«ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК» — це практичний інструмент для навчання, це технологія навчання. Виконуючи веселі завдання і граючись набором з шести різнокольорових цеглинок, діти тренують пам'ять, розвивають моторику і мислять творчо. Крім того, використання цієї технології дає можливість адаптувати і, звичайно, створювати власні завдання відповідно до вмінь та інтересів дітей.
«Запам'ятайки»
Діти вчаться:
Основні завдання:
Дорослий бере 2 будь-які цеглинки, з'єднує їх, накриваючи штири. Підіймає цеглинки, щоб усі діти могли побачити, тримає протягом 5 секунд і ховає. Діти копіюють послідовність кольорів та спосіб з'єднання цеглинок.
Запитання до дітей:
Вправу можна ускладнити, змінивши кількість цеглинок та способи їх з'єднання.
Умілі рибалки
Час виконання:
Діти вчаться:
Працювати в команді, вирішувати проблемні питання, мислити критично, логічно обґрунтовувати свою точку зор
Основні завдання:
Кожній з шести цеглинок присвоюється відповідна буква і цифра (кожна цифра — відповідь на математичний вираз, кожна буква – частина зашифрованого слова).
Дітям пропонується розв’язати вирази. Наприклад, жовта цеглинка + зелена цеглинка; червона цеглинка + блакитна цеглинка тощо. Отримані відповіді діти співвідносять з кольором цеглинки і дізнаються букву.
З отриманих букв скласти слово.
Художники
Час виконання:
Діти вчаться:
Уявляти і творчо мислити, вигадувати та описувати, експериментувати, генерувати оригінальні ідеї
Основні завдання:
Діти розкладають цеглинки на аркуші паперу.
Використовуючи олівці, фломастери, фарби діти домальовують до цеглинок різні деталі, перетворюючи їх на частину малюнка.
Запитання до дітей:
• На що перетворилась ваша зелена/жовта/червона цеглинка?
• За допомогою чого ви перетворили вашу цеглинку?
• Що ви додали до цеглинки, щоб перетворити її?
• Чи є у нас схожі малюнки?
• На що ще ви хотіли б перетворити вашу цеглинку?
Святкуємо разом
Час виконання:
Основні завдання:
1. Педагог пропонує дітям уявити, що у червоної цеглинки сьогодні свято і вона запросила всіх сусідів до себе на гостини. Діти розміщують шість цеглинок на одному аркуші біля червоної цеглинки.
2. Після святкування педагог пропонує дітям повернути всіх мешканців до власних будинків, тобто розмістити цеглинки на кольорових аркушах паперу відповідно початкових умов.
Запитання до дітей:
• Як ви думаєте, з якої нагоди сьогодні свято у цеглинки? (спонукати дітей мислити креативно, придумати оригінальні свята, наприклад, день червоного кольору)
• Що потрібно для веселого свята?
• Згадайте, з якої нагоди і до кого ви ходили в гості?