Конспект уроку з навколишнього світу за педагогічною технологією «Росток»
Тема: Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини.
Мета: дати дітям уявлення про ґрунт, склад ґрунту застосовуючи методи дослідницької діяльності, продемонструвати властивості ґрунту; розповісти про значення ґрунту для життя рослин, тварин та людей; розвивати увагу, уяву, мовлення; сприяти вихованню пошани до землі.
Обладнання: підручник, кольорові олівці, склянки з водою, ґрунт.
Зміст уроку
І. Самовизначення діяльності.
1. Ранкове коло
Погляньте у віконечко. (Діти протягують руку).
Чомусь сховалось сонечко. (Знизують плечима).
А ми засвітимо сонечко. (Показують на себе).
Таке велике сонечко. (Руки в сторони).
Таке веселе сонечко. (Посміхаються один одному).
Я – сонечко! (Показують на себе).
Ти – сонечко! (Показують один на одного).
Ми – сонечка! (Беруться за руки).
Ми – світимося всі!
ІІ. Актуалізація опорних знань
1) Хвилинка спостережень
2) Гра «Я почну, а ти завершуй»
- Повітря є… (прозорим).
- Без повітря не можуть жити… (рослини, тварини, люди).
- Вітер це – рух… (повітря).
3) Створення проблемної ситуації
Розповідь вчителя.
ІІІ. Повідомлення теми..
ІV.Постановка мети уроку
Руханка
V. Відкриття «нових» знань.
Землю називають матінкою – годівницею, їх народ присвятив багато легенд та билин, її оспівували у поемах і піснях. Ґрунт є основним багатством людини. Земля годує людину, одягає, дає притулок.Ґрунт можна називати шкірою нашої планети. Це найтонша жива плівка. На ґрунті розташовуються сотні мільйонів гектарів лісів, величезні масиви трав, степів і сільськогосподарських культур. Це – те, без чого неможливе життя тварини і людини.
- Схема на дошці.
Тварини Люди
Ґрунт дає домівку різним тваринам (кріт, хрущ, черв’яки). Також тут ростуть рослини, якими харчуються тварини та люди.
Руханка
VІ. Включення «нового» в систему знань.
Обладнання: склянка води, грудка ґрунту.
Хід досліду:
Мета: дізнатися з чого складається ґрунт.
Обладнання: склянка води, грудка ґрунту.
Хід досліду:
Висновок:ґрунт складається з: глини, піску, гумусу(решток тварин та рослин).
VІІ. Включення у систему знань і повторення.
VІІІ. Рефлексія діяльності
2. Робота з LEGO
– Так.
– Ні.
– Байдуже.