Порівняння числових значень виразів. Задача на дві дії, що містить порівняння чисел. Ділення з остачею.

Про матеріал

ознайомити учнів з випадками ділення з остачею; вправляти у порівнянні значень виразів; закріплювати вміння розв'язувати задачі на порівняння чисел; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Перегляд файлу

Тема: Порівняння числових значень виразів. Задача на дві дії, що містить порівняння чисел. Ділення з остачею.

Мета: ознайомити учнів з випадками ділення з остачею; вправляти у порівнянні значень виразів; закріплювати вміння розв’язувати задачі на порівняння чисел; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Очікувані результати: розуміє сутність дії ділення з остачею;

розуміє, що остача повинна бути меншою за дільник;

виконує ділення з остачею;

перевіряє правильність виконання ділення з остачею;

                                              Хід уроку

I Організаційний момент

Ми починаємо урок, а на уроці ми…..

Уважні

Розумні

Організовані

Кмітливі

II. Актуалізація опорних знань 

1. Перевірка домашнього завдання

2 ГРА «ПОЛАТАЙ ДІРКИ»
На підлозі мишка
Підібрала книжку.
Сторінки гортала,
До дірок читала.
Учитель говорить, що треба полатати сторінки книжки з математики.
5х О =15      3х О =27
6хО = 18      3х О=21
5х О =20      2х О=12
4х О=24       4х О=16
Гру можна організувати як змагання між рядами.
III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви переконаєтеся, що не завжди можна виконати розподіл множини на рівночисельні підмножини.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Усне розв’язування задачі (с. 158, завдання 1046)

2. Колективна робота над задачею (с. 158, завдання 1047)

Це задача на конкретний зміст дії ділення на вміщення, тому учні відразу можуть записати її розв’язання так: 20 : 6. Але знайти значення цієї частки вони не можуть, тому що не існує такого числа, яке при множенні на 6 дає 20. Виникає проблемна ситуація. Учитель пропонує її розв’язати засобом практичних дій.

— Скільки потрібно взяти олівців, щоб покласти в першу склянку? (6) Візьміть 6 олівців і покладіть їх у першу склянку.

— Чи всі олівці ми розклали? (Ні, не всі.)

— Візьміть ще стільки олівців, щоб покласти у другу склянку. Скільки потрібно взяти олівців? (6) Беремо 6 олівців і кладемо у другу склянку.

— Чи всі олівці ми розклали? (Ні, не всі.)

— Візьміть ще стільки олівців, щоб покласти у третю склянку. Скільки потрібно взяти олівців? (6) Беремо 6 олівців і кладемо у третю склянку.

— Чи всі олівці ми розклали? (Ні, залишилося 2 олівці.) Чи можна їх покласти у четверту склянку? (Ні, тому що треба розкладати по 6 олівців у кожну склянку, а тут лише 2.)

— Скільки ми отримали склянок з олівцями? (Три склянки по 6 олівців у кожній.)

— Скільки олівців залишилося? (Залишилося 2 олівці.)

— Розв’язання цієї задачі можна записати так: 20 : 6 = 3 (ост. 2) — ми виконали ділення з остачею, тут: 20 — ділене, 6 — дільник, 3 — частка, 2 — остача. Цей запис читають так: 20 поділити по 6, у частці буде 3 і в остачі 2.

3. Виконання ділення з остачею, спираючись на практичні дії

(с. 158, завдання 1048)

4. Порівняння прикладів на ділення націло і ділення з остачею

(с. 158, завдання 1049)

12 : 3 = 4                           16 : 4 = 4

13 : 3 = 4 (ост. 1)            18 : 4 = 4 (ост. 2)

Висновок: в остачі отримуємо число, яке показує, на скільки ділене більше за число, яке ділиться на дільник націло, а в частці отримуємо те саме число, що й при діленні націло.

Фізкультхвилинка

Вже стомилися ми трішки, ( ходьба на місці)

Вийдем, дітки, на доріжку.

Наші ручки: раз, два, три. (поплескали)

Наші ніжки: раз, два, три.( потупотіли)

Ось голівонька стомилась, (нахиляння головою в сторони)

Вліво-вправо нахилилась:

Раз, два, три.

Будем пальчики стискати, (стискання пальців рук)

Будем знову працювати.

 

V. Розвиток математичних знань

1. Первинне закріплення (с. 159, завдання 1050)

2. Колективна робота над задачею (с. 159, завдання 1051)

— Скільки окремих квадратів можна скласти з 11 однакових паличок? Щоб дізнатися, скільки окремих квадратів можна скласти з 11 однакових паличок, треба 11 поділити на кількість сторін квадрата, тобто на 4.

11 : 4 =?

8 : 4 = 2

11 – 8 = 3, тому 11 : 4 = 2 (ост. 3)

— Скільки квадратів можна скласти? (Два квадрати, і ще залишиться 3 палички.)

3. Самостійна робота над задачею (с. 159, завдання 1052)

4. Порівняння значень виразів (с. 159, завдання 1053)

7 + 8 < 7 • 8               40 : 4 > 45 : 5

1 • 9 > 0 • 9                12 – 3 > 12 : 3

8 : 1 > 6 • 1                15 • 4 = 90 – 30

Знаходимо значення кожного виразу і порівнюємо отримані числа. Більшим є той вираз, значення якого більше, і навпаки.

5. Офтальмологічна пауза

6. Розв’язування логічної задачі (с. 159, завдання 1054)

Розв’язання

1) (27 – 19) : 2 = 4 (кг) — важить Мурчик;

2) 19 – 3 = 16 (кг) — важить Тузик;

3) 27 – 3 = 24 (кг) — важить Бобик.

VІ. Підсумок уроку

— Яку тему вивчали?

— Що нового дізналися на уроці?

Спасибі за старання,

Адже головне – бажання.

Учіться новому щодня –

і отримуйте похвалу зрання.

VІІ . Домашнє завдання

С. 159, завдання 1055; 1056.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
1042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку