Урок "Таблиці додавання і віднімання числа 4. Додавання і віднімання за допомогою числового відрізка. Складання і розв’язування задач за коротким записом."

Про матеріал

Скласти таблицю додавання і віднімання 4; вправляти учнів у розв'язуванні прикладів на додавання й віднімання чисел 3 і 4; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати мислення, виховувати любов до математики через математичні ігри та прийоми

Перегляд файлу

Тема : Таблиці додавання і віднімання числа 4. Додавання і віднімання за допомогою числового відрізка. Складання і розв’язування задач за коротким записом.

Мета : Скласти таблицю додавання і віднімання 4; вправляти учнів у розв’язуванні прикладів на додавання й віднімання чисел 3 і 4; вдосконалювати навички усної  лічби; розвивати мислення.

Обладнання: таблиця «Додавання і віднімання числа 4»; предметні малюнки; картки для роботи в парах; малюнки із зображенням тварин(заєць, їжак, сова, ведмідь, вовк, лисиця); набір цифр; дидактичний матеріал.

Хід уроку.

І. Організаційний  момент

Сядьте зручно, посміхніться,

І на мене подивіться

Зробимо в науку крок,

Починаємо урок!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

До нас на урок завітали звірята з лісової школи. Вони принесли для нас завдання. Якщо успішно виконаємо – отримаємо від них подарунки.

ІІІ. Актуалізація знань.

Опитування:

  • Хто навчається в лісовій школі?
  • Що їх об’єднує?( вушка, хвостики, живуть у лісі, самі собі добувають їжу)
  • Що таке множина? (об’єднання предметів за якоюсь ознакою)
  • Чи можна учнів лісової школи назвати множиною?
  • Чи може множина збільшуватись чи зменшуватись?
  • Наведіть приклади множини?(тюльпани, дерева, учні) 
  1. Довгі вуха, куций хвіст

Невеличкий він на зріст

На городі побував –

Нам капусту пожував  (зайчик)

Робота біля дошки.

 

 

 


         8+1                3+4              6+1               8–1            10–8

         4+4                2+7             10–3              6+2            (із зайчиками)

 

  1. Цілий день працюю в гаї,

Діловито цвях б’ю.

Я не цвяхи забиваю,

Я комашок дістаю.

Математичний диктант.

  • Попереднє до 5                              4
  • Наступне за 7                                 8
  • Між 8 і 10                                       9
  • Найменше натуральне                   1
  • Сума чисел   2+3                            5
  • Різниця чисел 10–2                        8        

 

Продовжимо урок без зупинки

Каліграфічною хвилинкою.

  1. Гостроносий і малий,

Сірий, тихий і не злий.

Весь із тонких голочок.

Як зветься він?

(їжачок)

 

Весела задача

Ох, було ж нас мороки.

Посварились дві сороки.

На їх шум ще дві примчало.

Скільки разом пташок стало?

Ось 4 жартівливо, 4 4 4 4 4

Вигинає лікоть вліво

ІV. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні ми будемо розв’язувати приклади, додаючи і віднімаючи 4. А також розв’яжемо цікаві задачі.

  1. Повторення складу 4.                4

4 = 3 + 1

4 = 1 + 3

 

  1.  Робота з геометричними матеріалом.

 

Фізкультхвилинка( про сонечко)

 

  • Що означає   +1 (наступне)
  • Що означає   – 1 (попереднє)
  • Що означає «збільшити на 2»
  • Що означає «зменшити на 3»
  • Що означає «збільшити на 3;  зменшити на 3»
  • Що означає збільшити на 4.
  1.  Робота з підручником.(Рівкінд Ф.М, Оляницька Л.В.)

(с. 67) – хором.

 

  1. По полю гасає,

Овечок хапає та

всіх лякає?

(вовк)

  1. Колективне розв’язування прикладів.

Не стулить і мить очей,

Вночі полює на мишок,

Зате удень відпочива.

Ні, це не кішка, це …(сова)

 

4+4= 1+4= 9–4=

2+4= 7–2= 10–4=

3+4= 5–4= 6+4=

 

Пальчикова гімнастика

  1. Хоч у нього й шуба є,

Та як холод настає,

Він не їсть тоді, не п’є

І не ходить, не гуляє,

А у лігво спать лягає.

Задача

На столі лежало 5 книг, поклали ще 4. Скільки книг стало?

Було – 5 к.

Поклали – 4 к.

Стало – ?

 

Було – 8 апельсинів

З’їли – 4 апельсини

Залишилось – ?

 

V.  Узагальнення знань.

      Є в зайчихи 5 малят,                       

Неслухняних зайчат,                                                      5–3=2

На обід їх мама жде.

Три прийшли, а скільки йде?

         Горобець і три синиці

        он летять до годівниці.            1+3=4

   Скільки птахів, підкажіть

 

  будуть вдячні за обід.

VІ. Підсумок уроку.

  • Ось і пролунав дзвінок,

Закінчився наш урок.

За роботу, по заслузі,

Щиро дякую Вам друзі!

  • Чиє завдання було найлегшим?
  • А найцікавішим?
  • Подарунки!
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня 2019
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку