Відкрите заняття " Акторська майстерність. Міміка - 2"

Про матеріал
зі збірника «Акторська майстерність». Відкрите заняття керівника театрального колективу (студії , гуртка) Тема "Акторська майстерність. Міміка - 2" В розробці наведені раціональні методи та прийоми проведення окремих елементів заняття з акторської майстерності, опробуванних викладачем.
Перегляд файлу

 

зі збірника «Акторська майстерність».

Відкрите заняття керівника театрального  колективу (студії , гуртка)

Тема 7.  Акторська майстерність. Міміка -2

Мета: навчити перевтілюватися в художній образ через елементи акторської майстерності.

Завдання:

1. Ознайомити дітей з поняттям: міміка.

2. Навчити демонструвати різноманітність компонентів емоційної експресії.

Оснащення заняття: картки із завданнями на вправу «Міні-історія.

План заняття:

І – Вступна частина.

Привітання.

ІІ – Основна частина

Введення в тему.

Елементи акторської майстерності для створення сценічного образу.

Індивідуальні етюди.

ІІІ – Заключна частина.

Підведення підсумків.

Домашнє завдання.

Хід заняття.

І – Вступна частина.

Педагог: Доброго дня. Рада бачити вас на нашому занятті. Давайте привітаємо один одного цікавим способом, за допомогою вправи «Струм». Це створить позитивний емоційний настрій й згуртує нас до  творчої роботи на занятті.

Вправа «Струм»

Учасники  в колі беруться за руки. Педагог починає передавати струм, потискуючи правою рукою руку сусіда праворуч. Учасники передають струм по колу, поки він не повернеться в ліву руку педагога.

Дякую вам. Ми емоційно й енергетично заряджені й настроєні на творчий процес.

ІІ – основна  частина.

Педагог: продовжуємо вдосконалювати знання за темою  «Акторська майстерність. Міміка». Сьогодні я спробую вас перенести в минуле до витоків театрального мистецтва.

Стародавні греки будували театри під відкритим небом на схилі пагорба. У театрі була сцена, на якій виступали актори і високі зорові місця (порівняння з сучасним театром).

У виставах брали участь тільки чоловіки. Всі актори обов'язково виступали в масках. Коли актори показували сумний спектакль - трагедію - вони надягали на обличчя сумні похмурі маски. Якщо на сцені розігрувався веселий спектакль - комедія - актори надягали веселі, усміхнені маски.

З давніх часів люди помітили, що бути кимось, грати когось легше в масці. Тому що маска допомагає приховати обличчя, перетворитися в чарівного героя. Маска прийшла до нас з глибокої давнини.

Маска - предмет, накладка на обличчя, яку одягають, щоб не бути впізнаним.

Маска висловлювала характер персонажа (трагіка й коміка)

У театрі артист, прагнучи змінити своє обличчя, часто наклеює бороду або вуса, використовує перуки. Мистецтво зміни зовнішності - грим виникло як продовження мистецтва маски.

У сучасному житті маски практично вийшли з ужитку, люди висловлюють свої емоції безпосередньо виразом обличчя, промовою, вигуками сміхом, плачем і т.д. Так само і в театрі, як в житті, замість масок - міміка (рухи м'язів обличчя, які виражають внутрішній душевний стан).

Для того щоб, міміка далася нам легко і невимушено, потрібно зробити гімнастику артикуляції , «розім'яти» наше обличчя, за допомогою декількох вправ:

Вправи «Гімнастика обличчя».

• Розтягнути куточки рота ( "посмішка") і розслабити.

• Вібрація губ (пирхання коня). Нахиляємося вперед, розслаблюємо верхню частину тіла і видихаємо через губи, поки вони почнуть вібрувати. Говоримо "фрррррр", як це роблять коні.

• Губи в трубочку. Вверх - вниз. Вліво - вправо. По колу. Декілька разів…

• Щелепа падає вниз. Здійснюємо руху щелепою вліво вправо. Вперед назад.

А тепер давайте подивимося, на що здатне наше обличчя. Уявіть, що ви:

• «З'їли кислий лимон» (діти кривляться).

• «Розсердились на забіяку» (зрушують брови).

• «Зустрічаєте маму» (посміхаються).

• «Злякалися задираку» (піднімають брови, широко відкривають очі, відкривають рот).

• «Здивувалися» (піднімають брови, широко відкривають очі).

• «Образились» (опускають куточки губ).

• «Чи вміємо лукавити» (моргають то правим оком, то лівим).

Молодці. Настав час перейти до практичних вправ, а саме за допомогою міміки та акторської майстерності передати свої емоція та почуття глядачеві.

Вправа «Розмова через скло»

Дітям пропонується поговорити на будь-яку тему, уявивши, що вони відокремлені один від одного склом, через яке не проникають звуки. Наприклад, прохання принести склянку води або сказати про те, що інший забув надіти шапку та інше.

Педагог: Що ви відчували під час цієї вправи? З якими труднощами спіткнулися? 

Для актора дуже важливо, щоб він був виразним.  Якщо людина добре виражає свої емоції на обличчі, то глядачеві легше зрозуміти сцену або що зображено на знімку. Сьогодні кожен з вас повинен принести з собою люстерко. Давайте вивчимо своє обличчя.

 Прошу вас присісти зручніше і починаємо  зображати емоції. Вся група нехай робить це одночасно по команді.

Вправа «Вивчаємо своє обличчя»

Які емоції актори повинні вміти зображати на своєму обличчі? Пропоную 10 найбільш загальноприйнятих масок (дивитися в картинках).. Моє завдання - дивитися, хто як зображує, і коригувати міміку. Наприклад, комусь треба вище підняти брови, або примружити очі і т.д. Вираз обличчя кожної людини може обговорювати вся група. Разом  легко приходити до правильного висновку.

Ось ті маски (виразу обличчя), які напевно стануть в нагоді вам при грі з мімікою на зйомках фото або відео реклами. Кожну маску обов'язково обговоріть з групою (учнями). Обговоріть в подробицях: як модель (актор) повинен дивитися? Повинен (а) вона (він) моргати очима? Повинен (а) вона (він) опускати очі? Відкривати чи рот? Піднімати чи брови? І т.д.

Отже, пропоную наступні маски, з яких вам потрібно вибрати 10 найбільш, на ваш погляд, загальновживаним людьми:

1. Страх

2. Злість

3. Любов (закоханість)

4. Радість

5. Смирення

6. Каяття, докори сумління

7. Плач

8. Стиснення, збентеження

9. Роздум, роздуми

10. Зневага

11. Байдужість

12. Біль

13. Сонливість

14. Прохання (ви кого-то про щось просите)

15. Здивування

16. Подив

17. Шок

18. Сльози (одне з найскладніших для акторів) і т.д.

Для чого потрібно знати своє обличчя? Ми не завжди знаємо, як ми виглядаємо в тій чи іншій ситуації (коли дивуємося, наприклад, або коли сердимося). Вивчивши міміку свого обличчя, підкоригувавши її, ви будете впевнені, що, граючи гнів – ваше обличчя дійсно передає гнів. Або зобразимо здивування. Що ви робите, коли дивуєтеся? Важливо вивчити своє обличчя.

Вправа «10 ефективних вправ для поліпшення міміки обличчя»

1. нахмурити лоб, немов ви розсердилися. Слідкуйте, щоб при цьому не рухалися губи. Розслабте обличчя.

2. Підніміть брови, немов ви здивувалися. Слідкуйте, щоб при цьому не рухалися губи. Розслабте обличчя.

3. Посміхніться, не показуючи зуби. Слідкуйте, щоб при цьому м'язи чола залишалися не рухомі. Розслабте обличчя.

4. Посміхніться якомога ширше, оголивши зуби. Слідкуйте, щоб при цьому лоб як і раніше не рухався. Розслабте обличчя.

5. Підніміть брови якомога вище і посміхніться якомога ширше. Розслабте обличчя.

6. Витягніть нижню щелепу вперед. Слідкуйте, щоб при цьому не рухалися губи, лоб, брови, очі. Розслабте обличчя.

7. Відкрийте рот, якомога нижче опускаючи щелепу. Але, цей  рух потрібно виконувати дуже акуратно і не поспішаючи. При найменших больових відчуттях варто негайно припинити рух щелепи вниз і обережно закрити рот! При виконанні руху стежити, щоб не працювали брови, лоб і голова не опускалася вниз. Закрийте рот. Розслабте обличчя.

8. Складіть губки бантиком або «качечкою». У такому положенні прокручуйте губи 5 разів вгору та 5 разів вниз.

9. Губи залишаємо в положенні «качечка» і в повітрі ними малюємо, виводимо вісімку. Вправу виконуємо 5 разів.

10. Не розтуляючи вуст, робимо кругові рухи язиком. 8 в одну сторону і 8 в іншу. Тепер можна і відпочити.

Вправа «Міні історії для одного актора»

Актори по черзі повинні зобразити міні історію за допомогою міміки. Решта учасників нехай вгадають, що вони бачили. Міні історії такі:

  • малюємо картину, в вікно стукає пташка, кормимо пташку і її домальовуємо  в картину;
  • читаємо журнал з коміками, не можемо стримати сміху;
  • підслуховуємо під дверима й те що ми почули на злякало;
  •                 читаємо книгу й не дивлячись, напомацки беремо овочі з тарілки і  їмо, і тут попалось червиве яблуко і т.п.

ІІІ – заключна частина.

Педагог: сьогодні ми продуктивно попрацювали.

Пропоную закріпити теоретичні знання за допомогою тесту до нашого заняття, додаток 5 «Акторська майстерність. Міміка».

Дякую вам, діти, за таке насичене заняття, спасибі за співпрацю. Вдячна за творчу роботу кожному вихованцю.

Домашнє завдання: удосконалювати акторську майстерність за допомогою міміки перед дзеркалом.

Давайте завершимо наше заняття з акторської майстерності, теж за допомогою міміки.

Вправа «Смайлики»

Кожен з вас поставить смайл нашому заняттю, за такими критеріями «було дуже складно», «було зовсім не корисно», «було дуже весело», «було дуже цікаво», «було дуже нудно» і т.п.

Страница | 1

docx
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
1084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку