Відмінювання іменників , що мають форму множини урок з української мови 6 клас До мови серцем доторкнемось. із використанням творчої спадщини В.О.Сухомлинського

Про матеріал

пояснити особливості відмінювання іменників, що вживаються тільки у формі множини, удосконалювати вміння застосовувати здобуті знання на практиці, правильно вживати іменники в мовленні, знаходити вивчені орфограми, розвивати логічне мислення, пам'ять, формувати вміння робити висновки, висловлювати свою думку, розвивати пізнавальний інтерес, виховувати повагу до творчої спадщини В.О.Сухомлинського.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Відмінювання іменників , що мають форму множини "

 урок з української мови

6 клас

"До мови серцем доторкнемось".

із використанням творчої спадщини В.О.Сухомлинського

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ткачук О.І

 

 

 

 

 

 

Мета: пояснити особливості відмінювання іменників, що вживаються тільки у формі множини, удосконалювати вміння застосовувати здобуті знання на практиці, правильно вживати іменники в мовленні, знаходити вивчені орфограми, розвивати логічне мислення, пам'ять, формувати вміння робити висновки, висловлювати свою думку, розвивати пізнавальний інтерес, виховувати повагу до творчої спадщини В.О.Сухомлинського.

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: портрет В.О.Сухомлинського , книга «Гаряча квітка», дидактичний матеріал, підручник, , вислів про мову.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

,

"До успіху"

- Психологічне налаштування на урок

      Усміхнімось всім навколо:

небу, сонцю, квітам

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.

Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями,

будьте старанними і слухняними.

Девіз уроку  наш такий :

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Слово вчителя.

Ми з вами живемо, з кожним днем дорослішаємо, пізнаємо, хочемо більше знати, прагнемо чомусь навчитись, щоб у майбутньому використати наші знання. Вивчаючи українську мову, ми пізнаємо світ прекрасного, відкриваємо для себе нове, невідоме. І в цьому нам допомагає книга. Є дуже багато книг, багато письменників, які своєю працею піднесли і возвеличили слово. Одним із таких людей є заслужений вчитель, педагог Василь Олександрович Сухомлинський.

А чи знаєте ви,  діти,  чому саме ми будемо говорити про Василя Сухомлинського? ( він видатний українець, про його творчий доробок варто знати)

зверніть увагу на епіграф нашого уроку  «

Мова - втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її! Борімося за красу мови, за правильність мови, за приступність мови, за багатство мови... «

прокоментуйте і поясніть, як ви розумієте його.

Діти висловлюють свої думки, обґрунтовують їх.

 

II. Мотивація навчальної діяльності

 

Ви думаєте: «Навіщо це нам потрібно?», «Для чого нам потрібно знати мову?» (вислови дітей)

В. 0. Сухомлинський говорив: «Уміння володіти словом, почуття краси слова потрібні кожній людині. Той, хто серцем відчуває красу слова, вміє словом передати красу природи і внутрішній світ переживань, той підніметься на високу сходинку справжньої людської культури». І це справді так. Адже знання рідної мови посідає важливе місце у нашому житті. Ми повинні вчитися, збагачувати свій словниковий запас, правильно вживати слова, знати їхнє значення, висловлювати свої думки. Це потрібно нам і зараз, і в майбутньому.

III. Актуалізація опорних знань .

. Гра «Веселі перегони»

- Розпочнемо із гри, яка допоможе вам пригадати відомості про іменник.

- Дайте відповіді на питання, використовуючи сигнальні картки. Відповідь «так» - синій колір, відповідь «ні» - червоний.

  • Морфологія – наука про частини мови.(Так)
  • В українській мові 9 частин мови.(Ні)
  • Сполучник – це службова частина мови.(Так)
  • Прислівник – самостійна частина мови.(Так)
  • Іменники відповідають на питання хто? що? кого? чого? чому? ким?(Так)
  • Іменники, до яких можна додати слова мій, він – чоловічого роду.(Так)
  • Щастя –конкретний іменник. (Ні)
  • Іменники можуть виконувати у реченні роль обставини. (Так)
  • І. Повідомлення теми і мети уроку.
    Робота в зошиті

- Розгорніть зошити, запишіть число, класна робота й тему уроку

Пояснення вчителя

Тема: Відмінювання іменників , що мають форму множини

 (До мови серцем доторкнемось. Творча спадщина В.О.Сухомлинського)

 

Розгорнть підручник на стр. 91 Виконайте вправу 207  Прочитайте текст . Випишіть іменники,. Визначте відмінки іменників тільки які вжиті в множині.

6-ukrayinska-mova-sya-yermolenko-vt-sichova-mg-zhuk-2014--imennik-27-imennik-yak-chastina-movi-zagalne-znachennya-morfologichni-oznaki-sintaksichna-rol-207.jpg 

 

 

 

 

Н.в - діти    казки  новели   школи  роки роздуми  книжки

Р.в. - дітей  казок

Д.в. - дітям казкам

Зн.в - дітей казки

О.в - дітьми казками

М.в. - у дітях у казках

Кл.ф. - діти казки

 

 

IV. Основний зміст роботи.

Виконання вправ на застосування узагальнення знань.

розгорнули свій підручник на стр. 129 . самостійно опрацювали рубрику "Запамятаймо " Звернули увагу на відмінювання іменників , що вживаються тільки в множині.

Робота біля дошки

Провідміняйте іменники множини : Карпати, граблі, штани, збори, сходи, кліщі, хитрощі, Гімалаї, гроші, хитрощі, дрова, ворота, граблі,

Закінчення іменників, що вживаються тільки у множині

Іменник

Відмінок

називний

родовий

давальний

знахідний

орудний

місцевий

кличний

Ножиці

-ям

-ями

-ях

Окуляри

-ів

-ам

-ами

-ах

Двері

-ей

-ям

-ми/-      ями

-ях

Ясла

-ам

-ами

-ах

 

V. Хвилинка  відпочинку

напевно,  ви вже втомились? Давайте трохи відпочинемо

( Лунає музика. звуки природи)

сядьте рівненько, заплющте очі та прислухайтесь.

"Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. вона завжди чарувала, хвилювала людину. шепіт прозорої води, зелених дібров, спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття квітів - усе це дороге серцю кожного", - говорив Сухомлинський

 

Гра «Лови помилку». робота в парах

На аркушах паперу написані уривки з оповідань В.О.Сухомлинського «Все в лісі співає» та «Райдуга в бурульці».

Завдання. У текстах знайти помилки. (5 у кожному). Пояснити орфограми.

Все в лісі співає

Весною ми пішли долісу. Зійшло сонце, дихнув лигенький вітерець, і всі дирева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню. Береза співала ніжну пісню. Слухаючи цю пісню, хотілося підійти до білокорої красуні і обійняти її. Дуп співав мужню пісню. Коли ми слухали пісню дуба, нам хотілося бути сильними, відважними. Вирба схилилася над ставом, співала задумливу пісню. Прислухаючись до пісні верби, ми подумали, що прийде осінь і листячко з дерев осиплеться. Ось які пісні ми почули у лісі.

 

Райдуга в бурульці

 

Вдень почав танути сніх. Капали краплі з дахів. А вночі знову підмерзло. Вийшов з хати юркоі побачив велику крижану бурульку. Вона звисала з даху. Зійшло сонце, і бурулька заблищала різнобарвними вогниками: синім, рожевим, чирвоним. блакитним, жовтим. Юрко стоїть, затамувавши подих від здивування. Красива бурулька, мов райдуга. На даху біля бурульки сіли горопці та й цвірінькають. Вони теж мелуються бурулькою.

 

(додатково ) Завдання «Визбирувач» Вправа 208

 

Прочитайте текст. Випишіть 7 іменників, визначте їх рід, число, відмінок, відміну.

Ми часто кажемо один одному: «Бажаю тобі всього доброго, бажаю тобі добра і щастя». Це не тільки ознака ввічливості. У цих словах ми виявляємо свою людську сутність і ставлення до найбільшої цінності - людини. Слова мають чудодійну властивість. Вони пробуджують почуття взаємної довіри, зближують людей, відкривають їм душі.

6-ukrayinska-mova-sya-yermolenko-vt-sichova-mg-zhuk-2014--imennik-27-imennik-yak-chastina-movi-zagalne-znachennya-morfologichni-oznaki-sintaksichna-rol-208.jpg 

 

 

 

V. Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок.

  • Чи вдалося під час уроку переконатися у глибині своїх знань і досконалості вмінь?
  • Над  чим потрібно попрацювати ще?
  • Що допомагає людині рухатися вперед?

Вчитель: Василь Олександрович Сухомлинський своєю працею мудро виховував у дітей гордість за свій народ, за його прекрасну мову. Він говорив: «Знай, люби, бережи, збагачуй велике духовне надбання свого народу - рідну українську мову, бо слово нам говорить про красу людської душі, про доброту, про віковічні багатства народу, про красу рідної землі».

 

VI. Домашнє завдання (на вибір учнів).

  •        знати  параграф 39. виконати вправу 314
  •        *Написати міні творчу роботу «Ніколи не скупися людям на добро».
  •        повторити написання голосних та приголосних у коренях слів

Вчитель: Ось і закінчився наш урок, на якому ви всі добре попрацювали. Сьогодні ви вільно спілкувалися  українською мовою, а це значить, що ви маєте гарні знання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. У Елена
    Щиро дякую Вам.Бажаю успіху.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
12632
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку