Буковецька гімназія
Верховинського району Івано-Франківської області
Діагностичні роботи
для оцінювання результатів навчання
учнів 5 класу
_______________________________________
ПІ
За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Зарубіжна література. 5 клас» ( авт. О. Ніколенко, Л. Мацевко-Бекерська, Н. Рудніцька)
2023-2024н.р
Контрольна робота №1
Вступ. Скарбниця народних казок
Знання
Вибери правильну відповідь
1. Фольклорний твір:
А розвивається в усній формі
Б має конкретного автора
В представлений у письмовому вигляді
2. Народна казка- це:
А стислий влучний вислів повчального змісту
Б усна народна оповідь про вигадані події
В різновид усної народної творчості, в якому поєднуються елементи словесного і музичного мистецтва
Г існує в одному сталому варіанті
3. Чудесне народження героя казки "Момотаро, або Хлопчик-Персик" пов'язане з плодом:
А апельсина
Б персика
В ківі
Г сливи
4. У казці «Фарбований шакал» засуджується:
А образ поміщика і його життя
Б ставлення шакала до своїх родичів
В вчинок шакала по відношенню до всіх звірів
Г ставлення шакала до людей
5. Із самого малечку Малян мріяв про те, щоб:
А навчитися писати
Б навчитися читати
В навчитися малювати
Г навчитися співати
6. Укажи вид казки "Пані Метелиця"
А соціально-побутова
Б чарівна
В про тварин
Г історична
Уміння
7. Установіть відповідність.(з’єднай)
Герой/ героїня Риси характеру
1 Синдбад сміливість, справедливість
2 Момотаро винахідливість, любов до мандрів
3 падчірка працьовитість, доброта
4 ледащиця ледарство, жадібність
8. Персонаж Предмет
1 Момотаро меч
2 падчірка починок
3 Малян пензлик
4 Синдбад канат
Кому належать висловлювання(запишіть ім’я персонажа)
"Хіба коли бідний, то й малювати не дозволяється"______________
"Уміла вкинути починок, то зараз же лізь і дістань його"______________
"А чого ти боїшся, люба дитино? Залишайся в мене, а якщо добре впораєшся з хатньою роботою, то й тобі буде добре"_______________
"Я вирушаю підкоряти Острів Чудовиськ. Спечіть мені, будь ласка, найбільших в Японії коржів"___________
Ставлення
Завдання 10-11відкритої форми
10. Які чесноти утверджуються в казці "Синдбад-Мореплавець?
(3-5слів) ____________________________________________________________
____________________________________________________________
11. Охарактеризуйте образ Маляна (2-3 речення)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Цінності
Завдання 12 відкритої форми
12. Що схвалюється, а що засуджується в народних казках? (на прикладі однієї із прочитаних казок, 7-8 речень)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота №2
«Літературні казки світу»
Знання
1. Чому Кай із казки Г.К. Андерсена «Снігова королева» різко змінився?
А) у його серце потрапив осколок чарівного дзеркала
Б) його зачарував троль
В) у нього настав «перехідний період»
2. Які квіти росли в будиночку бабусі Кая і Герди?
А) фіалки
Б) троянди
В) жоржини
3. Яке слово не міг скласти Кай?
А) вічність
Б) любов
В) дружба
4. Чому Хлопчик-Зірка з однойменної казки О. Уайльда перетворився на потвору?
А) через помсту чаклуна
Б) через те, що знущався над звірами та птахами
В) тому що зрікся своєї матері
5. Хто допомагав Хлопчику-Зірці у пошуку монет?
А) лис
Б) шакал
В) заєць
6. Кому віддавав знайдені монети Хлопчик-Зірка?
А) чаклуну
Б) вартовому
В) прокаженому
7. Скільки років правив королівством Хлопчик-Зірка?
А) три роки
Б) дев’ять років
В) тридцять три роки
8. Коли Чарлі, герой твору Р. Дала «Чарлі й шоколадна фабрика», міг поласувати шоколадом?
А) на свій день народження
Б) завжди
В) у дні народження кожного із членів родини Бекетів
9. Чому містер Вонка покарав дітей, які разом з Чарлі потрапили на шоколадну фабрику?
А) намагалися розкрити секрет містера Вонки
Б) мали шкідливі звички, не слухали батьків
В) образили Чарлі
Уміння
10. Установіть відповідність
1 Герда А «Принеси мені монету з білого золота…»
2 Хлопчик-зірка Б «Я її посаджу у теплу піч і вона розтане !»
3 Чаклун В « Яке ж це чудо! Який чудовий смак!»
4 Кай Г « Нарешті я тебе знайшла!»
5 Чарлі Д « «Це ж ти втретє виручаєш мене !
Теорія літератури
11. Продовжіть речення.
Літературна казка – це ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Алегорія – це ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Приклад:____________________________________________________
Цінності
9. Дайте характеристику одному із літературних героїв ( на ваш розсуд, із літературної казки, яку ми вивчали) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота №3
«Слухаємо голоси природи»
І рівень
У завданнях 1-10 виберіть ОДИН правильний варіант відповіді.
1.Вірш «Задзвени із глибини» написав
А). Дж. Кітс; Б). Г. Гейне; В). Р. Кіплінг
2. Що таке пейзаж?
А) опис картини; Б) опис природи ; В) опис інтер’єра будинку.
3.Дж. Р. Кіплінг – письменник:
А)Індійський; Б) Англійський; В) Іспанський
4. Хто був головним ворогом Мауглі?
А)Шакал; Б) Тигр; В)Ведмідь
5. Що означає ім’я Ленгрі, яке мати дала Шер-Ханові у дитинстві?
А) Могутній Б)Кульгавий В) Жорстокий
6. Й.В.Гетте написав:
А). «Мауглі»; Б). «Нічна пісня подорожнього»; В). «Задзвени із глибини»
7. Назва місцевості Курумпо походить від
А). Назви місцевої річки Б). Назви гірського масиву В). Імені власника
8. Яким м'ясом ласували вовки зі зграї Лобо?
А) будь - яким, лише свіжим ;Б) Олениною; В) найніжнішим м'ясом телиці .
9. Що означає ім’я Мауглі?
А) жабеня; Б)вовченя; В) ведмежа.
10.Укажіть автора твору « Мауглі»?
А) Г. Гейне; Б) Редьярд Кіплінг; В) Ернест Сетон- Томпсон
ІІ рівень
Завдання на встановлення відповідності
1. Установіть відповідність між звіром – героєм твору і його іменем.
Герой твору |
Ім’я
|
А) Пантера |
1. Шер-Хан |
Б) Вовчиця |
2. Лобо |
В) Пітон |
3. Багіра |
Г) Вовк |
4. Каа |
Д) Тигр |
5. Балу |
Е) Ведмідь |
6. Бланка |
ІІІ рівень
2. Дайте визначення.
Вірш _______________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Продовж рядки вірша.
Задзвени із глибини…
___________________________
___________________________
___________________________
___________________________
___________________________
___________________________
___________________________
ІУ рівень
Напишіть свої роздуми (7-10речень)
«Яке із прочитаних оповідань вам сподобалось найбільше?
Чому? Які ви зробили висновки?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота №4
«Сила творчої уяви», «У вирі захопливих пригод»
Знання. Познач правильну відповідь у кожному запитанні
1. Як з англійської перекладається «марк твен»:
А)капітан; Б) мірка-два; В) моряк.
2. Укажіть професію, з якою пов’язане літературне ім’я Марка Твена:
А) лоцман; Б) друкар; В) редактор.
3. З ким Том Сойєр під час прогулянки заблукав у печері:
А) Геком; Б) Сідом; В) Беккі.
4. Хто взяв під опіку Тома Сойєра?
А) тітка Поллі; Б) брат Сід; В) вдова Дуглас.
5. Укажіть рису характеру, яка допомогла Томові побілити паркан:
А) старанність; Б) винахідливість; В) працьовитість.
6. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн на кладовищі стали свідками:
А) вандалізму; Б) бійки підлітків; В) увбивства.
7. Мумі-тролі жили:
А) на хмаринках; Б) у наметі; В) у Долині
8. Укажіть жанр твору «Капелюх чарівника» :
А) повість - казка; Б) оповідання; В) роман.
9. Творчість Туве Янсон належить до національних надбань:
А) Фінляндії; Б)Англії; В) Німеччини.
10. Зовні мумі-тролі нагадують :
А) ведмедиків; Б) бегемотиків; В) слоників.
11. Кого з дивних героїв Аліса побачила першим?
А) Шаленого Зайця Б) Чеширського кота В) Білого Кролика
12. Де поселила тітка Полліанну відразу після її приїзду?
А) у вітальні Б) на кухні В) на горищі
Уміння. Впізнай героя за ланцюжком ключових слів, напиши ім’я
Цінності. Продовжіть думку кількома реченнями:
1.Історія Полліанни навчає людей бути___________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________2.Для Мумі-троля головним у житті є____________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________