Віднімання на основі нумерації багатоцифрових чисел . Прості та складені задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі.

Про матеріал

  • Інтегрований відкритий урок математики з природознавством 4 клас Віднімання на основі нумерації багатоцифрових чисел . Прості та складені задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Подорож у підводне царство

(урок математики)

4 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Віднімання на основі нумерації багатоцифрових чисел . Прості та складені задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі.

Мета. Формувати вміння учнів віднімати багатоцифрові числа. Вправляти у розв’язуванні задач на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі; поглиблювати знання учнів про підводний тваринний світ; розвивати навички самоконтролю, увагу, мислення, формувати комунікативну компетентність; виховувати наполегливість,допитливість, бажання берегти природу землі.

Обладнання. ПК, проектор,презентація ,підручник Л.В. Оляницька, сигнальні картки, картки для індивідуальної роботи, тестові завдання.

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

Дзвоник всім нам дав наказ – до роботи швидше в клас.

Біля парти станьте чемно – хай мине час недаремно.

Усі ми в світ прийшли, щоб жити добро творити на землі.

Сьогодні до нашого класу завітало багато гостей.

Будьте уважні й старанні усі.

Сядьте рівненько за парти свої.

-Чи подобаються вам уроки математики?

 

Слайд 2

Математика – наука

Дуже точна й правильна.

Добре той її вивчає,

Хто розум і увагу проявляє.

 

-Що ви очікуєте від уроку?

-Наприкінці уроку ми поговоримо про те, чи справдилися ваші очікування.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Уроки бувають сумними, веселими, цікавими. Дуже хочу , щоб наш урок був цікавий, змістовний, творчий.

-Що потрібно для цього?(дотримуватися правил)

Пригадаємо їх.

 

Слайд 3

1.Правило « підведеної руки».

2. Активно і творчо працювати.

3. Уважно слухати вчителя і товаришів.

4. Працювати дружно.

 

-Девіз нашого уроку.

 

Слайд 4

Працювати активно,

Творчо, старанно,

Щоб кожна хвилина уроку

Не втратилась марно.

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

 

Слайд 5. Підводний пейзаж без морських тварин.

 

  • Сьогодні у нас урок буде не звичайний- подорож у підводне царство. Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю підводних жителів ми познайомимось. А працювати ми будемо над

Слайд 6.

Віднімання на основі нумерації багатоцифрових чисел. Прості та складені задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі.

ІV. Актуалізація і корекція знань учнів

  1. «Бліцтурнір»
  • Першим нашим морським гостем сьогодні буде риба- клоун

 

Слайд 7.  Зображення риби-клоуна

Слайд 8.

 Ця невеличка риба відрізняється від інших морських жителів своїм незвичайним різнокольоровим забарвленням. Житло будують серед водоростей, що є отруйними для інших риб.

Ці риби цікаві тим, що всі вони народжуються самцями, але для продовження свого роду перетворюються на самочок.

 

Риба- клоун принесла нам запитання для бліцтурніру.

 

-У якому місяці є число 28? (У кожному)

-Скільки кутів залишиться у прямокутнику, якщо від нього відрізати один кут? (5)

-Якщо півень стоїть на одній нозі, то важить 8 кг. Скільки важитиме півень, якщо стане на  одну ногу. (Так само)

- У кінці речення ставлять крапку. На яку геометричну фігуру вона схожа? (Точка)

- Молодці, ви впоралися із завданням, отже риба- клоун стає жителем підводного світу.

2. Індивідуальна робота за картками.

Вирази

 

Слайд 9. Зображення дельфіна.

 

Слайд 10.

Учені вважають, що це один із найрозумніших тварин у світі. Дельфіни спілкуються між собою за допомогою спеціальних звукових сигналів (свисту, тьохкання). Малят вигодовують молоком.

 

-Дельфін приніс  нам вправи для усного рахунку .

 

  1. Усний рахунок.

Гра «Математичні ланцюжки»

Слайд 11. «Математичні ланцюжки»

1000- 100            500 + 500                      240:10

         :9                        :100                             *2                

         :2                        *7                                :6                    

        *3                       +23                              *5

       +25                      * 10                              *100

       175                        930                              4000

 

  • Дельфіни також стають мешканцями нашого підводного світу.

 

 

4. Математичний диктант.

 

Наступним нашим гостем є риба-тригла.

 

Слайд 12. Зображення тригли

Слайд 13.

Рибу- триглу ще називають морським півнем за її яскраве забарвлення. На передніх плавниках ця риба має по 3 відростки.

За допомогою яких вона може не тільки плавати, але й ходити по дну водойми.

Тригла принесла нам завдання для математичного диктанту.

 

Робота в зошитах. Перевірка домашнього завдання.

 

       Слайд 14. Зображення краба

  • Маса камчатського краба 7 кг. Якою ї маса 20 таких крабів? (140)

          Слайд 15. Зображення кашалота і дельфіна

-У кашалота70 зубів, що на 180 менше, ніж у дельфіна. Скільки зубів у дельфіна? (250)

        Слайд 16. Зображення лева і акули

-Лев може пливти зі швидкістю 72 км/год, що вдвічі більше,ніж швидкість акули. З якою швидкістю рухається акула? (36 км/год)

Слайд 17. Летюча риба.

-Летюча риба 4 стрибками може подолати відстань 200 м. Скількома стрибками вона подолає відстань 500м? (10)

Слайд 18. Відповіді до математичного диктанту.

V. Розвиток математичних знань і вмінь учнів.

Слайд 19. Зображення морської черепахи.

Слайд 20. Тривалість життя черепахи – 80 років. Розмір черепахи від 1 до 2 метрів, а масою від 50 до 800 кг.

 

Черепахи пропонують нам працювати з підручником.

Вирази № 558;

Вирази № 559; (працюємо разом)

Вирази №559; (Робота на дошці)

Вирази № 561; (Робота в парах) –усно

 

Слайд  21. Зображення восьминіга

 

Слайд 22.

Чи впізнали ви цього морського мешканця? (Восьминіг)

Назва цієї тварини залежить від кількості його щупальців. На кожній ніжці цієї тварини є присоски, за допомогою яких восьминіг захоплює здобич та рухається у воді.

 

Восьминіг пропонує фізкультхвилинку

 

Слайд 23.(фізкультхвилинка)

 

Слайд 24. Зображення медузи

                     -Чи впізнали ви наступну гостю?

Слайд 25.

Медузи – дуже красиві  мешканці. У медуз відсутній мозок, проте у деяких з них є на тілі аж по 24 ока, що допомагає їм безпомилково орієнтуватися у темряві та вдало полювати.

 

Медуза пропонує нам попрацювати над рівнянням №562 (за варіантами)

 

Слайд 26. Зображення морської зірки

Слайд 27.

Наступна наша гостя морська зірка. Вона має зіркоподібне тіло. Ця тварина - хижак. Якщо зірка втрачає частину променів, рятуючись від нападу ворогів, то згодом вони знову виростають.

 

Морська красуня пропонує нам розв’язати задачі.

№ 563(усно)

№ 564(колективно)

 

VІ. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу.

Слайд 28. Зображення електричного ската.

 

Слайд 29.

У електричного ската по обидві сторони голови лежать електричні органи. Це видозмінені мязи, які можуть видати електричний розряд, щоб оглушити велику рибу, або вбити людину.

Електричний скат приніс нам тестові завдання.

Тестування.

 

  1. 57 246 – 7000

А)50 246;   б)500 246;  в) 57 240;

 

  1. 32 841 -32 000

А) 30 841;  б) 841;  г) 32 840;

 

  1. Довжина акваріума 6м, а ширина – у 2 менша. Знайти периметр.

А)8м;  б)18м;  в)10м;

 

  1. Ластівка пролітає  180км за 2 години. Яка швидкість ластівки за годину?

 

А)70км/год; б) 90 км/год;  в)360 км/год

 

Слайд 30

Перевірка.

1.а);  2.Б);   3) б);  4.б)

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Бесіда.

-Чи сподобався вам урок?

- Хто з морських жителів вам сподобався найбільше?

 

Чи хочете побачити який світ ми створили?

 

Слайд 31.  Підводний пейзаж з морськими тваринами.

 

-Діти, потрібно пам’ятати, якщо ми не берегтимемо природу, то ця краса може зникнути назавжди. Необхідно бережливо ставитися до всього живого, що є на нашій планеті, щоб зберегти її неповторну красу для майбутніх поколінь.

 

VІІ. Домашнє завдання..

№565;   -обчислити вирази;

№566; - розв’язати задачу»

 

Слайд 32

Ви всі добре працювали,

Знання міцні здобували.

Тож скажу вам у кінці:

Діти, всі ви молодці!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку