Уроку з навколишнього світу за педагогічною технологією «Росток» Тема "Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини."

Про матеріал
Конспект уроку з навколишнього світу за педагогічною технологією «Росток» з теми "Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини." Спрямований дати дітям уявлення про ґрунт, склад ґрунту застосовуючи методи дослідницької діяльності, продемонструвати властивості ґрунту.
Перегляд файлу

Конспект уроку з навколишнього світу за педагогічною технологією «Росток»

Тема: Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини.

Мета: дати дітям уявлення про ґрунт, склад ґрунту застосовуючи методи дослідницької діяльності, продемонструвати властивості ґрунту; розповісти про значення ґрунту для життя рослин, тварин та людей; розвивати увагу, уяву, мовлення; сприяти вихованню пошани до землі.

Обладнання: підручник, кольорові олівці, склянки з водою, ґрунт.

Зміст уроку

І. Самовизначення діяльності.

1. Ранкове коло

Погляньте у віконечко. (Діти протягують руку).
Чомусь сховалось сонечко. (Знизують плечима).
А ми засвітимо сонечко. (Показують на себе).
Таке велике сонечко. (Руки в сторони).
Таке веселе сонечко. (Посміхаються один одному).
Я – сонечко! (Показують на себе).
Ти – сонечко! (Показують один на одного).
Ми – сонечка! (Беруться за руки).
Ми – світимося всі!

ІІ. Актуалізація опорних знань
       1) Хвилинка спостережень

  • Який день тижня сьогодні?
  • Яке число?
  • Який місяць? А рік?
  • Яка пора року?
  • Дітки, погляньте у віконце, скажіть, яка сьогодні погода?
  • Яке небо кольором?
  • Чи були опади?
  • Яка температура?

     2) Гра «Я почну, а ти завершуй»

-  Повітря є… (прозорим).
- Без повітря не можуть жити… (рослини, тварини, люди).
- Вітер це – рух… (повітря).

3) Створення проблемної ситуації

Розповідь вчителя.

  • Є на світі дивовижна комора. Поклади в неї навесні мішок зерна, а восени замість одного мішка в коморі вже двадцять. Відро картоплі, в дивовижній коморі, перетворюється на двадцять відер, жменька насіння – на велику купу огірків, редиски, помідорів.
  •  Казка це або ні? (відповіді дітей)
  • Не казка. Дивовижна комора існує насправді. Ви вже, мабуть, здогадалися, що називається… (Ґрунт)

ІІІ. Повідомлення теми..

  • Сьогодні на уроці ми поговоримо про ґрунт. Дізнаємося його склад, значення ґрунту в  житті людей, тварин та рослин.

ІV.Постановка мети уроку

  • Діти пропоную поставити перед собою мету: «Що я хочу дізнатись сьогодні на уроці про ґрунт?»

Руханка

V. Відкриття «нових» знань.

  1. Бесіда за темою «Ґрунт».
  • Як ви розумієте, що таке ґрунт?
  • Як ти думаєш, з чого утворюється ґрунт?
  • Для яких тварин ґрунт є домівкою?
  • На вашу думку, чим пахне земля?
  • Що означає «родючий ґрунт»?
  • Чи є в ґрунті повітря? Вода?
  1. Розповідь вчителя.
    Споконвіку поклонялася людина землі, я точніше ґрунту.

Землю називають матінкою – годівницею, їх народ присвятив багато легенд та билин, її оспівували у поемах і піснях. Ґрунт є основним багатством людини. Земля годує людину, одягає, дає притулок.Ґрунт можна називати шкірою нашої планети. Це найтонша жива плівка. На ґрунті розташовуються сотні мільйонів гектарів лісів, величезні масиви трав, степів і сільськогосподарських культур. Це – те, без чого неможливе життя тварини і людини.

 

group-of-people-illustration-set_52683-33806.jpg- Схема на дошці.

image103.jpgimage076.jpgunnamed.jpg

 Тварини Люди

 

 


Ґрунт дає домівку різним тваринам (кріт, хрущ, черв’яки). Також тут ростуть рослини, якими харчуються тварини та люди.

Руханка

VІ. Включення «нового» в систему знань.

  • Проведення дослідів
  1. «Чи є повітря у ґрунті?»img20210412_13003795.jpg
    Мета: перевірити чи є повітря у ґрунті.

Обладнання: склянка води, грудка ґрунту.

Хід досліду:

  1. Взяти склянку води та грудку ґрунту.
  2. Кинути у воду ґрунт.
  3. Спостерігаємо за бульбашками.
  4. Зробити висновок.
  • Якщо з ґрунту підіймаються бульбашки – то у ґрунті є повітря.
    Висновок: у ґрунті є повітря.
  1. img20210412_13013761.jpgВизначаємо склад ґрунту.

Мета: дізнатися з чого складається ґрунт.

Обладнання: склянка води, грудка ґрунту.

Хід досліду:

  1. Взяти склянку води та грудку ґрунту.
  2. Кинути у воду ґрунт.
  3. Спостерігаємо.
  4. Зробити висновок.
  • Чекаємо поки розчинитьсяґрунт і спостерігаємо, що залишиться на поверхні води.

Висновок:ґрунт складається з: глини, піску, гумусу(решток тварин та рослин).

VІІ. Включення у систему знань і повторення.

  1. Робота впідручнику (с.32, завдання 8,9)

img20210416_14172798.jpg


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІІ. Рефлексія діяльності

  1. Поділись враженням.
  • Що нове для себе  відкрили сьогодні  на уроці?
  • Що найбільше вразило і запам’яталося?

2. Робота з LEGO

  • Покажіть, за допомогою, цеглинок LEGO, чи сподобався вам урок.

011.pngБез названия (1).jpgБез названия.jpg

 

– Так.
– Ні.
– Байдуже.

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку