Узагальнення й систематизація знань із теми «Складносурядне речення».

Про матеріал
Розробка уроку допоможе узагальнити та систематизувати знання учнів про складносурядні речення та зв’язок їх частин, удосконалювати вміння обґрунтовувати вживання розділових знаків та застосовувати на практиці набуті теоретичні знання з використанням можливості вираження складних речень; розвивати комунікативні навички, концентрацію, творче мислення, розвивати соціальні, комунікативні та загальнокультурні компетенції; сприяти формуванню загальнолюдських цінностей, почуття відповідальності, самоорганізації.
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення й систематизація знань із теми «Складносурядне речення».

IMG_256

Мета  уроку:

Навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів про складносурядні речення та зв’язок їх частин, удосконалювати вміння обґрунтовувати вживання розділових знаків та застосовувати на практиці набуті теоретичні знання з використанням можливості вираження складних речень.

Розвиваюча: розвивати комунікативні навички, концентрацію, творче мислення, розвивати соціальні, комунікативні та загальнокультурні компетенції.

Виховна: сприяти формуванню загальнолюдських цінностей, почуття відповідальності, самоорганізації.

Тип уроку:  узагальненння й систематизація вивченого.

Обладнання: ілюстрації

                                             Перебіг уроку.

І. Організація навчальної діяльності учнів.

     Налаштування на роботу.

З’ясування емоційного стану учнів (графічно)

               

 

готовності до уроку,

                            

 

 готовності до співпраці в групі.

 

 

     Забезпечення емоційної готовності до уроку.

-  Дорогі учні!  Сьогодні наш урок обрамлений теплом, світлом і ароматом весняних квітів. Весна — час оновлення та розквіту природи, і вона також принесла до нашого класу атмосферу свіжості та веселощів. Серед краплинок дощу та першого тепла ми сьогодні розгорнемо чарівні сторінки наших знань і зосередимо увагу на темі "Складносурядне речення". 

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку і визначення цілей.

-  Мета нашого уроку — не лише узагальнити вже засвоєні знання про складносурядні речення, але й поглибити їх розуміння, розвиваючи навички правильного використання розділових знаків та творчого підходу до побудови складних структур. Від вас, учні, очікується не лише аналіз, але й власна творчість у виявленні особливостей складносурядних речень.  Ми також акцентуємо увагу на розвитку ваших комунікативних навичок, збагачуючи дискусію і сприяючи активній участі у процесі навчання. Тримаючи в центрі нашої уваги загальнолюдські цінності, ми прагнемо створити атмосферу взаєморозуміння та взаємопідтримки, що допоможе вам не лише освоїти тему, але й відчути себе часткою великого та дружного колективу.  Таким чином, наш урок — це не лише навчання, а й досвід, що збагатить ваш світ інтелекту та навичок. Починаймо нашу захоплюючу подорож у світ складносурядних речень разом із весняною енергією та відкритими серцями до нового знання!

-   

IMG_256

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

       Випишіть складносурядні речення. За якими ознаками ви визначили вид складного речення?

IMG_256

        Весна розцвітає яскравими  квітами, і птахи радісно співають вранці.  Хоча весняні дощі приносять вологість, але вони також очищають повітря від бруду і освіжають атмосферу.  Сонце зігріває землю, і дерева відгукується теплом, їхні пагінці розцвітають в ніжних листках.  Якщо вранці весняна прохолода, то вдень тепле сонце ласкаво обігріває нас своїми променями.  Весняний вітер легко грає в гілках дерев, аромат квітучих кущів надихає на нові подорожі і враження.

ІV. Повторення та узагальнення теми «Складносурядне речення»  https://www.youtube.com/watch?v=zLF7eYxVo8g

                        Підглядайка:   Складносурядне речення - це речення, частини якого рівноправні за смислом і поєднані сурядним зв'язком за допомогою сурядних сполучників: Завірюха стугоніла, вила, а мороз гострив свій білий ніж (І.Драч).

-         Частини складносурядного речення з'єднуються сполучниками сурядності:

  •              розділовими: одиничними або, чи, хоч, повторюваними аби…аби, чи…чи, хоч…хоч, то…то, не то…не то;
  •              єднальними: одиничними і, й, та (в значенні і) та повторюваними і…і, ні…ні (ані…ані);
  •              протиставними а, але, та (в значенні але), проте, зате, однак (повна версія правила на повторення https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/3332 )                                

     Мовознавча гра «Так чи ні».

 Учні   відповідають так чи ні, свій вибір аналізують. 

-                 Кому ставимо, коли  частини речення виражають одночасність.

-                 Тире ставимо за умовою, коли  частини речення виражають швидку зміну подій.

-                 Кому поставимо, якщо частини речення значні за обсягом.

-                 Кому ставимо, коли  частини речення далекі по  змісту.

-                 Тире ставимо при умові , якщо у другому реченні висновок або наслідок дії першого.

     Попрацюй з Робочими аркушами https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/233078

     Творче завдання для учнів: "Квітковий сюжет"  

-                Оберіть три весняні квіти: тюльпани, маки, чи лілії. Напишіть складносурядні речення, використовуючи різні види сполучників (розділові, єднальні, протиставні).

                   Створіть квітковий сюжет, у якому ці квіти грають головні ролі.

Поради:  розгляньте особливості кожної квіти та її символіку. Включіть до квіткового сюжету весняні явища та природні події. Намагайтеся використовувати різні типи складносурядних речень. Приклади:  "Тюльпани танцюють на весняному вітрі, а їхні квітки розцвітають у всі кольори веселки." "Лілії зацвітають під першими променями сонця, та маки відзначають свій прихід яскравими і виразними барвами." "Маки співають свою пісню про кохання, але тюльпани висловлюють свою гордість у своїх гордих  стеблах."

V. Виконання  вправ на закріплення вивченого.

                   Завдання 1. Попрацюйте у парах. Обговоріть, як часто ви слухаєте музику? Коли зазвичай ви це робите? На яких платформах? Яким жанрам надаєте перевагу?

                   Завдання 2. Прочитайте текст. Визначте його стиль, тему та ключові слова.

IMG_256

                       IMG_256

     Завдання 3. Дайте відповіді на питання.

  1. Скільки респондентів було залучено до дослідження? Який їхній віковий розподіл?
  2. Яка частка опитаних слухає музику майже щодня?
  3. Які основні музичні платформи використовують українці, і які з них є найпопулярнішими згідно з дослідженням?
  4. Які ситуації або місця найпопулярніші для прослуховування музики?
  5. Які основні мотиви українців для прослуховування музики вказані у дослідженні? Як це пов’язано з їхнім емоційним станом та ситуацією в країні?

                 Завдання 4. Випишіть із тексту 5 складносурядних речень. Підкресліть граматичні основи, накресліть схеми речень. Поясніть розділові знаки.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

                   Завдання 5. Відредагуйте сполуки слів. Із трьома сполуками (на вибір) складіть і запишіть 3 складносурядні речення.

  • Прийняти участь - ____________  слідуюча пісня - ________________
  • любим способом - _______________  по крайній мірі - ________________
  • самий кращий трек - _____________  на протязі місяця - ______________
  • вірна відповідь - _________________ моя власна думка - ______________
  • заказати мелодію - _______________ перший дебют - _________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

                 Завдання 6. Розставте розділові знаки у складносурядних реченнях. Підкресліть граматичні основи.

  1. Під час концерту великий зал наповнювався мелодією і всі присутні відчували магію музики.
  2. Ми витратили багато часу на пошук ідеального треку для відео але зрештою наш друг знайшов потрібну мелодію.
  3. Пролунав гучний звук і всі закам’яніли.
  4. Коли ваша компанія влаштовує вечірку і всі зможуть нарешті розслабитися під чарівну музику?
  5. Моя сестра вивчає фортепіано а брат гру на трубі тому в нашому будинку завжди лунає різноманітна музика.
  6. Вона заспівала пісню і всі почали плакати.
  7. У музиці немає меж вона може об’єднувати різні культури або навіть переносити тебе в іншу епоху часом музика може бути втіхою в години розпачу.

                   Завдання 7. Проаналізуйте запропоноване зображення. Про що свідчать такі результати рейтингу? Яка тематика пісень переважає? Чи слухаєте ви такі пісні?

                                      IMG_256

                    Завдання 8. Опираючись на опрацьований матеріал і власний досвід, напишіть статтю до шкільного блогу на тему «Роль музики для сучасного слухача». У текст уведіть 5 складних речень, 2 вставних слова.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

VІ. Рефлексія для учнів

IMG_256

           VІІ. Домашнє завдання: "Створення складносурядних речень відкритої структури"  Оберіть тему: Весняні квіти, подорож, шкільні заходи, сімейне свято, літні пригоди тощо.  Напишіть 3-5 складносурядних речень відкритої структури, використовуючи вказані ознаки:  забезпечте вільний порядок предикативних частин. Застосуйте однотипно побудовані предикативні частини зі значенням одночасності. Використайте будь-яку кількість предикативних частин. З'єднайте частини за допомогою єднальних або розділових сполучників. Обгрунтуйте свій вибір:  поясніть, чому обрані ознаки відкритої структури відображаються у ваших реченнях. Спробуйте зробити ваші речення живими та емоційними, використовуючи різноманітні образи та літературні засоби

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
17 березня
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку