В.О. Сухомлинський Красіві слова і красіві діла

Про матеріал
Урок конференція вчимося цінувати думки товаришів виховувати доброту чуйність збагачувати словниковий запас
Перегляд файлу

Тема. Василь Сухомлинський. «Красиві слова і красиве діло»

Мета: ознайомити з твором В. Сухомлинського; вчити давати характеристику головним дійовим особам, порівнювати вчинки і поведінку персонажів, робити висновки щодо прочитаного; розвивати виразне читання, зв'язне мовлення, вміння цінувати думки товаришів; виховувати доброту, чуйність, вміння бачити і творити красиве.

Хід уроку

І. Організація класу.

Пролунав уже дзвінок

Всіх покликав на урок (доброго дня діти)

До нас на урок завітали гості. Тож давайте їх привітаємо….

Посміхніться один одному, гостям….

А тепер заплющіть очі і побажайте (думками)нашім гостям здоров’я, миру, удачі……

Доброго дня всім побажання

Ось і настав наш урок……….( читання)

II. Емоційне налаштування на урок

(Звучить грамзапис вальсу, на фоні музики вчитель читає поезію)

Врятує світ краса -

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла - людина вже не та…

Тож,люди на землі!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

Прикладіть долоні один до одного , скажіть гарне, красиве слово, посміхніться…

- Хто побажав здоров’я ?

- Хто побажав добра, гарної усмішки…….?

- А які гарні слова ви почули у вірші , який я вам прочитала?

(візьміть сердечки)

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

III. Мовленева розминка

Щоб краще читата треба підготуватися…..

1.
Скоромовка.
Радіє все, співає все

Весна іде ,красу несе.

(читають дівчатка, хлопчики, всі разом)


а) Читання скоромовки способом «Дощик».
- дощик накрапає (читають повільно і тихо)
- дощик сильніший (читають скоріше і голосніше)
- злива (читають голосно і скоромовкою)
- дощик слабшає, дощик накрапає і дощик перестав)
(В зворотному напрямку).
б)Читання скоромовки на одному диханні.

IV. Проголошення теми і мети уроку

Вчитель: Сьогодні ми познайомимося з біографією і творчістю видатного педагога і письменника В.О. Сухомлинського.
Вчитель:

– А хто такий В.О.Сухомлинський?

- Чи чули про нього?


Вчитель: Група дітей підготувала біографію Сухомлинського. І зараз ми їх послухаємо.



1-й учень.

Народився Василь Сухомлинський 28 вересня 1918 року у селі Василівка на Кіровоградщині в незаможній сім'ї. Батько його працював столяром і теслярем. Ма­ти, працювала в колгоспі, займалася домашнім го­сподарством, а зимовими вечорами сиділа над своїм шитвом і роз­казувала дітям казки (у сім'ї, крім Василя, було ще троє дітей — Іван, Сергій і Меланія.

2-й учень. Літом Василько разом з бать­ками працював у колгоспі: помагав скирдувати солому, збирав ко­лоски. Змалку любив малювати. Але зошити, фарби й пензлі можна було придбати тільки за лікар­ські рослини. Та бажання малювати було таке сильне, що хлопець цілими днями пропадав у лісі. За склянку насіння акації одержував два зошити, а за фарбами ходив пішки аж у Кременчук .


3-й учень. У навчанні був старанним і здібним, мав чудову пам'ять. Любив і розумів жарти, був хорошим товаришем. У школу приходив задовго до початку уроків і займався з учнями, яким важ­ко давалася математика.


4-й учень. Сімнадцятирічним юнаком Сухомлинський — учитель мови і літератури — переступив поріг школи і залишився в ній до кінця свого життя. Війна відірвала його від улюбленого заняття. У бою під Ржевом був тяжкопоранений.


5-й учень. Після перемоги Василь Олександрович знову повернувся до школи. Його любили батьки й діти.

Понад тридцять п'ять років працював Василь Олександрович учителем і директором школи. Тридцять два роки вів педагогічний щоденник, у якому записував свої спостереження за поведінкою ді­тей.


Вчитель: Я хочу ще додати, що твори Сухомлинського видані 53-ма мовами світу. Країни, де видавалися твори, це: Росія, Білорусь, Грузія, Молдова, Німеччина, Китай, Польща та інші. Сухомлинський – заслужений учитель України. За свою працю мав багато державних нагород.

Український народ вшановує пам’ять В.О. Сухомлинського

У 2003 році вийшла ювілейна монета України «В.Сухомлинський» вартістю 2 грн., кількістю 30000 штук.

Вчитель: В підручнику на с.114 дома самостійно прочитаєте біографію

В.О. Сухомлинського.

Вчитель: А зараз ми познайомимося з оповіданням Сухомлинського «Красиві слова і красиве діло».

5. Гра «Передбачення».

Робота над заголовком тексту:

- Про що буде йти мова в цьому тексті?

—Що таке краса? Якими іншими словами можна замінити слово «красивий»?

(Прекрасний, чудовий, симпатичний, приємний, акуратний, охайний.)

Краса — це те, що приємно і подобається всім людям без винятку, все те добре і прекрасне, що оточує людину і викликає в неї радість. А сьогодні ми поговоримо про красиві слова і красиві діла.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Читання оповідання В. Сухомлинського вчителем.

- Прослухавши цей текст дайте відповідь:

(Про який гарний вчинок йдеться у цьому оповіданні?)

А зараз трохи відпочинемо:

ФІзкультхвилинка(Сонячний промінчик)

2. Вибіркове читання. ГРА «Промінчик»

Гра «Буксир»

Читання «Діалога»

3. Робота з текстом

- знайдіть слова , які починаються літерою…..х

- знайдіть слова в яких є склад……..ма

- знайдіть слова, які

4. Робота над ілюстрацією в підручнику (Рядками твору підтвердіть той епізод, який зображено на малюнку)

5. Робота в групах ( поділити дітей на п’ять груп ).

—Прочитати прислів'я, переставивши склади.

1) диЛюна снакра не васломи, а бридоми миділа.

2) бреДо лоді биро лосмі.

3) і слово в зігріє Тепле мороз

4) слово Добре дім а зле побудує зруйнує

5) пам,тай Все зла добре уникай

(Людина красна не словами, а добрими ділами. Добре діло роби сміло. Тепле слово і в мороз зігріє. Добре слово дім побудує, а зле - зруйнує . Все добре пам’ятай, зла уникай.)

6) Серце віддаю дітям

IV.Підсумок уроку.

Що ви очікували від уроку?

Чи здійснилися ваші очікування?

Гра «Закінчи речення»

- Сьогодні на уроці я вчився………….

- Я дізнався…………..

- Найбільше мені сподобалось……….

- Було важко………………

«Серце віддаю дітям»

- це слова В.О. Сухомлинського(відео)

- а чи чули ви голос Сухомлинського?

 

docx
Пов’язані теми
Літературне читання, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
27 січня 2020
Переглядів
1383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку