Тема. Відсотки. Знаходження відсотків від числа.
Мета: сформувати вміння, відпрацювати навички знаходження відсотків від числа; провести діагностику засвоєння знань і вмінь.
Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь.
Хід уроку
I. Розминка
Усні вправи
II. Перевірка домашнього завдання
Друга половина уроку присвячена виконанню самостійної роботи, тому, зібравши зошити учнів після виконання роботи, вчитель перевіряє як якість виконання домашньої роботи, так і самостійну роботу.
III. Вдосконалення знань
Попередня бесіда. Перш ніж приступити до розбору прикладу 3 (п. 34), учитель розповість учням, що взагалі на початку минулого сторіччя відсотки були поняттям комерційної арифметики, означення якої давали тільки щодо грошових розрахунків, наприклад: «Відсоток є прибуток, одержуваний з кожних ста карбованців капіталу, виданого на певний строк». Тепер відсотки набули значного поширення (їх використовують у хімії, біології, у фізиці, виробництві тощо). Але, які раніше, відсоток використовують у грошових розрахунках. Наприклад, коли вкладник кладе в банк якусь суму, банк за кожний повний рік (коли гроші лежать у банку) нараховує певний відсоток від покладеної суми. (Так і кажуть: п відсотків річних). Для того, щоб дізнатися, яку ж суму нараховує банк і, відповідно, зможе забрати з банку вкладник після нарахування відсотків, також можна застосовувати правило знаходження відсотків від числа.
Після цієї бесіди учні під керівництвом учителя розбирають приклад З (п. 34).
IV. Відпрацювання навичок
Розв'язання вправ: №№ 1044; 1079.
Додаткові задачі
У шкільній бібліотеці 1800 книжок. З них 28% становлять книжки науково-популярної тематики, 43% — книжки зарубіжних письменників, а решта — українських. Скільки книжок українських письменників у бібліотеці?
V. Самостійна робота
Варіант 1
Варіант 2
VI. Домашнє завдання
п. 34, №№ 1045; 1046; на повторення № 1051.