ПРОТИ», вони сумніваються

Якщо є час, можна перехресні питання, готуємо по 4-5 аргументи.

Не забуваємо, що до складу команд, які готують аргументи входять візитер, батіг, аргументатор-доповідач і його помічники. Гості повинні побачити це в дії.

Шановні гості! По закінченні наших короткочасних дебатів ви повинні сказати, яка команда була переконливіша.

Сьогодні ми з вами спробували коротко згадати про проблеми нашого сьогодення, говорили про влив на вибір нашого рішення, що допоможе розв’язати певні проблеми. Спільно ми дебатували  з приводу впливу думки друзів, на вибір майбутньої професії.  Підведення підсумків, рефлексія.

Прийшов час притчі.

Один мудрий чоловік в зимову пору перевозив на  возі матір з дитям. Дорога була далека, мороз – сильним. І чоловік побачив, що мати з дитям замерзають біля нього на возі. Обличчя побіліло, під очима в обох сині кола,вони втрачають свідомість. Мудрий чоловік ненароком зіштовхнув своїх супутників і поїхав далі. Мати підвелась, схватила дитя за руку і почала бігти гукаючи до чоловіка, а він поїхав. Мати з дитиною йшли, бігли, намагались наздогнати… Пройшло трішки часу, чоловік чи то розвернув воза, чи десь просто зачекав, але мати з дитиною забрались обоє розчервонівші до возу. Почали сварити чолов’ягу. А він їм у відповідь: «Так треба було, інакше б ви замерзли».

 Я не кидала вас у сніг, я не тікала від вас, я просто з вами спробувала акцентувати важливі життєві факти на порозі самостійного життя.

Щоб поставити жирну крапку. Я попрошу, щоб всі учні подумали і назвали по одному прикметнику, який дасть оцінку проведеному занятті.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нагородна Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
31 липня 2018
Переглядів
688
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку