Тема уроку. Урок узагальнення та систематизації знань, умінь навичок з теми «Основи комбінаторики, статистики та теорії ймовірностей»
Тип уроку: формування компетентностей.
Форма організації уроку: веб-квест. (Режим доступу: https://matematikkvest.blogspot.com/ )
Тривалість: 45 хв
Мета: поглиблення та інтеграція знань, умінь і навичок з теми «Основи комбінаторики, статистики та теорії ймовірностей», формування інформаційно-цифрової, соціальної компетентностей, усвідомлення цінності здорового способу життя.
Тема уроку. Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Основи комбінаторики, статистики та теорії ймовірностей»
Тип уроку: формування компетентностей.
Форма організації уроку: веб-квест. (Режим доступу: https://matematikkvest.blogspot.com/ )
Тривалість: 45 хв
Мета: поглиблення та інтеграція знань, умінь і навичок з теми «Основи комбінаторики, статистики та теорії ймовірностей», формування інформаційно-цифрової, соціальної компетентностей, усвідомлення цінності здорового способу життя.
Очікувані результати:
Після закінчення уроку учень
- знає що таке частота та ймовірність випадкової події, основні правила комбінаторики, початкові відомості про статистику, про способи подання даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків та їх обробки;
- розуміє: цінність нових знань і вмінь, значення основ теорії ймовірності та статистики для формування здорового безпечного середовища, важливість навчання впродовж життя;
- вміє знаходити, відбирати і впорядковувати інформацію з доступних джерел, розв’язувати задачі, що передбачають: використання комбінаторних правил суми та добутку; знаходження ймовірності випадкової події; обчислення частоти випадкової події; подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків; аналізувати, дискутувати, аргументувати та захищати свою позицію, використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальні способи розв’язання життєвого завдання.
Методи і техніки:
- блог-квест;
- хмара слів;
- ігрові технології з використанням освітнього онлайн сервісу LearningApps.org;
- робота в групах.
Обладнання:
- маркери, ручки, олівці; портрети українських математиків, які працювали в галузі прикладної математики.
- комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет.
Допоміжні матеріали:
Додаток 1. Завдання веб-квесту для груп (маршрутна карта).
Додаток 2. Зупинка «Домашня»
Додаток 3. Картка оцінки роботи групи.
Хід уроку
1. Вступна частина. Початковий етап (організаційний).
Знайомлю учнів з темою, формою організації уроку, метою та завданнями уроку, маршрутною картою в додатку 1. Запрошую на головну сторінку веб-квесту.
- О. Бендер сказав, що «Статистика знає все!"
Шановні учні! Якщо ви хочете вільно і невимушено орієнтуватися в лабіринтах випадкових подій, масових явищ та самим вирішувати обрані вами завдання, то нам по дорозі. Гарна робота на нашому уроці зуміє розкрити усі ваші таланти! Розпочинаймо! Тисніть тут! (Дається покликання у вайбер групі класу)
З метою підготовки до уроку учні отримували домашнє завдання: об'єднатися у групи («Спортсмени», «Психологи», «Соціологи», «Дієтологи»), ознайомитися із завданнями для своєї групи та виконати їх.
(Завдання для груп - у додатку 2.)
Коротко проаналізувати рівень готовності виконання завдань групами в цілому, дати відповіді на питання учнів.
Нагадуємо правила роботи на уроці.
Правила роботи
Ми працюємо разом, щоб було добре всім.
Працюємо всі!
Помилятися - не страшно!
2. Практична частина квесту
Пропоную учням продовжити роботу в групах, в які вони попередньо об’єдналися для виконання домашнього завдання.
Наголошую, що основні критерії, за якими буде оцінена робота групи – це розуміння завдань, результат роботи, творчий підхід (пропоную переглянути додаток 3 – картку самооцінку роботи групи).
Учасники мають одночасно виконувати завдання на зупинках «Теоретична», «Практична», «Перегони».
Після виконання завдань, представники груп оголошують свої результати та оцінюють роботу своєї групи з допомогою картки самооцінювання (додаток 3).
3. Презентаційна частина квесту
Після закінчення роботи груп над практичною частиною квесту та аналізу результатів запрошую групи презентувати результати їх домашньої роботи - досліджень, проведених при підготовці до уроку. Запрошую учнів на зупинку «Професійна».
Важливо, щоб учні розповіли, як їм вдавалося виконувати домашні завдання:
Пропоную учасникам груп проаналізувати представлені результати домашньої роботи на раціональність, економічність, оптимальність, якість робіт та правильність математичних розрахунків.
4 . Підсумкова частина квесту
Запрошую учнів на зупинку "Кінцева».
Пропоную оцінити роботу груп за карткою самооцінювання.
На домашнє завдання пропоную учням підібрати власну вправу на обробку й аналіз статистичних даних з різних галузей.
Дякую учням за урок, називаючи конкретно їхні якості (наприклад: за активність, уміння аналізувати, креативність тощо).
- Нам все вдалося! Тому що ми планували разом свої дії . Ми дуже старалися бути послідовними. Ми намагалися зрозуміти, навіщо нам це все потрібно. Ми завжди дякували друзям за допомогу. Здобуті нами знання- неоціненний скарб. А ще ми вчилися, працювали і разом досягали успіху!
- Усім привіт! Бажаємо удачі в нових математичних подорожах!
5. Джерела
Для учнів:
Для вчителя:
1. Закон України «Про освіту» (Прийняття від 05.09.2017. Набрання чинності 28.09.2017 ).
2. Колос К.Р. GOOGLE SITES (САЙТИ) як засіб узагальнення професійного досвіду педагогічного працівника. Практичний порадник. Житомир: Видавництво «О. О. Євенок», 2016. – 99с.
3. Інформатика. Веб-квест як педагогічна технологія. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://wiki.fizmat.tnpu.edu.ua/index.php/
4. Створення веб-квесту в додатку GoogleBlogger. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://teacherjournal.in.ua/blog/articles/1697/5a67190913c.pdf
5. Блог-квести з природничо-математичних дисциплін. [Електронний ресурс]. Режим доступу:
http://informatkwest.blogspot.com/2013/09/blog-post.html
6. Методика створення та використання навчальних квестів. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://naurok.com.ua/uploads/webinar/25/presentation.pdf
7. Особливості навчання математики за новими програмами. М. Бурда. [Електронний ресурс]. Режим доступу:
Додаток 1
Завдання веб-квесту (маршрутна карта)
Зайдіть на блог вчителя математики Олішкевич Валентиини https://valentinaoliskevic.blogspot.com/2017/03/1343.html.
Ознайомтесь із зупинками квесту. Успішної подорожі!
Зупинка Домашня
Яку з ролей обирала ваша група? Психологи? Спортсмени? Дієтологи? Соціологи? Уважно перегляньте та ще раз обговоріть виконане домашнє завдання.
Зупинка «Теоретична»
Отриману відповідь запишіть у коментарях до завдання, в картку оцінки роботи групи й переходьте до наступної квест-точки.
Зупинка «Практична» . Виконайте завдання, що створено за допомогою програми learningapps. Отриманий результат запишіть у коментарях до завдання, в картку оцінки роботи групи й переходьте до наступної квест-точки.
Зупинка «Перегони»
Давайте пограємо в перегони! Виконайте завдання, що створено за допомогою програми learningapps. Отриманий результат запишіть у коментарях до завдання, в картку оцінки роботи групи й переходьте до наступної квест-точки.
Зупинка «Професійна»
Запрошуємо до презентації результатів домашньої роботи !
Зупинка «Кінцева»
Додаток 2
Зупинка «Ролі»
(Домашнє завдання)
Проведіть ранкове опитування 30 учнів школи про настрій, з яким вони прийшли до школи. За отриманими даними побудуйте частотну таблицю, комп’ютерну гістограму, та визначте центральні тенденції вибірки: моду, медіану, середнє значення. Отримані результати надішліть на адресу o-yalentina@ukr.net
Проведіть ранкове опитування 30 учнів школи про використання ними соціальних мереж та месенджерів. За отриманими даними побудуйте частотну таблицю, комп’ютерну гістограму, та визначте центральні тенденції вибірки: моду, медіану, середнє значення. Отримані результати надішліть на адресу
Проведіть ранкове опитування 30 хлопців школи про їх можливу максимальну кількість підтягувань на турніку. За отриманими даними побудуйте частотну таблицю, комп’ютерну гістограму, та визначте центральні тенденції вибірки: моду, медіану, середнє значення. Отримані результати надішліть на адресу
Проведіть ранкове опитування 30 учнів школи про те, чим вони снідали зранку. За отриманими даними побудуйте частотну таблицю, комп’ютерну гістограму, та визначте центральні тенденції вибірки: моду, медіану, середнє значення. Отримані результати надішліть на адресу o-yalentina@ukr.net
Картка самооцінювання роботи групи
№ |
Зупинка квесту |
Отриманий результат |
Оцінка роботи групи за 12-бальною шкалою |
1. |
Зупинка «Теоретична» |
|
|
2. |
Зупинка «Практична» |
|
|
3. |
Зупинка «Перегони» |
|
|
4. |
Зупинка «Професійна» |
|
|
5. |
Зупинка «Кінцева» |
Загальна оцінка роботи групи - |
Як оцінити роботу групи на зупинках 1-4
|
Показники |
Так – 2 бали |
Не завжди, не зовсім – 1 бал |
Ні – 0 балів |
1 |
Ми перевіряли, чи всі розуміють завдання |
|
|
|
2 |
Ми пояснювали відповідь |
|
|
|
3 |
Ми з’ясовували, що нам чи комусь із нас незрозуміло |
|
|
|
4 |
Ми допомагали один одному |
|
|
|
5 |
Ми працювали всі |
|
|
|
6 |
Ми отримали правильну відповідь |
|
|
|
|
|
|
|
|