Узагальнення і систематизація вивченого з теми “Однорідні члени речення”

Про матеріал
Однорідні члени речення Мета: узагальнити вивчений матеріал про однорідні члени речення, зробити відповідну корекцію знань, умінь та навичок, формувати культуру мовлення учнів
Перегляд файлу

 

 

Департамент освіти і науки, молоді і спорту

Чернівецької обласної державної адміністрації

Новодністровська гімназія

 

 

 

 

Узагальнення і систематизація вивченого з теми

“Однорідні члени речення”

 

(Урок-подорож, 8 клас)

 

 

 

 

 

 

Виконавець:

Процюк Ольга Василівна,

вчитель української мови

та літератури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Новодністровськ


Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми

“Однорідні члени речення”

Мета: узагальнити вивчений матеріал про однорідні члени речення, зробити відповідну корекцію знань, умінь та навичок, формувати культуру мовлення учнів

Обладнання: карта подорожі (план уроку), підручник, картки з кодуванням.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Ви чули, друзі, дзвоник

Легенько продзвенів.

В сімю одну, велику

Усіх нас дружно звів.

Хоча зима на дворі,

Сніги і холода

У класі досить затишно,

Панує теплота.

Тому часу не гаймо,

А відправляймось в путь

Пригоди, несподіванки

Уже давно нас ждуть.

ІІ. Оголошення теми і мети.

Зверніть увагу, ми вирушаємо у подорож 15 грудня за маршрутом “Однорідні члени речення”. Занотуйте це у своїх зошитах.

Мета подорожі – узагальнити вивчений матеріал про однорідні члени речення, зробити корекцію умінь та навичок.

А тепер ознайомимось з нашим маршрутом (відкривається карта)

Учитель: Мандруючи володіннями Граматики, ми наблизились до королівства Синтаксису і Пунктуації.

Наше завдання потрапити в це королівство, а для цього потрібно дозвіл, щоб відчинити браму. Потім відвідати його володіння, витримавши різні випробування. І насамкінець, виборовши ключ від замку, здобути нагороди (оцінки).

ІІІ. Ми зупинились перед брамою, яка веде у королівство. Щоб охоронці відчинили її, треба примирити їх між собою, вишикувавши у два ряди. Охоронцями є складні слова.

Розподільний диктант

У І колонку записати слова, що пишуться разом, у ІІ – слова, що пишуться через дефіс.

Ніжноколірний

 

 

Білосніжний

 

 

Жовтогарячий

 

 

Лісостеповий

 

 

Синьоокий

 

 

Осінньо-зимовий

Димчасто-сірий

 

Ніжно-білий

Оливково-сірий

 

Розрив-трава

Ізумрудно-зелений

 

Декоративно-оздоблювальний

Навчально-виховний

 

Іржаво-рудий

 

Учень зачитує слова, пояснює їхній правопис.

Якщо підкреслити перші літери у словах, що пишуться через дефіс, то отримаємо перше слово назви нашого замку (однорідні члени речення).

 

ІV. Для того, щоб брама відчинилась і перед нами постало володіння однорідних членів, потрібно розшифрувати на ній напис.

Тягнуться до сонця і квіти, і трави, віти кучеряві, гори голубі.

Розшифрувати – означає:

  1. розставити розділові знаки,

2) зробити синтаксичний розбір речення.

 

V. Тепер ми маємо отримати візу, тобто право перебування на цій території.

Для цього треба відповісти на запитання:

  1. Які члени речення називаються однорідними?
  2. Які ви знаєте способи зв’язку при однорідних членах речення?
  3. Чи завжди однорідні члени виражені однією і тією ж частиною мови?

 

VІ. Молодці! Із завданням впорались. Тепер нас чекають випробування, які підготували нам господарі.

Звернемось до карток з кодуванням, які роздано перед уроком.

Картка №1 (з кодуванням)

Яким звязком зєднані однорідні члени речення? Дайте відповідь у вигляді коду:

С – сполучниковий, І – інтонаційний, З – змішаний.

  1. Ранньою весною всюди на пагорбах, у видолинках, у парках і садах розсипає весна свої фіалкові усмішки.
  2. Фіалка уособлює прихід весни, пробудження природи.
  3. За легендою, фіалки нагадують людям і про дочку Зевса Прозерпіну, і про її чарівну усмішку.
  4. У казках фіалка з’являється в особі гарненької скрипачки, а мелодію її скрипки може почути кожен, у кого ніжне і любляче серце, м’який і добрий характер.

Один учень читає речення і кодує відповідь.

 

VІІ. Гра “Третій зайвий”

Учитель зачитує три речення, одне з яких буде “зайвим”.

Учні вказують на нього і обґрунтовують свою думку.

  1. У зеленому затишному храмі, на високому стебельці росла ромашка.
  2. На її білих ніжних пелюсточках притаїлись росинки і яскраво поблискували.
  3. Це була найпрекрасніша в світі квіточка, рівна, висока, надзвичайна.

 

VІІІ. Наступне випробування -  це диктант з обґрунтуванням.

 А проведемо його у формі рольової гри “Ти стиліст”.

Кожен уявляє себе досвідченим редактором і допомагає письменнику у виборі потрібних за змістом слів, не забуваючи про розділові знаки.

Стояла (безвітряна, лагідна) погода. Все: дерева, квіти, трави – ніби застигли в непорушній тиші. (Велетенські, титанічні) сосни, (здоровенні, колосальні) дуби - все ніби заснуло на одну мить.

 

ІХ. Діти, попереду нас чекає нелегке завдання – необхідно здобути ключ від замку. А для цього треба написати твір-опис квітки. Назва твору “Ромашка”. Написавши оригінальні твори, ви здобудете право на володіння ключем.

(Учні зачитують свої твори.)

 

Х. Наша подорож завершилася. Завдяки вашим знанням, умінням і сміливості, ми здолали усі перешкоди, здобули ключ і тепер гордо можемо зайти у замок однорідних членів речення за нагородами.

Нагороди сьогодні теж незвичайні. Це квіти. А серцевиною кожної квіточки є оцінка. Звичайно, нагороди отримають не всі. Але попереду у вас ще багато подорожей, тому не засмучуйтесь.

 

ХІ. Домашнє завдання.

  1. Виписати 6 речень з художньої літератури з однорідними членами речення.
  2. Написати твір-мініатюру “Чарівність квітів”, використавши однорідні  і неоднорідні означення.

 

 

1

 

doc
Додано
26 березня 2019
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку