Словосполучення і речення. Головні члени речення. Просте речення. Повторимо вивчене у 5 класі
Номер слайду 2
Девіз нашого уроку. Не просто слухати, а чути!Не просто дивитись, а бачити!Не просто відповідати, а міркувати,Дружно й плідно працювати.
Номер слайду 3
Відповімо на запитання?Що називається словосполученням? Як пов’язуються слова у словосполученні?Як визначити в словосполученні головне і залежне слова? Які бувають речення за метою висловлювання? За емоційним забарвленням? За наявністю головних членів? За будовою (кількістю граматичних основ)?Що утворює граматичну основу речення?Які є другорядні члени речення?
Номер слайду 4
До кожного слова підберіть залежне слово з метою точнішого , конкретнішого визначення предмета, ознаки, дії. Школа. Читати. Вчити. Учень. Думати. Предмет
Номер слайду 5
Школа, майстер, виробництво, верстат, розкрій, підготувати, облицювати, лакувати, шліфувати, зняти. Доберіть до поданих головних слів залежні, складіть з ними 2 речення.
Номер слайду 6
Записати речення, підкреслити підмети й присудки. 1 Осінь ходить, яблука золотить.2 Падають тепло і глухо яблука в нашім саду.3 Чатує осінь на останнє листя старого дуба.45 Осінь на рябому коні їздить. Каштанів жовтий лист прощально одшумів.
Номер слайду 7
Домашнє завдання. Переписати, ставлячи в кінці речень розділові знаки. Вказати, які це речення за інтонацією й за метою висловлювання. Підкреслити граматичні основи. Ви чули казочку про край царя Гороха Чи знаєте, чому людей там стало трохи Хтось іскру з люльки здув, а загасить не зміг. І знявсь пожар такий, аж загорівся сніг