В гостях у казки. Урок - телепередача.

Про матеріал

Світ казки таємничий і чарівний. Занурюючись у нього, дитина у легкій, ненав'яз-ливій формі пізнає закони, які лежать в основі людських взаємин

Перегляд файлу

 

В гостях у казки

Урок читання  для 3-го класу

 

  Тип уроку –узагальнення та систематизація знань

      Форма проведення – урок телепередача

 

ВИДИ РОБІТ НА УРОЦІ

 

Робота в студії                                                                                  Робота в студії     

юних дикторів                                                                           акторського мистецтва

*читання чистомовки                                                     *Вікторина Чарівна скринька»

*Читання скоромовки                                          *Інсценізація казки «Солояний Бичок»

*Робота з деформованими

реченнями - прислівями

*Гра «Склади слово»

*Гра «Відшукай початок»

 

 

Робота в

інформаційній студії

* Бліц-турнір

* Повідомлення учнів

* Гра «З якої казки»

* Відгадування загадок»

 

 

 

 

 

В гостях у казки

Урок читання  для 3-го класу

( урок –телепередача)

Світ казки таємничий і чарівний. Занурюючись у нього, дитина у легкій, ненавязливій формі пізнає закони, які лежать в основі людських взаємин. Оскільки казки у курсі початкової школи вивчають з першого по четвертий клас, то перед педагогом стоїть питання пошуку нових нестандартних форм організації уроку з їх вивчення. Однією з них є урок телепередача, на якому молодші школярі не лише узагальнюють   знання про вивчені казки, а ще представляють добре відому казку по-новому.

 

 

Тема. Казки українських та зарубіжних письменників.

Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів з теми.

Формувати вміння і навички аналізувати, робити висновки з прочитаного. Збагачувати мовлення учнів. Розвивати , пізнавальні й  творчі здібності, уяву, фантазію. Виховувати шанобливе ставлення до книги, інтерес до народної та літературної казки.

Матеріали  та обладнання: презентація; декорації та ріквізит для обладнання «телестудії»; плакат із зображенням дерева й причіпними яблуками із загадками; папки для розчитування; зображення казкових персонажів; «чаріні предмети» з казок; костюми казкових персонажів.

Тип уроку – узагальнення та систематизації знань.

 

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент (2-3 хв.)

 

Пісенька-гра «В нашім класі друзі всі»

В нашім класі друзі всі! ( Діти стають у коло, всі беруться за руки).

Раз, два,три!/ Двічі. ( Сплескують у долоні).

І великі, і малі! ( Піднімають руки вгору, потім опускають донизу).

Раз, два, три! /Двічі. ( Сплескують у долоні).

Руку дай тому, хто справ.

Руку дай тому, хто зліва. (Діти потискають руки сусідам).

Ми одна родина.

 

ІІ. Повідомлення завдань уроку. Емоційне налаштування на роботу (3-4 хв.)

Класна кімната оформлена як телестудія програми «В гостях у казки».

За столом – ведуча ( вчитель), Василіса Премудра, Мудра Сова і листоноша Пєчкін, учні класу.

 Заглядає сонце в клас,

У дорогу кличе нас,

В чарівну країну казки. То ж збирайтеся, будь ласка!

В ефірі дитяча телепередача «В гостях у казки». З вами я, її постійна ведуча Юлія Олександрівна. Рада вітати всіх присутніх у нашій студії. Дозвольте відрекомендувати вам команду, з якою я працюю – Василіса Премудра, листоноша Пєчкін і Мудра сова.

(Персонажі встають, кланяються і знову сідають).

  • У листах, які надходять до нас, глядачі часто запитують, чому ми ведемо передачу саме про казки. Що нам на це скажуть члени  команди?

Василіса Премудра

Їх читають залюбки

І дорослі, й малюки.

Ви, напевно, здогадались?

Ну, звичайно ж, це… ( казки)

Мудра Сова

Існує книг багато на землі,

Цікавих, різних, мудрих і повчальних,

Та всі ми – і дорослі, і малі –

До казки не байдужі надзвичайно.

Листоноша Пєчкін

У казці звірі вільно розмовляють,

І зцілює від ран жива вода,

Добро  правда завжди зло долають,

А вірним друзям не страшна біда.

( До класу заходить Казка).

Казка

Вітаю вас, дорослі і малі!
Від всіх казок низенький вам уклін.

Я, Казка мудра, хочу вам сказати,

Що кожен з вас мене повинен знати.

Бо, кажуть, казка вчить на світі жити

Та правду й волю завжди боронити.

  • Сьогодні у нашій передачі беруть участь діти, які хочуть у майбутньому теж стати ведучими цієї програми. Мої помічники спостерігатимуть за їхньою роботою в різних студіях і визначать переможців. Отже, сьогодні у передачі:

*у студії юних дикторів – розвиток навичок правильного і виразного читання.

* з інформаційної студії – повідомлення про прочитані казки;

* у студії акторської майстерності – інсценізація казки «Соломяний бичок».

ІІІ. Робота над темою уроку (30-32 хв.)

  1. Робота в студії юних дикторів
  • Якщо ви хочете бути справжніми акторами – телеведучими, працювати будемо з дотриманням усіх правил професії. Диктори мають багато читати, швидко орієнтуватися у текстах , чітко й виразно промовляти слова. Адже у телевізорі вас не тільки бачать, а й чують.

Читання «сходинки слів»

Учні читають слова, користуючись папкою для розчитування.

  • Читання чистомовки
  • Вчитель демонструє слайд, діти по черзі читають подану чистомовку.
  • Ла-ла-ла – казка вже до нас прийшла.
  • Ок-ок-ок – є тут лиска й колобок.
  • Ід-ід-ід – є тут баба й дід.
  • Ро-ро-ро –переможе в ній добро.

Читання скоромовки

(Демонструю слайд зі скоромовкою, учні, дотримуючись вказаного темпу, читають її: повільно, нормально, швидко, тихо.

Казка бігла через ліс,

Та впіймав її там лис.

Чим би лиса задобрити,

Щоби казочку звільнити?

Робота з деформованими реченнями – прислівями  (слайд)

            Вітерець прилітав,

Всі слова порозкидав.

Тож мерщій, часу не гаймо –

Швидше приказку читаймо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( «Казки маленька, а розуму в них багато»)

 

Поясніть зміст цього прислівя.

Гра «Склади слово» (слайд)

Хатин  *                     * дідусь

Пів       *                     * чок

Ді         *                      * ка

Би         *                     * мідь

Вед       *                     * ник

  • Чи ви пам’ятаєте, з якої казки ці персонажі?

Гра «Відшукай початок»

  • Сумують букви в кожному рядочку –
  • Від слів лишилися самі шматочки.
  • Початки слів нам треба відшукати,
  • Їх правильно зєднати й врятувати.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

  1. Робота в інформаційній студії.
  2. Бліц-турнір
  • Як називають художній твір, у якому обовязково є щось чарівне, незвичайне, фантастичне. Нереальне? ( Казка)
  • Які існують дві окремі групи казок? (Народні  й авторські)
  • Чим вони відрізняються одна від одної?
  • Які три види казок ми вивчаємо в початкові школі? (Казки про тварин, чарівні та соціально-побутові)

Повідомлення учнів

Вчитель демонструє слайд. Учні, які працюють у цій студії, роблять  повідомлення

 ( Схема)

                                                        ВИДИ КАЗОК

Народні казки

 

Про тварин                                      Чарівні                      Соціально-побутові

               

  «Рукавичка»                                «Івасик Телесик»              «Мудра дівчина»

Казки про тварин – казки, в яких головними персонажами є тварини, що можуть розмовляти, переживати людські емоції. Ці казки найдавніші за походженням. До них належать «Вовк і семеро козенят», «Рукавичка» та інші.

Чарівні казки – казки, в яких є якийсь видуманий, фантастичний елемент (чарівники, магічні предмети або фрази). До цієї групи належать  «Івасик Телесик», «Яйце-райце», «Котигорошко» та ін.

Соціально-побутові казки – казки, події яких наближені до реальних життєвих ситуацій. Соціально-побутовими є  казки «Мудра дівчина», «Язиката Хвеська» та інші.

Гра «З якої казки»

Листоноша Пєчкін. На адресу нашої телепередачі надійшли телеграми від казкових персонажів, запрошених до  участі у програмі, які з них не змогли прибути. Допоможіть, будь ласка, упізнати, кому із запрошених не вдалося потрапити до нас своєчасно.

(Після того, як учні дадуть  правильну відповідь, учитель демонструє слайд із зображенням казкового персонажа.

  • «Дуже засмучена – Мишка випадково розбила моє яєчко. Прийти не зможу»

( Курочка ряба з однойменної народної казки).

  • «Зїв  сімох козенят, тепер болить живіт і важко ходити. Не чекайте на мене» (Вовк із казки «Вовк і семеро козенят).
  • «Моє гусенятко десь забарилося, тому прилетіти не встигну». (Івасик Телесик з однойменної народної казки).
  • «Поки не витягнемо ріпку, прибути не зможемо».(Дід та баба з української народної казки «Ріпка»).

Відгадування загадок

Мудра Сова. Я хочу перевірити, наскільки добре ви знаєте народні та авторські казки. Чи зумієте ви відгадати загадки на моїх яблучках з казкового Дерева загадок?

(На дошці – плакат: дерево, на якому прикріплені яблучка. Сова по черзі знімає їх і читає загадки, записані із зворотного боку.

  • В лісі звірям всім на втіху

Щось згубив старенький дід.

Влізли мишка туди й жабка,

Заєць, лиска, вовк, ведмідь,

Ще й Кабан-Іклан. Будь ласка,

Пригадайте, що за казка. («Рукавичка»)

  • Сидить півник на печі

      Їсть смачненькі калачі.

Ось лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить котик рятувати,

В лиски півника забрати.(«Котик і Півник»)

  • Це який такий бичок,

Не простий,  а третячок?

Дуже, дуже був він ловкий:

Упіймав ведмедя, вовка,

Зайчика, а ще лисичку,

Хоча сам був невеличкий.

Допоміг і бабі, й діду

Пережити їхні біди. (Соломяний бичок»)

  • Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Як казочка зветься?

Хто б відповів? (Ш.Перро «Червона шапочка»)

*  До школи прямує хлопчак деревяний,

    Чомусь потрапляє у цирк полотняний.

    В пригодах складних побуває хлопчак?

    Відома ця книжка вам всім, чи не так? (О.Толстой «Пригоди Буратіно»)

  • На городі виростала, Сили набирала,

Непомітно, дуже швидко
Великою стала.

Дід її не витяг сам –

Всіх почав гукати.

А цю казку, діти, ви

      Встигли відгадати? («Ріпка»)

  • Підробив він голосок,

      Став малим співати.

      Здогадалися вони:

«Вовк – не наша мати» ( «Вовк і семеро козенят»)

  • Хто моторчик свій заводить?

З даху в гості хто приходить?

І на свято він дістався –

Скажем дружно: «Здрастуй…(Карлсон)!» (А.Ліндгрен «Малюк і Карлсон»)

 

  •   Ой набридло на віконці

            Все на сонечку сидить.

            Я візьму і покочуся,

           Щоб побачити весь світ. («Колобок»)

  • Мала мачуху я злу,

      Танцювала на балу.

      Там я принца полюбила

Й черевичок  загубила. («Попелюшка»)

 

  • Він веселий і незлобний,

Цей хороший дивачок.

З ним господар, хлопчик Робін,

І товариш – Пятачок.

Він до меду дуже ласий ,

Має хист до віршів й слух.

Зветься плюшевий ведмедик,

Всім відомо,… (Вінні –Пух). (А. Мілн «Вінні Пух)

 

  • Вигнав дід козу із хати, Тай пішла вона блукати…

В зайця хатку відібрала.

Всі козу ту виганяли.

Рак козуню ущипнув –

Зайцю хатку повернув. ( «Коза- дереза»)

 

  • Спить дівчина в корзині

На ведмежій дужій спині.

А чому ж вона сховалась,

До ведмедя не призналась? («Маша і ведмідь»)

 

       4.Робота в студії акторської майстерності

Вікторина «Чарівна скринька»

  • Ось у цій скриньці лежать чарівні речі з казок. Я буду по черзі діставати їх, а ви називайте, з якої казки кожна з цих речей.
  • «Чарівні предмети»: бинт («Айболить»); яйце («Курочка Ряба»); горошина («Принцеса на горошині»);  ключ ( «Пригоди Буратіно»); піря («Кривенька Качечка»); рукавиця («Рукавичка»);

Бальний черевичок («Попелюшка»); цибулина («Пригоди Цибуліно»); колосок («Колосок»); червона шапочка («Червона Шапочка»).

Інсценізація казки «Соломяний Бичок»

Вчитель. А зараз послухайте казку у віршах «Солом»яний Бичок». Казка ця, може, й давня, але, переспівана  віршами, звучить по-новому.

Автор.

У низькій старенький хаті

Жили люди небагаті.

Як заробить Дід копійку –

Вистачить на хліб, і тільки.

Баба.

Я не хочу жити вбого…

Автор.

Мовить Баба до старого…

Баба.

Хочу мати я бичка…

Дід.

Що ти, Бабо? Бач яка!

Хоч тікай тепер їз дому!

Баба.

Хочу я бичка з соломи!!!

Дід.

У дитинство Баба впала:

В ляльки гратись забажала!

Баба.

Ти мене не критикуй,

А бичка мерщій змайструй.

Автор.

Бабу Дід боявся здавна –

Змайстрував бичечка справно.

Дід.

Хай вже бавиться стара.

Не шкода того добра!

Трохи часу, жмут соломи –

Й маємо бичка удома.

Автор.

Баба пасти повела
На лужок біля села.

Баба.

Хай сміється Дід, як хоче,

Я тепер стерплю охоче

Він зробив. Як я просила:

Засмолив боки щосили..

І тепер моя тварина

Ще спритніша за людину,

Що з рушницею полює…

Дід не бачить? То посплю я…

Автор

Цілий день Бичок пасеться

За селом біля озерця.

Хитра Баба собі спить…

Тут Бичка уздрів Ведмідь.

Ведмідь

Гей, мале, ти що таке?

Щось несправжнє і легке.

Навіть ріжки іграшкові…

Чи не родич ти корові?

Бичок

Твоя правда – я ж бичок!

Маю смолений бочок.

Ведмідь

Ой, смоли дістати хочу!

Я подертий ще із ночі:

Був тоді я у селі,

Гризли пси мене малі.

Я один, а їх багато…

Треба рану залатати!

Бичок

То бажаєш ти смоли?

Що ж, Ведмедику, бери!

Автор

Та й загруз Ведмідь в смолі.

Це ще гірш, ніж пси малі!

Баба

Чи це правда, чи це сниться?

Треба краще придивиться…

Діду, нам допоможи!

Льох відкрий, сюди біжи!

Автор

Дід прибіг, і Баба з ним,
І Бичок з Ведмедем злим-

Всі добралися до двору,

Та Ведмедя – у комору.

Там у льох його спустили

І на засув зачинили.

І на другий день стара

На пастівничок пішла.

Тільки вивела Бичка,

Дала знову хропака.

Ось мете хвостом Лисиця

До озерця, щоб напиться.

Бачить – дивне щось стоїть…

Лисиця

Аж перехотілось пить.

Чи то іграшка, чи звір?

Ну Лисичко, перевір!

Гей, мале, ти що таке?

Щось несправжнє і легке…

Ріжки наче іграшкові

Он видніються в соломі…

Бичок

Я – Соломяний Бичок!

Маю смолений бочок.

Лисиця

Ой, смоли я потребую –

Може, ранку залікую.

Курку крала в курнику –

Бачиш ранку на боку?

Через тин коли тікала,

Бік цвяхами обідрала.

Бичок

То бажаєш ти смоли?

Що ж, Лисичко, на, бери!

Автор

У смолі загрузла й лиска.

Закрутилась, як артистка,

Нвче дзиґа, завертілась –

Від Бичка втекти хотілось.

Баба

Чи це правда, чи не сниться?

Упіймав Бичок Лисицю!

Діду, нам допоможи!

Ой. Мерщій сюди біжи!

Автор

Баба, дід, бичок – утрьох,

Вкинули Лисицю в льох.

І на третій день стара
Знову пасти повела.

Баба вже взяла за звичку

Спать лягать в мяку травичку…

А тим часом їз кущів

Вовчик-братик вискочив.

Мов ошпарений, зненацька.

Вовк

Чи ти звір, чи, може, цяцька?

Бичок

Я – солом»яний Бичок!

Маю смолений бочок.

Вовк

В мене он стегно болить,

Треба його засмолить.

Бичок

Як бажаєш ти смоли,

То, будь ласка. Всю бери!

Автор

Вовк загруз, мов у болоті –

Вже смола у носі й в роті.

Полонив його бичок,

Та й потяг через струмок…

На четвертий день Зайчисько

Лапками його торкав,

Поки до смоли пристав…

Всі в льоху сидять звірята.

Довго Дід не став чекати,

Тут же сів гострити ніж.

Звірята

Ой, не ріж,не ріж,не ріж!

Лисичка

Приженем тобі курей…

Вовк

Баранів, овець, гусей!

Ведмідь

Та ще й меду поїси…

Заєць

Ой ,Дідусю, відпусти!

Автор.

Пожалів звірят Дідусь.

Дід

Мабуть, я їх не діждусь…

Автор

А на ранок шум і гам!

Баба

Треба швидко встати нам!

Діду, хтось до нас іде.

Дід

Та то ж вовк овець веде!

І Лисичка із курми…

Баба

Це ж тепер багаті ми!

Дід

Нам несе Ведмедик мед.

Баба

Заєць вискочив вперед!

Він намисто нам приніс

Й драпанув швиденько в ліс.

Автор

Чуха  Дід себе за вухом.

Дід

Треба жінку завжди слухать.

Завдяки її затії маємо дарунки ції.

 

ІV. Підбиття підсумків. (3-4 хв.)

 

Створення «асоціативного куща»

 

Чи сподобалася вам казка? Чого вона вчить нас? Оформіть свої міркування у вигляді асоціативного куща.

 

порядним

                                   чесним

      сміливим

 

справедливим                                                                                     добрим

 

Мудрим 

 

щедрим

                                                                                                             вміти товаришувати

 

 

милосердним

                                                                                                чемним

 

 

У. Домашнє завдання (3-4 хв.)

docx
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку